Tomb Raider (2013) / 13.5 hodiny / Steam Deck / #dohranoKlidně se přiznám - žádnou z původních her téhle série jsem nikdy nedohrál :-) Vždycky se mi to hrozně líbilo, ovšem moje první setkání proběhlo nikoli stylově na PlayStationu nebo dokonce Saturnu, ale na mém tehdejším PC, což byl problém. Díky kulervoucí síle procesoru AMD K5 totiž Lara dosahovala fantastických cca 5 fps, takže se to dalo hrát jen do okamžiku, kdy bylo potřeba něco zastřelit - protože to se mi prostě nemohlo povést. Když jsem si pak pořídil 3Dfx, tak už mě spíš zajímal Unreal a QIII, takže jsem Laru spíš už jen tak z povzdálí sledoval a radoval se, jak vypadá pořád líp. A tenhle reboot z roku 2013 mě nakonec úplně minul, protože mi přišlo, že to není taková Lara, jakou si ji matně pamatuju.
No, není :-) Je to takový Rambem okořeněný Uncharted se špinavou vyděšenou holkou a s překvapivě malým počtem puzzlů. Ale musím říct, že mi to vůbec nevadilo a hrálo se mi to opravdu hodně dobře, i na tom Steam Decku. S koncem příběhu jsem na 82 % všech úkolů a myslím, že tu mapu asi ještě zkusím trochu dočistit. A pak bych se možná mrknul na ty další dva díly, i když možná zvážím nějakou konzolovou verzi. Přijde mi, že televize by tomu mohla slušet víc než sedmipalcový displejík...