• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    FRIZER: pouze základní hra
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ANTICLOVEK: Nepises jestli s DLC...protoze War of the chosen cely zazitek násobí.
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    Xcom 2 / 23 hodin / #dohrano

    skvělá hra plná taktickejch soubojů proti ufonům, kterou asi netřeba moc představovat. hlavní náplň hry - souboje - mi fakt sedly, i když mě často v misích štval limit kol. nejlepší jsou delší a taktičtější příběhový mise, kde zpravidla limit není a dá se postupovat pomaleji bez zbytečných YOLO momentů. sem tam nějaký bugy (hlavně grafický glitche), ale nic gamebreaking.

    + souboje, takže velká většina hry
    + setting emzáci dobyli svět a lidský hnutí odporu povstává z popela
    + některé RNG momenty :)

    - někdy není úplně jasné, z jaké pozice uvidím nepřítele/on uvidí mě, jestli budu moct střílet atd. a to především, když se jedná o střelbu do/z patra
    - někdy výstřel z pistole random zničí celou zeď, jindy salva z laserový pušky neudělá nic, někdy můžu střílet skrz překážku, jindy ne, atd.
    - UI by mohlo být lepší a to jak v misích tak na základně. v misích mi hlavně chyběly lišty s vojáky a základním infem o nich a stejně tak o emzácích, se kterejma bojuju. dost by to zpřehlednilo situaci.
    - některé RNG momenty :(

    Steam mi nějak neuložil screenshoty (nechápu), tak hážu random z netu... jinak doporučuju, je to dobrý:)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    POHODAVOLE: Tak v tom případě ne.
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    DEEFHA: to bys poznal, seká se to často 😀
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    POHODAVOLE: Zatím se mi nezdá :-) Ale nevím úplně přesně, kde by se na mělo dát s jistotou narazit.
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    DEEFHA: jsou tam taky lagy jako na Neo geo? 😀
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    DEEFHA:

    dik za info, hned jsem taky koupil v akci
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug (1996) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1 hodina / #dohrano

    Série Metal Slug je moje oblíbená. Vlastním sice skoro všechny původní verze na Neo Geo MVS cartridgích, ale moc je nehraju, protože složit dohromady můj provizorní arkádový setup je trochu komplikovanější. Anthology mám dohranou už na PSP, kde se vyjímá naprosto parádně. Ale když jsem zjistil, že verze na PS4 je aktuálně ve slevě za 120 korun a na Infinite Backlog je na Metal Slug challenge, neváhal jsem ani sekundu, zakoupil a rozehrál znovu.

    Čistě technicky jde o PS2 verzi z roku 2007, která se o deset let později dočkala PSN vydání pro PS3/PS4 a byla obohacená o trofeje (takových her je docela dost). Pořídil jsem PS4 verzi, abych ji mohl hrát na PS5 a taky příležitostně přes Portal. Vot těchnika...! Hraje se to samozřejmě pořád stejně parádně, tyhle série je prostě klenot. Doporučuju povolit free play, což umožní "házet mince" bez omezení, jinak je počet pokračování omezený podle zvolené obtížnosti (viz MS Wiki). Přesně takhle jsem to hrával kdysi v maringotkách - dokud nedošly prachy :-)

    Koukám, že jedničku jsem nastavoval skoro třicetkrát, což by mému hernímu stylu naprosto odpovídalo. Tyhle hry mi totiž nikdy moc nešly a navíc Metal Slug je opravdu těžká série, ale hrozně se mi líbí grafický styl i hudba a prostě se tím prokoušu, i kdybych měl chcípat každých deset sekund... Což určitě budu. Pokud si správně vybavuju, tak další díly jsou ještě těžší. No ale za ty prachy naprosto jasná volba a doporučuju! Sleva končí za čtrnáct dnů.





    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Lies of P / 38 hodin / #dohrano

    Lies of P bez váhání řadím k tomu nejpovedenějšímu, co mi tenhle žánr zatím nabídnul. Je to osvědčenej Souls-like mix, kterej vybočuje konkrétnějším příběhem a ryze praktickejma věcma, jako jsou přehledný questy. Díky průpravě z Thymesie mi vyhovovaly i agresivnější souboje a první frustrující okamžiky si vybavuju až v závěru NG+.

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Hidden Through Time / 8 hodin / PC / #dohrano
    jaj to jsem si ale nádherně oddychl :) všechno nalezeno přes všechna dlc. oproti hidden folks je htt přehlednější, barvy udělaly svoje. nápovědy k předmětům většinou stačí, ze všech map jsem musel ze zoufalství sáhnout po googlu jenom jednou. a pak následoval facepalm protože to vlastně bylo úplně jasný :)
    htt se oproti hf vyvarovalo padesáti stejných skříní které musíte otevřít, osmdesáti oken, pul miliardy hromádek písku atd, mapy jsou menší... resp jsou tu i menší mapy. z černobílého hf po čase bolel zrak, tady naprosto bez problémů.
    na odreagování z vyvrhování nacistů, bombardování měst a zachraňování světa, případně na deštivé odpoledne s dítětem, ideální.

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Warhammer 40000: Boltgun / 9:15 / PC / #dohrano

    Musim se priznat, ze jsem byl docela skepticky k vizualu, ale nakonec se to povedlo. Vsechno se hybe pekne svizne. Zbrane jsou ruznorode, gunplay uspokojivy. Nejsem uplne fanda tohodle settingu, spis ho maji radi lidi v mem okoli, ale i tak jsem si to uzil. Asi ve dvou misich jsem hledal postup pomerne dlouho, nez mi to doslo. Nicmene puzzly tady nehledejte, jdete dopredu skrz areny. Nepřátel bylo pomerne dost druhů, ale tim jak drobni nepratele zaprší do okolí po zásahu čímkoliv, tak se mi celkem opakovaly ty silnější. Jo a doporučuji si přehodit jazyk, pokud jste citliví na překlad.. Ve hře jsem to nenašel, takže to asi bere default systemu (v mem pripade game passu). Překlady jako kovářský svět atd. mi ale nakonec celkem bavily tak jsem to nechal.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JUNGLER: Budu rád, já na to práva nemám.
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    DEEFHA: může to někdo hodit do záhlaví?
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Quake 2 / 8 hodin / Steam Deck / #dohrano
    Ten remaster se fakt povedl. Přesně takováhle péče o starý pecky se mi líbí. Zachování všeho důležitýho co hru dělalo hrou a nenásilný přidání moderních vychytávek jako je plnej automatickej support gamepad ovládání, skvěle funkční multiplayer, podpora všech možnejch rozlišení atd... na Steam decku se to hrálo naprosto perfektně. A hromadu času jsem strávil i v galerii narvaný hromadou Concept artů a dalších zajímavostí.
    Prosím přesně tohle bych si přál u Fallouta 1 a 2 :)

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Gears Of War 4 / 12 hodin / #dohrano

    Další zářez na xboxu. Obdivuju každýho, kdo dokáže hrát střílečky na ovladači, já si připadal jak totální vocas :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: Jj, tohle jsem farmil několik hodin :-)
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    DREDGE/21hod/SteamDeck/ #dohrano

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    DEEFHA:
    NARKOTIX:
    je to divný, většinou potřebuju jednou tolik času než je na howlongtobeat :D

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    DEEFHA: To nevím, jsem to dohral prakticky na jeden zátah, to se mi pár let nestalo, ze by mě neco takhle chylo :D

    a to jsem poměrně dlouho farmil Return Policy..

    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    X³: Reunion / 91 hodin / Steam / #dohrano

    Série Egosoftu odehrávající se v X Universe patří mezi moje all-time-favorites od samého začátku. První díl X: Beyond the Frontier se mi dostal do ruky hned v roce 1999. Tenkrát jsem se sice daleko nedostal, ale hra se po právu dostala na čestné místo mého backlogu. Po pár letech, v roce 2006, mi na počítači přistálo jedno z pokračování série, a sice X3: Reunion, se kterým razantně nastoupila nekompromisní závislost. Běžel jsem hned koupit joystick (Saitek Cyborg Evo), rozšířil RAM na 2 GB, zavřel se doma a přestěhoval jsem se do vesmíru X. Hrál jsem výhradně sandbox, na příběh jsem kašlal, postupně do hry přidával různé QoL pluginy a addony, a pak i celé mody, rozšiřující už tak velký vesmír a možnosti. Odhaduji, že jsem v těch dobách ve hře strávil s nějakými přestávkami kolem tisíce hodin. Po roce 2010 jsem se na nějakou dobu přesunul k MMO hrám a různým novým značkám a ačkoliv Egosoft vydával další a další hry, ty v té době akorát přibývaly do mého backlogu a čekaly na svou příležitost. Ta nakonec skutečně přišla s nástupem covidu. Během prvních let omezení jsem se pustil do některých retro klasik čekajících na mě na GoGu a řekl jsem si, že bych si měl dát X sérii od začátku a s příběhem. Na přelomu let 20/21 jsem se pustil do výše zmíněného X: Beyond the Frontier, bezprostředně následoval X2: The Threat a pak přišla další pauza trvající do začátku letošního roku, kdy jsem se pustil do X3, tentokrát s aktivovanou dějovou linkou.

    V první řadě bych se chtěl zmínit, že mě poněkud sere, že ačkoliv hra přímo navazuje na X2 bez časové prodlevy jak dějově, tak i hlavním protagonistou, který mýma rukama vybudoval v předchozím dílu ekonomické impérium, tak v dalším díl začíná opět jako majitel omlácené stíhačky s pár kredity v kapse s vágním vysvětlením, že nepřátelská rasa Khaaků (hlavní nepřátelé v X2 a X3) mi v mezidobí všechno rozstřílela a basta. Jinak jsem si znovu všechno užíval jako před lety, nicméně tentokrát s primární orientací na dějovou linku. Za dohranou hru považuju dokončený příběh, dokončené Bala Gi mise, v rámci kterých hráč získá vlastní HQ a nejlepší loď ve hře (Paranid Hyperion). Jako primární stíhačku se mi podařilo zajmout Xenon LX, která platí asi za nejlepší ve hře. Jak stíhačku, tak Hyperion jsem ještě potunil postupně a pracně nalezenými Pandora upgrady, takže u Hyperionu se zvedla maximální rychlost ze 131 na 236 a u stíhačky ze 153 na 308. Znalci ocení. Pochopitelně by bylo možné právě teď sednout a "začít hrát" - budovat stanice, výrobní komplexy, zvyšovat reputaci jak u ostatních ras, tak i v ekonomickém a vojenském ranku, pořídit si vlastní sektor, pořádat nájezdy do nepřátelských sektorů a tak dále, přičemž by se dalo ve hře utopit dalších 1000 hodin. Na to už bohužel (nebo spíš bohudík) nemám čas ani chuť, takže hru odkládam jako dohranou a někdy v budoucnu se pustím do dalšího dílu v řadě.

    Hru jsem odehrál na Linuxu, hra má na Steamu nativní verzi a běžela naprosto bezproblémově. Jediný problém byl neškálující UI, takže na UHD monitoru byl interface naprosto nepoužitelný i na 32" monitoru, čili musel jsem hrát v FHD rozlišení a i přesto hra vypadala skvěle. Jo a mimochodem, všechny zmíněné díly jsem odehrál stále na původním joyticku, kterému je už 18 let a funguje jako nový.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam