• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KETHAMINAInkluze ve školách
    Jaká je situace v současném školství?
    Příklady dobré praxe, vaše zkušenosti a názory
    Diskuze k tématu Vize vzdělávání 2030

    V tomto klubu je vitana:
    - diskuse o školství v Česku, okolních státech i jinde v Evropě a ve světě
    - váš pohled na inkluzi a případně integraci žáků s SVP do běžných tříd
    - diskuze nad konkrétními články, videi, akcemi atp.

    Vyvarujte se prosim:
    - napadani diskutujicich, černobílému vidění a nerespektování témat
    rozbalit záhlaví
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ADD: ano
    ADD
    ADD --- ---
    GRANTORINO: Ty pracujes jako ucitel?
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    TRISSIE: v mem mindsetu? Popisuju zkusenosti ze skolstvi ze tri ZS, kde jsem byla z praxe stejne jako vy. A jinak jsem mela za to, ze diskuze je tak nejak pro vsechny nebo tu nekomu branim se k tomu vyjadrit? Naopak uvitam dalsi vyjadreni k tomu a zkusenosti sdilene, nebud utocna, dekuju.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GRANTORINO: já myslím, že už jsi jasně vyjádřila, že v tvé škole a v tvém mindsetu to nejde; co kdybys nechala prostor v diskusi lidem, kteří mají zkušenosti s tím, že to jde?
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    TRISSIE: tak hlavni problem je ted vůbec najit nekoho, kdo to bude delat, zejo… takze chtit by asi chteli všichni, ale nejak se tomusi srovnat poptávka a nabídka. a pak koho doopravdy na toho asistenta najdes :) jinak ano asistent pedagoga je bud pro zaka nebo pro tridu oznaceni stejny, to chapu
    CASTROL: uz na te skole nejsem. na stavajici skole z role ucitele muzu jen konstatovat, ze by to skoleni bylo urcite k dobru pro obe strany.
    KETHAMINA: tehdejsi zarazeni bylo
    8. platová třída
    Asistent pedagoga podle přesného zadání a rámce stanoveného pedagogem provádí plnohodnotnou výchovnou a vzdělávací činnost.
    Vzdělávací a výchovná činnost podle přesně stanovených postupů a pokynů učitele nebo vychovatele zaměřená na speciální vzdělávání, individuální vzdělávání nebo specifické výchovné potřeby dítěte, žáka nebo studenta nebo skupiny dětí, žáků nebo studentů.

    tady to mas, bud dítěte nebo skupiny. v podstate to nemusi zahrnovat tridu, ale muze to byt toho indiv.potreby jednoho dítěte. vzato obracene.

    v realu samozrejme nektere deti potom potrebuji tu pomoc skoro konstante, takze není prostor pro asistenci tride. to mi prave pripada, ze jsou deti, které uz proste nemaji byt v klasicke zs, ale v nejake pomocne skole. tam uz je asistent neoc, bez ceho se to dite vůbec neobejde, nevim jak takove dite potom bud efungovat bez asistenta, nepariklad když u takového dítěte odpadnul asistent, dal vypoved, tak dite uz nebylo vůbec schopne bez pomoci niceho. a takove deti na zs občas jsou prave ted zastreseni inkluzi. rodice samozrejme nechteji dat do pomocne skoly, třeba s dítětem ani nepracuji, asistent onemcni, odejco, co ja vim a dite je v tu chvili uplne mimo.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GRANTORINO: tak kupříkladu škola, kam chodí syn, má v jedné první třídě jednoho asistenta pedagoga (ne žáka) a v druhé dokonce dva; pokud si pamatuju, ve druhých třídách je také po jednom asistentovi pedagoga, u vyšších ročníků nevím.
    Jde to, jen se musí chtít.
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    CASTROL
    GRANTORINO:

    Tady je odkaz na vyhlášku https://www.asistent-pedagoga.cz/...talog-praci-uniqueidmRRWSbk196FNf8-jVUh4EmHapLQrmYZF4-NcbQOA0nE/

    Lze oponovat, že Grantorino takhle ve škole instruovali, ale je tam jasně i podpora pedagogům - nejen žákovi, ke kterému je AP přidělen.
    CASTROL
    CASTROL --- ---
    GRANTORINO: http://www.asistentpedagoga.cz/napln-prace. Nevim, jak se to dělá na vasi skole a proc, ale urcite nemusi. Spolupracuju s 18 skolama a vim, ze to muze byt ruzne
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Pokud teda je naplni asistenta pomahat ve tride, tak by to melo vypadat jinak, vedeni by melo instruovat jinak a ucitele by meli byt proskoleni na vyuzivani a spolupraci s asistenty. Protoze to zni jakoze to teda neni moc zkoordinovane. Navic vsichni vime, ze asistent se prideluje k tomu jednomu zakovi na zaklade toho, zs se uzna, ze by ho mel mit. Takhle z toho vychazi, ze by mel byt asistent pridelen ke tride, kde maji zaka/ zaky s problemem, coz by ale melo potom vypadat asi jinak formalne, ne? Me proste pripada chybna prezentace toho konceptu plus nahazet do skol ucitelum do vyuky asistenty nejakym zpusobem a neproskolit je k jejich vyuzivani a spolupraci, je taky na hlavu a vinit z toho ucitele?!
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    GRANTORINO: * ostatnimi
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    CASTROL: no to bych teda oponovala. Zaprvy jsem toho asistenta delala chvili taky, takze me teda bylo jasne receno, ze se mam venovat tomu jednomu diteti ve tride vedenim skoly. Na ucitele bych to opravdu nehazela. Nikdo nikam nikoho neodklada. Asistent tak byva instruovan pri nastupu. Samozrejme logicky ucitel muze s asistentem spolupracovat, jak potrebuje a vyuzuva jeho pomoci. Asistent tam v urcitych chvilich muze pomahat i s ostatnimy, ale primarne byva pridelen vedenim.
    CASTROL
    CASTROL --- ---
    Asisten pedagoga ma pomahat pedagogovi, nejen zakovi, i kdyz je pridelen na zaklade posudku zaka. Lip to funguje. Ale ucitele casto nejsou zvykli spolupracovat... Takze odlozi asistenta k diteti
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    KETHAMINA: toho druhyho ve skole nemame ani jednoho a jeste jsem ho nepotkala
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    GRANTORINO: tak jsou dva druhy asistentu

    - asistent pedagoga - ten je přidělen na zakladě podpůrných opatření na základě posudku z Ppp a je to asistent, který má pedagogovi pomáhat naplňovat IVP žáka

    - školní asistent (nyní čerpaný z Individuálních projektů OP VVV nebo z šablon I./II.) a ten dle dohody s ředitelem a pedagogickým sborem pomáhá v různých třídách při různých předmětech. Ti, co znám někdy chodí i do rodin.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    jako uprimne ja z tech asistentu jsem na jednu stranu nadsena, protoze nekde to fakt funguje jo, ale nekde ani ten asistent nic nezmuze s tim jedincem. vidim to tak na 2 deti z 10, ktere to proste nedaji asistent neasistent... ty by proste potrebovaly pomocnou skolu. ale je fakt, ze tech treba 8 deti z 10 to s pomoci asistence ve tride daji. s temi poruchami uceni hlavne, taky by mozna se hodil asistent pro ty nadane deti, ktere naopak se nudi ve skole a potrebovali by dalsi praci. skutecne by bylo lepsi mit asistenta na tridu a ne pro konkretni jedince ve tride. plus kdyz to dite onemocni, je asistent doma, coz je vlasnte skoda, jenze zase pri tom smesnem platu ...
    druhy clovek ve tride je fajn, vetsi podpora, lip se zklidni nektere deti, prece jen jsou na to dva to je velky rozdil, plus muze vzit rusive dite a odejit na chvili ze tridy a vratit se, az se zklidni, jako lip se uciteli pracuje a spolupraci s nima si fakt chvalim.
    mam s nimi tedy zkusenost jen na prvnim stupni a delal jsem sama asistenta jedn mesic s deckem s lehkou mozkovou obrnou, pak jsem s tim sekla. hlidat porad, aby nekomu nevypichnul oko nuzkama, jsme uz proste nedala, takze smekam pred asistenty, kolik maji s temi detmi trpelivosti.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: já to chápu :-)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ANNAWA: no jenze to ten asistent tady ma v popisu prace, venovat se tomu jednomu. ze nepracoval jen s nim , tim naopak porusoval svou pracovni napln ;) a to je ten prusvih takrikajic
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: já to chápu, vím jak to myslíš, ale můj syn měl štěstí, že to, že měl asistenta, nevedlo k separaci, protože nepracoval jen s ním atd.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ANNAWA: no ne, asi jsem to mozna rekla blbe, u nas v cr je systemove(!) pridelen k jedinci a ne do tridy. v podstate papirove je definovana jeho prace prave jen s tim jednim jedincem, kterymu ma delat podporu, takze stesti s tim nema co delat. mluvim o dvou ruznych systemech v realu i papirove.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: uff, až na jeden případ měl můj syn na asistenty navíc štěstí, ale je fakt, že snadný to vždycky nebylo.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    totiz ja jsem mela v ruce i casopis o skolstvi, kde to vubec bylo rozebrany podrobne zrovna finske skolstvi a treba financni podpora a podpora pedagogu je tam na uplne jine urovni. supervize pro pedagoga tady proste uplne chybi. takze zalezi na stesti na kolegy, pokud se objevi nekdo osviceny, ktery to pomaha juniorskym kolegum nebo vubec dobre vztahy mezi spolupracujicimi kolegy. ale na profesionalni urovni to zajisteno neni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam