Postal / 3 hodiny / SteamDeck / #dohrano10/17/97 The earth is hungry... Jak jsem slíbil po
dohrání Alpaca Stacka, došlo na něco ostřejšího. Nutno dodat, že jsem si tím splatil pětadvacet let starý dluh, protože tohle bylo úplně poprvé, co jsem Postal vlastně pořádně hrál a nakonec teda i dohrál. Totiž to bylo tak:
Koncem roku 1997 se
v KLANu číslo 10 objevilo Postal demo. Popisek lákal na
"...izometrickou akční hru, se spoustou zbraní, fantastických světelných efektů a podporou pro síťovou hru... (viz
source), ale já jsem získal jen pěkně ozvučenou slideshow. Moje tehdejší AMD K5 na 75 MHz minimální konfiguraci prostě ani zdaleka nevyhovovalo a to mě samozřejmě strašně mrzelo, protože
recenze v LEVELu mě tehdy dost nalákala. Ale v tu chvíli se nedalo se nic moc dělat a pak to nějak zapadlo mezi dalšíma super devadesátkovejma hrama. Nakonec když jsem si to po pár letech zkoušel zahrát, tak mě strašně iritovalo ovládání, kvůli kterýmu jsem prostě nebyl schopnej dostat se ani přes první level. Hůř se mi hrál snad jen Crusader :-)
Před rokem jsem si ale všimnul, že vyšel Postal Redux na Switch. To mi přišlo jako celkem ideální platforma, zvlášť když jsem se dozvěděl, že se tahle verze dá hrát jako twin-stick shooter. Ty mi teda nikdy moc nešly, ale pořád lepší než to původní ovládání, žejo. Akorát že na Switchi to vyšlo jen v US regionu, což mi způsobilo
určitý problémy při zakoupení, ale hlavně ta Redux verze je trošku zkriplená. Postavičky málo řvou :-) a místo původního konce je jiný, míň kontroverzní. To je samozřejmě škoda, ale já jsem se k němu stejně ani nedostal, protože mě to nějak přestalo bavit. Bylo to prostě jiný, než jsem si to pamatoval. Hrál jsem hlavně arkádovej Rampage mode, kterej teda doporučím už kvůli
naprosto super soundtracku (od tracku 25 dál).
No ale abych to neprotahoval: nakonec jsem si uvědomil, že na Steamu je
původní verze free včetně rozšíření
Special Delivery a
Super Postal, což spolu s bezproblémovým ovládání na SteamDecku znamenalo jasnou volbu. Dostal jsem to, co jsem zjevně celou dobu hledal: nijak necenzurovanou verzi s twin-stick ovládáním, podporou widescreen zobrazení a praštěnými achievementy. Díky tomu jsem po čtvrt století konečně dotáhnul Postal do konce, a že to byla jízda! Za ty tři hodinky jsem tím projel jako nůž máslem, sice ne na nějakou výraznou obížnost, ale víte jak - tahle hra existuje hlavně proto, aby se u ní člověk bavil a ne frustroval, žejo! :-D A bavil jsem se teda královsky. Musím říct, že tohle je prostě klenot.
To nejlepší na konec:
Postal 2 je čerstvě SteamDeck verified, takže je úplně jasné, co mě čeká dál...