Punch Club / 13 hodin / #dohranoopět dohráno podruhé, první průchod byl cca 7.5h, ale před aktuální dvojkou to chtělo ještě jednou a v kompletní edici. co říct. vyladěný time-manage simulátor boxera. trénujete sílu, obratnost a odolnost, odemykáte si skilly a specializaci a postupně klikujete v garáži a chodíte na stavbu vydělávat mergle než naspoříte na domácí posilovnu a nebudete tak utrácet za místní verzi bbc fitness. zde přichází první překvapení a to mechanika: každý den "slábnete". tj každý den vám z tří základních vlastností ubude a že sakra bolestivě, zvlášt na vyšších levelech. není tedy reálné být demigodem a vymaxovat si všechny tři. i strom dovedností vás vede k tomu abyste si vybrali jeden hlavní a na ten se soustředili.
souboje jako takové probíhají automaticky, nasekáte si do listu údery, kopy, kryty, buffy a spustíte kolo. před dalším kolem si můžete seznam přeskládat podle vývoje, kupř vyměnit silné rány které vyčerpávají rychle staminu za víc variant dodge s protiúdery apod.
probíjíte se žebříčky soupeřů za účelem lovu vraha otce a hledání ztraceného bratra na pozadí příběhu záhadného medailonu rozděleného na dvě části... prostě devadesátková van-damovka jak ze žurnálu, včetně závěrečného zvratu "ty nejsi Vlasta, ty jsi Vlasta!". a zde přichází druhé překvapení a to je členitost a znovuhratelnost příběhu. můžete jím projít jako ten největší mirek dušín s věrným kmetem-trenérem, ale stejně tak můžete vstoupit na dráhu zločinu a spřáhout se se zločinem... ne všechny lokace a možnosti se vám tak při jednom průchodu odemknou, třeba china town který jsem původně pravidelně navštěvoval abych od stoletého číňana obdržel lečbu se mi při tomto průchodu vůbec neobjevila neb jsem úspěšně předešel vážným zraněním.
pixel artové prostředí je defakto jeden velký easter egg ať už bitva na střeše mrakodrapu kde začíná čirou náhodou níže zmiňovaný první level duke nukema (střecha, plot, tlakové lahve a větrák kterým proskočíte, však víte), pizzerie je ve skutečnosti kavárna z pulp fiction kde v rohu kecá Vincent s Julesem a u nohou jim leží , poslední level je ostrov z filmu Mortal Kombat z 95, i hudebně... a vyvrcholením jsou ve stoce žíjící, pizzu milující krokodýli ninja s mistrem Mývalem:) proti vám budou stát krom lidí v ringu i robocopové, terminátoři, r2d2, bruce lee, ryu nebo hulk hogan. btw na tom druhém screenu je imho Kossak z Body Blow mlátičky, i pohyby má podobné :)
sumasumárum: pro milovníky tycoonu, devadesátkové kultury a pixel grafiky, oldschoolové hratelnosti a trochy toho grindu, jasná volba.