Alan Wake (PC)/10 hodin/#dohranono dohráno podruhé... Alan Wake je jako by jste požádali Stephena Kinga o vytvoření hry a dali mu k ruce vývojáře Maxe Payna, což se technicky z půlky stalo, je to dílo Remedy.
příběh je velký tahoun hry. v podstatě sledujeme příběh spisovatele který zjištuje že co napsal se stalo a temnota ho zneužila ke svému návratu. již jednou jí porazil jiný spisovatel ovšem za cenu toho že sám sebe odepsal/vypsal/škrtl z existence (takže ji v duchu 'zabil jsem si dědu' nikdy nepovylal). samozřejmě přitom zachraňuje svojí milou kterou temnota jako pojistku unese. na herní příběh to byl mazec už tenkrát a je stále.
jsou hry kde najdete loot a zaradujete se. a pak jsou hry kde najdete hromádku nábojů, světlic a flashbangů a zděsíte se co na vás za rohem čeká protože tady se nic nedává jen tak. ani si nestačíte pořádně všimnout jak omezený máte arsenál (pistole, pistole na světlice a puška či brokovnice dle vaší volby a toho co najdete) a jak doslova plytká je variabilita nepřatel. atmosféra se dá krájet. takhle se světlem, tmou, stíny a mlhou umí pracovat málokterá dnešní hra. napsat že grafika zestárla dobře by bylo hrubou urážkou. je to jako srovnávat Micka Jagger s o rok mladším (!!!) Milošem Zemanem.
na svou dobu je hra doslova neuvěřitelně detailní, když vás někam pustí, můžete věřit životu toho místa, a skrytýmy bednamy s bonusovým lootem vás k doslova odměňuje za to že nejdete tou nejzjevnější cestou. naprosto geniální je nacházení listů z knihy o které nevíte že jste napsali a které někdy objasňují něco na pozadí ale jindy vás varují před nebezpečím před váma. funguje to úžasně, přečíst si "málem mě to zabilo! nic tak strašného jsem v životě neviděl!", to se po pár krocích nočním lesem skoro modlíte aby už na vás kurva neco vykočilo nebo si překousnete klávesnici!
sumasumárum: super knížka kterou si můžete zahrát. a Lime in a Coconut bych navrh za státní hymnu.
opovažte se tu dvojku posrat!
Harry Nilsson - Coconut (1971)https://www.youtube.com/watch?v=Tbgv8PkO9eo