• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CLOWNZEPPAPŘIZNEJME SE...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    FRIZER: mám. A taky jsem toho o hodně víc dokázala, takže si nemusím svou sebehodnotu stavět na tom, že jsem dokázala v citlivém věku překonat šikanu ze strany autorit, kterým bych měla důvěřovat.

    Mimochodem ne, šikanu ze strany učitelů jsem ani nezažila dokonce ani na tom tělocviku, protože naše třídní-tělocvikářka nebyla vyhořelá kráva, ale paní s nadhledem, jejímž cílem bylo nás rozpohybovat a ne šikanovat.
    A možná, možná... i tohle je jedna z těch věcí, které přispěly k tomu, že jsem maturovala s pocitem, že když budu chtít, tak můžu dokázat, co si jen vymyslím. A taky že autorita není něco, co je dané nějakým titulem nebo papírem, před kterým ostatní sednou na prdel, ale že si to člověk musí zasloužit a vysloužit.
    SARAJ
    SARAJ --- ---
    tady uz jen schazi, ze povinna vojna byla super a delalo to z chlapcu ty spravne chlapaky.. takova snuska h*ven, ty jo.. pulka rodiny je u nas zelena a je to mocna kombinace depresivnich alkoholiku, agresivnich alkoholiku, totalne vymletych idiotu, co se jich vlastni deti strani - presne ta vychova - musis se cejtit jako nic, aby z tebe neco bylo..
    pokud je IMHO postavene na tom, ze dite se ma nekdy cejtit jako odpad, tak to IMHO je presne na dve veci.. stejne jako majitel IMHO.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    FRIZER: tys upad, ne
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    A opět, mas navic
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    a přesně takhle, milé děti, se zdůvodňovala šikana bažantů během vojny.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    FRIZER: Wow. Ok, nemám co dodat.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Protože hlavně tak vznikají silne a sebevedome osobnosti imho..
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Nevím co na to říct, můj názor je ze každý se občas cítí, cítil, mel cítit jako odpad at už v jakémkoliv předmětů nebo zivote a nevím proc by tomu melo byt v rámci školy či puberte jinak
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    FRIZER: Tak znovu. Problém je ve ztrapnovani před dvěma tridama puberťáků a výsměch, že na něco nemáš a jsi tím pádem úplný odpad. To neudělá dobře ani silné a sebevědomé osobnosti a upřímně, v rámci puberty je skoro každý aspoň trochu zranitelný a nejistý ohledně svého těla.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Tak řešil se hlavně ten Tělocvik...ale jinak souhlasim, nicméně ani sebelepší psycholog nejspíš neukociruje 20-30 naprosto odlišných osobnosti s odlišnými zájmy...dřív se školní traumata neresily vůbec, a ze jich ma každý asi dost a dost...dnes to bude asi lepší, urcite se o tom vice mluví....na druhou stranu traumata a prohry asi patří k životu a každý soudruh se s nimi musí vypořádat po svém....nenápadá me jak tomuto předejít v rámci školní docházky, a asi bych ani nechtěl generaci "snowflaku" bez jakýchkoliv traumat
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    FRIZER: Pořád si tu jedeš vedlejší téma, zatímco teda obecně jsme si tu nadávali, že ztrapnovani žáka učitelem je špatné a děje se především v tělocviku. A dělo se to očividně i jinak pohybové nadaným, kteří ale nezvládali jednu z disciplín, jak se tu můžeš dočíst.
    Pokud se to stane někde jinde, je to špatně úplně stejně, co je na tom k nepochopení? Ne nadarmo mají mít učitelé aspoň nějaké pedagogicko-psychologické minimum.
    Za mě bylo špatně i když se nás angličtině na gymplu fakt hnusně obouval do dvou spolužaček z naší druhé skupiny nebo když jsem byla upichnuta ve vedlejší třídě a ukrajinská (či jaká) anglictinarka vystvala brečící holku ze třídy.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    FRIZER: Ja jsem mozna precitlivela, ale tech dejme tomu 9 let, co jsem na telak chodila, ve mne zanechalo takove nasledky, ze i dneska, kdyz jdu behat, se obcas pristihnu u myslenky "ale pockat, Moodycat prece NEMUZE sportovat".
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    MOODYCAT: Chápu, já teba s pár klukama dostal v první třídě na vysvědčení velkou dvojku, protože jsme "prý údajně" občas zlobily....no ještě aby ne...ale nějak jsem se s tim srovnal...

    REONA: Jasně, tolikrát....každý látku nepochopí hned napoprvé, a spousta učitelů se přece nebude zdržovat....nebo v období kdy se začli probírat x/y jsem byl měsíc doma se zápalem plic....už jsem to nikdy nedohnal. Mohl jsem na doučko nebo vyvinout aktivitu.... úplně stejně jako kdokoliv v rámci Tělocviku pokud škola v tomto nestačila.... takže ta premisa že se dá zkoušet jen z toho co bylo člověku vysvětleno je trochu mylná...

    NELLAS: Subjektivní dojem na základě osobní zkušenosti, já xkrát zažil na různých předmětech zesměšnování učitelem u tabule at už mě či ostatních spolužáků...opravdu se to netýká jen tělocviku nebo výtvarky.

    TRISSIE: Akorát shazuješ téma oslím můstkem ke stříkajícím kozám, otázka není kdo udělal perfektní kotoul, ale proč by měl být jeden předmět plný úlev a pochopení a jiný nikoliv. A premisa že přece Čj používám celý život a sport jen pokud chci je blbost, protože mít dobrý vztah ke sportu a pohybu mi v životě dá určitě víc než jestli někde napíšu správně čárku či ne.

    Můžeme se zase bavit o vzdělávání v US, něco lepší, něco horší....nicméně na Univerzitu jsou lidi často přijímaní na základě sportovních výsledků a toho co dokázali....proč tomu tak je? Asi protože si narozdíl od nás uvědomují že je to na stejné úrovní jako vše ostatní. Stejně tak pokud někdo nesportuje musí se o dost víc snažit ve všem ostatním

    Žil jsme v New Haven, je tam Yale Universita....uprostřed města je náměstí s malým travnatým pláckem....celý podzim i zimu tam co obden naběhlo 30 studentů a jeli si hroznej mordor. Kluci i holky, všichni atletický vymakaný postavy.....sklapovačky, kliky, dřepy, potahování v takovém tempu že i když jsem v té době byl každý den v posilovně, říkal jsem si že bych s nimi vydržel tak 5 min. Nikdo se nad tim nepozastavoval, všem to přišlo normální....docela jsme jim záviděl že v tom určitě jedou od mala, jsou k tomu vedení, celá společnost to vnímá jako něco normálního a i díky tomu mají určitě někteří z nich jednodušší studium. U nás je bohužel tato představa naprosto nereálná nebo směšná....ale určitě by neměla být debata o tomto scházována na úroven vegety
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NELLAS: když ona má ty dobrý učitele, konkrétně svoje tři starší sourozence, co jí neříkají, že je blbá, ale jak je úžasná, když se jí to povede :-)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    TRISSIE: Ted jsi zase srazila moje sebevědomí do prachu :)))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NELLAS: tak jako... ten kotoul umí i moje čtyřletá dcera s dětskou mozkovou obrnou, když bychom se nutně potřebovali chlubit :-)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    TRISSIE: Já kotoul zvládla už v první! Ale naučila mě ho maminka :))
    VENDULKA
    VENDULKA --- ---
    DMAG: hele, vem si, že tady na nyxu se potkává generace, co chodila na základku před 20-30 lety. Tehdy měla každá základka svýho tělocvikáře, co si dal před hodinou placatku rumu, nesnášel děti a před revolucí vlastnil stranickou legitimaci a učil branou výchovu. To je prostě něco, co se vryje do kolektivní paměti. Dneska už to snad na základkách funguje jinak
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    REONA:
    "opravdu mi nikdy nevysvětlil tělocvikář jak se mají běhat vytrvalostní běhy"

    prekvapive clovek musi trenovat stejne jako tu matiku.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    přiznávám se, že mi zdejší debata začíná připomínat debaty o kojení.

    protože ženy, jejichž největším životním úspěchem je, že jim stříkalo mlíko z kozy, mají tendence toto prodávat jako nejdůležitější schopnost a dovednost ever, a řádně shazovat ty, které to nezvládly nebo jim nebylo dáno, nebo ty, které prostě toto nepovažovaly za tak klíčové.

    zdá se mi tu být jistá paralela s lidmi, jejichž největším životním úspěchem byl kotoul na první dobrou ve třetí třídě :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam