• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    TAP
    TAP --- ---
    ELECTRICKOTA: Spíš otázka do pléna, jsem jedinej, komu přijde ten Remedy multiverse rádoby protaženej krz nepříbuzný hry (Payne, Wake, Control) strašně vypocenej, vychtěnej a tudíž nefunkční? Payne 1 2 mě ve svý době uhranul, Control taky krásnej vizuál, ale to je vše, AW2 mě láká videama, ale po zkušenosi s jedničkou se bojím tuny crinže.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    V__M: Souhlasím, jedničku jsem taky propásl, ale tohle je naprosto epická příběhová jízda(jedničku není nutné znát, byt odkazu je tam hromada). Hra má zatím nejlepší grafikou co jsem kde viděl(RT efekty jsou tu opravdu viditelné a mají řádný impact - nebylo to jen jednou kdy jsem se v hutné atmošce lekl sám svého odrazu ve vitríně/monitoru či skleněných dveřích) hra světel a stínů tu je naprosto skvělá, modely precizní a realistické, interiéry detailní a hezky zničitelný. Navíc propojení se světem Controlu, který mám taky moc rád je přirozené a dává smysl. Zatím se těším na dvě příběhové rozšíření, co by mělo přiběhnout během tohohle roku.
    V__M
    V__M --- ---
    Alan Wake 2 / PS5 / 33 hodin / #dohrano

    Do tohohle auditka jsem ještě nikdy nic nenapsal, ale Alan Wake 2 mne tak nadchnul, že se musím podělit.
    První díl mi kdysi utekl, tak jsem to přes Vánoce dohnal remasterem. Příjemný, nápaditý, zábavný, super vizuál uhelného dolu skandinávského typu (!), ale místy otravně dlouhý. Budiž, 7/10.

    O druhém díle jsem slyšel jen chválu, ale recenze si záměrně číst zakázal. A výsledek? Jako bez váhání 10/10.
    Tohle je mix Twin Peaks, Silent Hillu a Heavy Rain. Marně vzpomínám, jaká jiná hra mne udržela v tak nepříjemném napětí po celou dobu (a to poctivě pařim od roku 1991). Snad naposledy Silent Hill: The Room, na který nedám dopustit. Je to temný, velice dospělý a nádherně filmový. Grafika dokonalá, pocit bloudění v lese extrémně intenzivní. Vyloženě nerad jsem se tam pro nějaké zapomenuté looty vracel. :))

    Epic, chci víc!
    Alan Wake 2 - Launch Trailer | PS5 Games
    https://www.youtube.com/watch?v=dlQ3FeNu5Yw

    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    ELECTRICKOTA: Jo a je to Frost punk, sry, psal jsem to dvakrát
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Heretic´s Fork / PC / 11h / #dohrano

    Hezky udelana tower defense zalezitost, kdy hlavni premisa je, ze se jako manazer pekla snazite, aby z nej hrisnici neutikali. Vase vez je je východ z pekla a různými upgrady a osazováním zbraní se jim to snažíte překazit. Je zde na výběr několik manažerů, otevíráte si karty (upgrady).

    TAP
    TAP --- ---
    Frostpunk
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    A co to je za hru, sry?
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    Dohrání Main story a všech DLC, která mi přijdou těžší jak původní hra. Je to dost možná dané i tím že jsou tam zcela nové mechaniky a rozhodnutí. Kolikrát než přijdu na to co která volba znamená, už se musím rozhodnout, a ne vždy jsem se svým rozhodnutím spokojen, a díky husté atmosféře opravdu člověk věří, že to blbé rozhodnutí stojí životy a snaha hasit požár benzínem může začít. Doporučuji pro milovníky atmosférických a strategických her, 10/10.

    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    MIKESHCZ: jako joo, ale dal jsem 15minut, just too many buttons :D
    MIKESHCZ
    MIKESHCZ --- ---
    THE CORRIDOR / 1 h / SteamDeck / #dohrano

    Hodnocení 10 z 10. Víc k tomu asi netřeba, za $2 si to musí každý vyzkoušet sám. Určitě doporučuji! :)

    GEE
    GEE --- ---
    A Walk With Yiayia/2h/Steamdeck/ #dohrano
    Walking simulátor trochu jinak, kraťoučkej zážitek na dvě cesty vlakem, kterej mě kdysi zaujak ve Wholesome Directu.

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Control Ultimate Edition / PS5 / 34h / #dohrano
    Tohle mě moc bavilo. Rozehrál jsem to dávno na PS4, ale na PS5 je to teprve ono - jsou mnohem kratší loading times a hra se ani v crowded scénách nezadýchá.
    Moc se mi líbila atmosféra obrovských prázdných kanceláří, tíha byrokratického molochu, kde se dějí běžně dějí "divné" věci, ale je lepší se neptat... Úplně jsem z toho cítil zažraný cigarety, úklidovou desinfekci a nekonečný meetingy a oběžníky. Různě začerněný dokumenty, plné oficiálního ptydepe to jenom umocňují a doplňují story.
    Hra má asi nějakou adaptivní obtížnost, protože i filthy casual jako já neměl mega záseky, i boss fighty jsem dal na pár pokusů.
    Důležitý: Platina se dá uvařit během jednoho průchodu hrou, žádný "speedrun" trofeje nebo něco podobnýho. Nejtěžší je nasbírat a utratit 100 skill bodů, ale s DLC v ultimate edition je to jednodušší, páč je kde sbírat.
    Doporučuju.

    TERZ
    TERZ --- ---
    Resident Evil 3/8h/#dohrano
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    PSY_CHAOTIC: jo, ja schvalne hraju papiraka a nejvyssi obtiznost a docela me to tak ba, protoze mi to nedava moc prostoru k chybe.
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    AVATAR: Těžký popsat, prostě mě ten boj moc nebavil, jak střelný zbraně, tak i na blízko. Zbraně mi přišly vcelku nezajímavý, nudný. Další věc, že celkově mi ten boj po pár levlech přišel až strašně jednoduchej. V dlc jsem musel dát maximální obtížnost, aby to nebylo trapný a trochu jsem se zapotil jen u bossů, když to byly moje "oblíbený" arény. Přitom obecně ve střílečkách moc dobrej nejsem, si myslim :)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    PSY_CHAOTIC: co ti nevyhovuje na boji? No offense, jen me to zajima :)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    HOWKING: Jj, vidím to u pár her, který tu mám rozehraný. Hloupý příběhy, toporný NPC a strašný dialogy, který člověk přeskakuje, protože to v tom srovnání až bolí. Přitom předtím bych si toho taky všimnul, ale nebylo by to tak výrazný :)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    FRIZER: Sedmicku mám rozjetou a ta byla super. Nechávám si ji ale na později, respektive po Like a Dragon, abych ji sfouknul spolu s Rebirthem.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    NAGASAWA: Mam v tom 40 hodin a zatim odlozeno, pocity stejne...v mezicase jsem dojel FF7 remake...bohuzel nesrovnatelne, pokud jsi nehral, tak si spravis chut.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Final Fantasy 16 / PS5 / 78 hodin / #dohrano /

    Rozpaky. Rozpaky mě provázely celých těch 78 hodin, které jsem za poslední skoro dva měsíce, do hry investoval. Jak to? Vždyť FF16 dostávala v recenzích skoro maximální hodnocení, skloňovala se GOTY a padaly superlativy na tohle a na tamto. Rád bych napsal, že nerozumím tomu proč byla na západě šestnáctka tak skvěle přijata, ale mám obavu, že to tuším. Japonští autoři FF16 šli evidentně na ruku západnímu trhu a čistě podle mého subjektivního dojmu (a jisté dávky nadsázky) si marketéři spolu s vedením studia řekli, že vezmou všechny ingredience, které tady podle kluků a holek japonských máme na západě rádi a vytvoří dokonalou hru a v tom ohledu se jim to povedlo naprosto perfektně a k chybám došlo jen v několika případech, ale k tomu později.

    FF16 je tentokrát situována do fantasy světa, který intrikami a settingem otevřeně kopíruje Hru u trůny. Pro našince je rozverným bonusem to, že si při psaní scénáře a postav nejen k pseudo arabské lokaci scénaristé evidentně objednali kultovní ilustrovanou knízku Obrazky z ceskych dejin a povesti, takze potkate vesnici Tabor, ve ktere behaji Dalimilove, Honzove a cela plejada nasich historickych postav, která vám speciálně v japonskom dabingu dokaze vykresat prihlouply usmev na rtech. Samozrejme chapu, ze mimo Cesko budou takova jmena znit zajimave, ale u vaznych scen s arcilotrem jmenem Hugo Kupka jsem se smal nahlas. Svět bychom měli, ale ten se musí vyplnit obsahem a v případě jrpg i questy. A tady to začíná. Japonská představa o dokonalé hře pro masový úspěch u západního publika je evidentně taková, že se vám na mapě objeví miliarda zeleních vykřičníků v podobě naprosto kreténsky imbecilních a k uzoufání nudných vedlejších fetch questů. Ze začátku jsem si říkal, že jsem určitě u prvních třech natrefil omylem na ty nejslabší z nich a že se to určitě časem zlepší, ale to byl omyl. Ony to byly totiž ty nejlepší a pak už bylo jen a jen hůř.

    Za poslední roky jsem v hardcore japonských hrách nepřeskočil jediný vedlejšák, anebo dialog, a tady jsem sestřeloval jeden dialog za druhým a u animací, které přeskočit nešlo jsem měl nutkání řvát na televizi: "tak už držte kurwa hubu!". Nevím, jestli to byla čistě scénáristická katastrofa, anebo snaha držet se při zemi a nebýt po "japonsku" divnými a západní hráče nevyděsit ničím hlubokým, anebo nedej bože jejich klasickou dualitou. Celopu dobu mi přišlo, že scénář pro vedlejšáky psala parta belgických důchodců s permanentní kocovinou.

    Souběžně s tím jsou příšerné i hlavní postavy. Hlavní postava Clive je sice dobrák, ale bez emocí působící sterilně a prvoplánově až to bolí. Kumpáni jsou povětšinou naivní idioti a výrazného strýce byste nejraději pobodali. Ostatní budete akorát strašlivě nenávidět.

    Co mě u kalkulu a kompilátu poskládaného kromě Hry o trůny i z vykrádání Nieru: Automata jménem FF16 dokázalo udržet? Bossfighty a tím se dostáváme k těm "chybám", které se jim do vývoje "úspěšné západní hry" vloudily. Ty jsou skvělé a působí tak, jako by je vytvářelo úplně jiné studio, ve kterém netušili, co se kutí vedle u jejich kolegů. Bossfighty jsou totiž naprostý audiovizuální a epileptický extrém, kde byste mohli Godzilly použít místo krabiček od sirek coby měřítka velikosti, protože někteří bossové měří v jednom momentě klidně 67 Godzill. Tohle se povedlo a je úplně jedno, že je i bojový systém, který tentokrát není tahový, ale smash-buttonový naprosto repetetivní a idiotský, kdy celou hru ve stejném pořadí mačkáte akorát stejné kombinace a měníte si akorát právě odemčené speciální útoky.

    Suma sumárum - vypadá to na PS5 pěkně, má to skvělou hudbu, ale jinak je to vlastně tak trochu průser. Druhej pruchod na platinu nedam, protoze by se to rovnalo regulernimu sebeposkozovani nudou. 6.5/10

    P.S. v prubehu hrani jsem si nekolikrat googlil vyraz "proč je FF16 takova nuda? (abych se ujistil, jestli se mnou neni neco v neporadku) coz me zavedlo na Reddit stejne zaskocenych hracu ve skupine jmenem "proc je FF16 takova nuda?", kde lide psali, ze je tam privedlo googleni si vyrazu: "proc je FF16 takova nuda?", coz je samo o sobe vymluvne.

    HOWKING
    HOWKING --- ---
    PSY_CHAOTIC: To se obáváš oprávněně. Graficky se některé hry dotahují, ale zážitkem nemá nic šanci. Ostatní jsou fakt "jen hry".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam