• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    JINX
    JINX --- ---
    DOBYTEK: podle mych zkusenosti je problem v tom ze studenti maji rict neco pred ostatnimi a stydi se, nebo se boji ze reknou nejakou blbost.
    Resim to dvemi zpusoby:
    1) vstupni test na kazdem cviceni cca 3 otazky nejdulezitejsich veci ktere byly v predchozi prednasce
    2) zoom i ms teams maji moznost rozdelit studenty do mistnosti po dvojicich-trojicich takze jim zadam na kazdem cviceni samosattnou praci a mezi sebou se vubec nestydi komunikovat, obcas do kazde mistnosti nakouknu a kontroluju je nebo jim poradim, ale jinak vsechno zvladaji sami
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOBYTEK: na prezenčních přednáškách před kovidem se mi dařilo aktivovat alespoň nějaké odvážné a sebevědomé studenty jednoduchými logickými dotazy, jejichž odpovědi vlastně posouvaly výklad, teď je ticho po pěšině. co jsem zavedl také jsou průběžné testíky. převedl jsem sylabus de facto na otázky, asi pět na hodinu, a po každé přednášce si je studenti mají vypracovat. zkoušel jsem dobrovolné i povinné vypracování. povinné mělo paradoxně větší pozitivní odezvu, ale oprava zabírala docela dost času. ale prý i to dobrovolné vypracovávání u aktivních studentů mělo dobrý vliv na kvalitu studia, popravdě jsem zaznamenal minulý semestr výrazné zlepšení výsledků zkoušení (i s přihlédnutím k možnému podvádění onlajn).
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    GAARQ: hm, tos mě nepotěšil.
    Jsme jim nahodila anketu, jestli to chtějí zkusit za podmínek 1x komentář k danému tématu, 2x reagovat na komentář, tváří se, že jo, tak přemýšlím to zkusit na nějaké úvodní téma a la jak se měli o prázdninách a uvidím. Já jak s nimi vlastně nemám kontakt jinak než v textu na messangeru, tak mi to už leze na nervy, protože takhle bychom tu výuku klidně mohli plně automatizovat a já se nemusím namáhat. No možná bych pak něco i napsala...

    Na klasických přednáškách to taky nepraktikuji, ono je to pro ně těžké v cizím jazyce, nadto holky na veřejnosti ze zásady nemluví vůbec, pro všechny zúčastněné je to pak utrpení, takže i místo vyvolávání píšeme desetiminutovky. Ale takhle v textu se koneckonců nemají čeho bát, můžou si to připravit, tak uvidíme.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOBYTEK: těžko :-/ i při přednášení v reálném čase.

    uvažoval jsem o zařazení aktivní účasti do hodnocení předmětu, ale pro přednášku je to prakticky nepoužitelné, na semináři to ale také moc nefunguje, končí to nakonec vždy jak na základce vyvoláváním. na rozdíl od minulého semestru výrazně poklesla ochota studentů si zapínat kamery, reagovat (i třeba jen pozdrav) a televýuky se účastnit (máme povinné nahrávání, ale i ty nahrávky sleduje jen 1/3 zapsaných). už jsme asi všichni dost unaveni (a otráveni).
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Přátelé, jak zvyšujete aktivní účast studentů na výuce? Mám tenhle semestr ve skupině příjemně málo studentů a chci je trochu přimět k interakci, problém je, že hodiny nejsou realtime, ale nahrávané, tj. nevyžaduji, aby je poslouchali v určený čas, takže debata v hodině nepadá v úvahu, navíc na ni není čas, je to přednáška. Napadají mě nějaké diskusní skupiny, ale v praxi si to neumím představit, témata bych i měla, ale jak to realizovat? Co koukám na reddit, tak to nesnášejí studenti i vyučující, blbě se to hodnotí apod., tak mě to trochu odradilo.
    MAFO
    MAFO --- ---
    včera přišlo uni mailem (UP):

    "Navzdory tvrzení, které visí i na webu MŠMT (např. https://crs.uzis.cz), že je od soboty 27. 2. zpřístupněn centrální rezervační systém pro registraci (na očkování proti onemocnění Covid-19) pedagogických i nepedagogických pracovníků vysokých škol, a to na základě unikátního kódu, který obdrží vedení školy, si dovolujeme zdůraznit, že vysoké školy včetně UP do dnešního dne žádný takový kód neobdržely (na rozdíl od ZŠ a SŠ). Ministr Plaga ujistil Českou konferenci rektorů, „že se jedná jen o dílčí preference v pořadí stejné prioritizované skupiny, kde jsou i vysokoškolští pedagogové a že VŠ již brzy kódy dostanou také. Navíc uvedl, že dřívější registrace v rámci skupiny neznamená automaticky dřívější očkování.“ Můžeme potvrdit, že je vedení naší univerzity aktivní při vyjednávání samotné implementace Strategie vakcinace a jakmile budeme mít další informace k možnostem očkování, budeme Vás bezprostředně informovat."
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    GAARQ: jo takhle, to iz u nas taky probejlo, ja myslel, ze us registrujete, k tomu ale bude jeste dlouha cesta...
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    MIGUEL: dnes nám taky došel emajl s anketním dotazem na to, chceme-li být očkování či nikoliv a že ty výsledky použije uni v jednání s ministerstvem o plánu očkování.
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    JINX:

    GAARQ:
    zajimavy, nam dnes na schuzi rikali, ze nas se ockovani netyka a kdyz se divam do ty tabulky prioritnich skupin, tak my jsme skutecne az za pedagogy ZS a SS a dokonce i VOS, pokud se zaregistrujete na ockovani, tak dejte prosim vedet, fakt by me to zajimalo...mozna jen sef neco nevedel..
    JINX
    JINX --- ---
    MIGUEL: Univerzita.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    MIGUEL: MUNI ;)
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    JINX:

    GAARQ: a jste vysoka skola? ja mam za to, ze se to tyka jen zakladek a strednich skol..
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    GAARQ: tak už se prý na tom pracuje, email ze dneška.
    JINX
    JINX --- ---
    JINX: tak se mi to dneska oficialne potvrdilo - zatim cekame na kody pro rezervacni system.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    MIGUEL: u nás zatím o očkování akademiků ani technického personálu ani hlásky.
    JINX
    JINX --- ---
    MIGUEL: Podle posledního infa co jsem dostal jsme měli být prioritizovani ale neměla to očkovat přímo škola. Každopádně je to zajímavé info.
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    ted nam prisel hromadny email, ze bude nase skola logisticky zajistovat ockovani akademickych pracovniku a protoze technicti pracovnici nespadaji do priroritni skupiny, ale skola bez nich fungovat nemuze, resi pry sama nakup vakcin pro ne. Nevim tedy jak muze byt skola samotna uspesna s nakupem vakcin, to uz je ale druha vec. Jen by me zajimalo, je u vas obdobny postup?
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    Aktuální diskuse mi připomíná: Zkoušíte někdo pracovat s "novými" metrikami? Altmetrics, certifikované recenze apod.
    Zatím moc netuším, jak to pojmout, ale mám neblahé tušení, že se tím v nějaké historicky dohledné době zabývat bude třeba.
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    ARCHIMEDES: no a pak si vem GACR panely, to uz je totalne spatne, taky jsem nekde mezi matematikou hydrologii, mechanikou a je to tezky...
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    MIGUEL: Dělení podle oborů je taky zlo, moje základní specializace (pomezí materiálových věd, fyziky plazmatu, polymerů a nanotechnologií) je na tom taky často bita. To je ale neodstranitelný problém všech kvantitativních metrik, vždy je někdo nezaslouženě v nevýhodě.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam