STALKER: Call of Pripyat / odhadem něco pod 30 hodin / #dohranoDohráno už před časem, mezitím jsem chvíli hrál mod Stalker Anomaly: GAMMA a trochu si utřídil myšlenky ohledně celé trilogie.
Těsně po dohrání jsem byl skoro bez výhrad. Celou hru jsem prakticky vdechl, bez záseků. Příběh byl o trochu méně zajímavý, ale celkem ušel (potěšily konsekvence ve stylu Falloutu na konci), grafika s pár základními mody skvělá, mapy sice jen tři, ale o to větší, dva noví mutanti, skvělé ambientní zvuky, dobře působící zbraně.
Zklamalo mě odstranění systému pro konflikty frakcí z Clear Sky a fakt, že tu sice jsou questliny pro frakce Freedom a Duty, ale kvůli netransparentním a ne úplně smysl dávajícím konsekvencím questů které se odehrávají celkem na začátku hry se z nich můžete nevědomky nevratně odříznout (stalo se mi).
Dál byl trochu slabší (hlavně krátký) třetí akt odehrávající se v Pripjati. Po SoC a CS jsem očekával dlouhý a brutální závěr hry, takže jsem do poslední mise napochodoval jako zfetovaný supervoják v exoskeletonu co má v ruce gauss gun, za pasem lehký kulomet a v batohu automatickou snajperku, RPG se sedmi raketami a další pytel drog. To se tentokrát ukázalo jako overkill a poslední misi to trivializovalo.
---
Zpětně mi Shadow of Chernobyl pořád přijde jako nejsilnější díl série i přes horší mechaniky týkající se zbraní, horší grafiku a pár dalších problémů. Měl nejzajímavější příběh a nejtajemnější mapy, plus Call of Pripyat šel v polishingu někdy příliš daleko - nové velké mapy působily trochu moc jako zábavní park připravený pro hráče, kde je několik points of interest (typu anomálie s artefakty, budova nebo vrak helikoptéry) a několik spawn pointů poblíž kterých máte větší šanci potkat daného mutanta, a všude okolo je vlastně docela klídek a bezpečno.
Celkově mi přijde jako škoda, že Call of Chernobyl jako jediný vytvořil něco, co působí fakt tajemně a nebezpečně (a místy i děsivě). Call of Pripyat působí jakože celá zóna už je vlastně tak trochu "vyřešená" a tajemno ani osamělo se nekoná, takže i když podle příběhu jdeme jakože hluboko do nebezpečné a neprobádané části zóny, tak hratelnost tomu moc neodpovídá.
I tak to ale byla skvělá hra a tahle kritika dává smysl jen kvůli srovnání se zbylými dvěma díly.