• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    VIRIK: A to sis eště nevšim, že nekritizuju, co ta hra sděluje, ale jak? Ne obsah, ale formu? :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    hrál to jako komunista a diví se, že tam má komunismus :D
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    SALVATOR: Právě že vůbec, všechno je v OW vytažené ad absurdum, úmyslně, na tom je hra postavená. Můžeš si tam najít jak korporátní agitku, tak agitku jak od Riefenstahlové nebo z 50's soc. týdeníku. Ono totižz záleží na volbách které děláš :-)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    TRAGED: No. Nevím, jak jinak to vysvětlit. Ta hra se podle mě snaží určitou formou vyjadřovat nějaký levicový myšlenky, ale dělá to IMHO tak blbě, že mi přijde, že je to spíš na škodu.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    SALVATOR: Cože to?
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    VIRIK: Okatá, přehnaná agitka zůstane okatou přehnanou agitkou a mě prostě vadí a vadí mi o to víc u věcí, ke kterejm mám tendenci se klonit, protože jim ubližuje. V tomhle prostě vidím velký špatný, protože Outer Worlds podle mě ubližujou levicovejm myšlenkám, ke kterejm sám tíhnu.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TRAGED: To je možný. Mně obecně prvoplánový parodie nepřijdou jako nějak skvělej žánr a myslím si že napsat je dobře je docela kumšt, kterej tady přítomnej příliš není.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    Paladius krásná ukázka normalizačního práva "klid na práci"

    Ještě by měl dorazit uliční výbor.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    VOZKA: Fallout ale není prvoplánová parodie. Srovnávat ho s OW je jako porovnávat Space Balls s Alien 4.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    hra je uvedena a celý koncept, co by se stalo, kdyby v USA zůstala ta oligarchie a korporáty z konce 19. století, kdyby je američany volení zástupci prostě nerozprášili a nazačali s tou dlouholetou snahou dostat americký byznys do nějakých hranic zákonů. Je to tam jasně napsané.

    Proto tam člověk má hodnotu jen materialistickou, jako výkonná jednotka. Nedošlo tam k vzniku odborů, práv občanů, zákoníků práce a ani listině lidských práv, naopak došlo i k omezení toho základu, co americká ústava zaručovala původně a zakonzervování předsudků.

    Že něco dokázali vystavět a dostat se do vesmíru, působí od lidí co se narodili ještě do dob sovětského svazu jako slušný kekel.


    Tam žádný marx-leninismus není.

    Tohle může napsat i tradiční republikán, protože to souvisí s chápáním právního státu, rovnosti před zákony, mít právo na to rozhodnout se o vlastním osudu, mít svoji víru, vyznáváním hodnot, které jaksi převyšují právo na zisk pouze pro "bohem" vybrané elity (což byl kdys i jeden z důvodů, proč republikánská strana vznikla a proč se vymezila proti monarchistům a tehdejší evropě a byla chápána jako revoluční)...

    Pro zajímavost, historický fakt – ty vlády co tyhle korporáty a oligarchie přerůstající tehdejší vlády a zákony těchto státech jako USA nebo UK, a kde to způsobovalo obrovské problémy, řešily, byly konzervativní. Hra ukazuje v žánru parodie svět, jak by vypadal bez těchto vlád konzervativců (autoři to sami uvádí). Theodor Rosevelt byl členem pokrokové strany a následně republikánů.

    Pokud tedy ve vašem chápání světa to vyvolává neurózu a snahu bránit oligarchii a tehdejší korporace, a vidíte v tom komunismus, tak je něco ve vašich hodnotách špatně.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    No to teda říkáte.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VIRIK: Nemyslím si že to někdo z nás říká. A v tom Falloutu mi osobně nic takovýho taky nevadilo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    VOZKA: ne, tohle je jen výmluva.

    Je to uvedený jako komedie, parodie, sarkasmus.

    A vy neříkáte, že je to špatná parodie, ale že je to ošklivej útok na kapitalismus.

    Klasický východní taktika v diskuzi, ještě zbývá mne obvinit, že to politizuji, a tím aplikování vlastních politických předsudků pokrytecky přenést na mne. TO je normalizační - my neřešíme politiku, ale popisujeme věci takové jaké jsou, kolektivně si to odsouhlasíme a ty jsi narušitel, tehdá by se řeklo že podlehl svodům západní konzumní kultury, dnes se říká že ho platí zjevně moskva. Slova různá, významy stejné, východní myšlení totožné.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VIRIK: No, anebo to prostě jenom není až tak dobře napsaný.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    satira spočívá v tom, že až bizarně prostě zkarikujete některé věci, které jsou prostě směšné a zvýrazníte je tím, že je posunete do popředí. Nafouknete je, zapřeháníte si.

    V americkém a anglo-saském případě je to forma sebekritiky, forma humorem.

    Je to součást západní civilizace.

    Schopnost se smát vlastním chybám, nebo nedokonalostem své společnosti je to, co z ameriky plné původně farmářů a dělníků všech ras a víry dělá civilizaci a společnost schopnou se někam dynamicky vyvíjet a mít demokracii a republiku.

    Je ale jasné, že lidé vychovaní v ideologii východní pravice a silného nacionalismu (a původně v sovětské ideologii leninismu, ze které pak rychle prchli na druhou stranu, ovšem bez významné změny vlastních hodnot) něco takového neznají a tohle jsou pro ně zapadnici, tedy lidé co se prý snaží za pomocí levicových ideologií rozbíjet východní jednoty a tradice. V RF už se tato ideologie projevila v celé hrůze, u nás je v lokální fázi, ale je to to samé, koneckonců i čeští fašisté bojovali s nacisty.
    Kulturně pak chápají obyčejné kritické američany jako nepřátele a nebezpečí, útok na hodnoty.
    Jsou pobouřeni, protože místo leninismu si pověsili na zeď ideologii kapitalismu, anižby ale pochopili že to není víra a ideologie, ale západní pojetí je prostě racionální a praktické pojetí efektivního způsobu ekonomického uvažování, který funguje v existenci silných právních systémů a demokratické společnosti. Nepřijali zkušenost západu, jen prostě si aktualizovali svoji východní víru a změnili pár pojmů.

    Ta hra je geniální v tom, jak dokáže vyvolat přesně tyhle reakce u lidí, který by se měli zamyslet nad sebou a přehodnotit své hodnoty a životní filozofii a ne pořád normalizačně neuroticky myslet, a vidět všude nejdřív malý hitlery a dnes malý neomarxisty.

    Zbavte se laskavě toho, vypadá to ve vašem věku akorát směšně.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    TRAGED: Já nevím. Já ji taky hrál a dohrál a ta premisa, to věčný okatý pomrkávání, jak sou korporace zlý a hloupý mi taky přišlo strašně neinvenční a hrozně prvoplánový. Jako z příručky marxismu-leninismu pro školáčky 1. stupně ZŠ. Ve světě Falloutu je ten setting podobnej, ale ty hry to sdělujou daleko subtilnějc a podle mě víc nápaditě.
    Navíc je to nedomyšlený. Pokud sou korporáty tak strašně tupý, že v zásadě samy sobě znemožňujou fungování a existenci, jak v první řadě v tom hvězdným systému, kde se Outer Worlds odehrávaj, vybudovaly to, co vybudovaly a jak tam vydržely tak dlouho?
    Myslím, že by to šlo udělat daleko líp.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    PALADIUS: No, ja zase klidne zahodil 12h hry jen proto, abych zkusil jestli jde zabranit valce. Nelitoval jsem.

    JUNGLER: Ze ty jsi nikdy v zadnym korporatu nepracoval? Ta hra je naprosto genialni.
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom/250 hodin/#dohrano

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Punch Club 2 / 30 hodin / #dohrano
    velice obstojné pokračování které sice nemá ten wow efekt a indie kouzlo jedničky ale furt je to vynikající hra a nelituju ani minuty. grafika došla posunu jak se na dvojku patří ale zároveň si udržela nádech a styl her konce minulého tisíciletí. hudebně se posunuje, resp. tady konečně je hudba, ne jen jedna rocky-like linka ze které začnete za chvíli slintat.
    oproti jedničce se víc orientuje na okolní prostředí, zmizelo automatické slábnutí a naopak větší důraz je kladen na obstarávání peněz na obživu a time management dne. ta obživa teda tak úplně nefunguje protože pokud vhodně kombinujete zápasy, práci a následně fízlování či provoz posilovny, ke sporáku nemusíte. slábnete pouze používáním úderů ze specialních stylů, což musíte "dotrénovat" po souboji... je to prostě trochu jinak a imho víc fér, víc vás to pustí do světa a neváže vás to neustále k činkám jako v jedničče.

    příběh je opět klišé, jste syn sebe z jedničky a hledáte se v původním městě které ovšem stihlo za dvacet let prodělat težkou cyberpukiádů. jako u jedničky, popkulturní odkazy na každém kroku, jen změníme dekádu. v garáži vám parkuje tágo z pátého elementu vedle benderovy hlavy v krabici, zvuk kliknutí na mapu je zvuk tlačítek z duka3d, a dokonce sbíráte kazety s akčním průřezem devadesátek a jejich sledováním si odemykáte perky ve zvláštním stromu. potkáte postavy z předchozího dílu o dvacet let starší (penzista krokodýl ninja mě pobavil, holt pomalu stárnou jenom želvy), z krásné adriany je vaše mutr v natačkách věčně držkující z vašho teda z otcova starého gauče a závěrečný matrix a e.t. cliffhanger vás po odskoku do johnyho mnemonica už ani nepřekvapí, vic nezaspoiluju, je to ještě větší bordel než jsme doufali :)

    bojových škol přibylo, víc stromů, dokonce levelujete jednotlivé údery, je tu lepší práce se staminou a vůbec taktikou při soubojích, ale stejně si musítě vybrat jeden styl a ten preferovat. jako agi si nemůžu stěžovat. přibylo animací, činností, podzemí, frakcí... prostě dvojka jak se sluší a patří.

    drobná výtka je že ve hře není v podstatě žadný quest log takže pokud zapomenete že vám někdo něco na půl huby řekl, tak na to prostě zapomenete. předzávěrečné patnáctiminutové chození po městě kdy jsem jen poslouchal plot twist mě docela sralo. hrál jsem to na víc zátahů a vzpomenout si druhý den na to kam sem měl jít a s kým mluvit vygenerovalo zbytečné chození a čekání na správnou denní dobu (ano, některé části města jsou k dispozici v různých denních dobách).

    sumasumárum: takhle má vypadat pokračování! dobré řemeslo.
    ale doporučuju před tím jedničku jinak vás půlka příběhu a spousta narážek a humoru mine.

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    L4MA: Já se k tomu asi v blízký době nedostanu, ale mrkni na kanál tohohle týpka, recenzovaní stalker modů je jednou z jeho náplní (má tam i playlist videí k tomu určený) a zdá se mi, že má docela vkus a dokáže popsat, jestli je mod vyhroceně obskurní a ve výsledku nehratelný pokus o extrémní umění nebo jestli to je i pro normálního člověka:

    INCUBATOR: STALKER Modding at its FINEST ! | STALKER Mods Review #4
    https://www.youtube.com/watch?v=xixdI00LpNw
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam