• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Ghostwire Tokyo/Gamepass/24h/#dohrano
    Rozehrál jsem na xboxu, ale po pár hodinách jsem si to nainstaloval na PC a zbytek příběhu dojel s myší. Po dlouhé době jsem narazil na střílečku, kde mi gamepad nevyhovoval. Ale bohužel jsem ve správnou chvíli nevěděl, jak na windows udělat sceenshot. Ještě vysbírám nějaké ajchy za vedlejší mise, ale príběhově dohráno.
    Minecraft Dungeons/Gamepass/7h/#dohrano
    Ze začátku mě to celkem bavilo, ale těch sedm hodin je tak akorát. Určitě bych u toho nevydržel sedě tak dlouho jako u Diabla. Zlatý Torchlight!
    Kdybych měl chtít vyzobávat ajchy, tak u toho sedím věčnost, nehledě na to, že prý jsou některé i zabugované.
    Contrast/Gamepass/2h/#dohrano
    Skákačka s puzzly a se zajímavou mechanikou přechodu do stínu. Grafika je stylizovaná trochu do noir a trochu jako animáky Tima Burtona, takže to ani nevypadá zle. Herně je to trochu nedodělek, prostě do opravdu pěkné hry tomu chybělo trochu testování a ladění, ale na jeden večer slušná zábava.
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    The Last of Us Part 1 remake @ PC incl. DLC Left Behind / 24 hodin / #dohrano

    Uz podruhe behem deseti mesicu od objeveni fransizy, tedy od publikace Part 1 na PC.
    Asi zbytecny se o takhle stary a jeste navic high profile pecce nejak podrobne rozepisovat. Pro me urcite jeden z nejlepsich hernich zazitku srovnatelny silou pusobeni pribehu snad leda s RDR2.

    Nektere herni prvky uz dnes asi lehce prekonane a hadanky svou trivialitou v podstate redundantni, ale tak holt do toho chteli strcit i trosku Tomb Raidera ¯\_(ツ)_/¯

    Nemam rad zombiky. Fakt ne. Ale tady mi to nevadilo a jak pravi Bill, jedna z hernich postav: "The infected are bad, but at least they're predictable. It's the normal people that scare me."

    I tak jsem byl pri prvnim pruchodu na jare ze zacatku podelanej, kdyz zacali klikat clickeri v metru a zapusobila ta neskutecna deprese dokonale vymodelovanyho post-apo zoufalyho spinavyho odsouzenyho porazenyho sveta. Casem clovek pochopi, jak to Bill myslel, osvoji si taktiky, a se spravnou davkou stealthu zlikviduje sebevetsi presilu, aniz by se ho nekdo dotkl ci musel vystrelit kulku a jit do otevreneho konfliktu, ve kterem jsem ja neskonale spatny.

    Chvilkama jsem si googlil, jak to v danych mistech vypada, a jestli maji v Bostonu takovou ci makovou stanici metra a v Pittsburghu takovy a makovy most. A co byste rekli?

    Co se tyka technicke kvality, dnes uz na PC ve verzi 1.1.X nelze prakticky nic vytknout. Na mem 4 roky starem XPS 15 laptopu vse frcelo sic ve "spatnych" detailech, ale cca na 55FPS a byl jsem limitovany hlavne V/RAM. A i v tomto nastaveni je to porad graficka pecka.

    Pribeh: *****
    Soundtrack: *****
    Mechaniky: ****
    Oblibeny protivnik: Stalker
    Oblibeny chapter: Stoky a predmesti za Pittsburghem
    Nadherny zpusob vypraveni doplnujicich detailu postupnym odhalovanim ve svete lezicich vzkazu a indicii.

    Dalsi kroky asi povedou k opetovne navsteve druheho dilu, tentokrat doufam na zapujcene PS5. Hral jsem zacatkem leta na (tez pujcene) PS4 a na tu je to uz trochu prilis - vetrak na 100% a nekonecne loading times, tipuju tak klidne 3 minuty. Kdybych si byl jist, ze vyjde PC port, pockam.

    I kdyz bezne hraju openworld hry a tihnu k RPG, tak tohle byla famozni odbocka.

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Thymesia / 23 hodin / #dohrano

    Na první pohled obyčejná soulsovka, navíc docela krátká, kdybyste se dobrovolně ochudili o subquesty. Nečekejte ani úchvatnej level design nebo velkou rozmanitost nepřátel.

    V čem vystupuje vysoko nad průměr, je samotnej boj a možnost kdykoli resetovat skilly, takže nejste zamčený v jednom stylu, pokud chcete zkusit na bosse jinou taktiku.

    Ze začátku jsem se obával evidentního důrazu na parry, bez kterýho se úplně neobejdete, ale i okno úspěšnýho vykrytí můžete postupně rozšířit. Pocit, když ten rytmus konečně vystihnete, za to stojí.

    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Bomb Rush Cyberfunk/15 hodin/#dohrano

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    God of War Chains of Olympus + Ghost of Sparta / cca 20 hodin / #dohrano / Playstation 3 (HD remaster)

    Po inspiraci DEEFHou jsem si taky dohral oba dily God of War pro PSP v HD remaku pro Playstation 3 - pricemz jsem si uvedomil, ze Ghost of Sparta jsem na PSP nikdy nedotahl z nejakeho duvodu do konce, takze nyni konecne muzu rici, ze mam dohranou celou "klasickou" serii rubacek ze stare skoly. (God of War pro PS4 jsem dosud nedohral do konce).

    Nebudu se moc opakovat. Chains of Olympus mne na PSP ve sve dobe naprosto omracily a je to presne jedna z tech "PS2" her, ktere se podarilo zkompaktnit do kapsy beze zbytku. Nejde o nejakou minihru, pricmrndavacku do mlejna, jako byly napriklad God of War pro Java mobily - ale plnotucny dil, ktery je pro kompletnost serie nutne hrat.

    No Ghost of Sparta to cele dotahuje k naproste dokonalosti, grafika je neskutecna a finale potesujici (odkaz na prvni dil na konci mne potesil zvlaste) - i kdyz jsou obe dve hry malicko kratsi a malicko snazsi, nez PS2 predlohy, je to cele plnotucny zazitek. Verze pro PS3 maji o neco pohodlnejsi ovladani (hlavne teda uskoky pravym analogem, ktery na PSP chybi samozrejme) a super rychle loadingy, cili davam oba palce nahoru... a jdu si dohrat prvni dva dily, tentokrat ale na puvodni platforme :).
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Battlefield 1942 / cca 3 hoďky / #dohrano

    Není co dodat, zkrátka jedna z těch klasik, kterou si jednou za čas prostě musíš dát. Po veeelmi dlouho době za spojence.

    GEE
    GEE --- ---
    Marvel's Spider-Man 2/30h/PS5/ #dohrano
    Neuvěřitelná akční jízda co udrží tah od začátku do konce. Jedna z mála open world her, kde jsem ani jednou nepoužil fast travel, protože je pohyb neuvěřitelně zábavnej. Platina je tu prakticky bezbolestná a byla by škoda si ji nechat ujít - Insomniac Games prostě umí a těším se na Wolverina.

    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    DEEFHA: Za tyden zdarma, pro ty co nechteji platit 300 :) Doki Doki Literature Club Plus!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Doki Doki Literature Club! (2017) / Steam Deck / 4,5 hodiny / #dohrano

    To bylo tak: čtu právě mangu Ach, vy dívky mládím zmítané, což je série, která se točí kolem čtenářského kroužku a různých "dobrodružství", která na střední škole zažívají jeho členky. Koukám do Steam backlogu a říkám si - hele, to je ale náhodička! Vizuální novela z toho samého prostředí? Není dlouhá, podle screenshotů vypadá dostatečně kawaii a je dokonce free? Tak do toho jdu, aspoň udržím v hlavě jedno téma a bude to určitě sranda, stejně jako ta manga...

    No, nemohl jsem se víc splést :-) Místo "jednoho tématu" mám v hlavě docela bordel a že by to byla úplně sranda, o tom by se dalo polemizovat. Ano, je to roztomilá vizuální novela, aspoň teda tak první dvě hodiny gameplaye. Potom se věci dají do pohybu trochu šejdrem, ale nerad bych naznačoval víc, než by bylo nutné... Přirovnal bych to třeba k Inscryption nebo Immortality: jsou prostě hry, které se hrají nejlépe, když o nich dopředu vůbec nic nevíte. A přesně to se víceméně náhodou přihodilo mě s DDLC. To jsem měl ale štěstí!

    Hra má víc konců a i její samotný průběh se může měnit, takže bych potřeboval ještě aspoň jeden průchod a pár dalších hodin navíc, abych viděl všechno. Ale už do toho nepůjdu, protože s touhle hrou je to jako s některými filmy. Však to znáte, třeba takový Šestý smysl - když ho vidíte podruhé, už to nějak není ono. Tahle původní free verze nakonec nemá ani achievementy, kvůli kterým bych se obětoval, takže se nebudu znovu nervovat. Existuje ještě komerční Plus! verze, která má nějaké další dějové liniie a právě i trofeje, ale prostě ne. Jednou stačilo.

    Btw. celou dobu jsem si říkal, jak jsou ti Japonci divní. Teprve na konci jsem zjistil, že hra je americká a má ji celou na svědomí v podstatě jeden člověk. A to prosím včetně hudby, která je bezva. Zvažuju zakoupení soundtracku a wallpaperů, což je jedna z možností, jak lze vývojáři přispět bez toho, aniž bych musel zbytečně kupovat Plus! verzi. To mi přijde jako oboustranně sympatické.





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    The Purring Quest (2015) / Steam Deck / 4 hodiny / #dohrano

    Mám rád kočky a rád hraju hry, ve kterých jsou. Tohle je taková pěkně, ale trochu sterilně kreslená 2D plošinovka s hezkou hudbou, ve které hrajete za kočku, která hledá svého člověka (kočky "pána" nemají), protože s ním potřebuje něco dořešit. Má to pět úrovní, každá je sice v jiném prostředí, ale ve všech děláte to samé: hopsáte, šplháte, schováváte se před psy (čivavy můžete přeskakovat, je za to achievement), sbíráte rybí kostřičky, zachraňujete jiné kočky zavřené v klecích a hledáte speciální předměty. Jo a jednou taky hrajete na piáno ve stylu Guitar Hero :-) Kočkomilové ocení spoustu odkazů a narážek, které pochopí jen ten, kdo někdy nějakou kočku měl a nebo o nich pár věcí ví. Zdá se mi, že vývojáři z Valhalla Cats s nimi určitě měli bohaté zkušnosti.

    I když se u nás obvykle říká, že kočky mají devět, tak vaše kočka jich má sedm - a tolik životů se rozhodně hodí. Ovládání obecně je totiž trochu nepřesné a frustrující, kočka si občas dělá co chce, no ale tak je to kočka, žejo... Nicméně na dva průchody není problém dát 100 % achievementů, jen na to zatracený piáno jsem musel ke Steam Decku připojit BT klávesnici, abych to dal bez chyb. Znovu už bych to asi nehrál, nicméně to stojí pár dolarů a část výdělku jde na kočičí charitu, takže jsem rád přispěl.

    Dostal jsem z toho chuť dojet zbývající trofeje ve Stray :)







    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    WOODMAKER: tak toho jsme si ani nevšiml, Steam no 💁
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    ELECTRICKOTA: Tyjo, tys to hral tak dobre, ze mas nektery achievementy nekolikrat. Husty!
    BOBES
    BOBES --- ---
    Frostrain / PC / 5h / #dohrano

    Zajimavý roguelike deckbuilder, který v sobě má atmosféru Frostpunku.
    Šéfujete vlaku, s kterým cestujete dál a dál nehostinnou krajinou, a snažíte se udržet své cestující/přeživši aspoň trochu šťastné. Na každé zastávce (mapa aka FTL) získáte možnost výběru 1 ze 3 karet vagónu, který postupně připojujete/vyměňujete/upgradujete. Postupně se vám přidává počet možných vagonů, které je možné přidat. Tyto vagóny primárně generují spokojenost, která razantněji chybí čím jste ve hře dále. Karty vagónů jsou pak na samostatnou kapitolu: komba, tiery, factions ... právě proto mě to bavilo a ještě si to vyzkouším párkrát zahrát.

    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    L4MA: cringe byla ta pasáž ve filmovým studiu s tím rockovým muzikálem, tam mě to fakt sralo
    L4MA
    L4MA --- ---
    TAP: za me nejlepsi hra minulyho roku, ale vim co tim "cringem" myslis, a je to tam porad pritomny, i kdyz oproti jednicce (z videi) mi prijde, ze jsou ho spis kila nez tuny. :)
    V__M
    V__M --- ---
    TAP: No a právě proto tady máš dobré uživatele nyxu, kteří to dohráli za tebe a z hlubin vydýchaných pokojíčků ti přináší pravdu.
    CROME
    CROME --- ---
    TAP: AW cringe? Ok
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    TAP:no asi jsi, nebo rád jiný žánr, milion lidí milion chutí 💁
    TAP
    TAP --- ---
    ELECTRICKOTA: Spíš otázka do pléna, jsem jedinej, komu přijde ten Remedy multiverse rádoby protaženej krz nepříbuzný hry (Payne, Wake, Control) strašně vypocenej, vychtěnej a tudíž nefunkční? Payne 1 2 mě ve svý době uhranul, Control taky krásnej vizuál, ale to je vše, AW2 mě láká videama, ale po zkušenosi s jedničkou se bojím tuny crinže.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam