• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ratchet & Clank: Rift Apart (2021) / PS5+Portal / 28 hodin / #dohrano

    Letošní pátá dohraná hra. Většinu času hráno na Portalu v domácí síti.

    Před třemi lety jsem dohrál Ratchet & Clank 2016 na PS4 a fakt mi to sedlo. V průběhu roku pak vyšel tenhle další díl a já se na něj od té doby chystal... Nakonec to teda vyšlo až teď. Ale to čekání rozhodně stálo za to, byla to jízda! Začal jsem v pondělí, dneska máme neděli a platina je v kapse :-)

    Všechny tyhle R@C hry (je jich deset plus čtyři off-spiny) jsou už od dob PS2 vlastně pořád stejné. Cestujete mezi planetami, každá je jiná, hopsáte po nich, občas něčím otočíte a váš robůtek řeší puzzle. Když něco rozbijete nebo někoho rozstřílíte, vypadnou z toho šroubky, za které si kupujete zbraně. Čím víc nějakou zbraň používáte, tím víc je silnější a odemykají se jí sloty pro upgrady, takže je musíte používat všechny (budou se hodit). Zbraně jsou zábavně střelené. Kromě šroubků sbíráte ještě něco dalšího (třeba diamanty) a za to si ty upgrady kupujete. Upgradované zbraně používáte na silnější a silnější bossy, až přijde ten nejsilnější a vy zjistíte, že ho nedáte. Tak začnete prolézat mapu a grindovat, nakonec si najdete/složíte/koupíte RYNO (tu nejsilnější zbraň ve hře), no a s ní už toho bosse nějak udoláte. Konec, titulky.

    A celé je to od první až do poslední sekundy parádní zábava! Vždycky byla a vždycky bude, ačkoli těžko říct, jaké má s touhle exkluzivitou Sony vlastně další plány... Nicméně Rift Apart je prostě neskutečně chytlavá akční zábava, u které se nebudete ani chvíli nudit. Na mou obvyklou "normální" prostřední obtížnost (Rebel Agent) není hra nijak přehnaně těžká a i ta platina patří mezi snazší. Když se budete trochu snažit, tak všechno kromě jedné trofeje zvládnete během jednoho průchodu a tu zbávající můžete získat hned na začátku New Game+. Jen tomu budete muset věnovat trochu času navíc, protože jedna z trofejí například vyžaduje vymaxovat a pak specifickým způsobem používat zrovna tu zbraň, u které to jde asi nejpomaleji a nejhůř. Pokud platinu nechcete, zkraťte si herní dobu na polovinu.

    Tahle hra je z mého pohledu prostě prakticky dokonalá. Dostal jsem ohromnou chuť zahrát si znovu první díly série, ale tentokrát už ne na PS2 (kde jsem je nikdy nedohrál), ale na PS3 v rámci remasterované Classics HD kolekce. Něco mi říká, že rozhodně nebudu zklamaný.





    LEGI
    LEGI --- ---
    ZOMBO: já jsem si přesně kvůli tomu koupil z druhý ruky koupil PS3. a po dohrání zase poslal dál (resp. ke kamarádovi jako "záložní" stroj). byla to jediná hra, u který mi žena řekla "a nechceš dneska večer hrát? já bych se dívala".

    naprosto přelomovej zážitek. ale jasně, jsem už roky spíš casual hráč. když dám 3-4 "velký" hry ročně, tak je to tak akorát. Total War sérii nepočítám, to je povinnost :)
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Super Mario Odyssey/150 hodin/#dohrano

    pro úplnost flex i sem. Ano, hodiny sedí, sesbíral jsem všech 999 power moonů. Základní průchod je realitvně jednoduchý na 20h, ale následná post game pak vyjde na 100+ (u mě 150h), ale stojí to za to. Neustálá smršť nápadů, člověk se u toho baví. Chtěl bych tohle hrát jako malej kluk.

    Proč 40 letej chlap investuje tolik času do plošinvoky pro děti? No jako dítě jsem nemohl mít vysněnýho Maria 64 - svého času revoluční hra, ale N64 stálo jak 2 průměrný mzdy (možná i víc) :-) Tak sem si to splnil na Switchi až teď (mezigenerace jsem neměl) a řekl si, že to prostě dohraju celé. Mnohdy jsem toho rozhodnutí litoval, u Long Journey's End, který jsem si nechal na úplný konec, už jsem myslel, že to kvůli poslednímu multimoonu nedám. Zkoušel jsem to 4 dny, než jsem to dal. A říkal si, že žádnýho Maria už nikdy.

    Ale pak závěr vlna euforie že jsem to dal a taky trocha toho dojetí, přece jen Mario = dětství a krize středního věku za dveřma ;-)

    10/10

    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Iside / Switch / 4? hodiny / #dohrano

    Zase jeden z těch klenotů, od kterých toho moc nečekáte, vlastně se vám do toho nechce, a pak vás to kompletně pohltí a žasnete jak skvělý to po všech stránkách je. Asi jediné mínus bych se odvážil dát je absence hudby. Ale chápu proč, i když nějaký temný ambient by tomu dle mého slušel. Limbo jsem na telefonu nedohrál, ale už se na něj na Switchi chystám!

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    The Last of Us Part I / 18 hodin / #dohrano

    Splněnej herní sen. Jestli existuje jedinej titul, kvůli kterýmu bych si koupil konzoli, tak bez přemýšlení tenhle. Naštěstí stačilo jenom 10 let počkat na PC verzi. Znal jsem hru i seriál a stejně mě to zase dostalo.

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Persona 5 Royal/165 hodi/Nintendo Switch/#dohrano

    Po dvou měsících to mám za sebou.Škoda, že nešlo vymaxovat víc vztahů. Bylo to dobré, i když náročné udržet pozornost při 2 hodinách dialogů v kuse :D
    TOFI
    TOFI --- ---
    Genesis Noir (xbox gamepass) #dohrano

    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    Lies of P #dohrano. Na mne moc lineární a "něco tomu chybí" - NG+ mne nějak neláká, hned napoprvé jsem dostal ten nejlepší ending. Zbraňové kombinace handle+blade jsou celkem inovativní, ale nakonec stejně člověk jede jednu handle + tu čepel, jejíž elementální damage je v aktuální situaci účinnější (a nebo tu Boss Weapon, která nelíp sedí statům, které leveloval).
    Stejně je to ale asi nejlepší aktuální soulslike na trhu, co není od Fromsoftu.
    H3AD3AD
    H3AD3AD --- ---
    H3AD3AD: Ranni konec - 168 hodin Prisoner/Mage/Samurai a i tak jsem pres 100 pokusu nedal malenii - #dohrano a zaroven jsem tu hru poslednich 14 dni fakt nesnasel a zaroven mam neodbytny nutkani si zahrat znova ))) ale nejdriv tak za dva roky.

    H3AD3AD
    H3AD3AD --- ---
    ja jsem dohral elden ring a jediny, co k tomu muzu dodat je, ze toto video je naprosto pravdivy
    Elden Ring from the NPC's Perspective
    https://www.youtube.com/watch?v=c6MW-qdNoYA
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Divinity II / 47 hodin / #dohrano

    Akční RPG, na který se mi v pomyslný knihovně roky prášilo, potom co jsem si po nadšení z Original Sin pořídil antologii Divinity. A byla to teda těžká dokopávačka.

    Příběh mě úplně minul, protože se sám nebere moc vážně a spíš sklouzává k parodii fantasy, což je pro Lariany už příznačný a to mám jejich humor rád.

    Herní dobu uměle prodlužujou dneska už přežitý věci, jako je malej inventář nebo omezenej fast travel v naoko otevřenym světě – obojí částečně zachrání hlavní tahák hry, ale až v její druhý polovině.

    Často dost chaotickej boj mi jen potvrdil, že je dobře, že v dalších dílech zvolili tahovej systém.

    Jediný, co vyniká a nikdy nezklame, je melancholická hudba od Kirilla Pokrovskýho.

    DFOJTIK
    DFOJTIK --- ---
    JUNGLER: ty jo, cca pred dvaceti nebo kolika lety jsem hro koupil s casopise Excalibur a behem cca pul roku jsem ji dohral dvakrat za sebou, nostalgie :)
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Spellcross / od oka tak 90 hodin / #dohrano / Steam deck
    Vyvěste červené lampiony, tehle kousek byl náročnej. Tenkrát se nebáli do hry narvat brutální množství misí narvaných brutální obtížností. Hordy orků, čarodějů, harpií, draků a další magické verbeže mě mnohokrát v průběhu hry tlačily do hlavy myšlenku: "vole vzdej to už sakra, ta hra za ty nervy nestojí" ale nepovedlo se jim to šmejdům, protože ta hra za ty nervy opravdu stojí. Totiž každá ta neřešitelná situace nějaké řešení nakonec měla a postupně, jak se mi moji svěřenci vylepšovali se ke konci moje armáda stala naprosto neporazitelnou a všechny hordy přejela jako parní válec. K obratu došlo někde ve třech čtvrtinách hry, kdy se z brutální náročný strategie stala příjemná relaxační záležitost. Další prastarej rest odepsán :)

    TERZ
    TERZ --- ---
    Like a Dragon: Infinite Wealth/64 hodin/#dohrano
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Ghostwire Tokyo/Gamepass/24h/#dohrano
    Rozehrál jsem na xboxu, ale po pár hodinách jsem si to nainstaloval na PC a zbytek příběhu dojel s myší. Po dlouhé době jsem narazil na střílečku, kde mi gamepad nevyhovoval. Ale bohužel jsem ve správnou chvíli nevěděl, jak na windows udělat sceenshot. Ještě vysbírám nějaké ajchy za vedlejší mise, ale príběhově dohráno.
    Minecraft Dungeons/Gamepass/7h/#dohrano
    Ze začátku mě to celkem bavilo, ale těch sedm hodin je tak akorát. Určitě bych u toho nevydržel sedě tak dlouho jako u Diabla. Zlatý Torchlight!
    Kdybych měl chtít vyzobávat ajchy, tak u toho sedím věčnost, nehledě na to, že prý jsou některé i zabugované.
    Contrast/Gamepass/2h/#dohrano
    Skákačka s puzzly a se zajímavou mechanikou přechodu do stínu. Grafika je stylizovaná trochu do noir a trochu jako animáky Tima Burtona, takže to ani nevypadá zle. Herně je to trochu nedodělek, prostě do opravdu pěkné hry tomu chybělo trochu testování a ladění, ale na jeden večer slušná zábava.
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    The Last of Us Part 1 remake @ PC incl. DLC Left Behind / 24 hodin / #dohrano

    Uz podruhe behem deseti mesicu od objeveni fransizy, tedy od publikace Part 1 na PC.
    Asi zbytecny se o takhle stary a jeste navic high profile pecce nejak podrobne rozepisovat. Pro me urcite jeden z nejlepsich hernich zazitku srovnatelny silou pusobeni pribehu snad leda s RDR2.

    Nektere herni prvky uz dnes asi lehce prekonane a hadanky svou trivialitou v podstate redundantni, ale tak holt do toho chteli strcit i trosku Tomb Raidera ¯\_(ツ)_/¯

    Nemam rad zombiky. Fakt ne. Ale tady mi to nevadilo a jak pravi Bill, jedna z hernich postav: "The infected are bad, but at least they're predictable. It's the normal people that scare me."

    I tak jsem byl pri prvnim pruchodu na jare ze zacatku podelanej, kdyz zacali klikat clickeri v metru a zapusobila ta neskutecna deprese dokonale vymodelovanyho post-apo zoufalyho spinavyho odsouzenyho porazenyho sveta. Casem clovek pochopi, jak to Bill myslel, osvoji si taktiky, a se spravnou davkou stealthu zlikviduje sebevetsi presilu, aniz by se ho nekdo dotkl ci musel vystrelit kulku a jit do otevreneho konfliktu, ve kterem jsem ja neskonale spatny.

    Chvilkama jsem si googlil, jak to v danych mistech vypada, a jestli maji v Bostonu takovou ci makovou stanici metra a v Pittsburghu takovy a makovy most. A co byste rekli?

    Co se tyka technicke kvality, dnes uz na PC ve verzi 1.1.X nelze prakticky nic vytknout. Na mem 4 roky starem XPS 15 laptopu vse frcelo sic ve "spatnych" detailech, ale cca na 55FPS a byl jsem limitovany hlavne V/RAM. A i v tomto nastaveni je to porad graficka pecka.

    Pribeh: *****
    Soundtrack: *****
    Mechaniky: ****
    Oblibeny protivnik: Stalker
    Oblibeny chapter: Stoky a predmesti za Pittsburghem
    Nadherny zpusob vypraveni doplnujicich detailu postupnym odhalovanim ve svete lezicich vzkazu a indicii.

    Dalsi kroky asi povedou k opetovne navsteve druheho dilu, tentokrat doufam na zapujcene PS5. Hral jsem zacatkem leta na (tez pujcene) PS4 a na tu je to uz trochu prilis - vetrak na 100% a nekonecne loading times, tipuju tak klidne 3 minuty. Kdybych si byl jist, ze vyjde PC port, pockam.

    I kdyz bezne hraju openworld hry a tihnu k RPG, tak tohle byla famozni odbocka.

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Thymesia / 23 hodin / #dohrano

    Na první pohled obyčejná soulsovka, navíc docela krátká, kdybyste se dobrovolně ochudili o subquesty. Nečekejte ani úchvatnej level design nebo velkou rozmanitost nepřátel.

    V čem vystupuje vysoko nad průměr, je samotnej boj a možnost kdykoli resetovat skilly, takže nejste zamčený v jednom stylu, pokud chcete zkusit na bosse jinou taktiku.

    Ze začátku jsem se obával evidentního důrazu na parry, bez kterýho se úplně neobejdete, ale i okno úspěšnýho vykrytí můžete postupně rozšířit. Pocit, když ten rytmus konečně vystihnete, za to stojí.

    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Bomb Rush Cyberfunk/15 hodin/#dohrano

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam