• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    BIMBAS: me se o tom po vcerejsim dohrani zdalo, nemusim vysvetlovat ze to nebylo nic hezkeho :-) ta hra ma presah!!!
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    a tak si dame jeste jednu recenzi
    Scorn/2:11/dohrano
    Já bych to doporučil tomu kdo nechce spát :D Nevim jaká chorá mysl tohle vyplodila, ale je to zvrácené. Samozřejmě obdivuji biomechaniku celkově jako umělecký žánr, ale mě prostě nahání hrůzu a zanechává ve mě pocit bezmoci a prázdno. Ta malost existence, která nesvede nic se záměrem většího celku je děsivá. Je to generátor noční můry, ve které nechcete zůstat, protože vám říká, že to co je tabu a co se nesmí, je nezbytné pro fungování. Jsem rád že jsem to dohrál, myslím, že to patří k nějakému tomu všeobecnému rozhledu. Zvláštní pocit v žaludku, odpor, sexuální deviace, lítost, opovržení a bezmoc. Fujtajxl ještě že to bylo takhle krátké :D
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    Scorn/5 hodin/#dohrano

    W T F!! co k tomu říct? asi doporučuju s klidným svědomím každému kdo má rád hry. Majstrštyk atmosferou, designem, hudbou, přiběhem?
    proč to nemohlo mít 20 gameplay time? co 20? 100!

    zážitek. děkuj


    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    CIVETTA: My brother Rabbit/10 hodin/xbox/#dohrano
    Tak já se přidám, taky jsme to dohráli. Ale nebyla to jednohubka, protože mi pomáhaly dcery 2 a 5 let, některé pasáže ta starší hrála skoro sama. Obě dvě si tu hru zamilovaly, protože králík, kytičky, broučci a až na pár bestiálně schovaných objektů je to i jednoduché.
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    My brother Rabbit/4 hodiny/#dohrano

    Jednohubka na Switch - 3,5 hodiny. Puzzle hra s prvky hidden věcí o záchraně nemocné holčičky

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Beacon Pines / XSS / 6 hodin / #dohrano

    Nějak teď nemám náladu na nic velkýho a taky jsem si potřeboval trochu projasnit hlavu. Rozehrál jsem totiž Scorn a i jen pár hodin v tom světě stačilo k tomu, abych se začal cítit ne úplně dobře... Ovšem tahle čerstvě vydaná adventurka (od prvního dne v Game Passu) se zvířátkama mi náladu dokázala spravit naprosto dokonale :-) Vlastně je to spíš interaktivní příběh s tunou textu (postavy nemají dabing, slyšet je jen hlas vypravěče), prezentovaný formou knihy s "oživlými ilustracemi". Příběh postupně vytváříte a zároveň objevujete tím, že máte na určitých místech několik možností volby jak pokračovat dál. Vzniklý strom událostí tak má jeden začátek a několik konců, z nichž až na jeden jsou všechny špatné. Máte ale možnost se do příslušných bodů vracet zpátky, zjišťovat další informace a zkoušet jiné možnosti. Těch větví není moc a v podstatě se to nedá nedohrát, spíš než o cíl jde ale o cestu - o postupné objevování příběhu, který čím víc se zamotává, tím víc chcete, aby to všechno už konečně dobře skončilo.

    Celá hra prostě trochu klame tělem, protože za naprosto fantasticky malovaným prostředím, roztomile kníkající antropomorfní havětí a rozverným klavírním doprovodem se skrývá něco trochu jiného, než by člověk na první pohled čekal. Víc říkat nebudu, ale kdybych měl děti, tak bych s nima Beacon Pines asi spíš nehrál, byť by se jim vizuálně líbila sebevíc. Ale ten Scorn, to bych zvážil - když už, tak ať si užijou! :-D Už jen proto, že je v něm přesně o 100 % míň textu ke čtení.





    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Už asi popatnácté Mafia: The City of Lost Heaven/PC/10h/#dohrano

    Některé mise jsem zkusil rychleji a není to tak těžké

    MAFIA Any% CZ TUTORIAL #05 - Běžná rutina
    https://www.youtube.com/watch?v=_SJkanUD6Xk


    Mafia 1 mise Všechno Nejlepší bez výstřelu (loď - večírek)
    https://www.youtube.com/watch?v=KL2qIOMm0ck


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Contrast / XSS / 4,5h / #dohrano

    Po tom, co jsem z eSka odinstaloval rozehraný Watch Dogs (po nějakých pěti hodinách nedokázalo zaujmout) a dlouho odkládaný Prey 2016 (nezaujalo už na začátku), jsem nějak neměl na nic náladu. Ovšem Game Pass mě překvapil doporučením něčeho, co jsem vůbec neznal a co mě zaujalo svým vizuálem, tak jsem se do toho pustil a nelitoval jsem. Contrast je mix adventury a plošinovky s několika slušnými puzzly, celkově mi to z nějakého důvodu připomínalo rain ze stejného roku (2013). Co v rainu představoval pro herní mechaniky déšť, to v Contrastu znamená světlo a hlavně stíny, do jejichž 2D světa můžete na určitých místech přecházet z "defaultního" 3D světa a vyřešit tak problémy, které jsou na první pohled neřešitelné. Pěkná atmosféra, dobrá hudba (jazzík, ale je ho málo a opakuje se), už zmíněný výrazný vizuál - na dva večery ideální zábava. Jo a je to od autorů We Happy Few, na to se taky chystám :-)



    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    The Gunk / Gamepass / 7h / #dohrano
    Jak se tu řešily ty pěkné nezávislé hry, tak tohle je krásný příklad. První 3D hra od SteamWorld games a přestože nevyniká detailními modely se spoustou polygonů a hires texturami, vypadá hezky. Trochu mi to připomnělo Journey to the Savage Planet, jen je menší a víc lineární. A z pohledu třetí osoby, což usnadňuje skákání. Bohužel hlavní hrdinka vypadá trochu jako lidoop, neforemná na křivých nožičkách. Na Laru se mi pri hraní (oboje jsou akční adventury) koukalo líp.

    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Kingdom Come: Deliverance/161 hodin/#dohrano

    Skvělá práce a pocta Český historii. Určeno asi spíš pro starší ročníky (ikdyž kolegovi synátorové to hrajou), ty "simulátorový" prvky by někdo mohl vnímat jako snižující hratelnost (neustálý řešení oblečení, opravy - kdo brečel, že se v Zeldě opotřebovávají zbraně, tak tady vyhodí konzoli/PC z okna), ale tahle hra je svá. Dá se dohrát výrazně rychleji, ale historie mě zajímá a všelijaký detaily ze života středověku se člověk dozví i skrz side questy nebo i třeba rozvíjení skillů.

    Velkej potenciál k pokračování, doufam, že vznikne taky něco, kde bude středověká Praha, Brno nebo Olomouc. Na Sázavu se pojedu brzo určitě podívat.

    hodnotit složité, za mě 9/10 v kontextu toho, že jsem našinec a historie mě baví. Myslím, že je chybou hru vnímat jako Vávrovu hru, jakkoliv asi nápad udělat takovou hru je jeho a to cenim. Ale potlesk patří celýmu týmu.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    PSY_CHAOTIC: Ninja Theory bylo v té době malé studio bez stálého vydavatele. Že dělali dobré a velké hry (třeba předtím taky Enslaved, nebo reboot DmC) byla vždycky otázka kontrktu s nějakým vydavetelem. Hellblade byl vlastně první projekt, do kterého se pustili na vlastní pěst a nesli celé riziko.
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Hellblade: Senua's Sacrifice je taky indie hra? :) Já vlastně ani nevím, co přesně má do toho spadat. Dneska se indie udává u každý druhý hry. Ale Hellblade mám v ranku AAA hry. Ne teda asi tím studiem, co za ní stojí ale ta výsledná hra podle mě snese srování se špičkovými tituly a ještě je v mnohém předčí :)
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Samsara Room / 2.6h / #dohrano

    Netusim, co jsem to hral, ale bavilo me to. Point-and-click puzzle adventura na tripu.

    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    soma neni moc indie, to delali frictional games, ale stejne je to skvely doporuceni kdyz chces depku ;)

    mozna jeste outer wilds
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    JAMILLOS: WRoEF je parádní, ale Gone Home mě teda nebavilo. Na druhou stranu hororové walking simulátory od bloober team jsou super, třeba Layers of Fear.

    Jinak z "indie" her rozhodně doporučuju:
    Creaks (2d puzzle adventura)
    SOMA (hororová adventura nebo v safe modu walking simulator)
    Oxenfree (mysteriozni adventura)
    Hellblade (krásná 3D adventura/hack&slash)
    Late shift (interaktivní film)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Za mě zajímavý indie tituly, co jsem hrál v poslední době: Brothers - A Tale of Two Sons, Limbo, Rime, Black The Fall a taky ty níže uvedený.
    TERZ
    TERZ --- ---
    PALADIUS: Považuju Death's Gambit za neprávem přehlíženej indie titul takže rozhodně doporučuju. Dokonce to vypadá že je venku nějaká enhanced edice, která je údajně ještě lepší než original rls.
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    PALADIUS: Indie hry se ke mně většinou dostanou, až když o nich všichni mluví, ale tyhle se mi za posledních 10 let vryly do paměti:

    Antichamber / The Talos Principle (stále dohrávám) – logický 3D
    Gris / Inside – logický 2D
    Firewatch / Dear Esther – walking simulátory
    Deadlight – zombie skákačka
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    Asi nejlepší walking simulator (lomeno trochu adventura), co jsem hrál, je What Remains of Edith Finch. To mě fakt dostalo.
    Jinak pokud jste trochu citlivý duše, ovládáte angličtinu a vyrůstali jste v devadesátkách, doporučuju taky (trochu jinou hru) Gone Home.
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    PALADIUS: Jo to je dobrá náhoda ;) Jinak průzkum indie titulů určitě doporučuju. Já takto objevil zajímavý kousky a je to fajn změna třeba po stereotypních hrách od Ubisoftu. Já si vyzobávám hlavně adventury a walking simulátory. Nejvíc narážím na indie metroidvanie a různý rogue like či rogue lite hry, který pro mě nejsou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam