• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    DEEFHA: Za tyden zdarma, pro ty co nechteji platit 300 :) Doki Doki Literature Club Plus!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Doki Doki Literature Club! (2017) / Steam Deck / 4,5 hodiny / #dohrano

    To bylo tak: čtu právě mangu Ach, vy dívky mládím zmítané, což je série, která se točí kolem čtenářského kroužku a různých "dobrodružství", která na střední škole zažívají jeho členky. Koukám do Steam backlogu a říkám si - hele, to je ale náhodička! Vizuální novela z toho samého prostředí? Není dlouhá, podle screenshotů vypadá dostatečně kawaii a je dokonce free? Tak do toho jdu, aspoň udržím v hlavě jedno téma a bude to určitě sranda, stejně jako ta manga...

    No, nemohl jsem se víc splést :-) Místo "jednoho tématu" mám v hlavě docela bordel a že by to byla úplně sranda, o tom by se dalo polemizovat. Ano, je to roztomilá vizuální novela, aspoň teda tak první dvě hodiny gameplaye. Potom se věci dají do pohybu trochu šejdrem, ale nerad bych naznačoval víc, než by bylo nutné... Přirovnal bych to třeba k Inscryption nebo Immortality: jsou prostě hry, které se hrají nejlépe, když o nich dopředu vůbec nic nevíte. A přesně to se víceméně náhodou přihodilo mě s DDLC. To jsem měl ale štěstí!

    Hra má víc konců a i její samotný průběh se může měnit, takže bych potřeboval ještě aspoň jeden průchod a pár dalších hodin navíc, abych viděl všechno. Ale už do toho nepůjdu, protože s touhle hrou je to jako s některými filmy. Však to znáte, třeba takový Šestý smysl - když ho vidíte podruhé, už to nějak není ono. Tahle původní free verze nakonec nemá ani achievementy, kvůli kterým bych se obětoval, takže se nebudu znovu nervovat. Existuje ještě komerční Plus! verze, která má nějaké další dějové liniie a právě i trofeje, ale prostě ne. Jednou stačilo.

    Btw. celou dobu jsem si říkal, jak jsou ti Japonci divní. Teprve na konci jsem zjistil, že hra je americká a má ji celou na svědomí v podstatě jeden člověk. A to prosím včetně hudby, která je bezva. Zvažuju zakoupení soundtracku a wallpaperů, což je jedna z možností, jak lze vývojáři přispět bez toho, aniž bych musel zbytečně kupovat Plus! verzi. To mi přijde jako oboustranně sympatické.





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    The Purring Quest (2015) / Steam Deck / 4 hodiny / #dohrano

    Mám rád kočky a rád hraju hry, ve kterých jsou. Tohle je taková pěkně, ale trochu sterilně kreslená 2D plošinovka s hezkou hudbou, ve které hrajete za kočku, která hledá svého člověka (kočky "pána" nemají), protože s ním potřebuje něco dořešit. Má to pět úrovní, každá je sice v jiném prostředí, ale ve všech děláte to samé: hopsáte, šplháte, schováváte se před psy (čivavy můžete přeskakovat, je za to achievement), sbíráte rybí kostřičky, zachraňujete jiné kočky zavřené v klecích a hledáte speciální předměty. Jo a jednou taky hrajete na piáno ve stylu Guitar Hero :-) Kočkomilové ocení spoustu odkazů a narážek, které pochopí jen ten, kdo někdy nějakou kočku měl a nebo o nich pár věcí ví. Zdá se mi, že vývojáři z Valhalla Cats s nimi určitě měli bohaté zkušnosti.

    I když se u nás obvykle říká, že kočky mají devět, tak vaše kočka jich má sedm - a tolik životů se rozhodně hodí. Ovládání obecně je totiž trochu nepřesné a frustrující, kočka si občas dělá co chce, no ale tak je to kočka, žejo... Nicméně na dva průchody není problém dát 100 % achievementů, jen na to zatracený piáno jsem musel ke Steam Decku připojit BT klávesnici, abych to dal bez chyb. Znovu už bych to asi nehrál, nicméně to stojí pár dolarů a část výdělku jde na kočičí charitu, takže jsem rád přispěl.

    Dostal jsem z toho chuť dojet zbývající trofeje ve Stray :)







    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    WOODMAKER: tak toho jsme si ani nevšiml, Steam no 💁
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    ELECTRICKOTA: Tyjo, tys to hral tak dobre, ze mas nektery achievementy nekolikrat. Husty!
    BOBES
    BOBES --- ---
    Frostrain / PC / 5h / #dohrano

    Zajimavý roguelike deckbuilder, který v sobě má atmosféru Frostpunku.
    Šéfujete vlaku, s kterým cestujete dál a dál nehostinnou krajinou, a snažíte se udržet své cestující/přeživši aspoň trochu šťastné. Na každé zastávce (mapa aka FTL) získáte možnost výběru 1 ze 3 karet vagónu, který postupně připojujete/vyměňujete/upgradujete. Postupně se vám přidává počet možných vagonů, které je možné přidat. Tyto vagóny primárně generují spokojenost, která razantněji chybí čím jste ve hře dále. Karty vagónů jsou pak na samostatnou kapitolu: komba, tiery, factions ... právě proto mě to bavilo a ještě si to vyzkouším párkrát zahrát.

    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    L4MA: cringe byla ta pasáž ve filmovým studiu s tím rockovým muzikálem, tam mě to fakt sralo
    L4MA
    L4MA --- ---
    TAP: za me nejlepsi hra minulyho roku, ale vim co tim "cringem" myslis, a je to tam porad pritomny, i kdyz oproti jednicce (z videi) mi prijde, ze jsou ho spis kila nez tuny. :)
    V__M
    V__M --- ---
    TAP: No a právě proto tady máš dobré uživatele nyxu, kteří to dohráli za tebe a z hlubin vydýchaných pokojíčků ti přináší pravdu.
    CROME
    CROME --- ---
    TAP: AW cringe? Ok
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    TAP:no asi jsi, nebo rád jiný žánr, milion lidí milion chutí 💁
    TAP
    TAP --- ---
    ELECTRICKOTA: Spíš otázka do pléna, jsem jedinej, komu přijde ten Remedy multiverse rádoby protaženej krz nepříbuzný hry (Payne, Wake, Control) strašně vypocenej, vychtěnej a tudíž nefunkční? Payne 1 2 mě ve svý době uhranul, Control taky krásnej vizuál, ale to je vše, AW2 mě láká videama, ale po zkušenosi s jedničkou se bojím tuny crinže.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    V__M: Souhlasím, jedničku jsem taky propásl, ale tohle je naprosto epická příběhová jízda(jedničku není nutné znát, byt odkazu je tam hromada). Hra má zatím nejlepší grafikou co jsem kde viděl(RT efekty jsou tu opravdu viditelné a mají řádný impact - nebylo to jen jednou kdy jsem se v hutné atmošce lekl sám svého odrazu ve vitríně/monitoru či skleněných dveřích) hra světel a stínů tu je naprosto skvělá, modely precizní a realistické, interiéry detailní a hezky zničitelný. Navíc propojení se světem Controlu, který mám taky moc rád je přirozené a dává smysl. Zatím se těším na dvě příběhové rozšíření, co by mělo přiběhnout během tohohle roku.
    V__M
    V__M --- ---
    Alan Wake 2 / PS5 / 33 hodin / #dohrano

    Do tohohle auditka jsem ještě nikdy nic nenapsal, ale Alan Wake 2 mne tak nadchnul, že se musím podělit.
    První díl mi kdysi utekl, tak jsem to přes Vánoce dohnal remasterem. Příjemný, nápaditý, zábavný, super vizuál uhelného dolu skandinávského typu (!), ale místy otravně dlouhý. Budiž, 7/10.

    O druhém díle jsem slyšel jen chválu, ale recenze si záměrně číst zakázal. A výsledek? Jako bez váhání 10/10.
    Tohle je mix Twin Peaks, Silent Hillu a Heavy Rain. Marně vzpomínám, jaká jiná hra mne udržela v tak nepříjemném napětí po celou dobu (a to poctivě pařim od roku 1991). Snad naposledy Silent Hill: The Room, na který nedám dopustit. Je to temný, velice dospělý a nádherně filmový. Grafika dokonalá, pocit bloudění v lese extrémně intenzivní. Vyloženě nerad jsem se tam pro nějaké zapomenuté looty vracel. :))

    Epic, chci víc!
    Alan Wake 2 - Launch Trailer | PS5 Games
    https://www.youtube.com/watch?v=dlQ3FeNu5Yw

    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    ELECTRICKOTA: Jo a je to Frost punk, sry, psal jsem to dvakrát
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Heretic´s Fork / PC / 11h / #dohrano

    Hezky udelana tower defense zalezitost, kdy hlavni premisa je, ze se jako manazer pekla snazite, aby z nej hrisnici neutikali. Vase vez je je východ z pekla a různými upgrady a osazováním zbraní se jim to snažíte překazit. Je zde na výběr několik manažerů, otevíráte si karty (upgrady).

    TAP
    TAP --- ---
    Frostpunk
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    A co to je za hru, sry?
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    Dohrání Main story a všech DLC, která mi přijdou těžší jak původní hra. Je to dost možná dané i tím že jsou tam zcela nové mechaniky a rozhodnutí. Kolikrát než přijdu na to co která volba znamená, už se musím rozhodnout, a ne vždy jsem se svým rozhodnutím spokojen, a díky husté atmosféře opravdu člověk věří, že to blbé rozhodnutí stojí životy a snaha hasit požár benzínem může začít. Doporučuji pro milovníky atmosférických a strategických her, 10/10.

    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    MIKESHCZ: jako joo, ale dal jsem 15minut, just too many buttons :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam