Firewatch / gamepass / 5h / #dohrano Někde jsem čet, že to je jeden z nejlepších walking simulatoru, který dýchá na záda Edith Finch, tak jsem to zkusil. A jo, je to pěkná hra, bavilo mě to, jen z toho konce jsem poněkud rozpačitý. Zkrátka mám pocit, že to rozuzlení příběhu (nechci spoilovat) mohlo být lépe vypointované.
Líbila se mi atmosféra, walking simulátor se jako žánr vyznačuje tím, že celou dobu nikoho nepotkáte. Tady je interakce s lidmi, ale nepřímá, čili přes vysílačku, na velkou dálku, tak že vám někdo někde připraví past, nebo naopak vybavení. Takže už je to na hraně adventury. Zasazení do divočiny ten pocit izolace hezky doplňuje co do atmosféry a věrohodnosti.
Life is Strange: True colors / gamepass / 10h / #dohrano V sérii LiS adventur je to někde pod úrovní "Before the Storm". Kvalit jedničky zdaleka nedosahuje.
Kladem jsou jednoznačně postavy příběhu, dobře prokreslené a uvěřitelné. Celá hra se odehrává na malém kousku světa, který tak mohli hezky do detailu propracovat (ale nepochopil jsem ty loading screeny, když vejdu do dveří, to je anachronismus).
Life is strange je vždycky o nějaké paranormální schopnosti hlavní hrdinky. Tentokrát čte lidem emoce a myšlenky a je schopná je tak trochu i změnit. A někdy čte emoce i z věcí. Celé je to dost nekonzistentní, prostě někdy to jde a někdy ne, podle toho, jak se jim to hodí do narativu.
Příběh se opět zajímavě rozvíjí, aby nakonec vyzněl docela banálně. A hlavně to vysvětlení, proč na začátku došlo k tomu fatálnímu výbuchu, není ani moc logické.
Oblouvám se za chybějící obrázky. Příště se polepším.