• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug 4 (2002) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1 hodina / #dohrano

    Čtyřka je trochu zvláštní díl. Předně se v něm nevyskytuje hratelná Eri, takže jsem musel hrát za nováčka Nadiu, protože Fio mě trochu sere, Marco je nuda a za toho čtvrtého jsem snad nehrál nikdy :-) Pak je tu trochu jiný systém bonusů a taky pár nových zbraní, hlavně masakrózní Double-Barrel Heavy Machine Gun, která ale padne jen málokdy. Zase si můžete osedlat pár nových Super Vehiclů, z nichž většina je ale děsně pomalá a zdaleka nejlepší je něco jako robotický pes, který je nezničitelný (ale sestřelit vás z něj samozřejmě můžou). Převtělit se můžete kromě zombie nově i do šimpanze s Uzi, ten je ale taky pomalý a v jeho kůži se dlouho neohřejete. Staré známé sorty nepřátel tentokrát rozšířily nějaké chlupaté sněhové potvory à la Yetti, které mají mrazivý dech a udělají z vás sněhuláka, což mi teda do stylu hry vůbec nesedlo.

    To všechno je v pořádku, ale nějak jsem si to vůbec neužíval. Bossové mi přišli nenápadití a toho finálního trojfázového robota jsem v podstatě omylem udolal tak rychle, že mi tentokrát uniknul i obvyklý screenshot "Final Mission Complete!", protože jsem si myslel, že ještě bude nějaké pokračování. Ano, oproti trojce je to rozhodně kratší a tak nějak lehčí (až na jednu fázi levelu s mumiemi, kde se spawnovaly pořád dokola tak dlouho, až jsem si myslel, že jsem chytil nějaký bug), ale nevím, jestli zábavnější. Navíc se v posledním levelů úplně změnil styl hudebního doprovodu a to mi taky nesedlo... Prostě - bylo to sice pěkné, ale znovu už bych do toho ten ranec mincí nenaházel :-)





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug 3 (2000) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1,5 hodiny / #dohrano

    Trojku na Neo Geo nemám, takže jsem se docela těšil, až si ji zahraju na velké obrazovce (Anthology na PSP, kde jsem ji hrál poprvé, je sice děsně cute, ale vlastně asi až moc maličká záležitost). Ve trojce se hojně využívají nejrůznější Super Vehicle udělátka, takže kromě ikonického "tančíku" dojde i na letadlo, vrtulník, mecha-skeleton, ponorku a dokonce i kosmickou raketu (ano, poprvé v sérii se při honbě za emzáky podíváme do vesmíru!). Nicméně jako vždy platí - nejlepší Super Vehicle je kulometný velbloud :-D

    Abych se přiznal, tak poslední stage mi oproti těm předchozím přišla zbytečně nastavovaná a už trochu nudná. Trojka se obecně snaží vnést do série nové herní mechanismy, třeba klasickou vertikální střílečku v kosmické části... Ale přišlo mi, že to moc nefunguje. Metal Slug je prostě run & gun pěkně zleva doprava a až na konec, nazdar. Nicméně finální boss je tentokrát parádně hnusný a prosekat se k němu přes všechny předchozí obří kraby, zombíky, masožravé kytky a divné roboty (fakt nevím, kam na to autoři chodí) nakonec stálo za to.

    Btw. tentokrát ne třicet, ale hned padesát nastavování... Být to dvoukoruny, tak by to řekněme ještě šlo. Ale v roce 2000 už se do automatů házely pětikoruny a to bych se za to šel asi radší opít :-D







    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    DEEFHA: taky v tom jedu. Od dob Hidden People mi chybi cokoliv podobneho. Uklidnujici. Pulka zadarmo, pulka za euro. Ideal, dycky jen prodam skiny z Cska a koupim si kocicky
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Cats Hidden in Georgia (2024) / Steam Deck / 2 hodiny / #dohrano

    Autor série Cats Hidden in... vydává nové díly několikrát do roka, ale protože je to pořád to samé (hidden object klasika), dávám sem každý rok vždycky jen ten první, který dohraju. Tak tohle je teda ten letošní :-) Obvykle mám hotovo tak do hodiny, ale tentokrát byl prostor opravdu obrovský a tu poslední chlupatou potvoru jsem bez přehánění hledal celou tu druhou hodinu. Btw tyhle hříčky jsou dobré na farmení achievementů - v každé je sto koček a za každou je jeden :-) Na konci je ohňostroj, titulky to nemá. Kočkám zdar!

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug 2 (1998) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1 hodina / #dohrano

    Pokračování jedničky jsem kdysi z celé série hrál tuším jako první, nebo to možná byl díl X z roku 1999, tedy "upgradovaná" verze dvojky... Každopádně vzpomínky zafungovaly a bavil jsem se zase královsky. Levely jsou celkově pestřejší a je v nich asi všechno: náckové (nebo co to je), mumie, mutanti, ufouni a samozřejmě obří bossové. Nikdy jsem nepochopil, jak Neo Geo dokázalo tohle všechno zvládnout :-) Ale je teda fakt, že při větším počtu spritů na obrazovce se mi tentokrát zdálo, že se zadýchává i ta emulovaná verze. Budu to muset asi fakt porovnat s originálem.

    Jinak teda koukám, že si budu muset opatřit díly 7 a XX, které v téhle antologii nejsou (vyšly až později). Pořád je co dělat...





    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ANTICLOVEK: No ja jel taky zaklad na poprve a skvely, ale DLC z toho udela uplnou pecku....skoda nezkusit.
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    FRIZER: pouze základní hra
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ANTICLOVEK: Nepises jestli s DLC...protoze War of the chosen cely zazitek násobí.
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    Xcom 2 / 23 hodin / #dohrano

    skvělá hra plná taktickejch soubojů proti ufonům, kterou asi netřeba moc představovat. hlavní náplň hry - souboje - mi fakt sedly, i když mě často v misích štval limit kol. nejlepší jsou delší a taktičtější příběhový mise, kde zpravidla limit není a dá se postupovat pomaleji bez zbytečných YOLO momentů. sem tam nějaký bugy (hlavně grafický glitche), ale nic gamebreaking.

    + souboje, takže velká většina hry
    + setting emzáci dobyli svět a lidský hnutí odporu povstává z popela
    + některé RNG momenty :)

    - někdy není úplně jasné, z jaké pozice uvidím nepřítele/on uvidí mě, jestli budu moct střílet atd. a to především, když se jedná o střelbu do/z patra
    - někdy výstřel z pistole random zničí celou zeď, jindy salva z laserový pušky neudělá nic, někdy můžu střílet skrz překážku, jindy ne, atd.
    - UI by mohlo být lepší a to jak v misích tak na základně. v misích mi hlavně chyběly lišty s vojáky a základním infem o nich a stejně tak o emzácích, se kterejma bojuju. dost by to zpřehlednilo situaci.
    - některé RNG momenty :(

    Steam mi nějak neuložil screenshoty (nechápu), tak hážu random z netu... jinak doporučuju, je to dobrý:)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    POHODAVOLE: Tak v tom případě ne.
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    DEEFHA: to bys poznal, seká se to často 😀
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    POHODAVOLE: Zatím se mi nezdá :-) Ale nevím úplně přesně, kde by se na mělo dát s jistotou narazit.
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    DEEFHA: jsou tam taky lagy jako na Neo geo? 😀
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    DEEFHA:

    dik za info, hned jsem taky koupil v akci
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug (1996) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1 hodina / #dohrano

    Série Metal Slug je moje oblíbená. Vlastním sice skoro všechny původní verze na Neo Geo MVS cartridgích, ale moc je nehraju, protože složit dohromady můj provizorní arkádový setup je trochu komplikovanější. Anthology mám dohranou už na PSP, kde se vyjímá naprosto parádně. Ale když jsem zjistil, že verze na PS4 je aktuálně ve slevě za 120 korun a na Infinite Backlog je na Metal Slug challenge, neváhal jsem ani sekundu, zakoupil a rozehrál znovu.

    Čistě technicky jde o PS2 verzi z roku 2007, která se o deset let později dočkala PSN vydání pro PS3/PS4 a byla obohacená o trofeje (takových her je docela dost). Pořídil jsem PS4 verzi, abych ji mohl hrát na PS5 a taky příležitostně přes Portal. Vot těchnika...! Hraje se to samozřejmě pořád stejně parádně, tyhle série je prostě klenot. Doporučuju povolit free play, což umožní "házet mince" bez omezení, jinak je počet pokračování omezený podle zvolené obtížnosti (viz MS Wiki). Přesně takhle jsem to hrával kdysi v maringotkách - dokud nedošly prachy :-)

    Koukám, že jedničku jsem nastavoval skoro třicetkrát, což by mému hernímu stylu naprosto odpovídalo. Tyhle hry mi totiž nikdy moc nešly a navíc Metal Slug je opravdu těžká série, ale hrozně se mi líbí grafický styl i hudba a prostě se tím prokoušu, i kdybych měl chcípat každých deset sekund... Což určitě budu. Pokud si správně vybavuju, tak další díly jsou ještě těžší. No ale za ty prachy naprosto jasná volba a doporučuju! Sleva končí za čtrnáct dnů.





    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Lies of P / 38 hodin / #dohrano

    Lies of P bez váhání řadím k tomu nejpovedenějšímu, co mi tenhle žánr zatím nabídnul. Je to osvědčenej Souls-like mix, kterej vybočuje konkrétnějším příběhem a ryze praktickejma věcma, jako jsou přehledný questy. Díky průpravě z Thymesie mi vyhovovaly i agresivnější souboje a první frustrující okamžiky si vybavuju až v závěru NG+.

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Hidden Through Time / 8 hodin / PC / #dohrano
    jaj to jsem si ale nádherně oddychl :) všechno nalezeno přes všechna dlc. oproti hidden folks je htt přehlednější, barvy udělaly svoje. nápovědy k předmětům většinou stačí, ze všech map jsem musel ze zoufalství sáhnout po googlu jenom jednou. a pak následoval facepalm protože to vlastně bylo úplně jasný :)
    htt se oproti hf vyvarovalo padesáti stejných skříní které musíte otevřít, osmdesáti oken, pul miliardy hromádek písku atd, mapy jsou menší... resp jsou tu i menší mapy. z černobílého hf po čase bolel zrak, tady naprosto bez problémů.
    na odreagování z vyvrhování nacistů, bombardování měst a zachraňování světa, případně na deštivé odpoledne s dítětem, ideální.

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Warhammer 40000: Boltgun / 9:15 / PC / #dohrano

    Musim se priznat, ze jsem byl docela skepticky k vizualu, ale nakonec se to povedlo. Vsechno se hybe pekne svizne. Zbrane jsou ruznorode, gunplay uspokojivy. Nejsem uplne fanda tohodle settingu, spis ho maji radi lidi v mem okoli, ale i tak jsem si to uzil. Asi ve dvou misich jsem hledal postup pomerne dlouho, nez mi to doslo. Nicmene puzzly tady nehledejte, jdete dopredu skrz areny. Nepřátel bylo pomerne dost druhů, ale tim jak drobni nepratele zaprší do okolí po zásahu čímkoliv, tak se mi celkem opakovaly ty silnější. Jo a doporučuji si přehodit jazyk, pokud jste citliví na překlad.. Ve hře jsem to nenašel, takže to asi bere default systemu (v mem pripade game passu). Překlady jako kovářský svět atd. mi ale nakonec celkem bavily tak jsem to nechal.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JUNGLER: Budu rád, já na to práva nemám.
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    DEEFHA: může to někdo hodit do záhlaví?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam