Metal Slug 6 (2006) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1,5 hodiny / #dohranoLabutí píseň celé série jsem si nechal na závěr, ačkoli úplně poslední sedmičku
už mám dohranou. Šestka je díl, který vůbec poprvé nevyšel na Neo Geo, ale aspoň vyšel na arkádovou platformu Sammy Atomiswave (to bylo něco mezi Dreamcastem a NAOMI). Sedmička už pak vyšla jen na Nintendo DS (a její remake pod označením XX na PlayStation 2), protože s arkádama už byl tou dobou víceméně konec... Z toho důvodu považuju šestku za poslední důstojné rozloučení s Metal Slug érou, a nakonec ona i tak byla zamýšlená - jako pocta k desátému výročí celé série.
Šestý díl evidentně běží na jiném enginu. Na první pohled jsou sprity oproti předešlým dílům trochu větší, ale engine umí odzoomovat a ukázat scénu v pohledu z větší vzdálenosti, což je efektní a využívá se to samozřejmě hlavně u bossfigtů. Pozadí levelů jsou stylově odlišná oproti předešlým dílům - místo ručního pixelartu spíš připomínají digitalizované lowres fotky (stejný styl je pak použitý i v sedmém dílu). Postav na výběr je šest místo čtyř (Eri nechybí!) a každá z nich má nějakou drobnou speciální výhodu. Celkově je možné mít dvě různé zbraně a mezi nimi přepínat.
Jinak pokud to měla být pocta, tak je to pocta se vším všudy :-) Příběh je epický (fakt tu je), postavy jsou staří známí, občas vykoukne odkaz na předchozí díly (třeba létající piraně z trojky) a kromě dobře známých zlých ošklivých emzáků je tu nová, ještě zlejší a ošklivější rasa. Proti té se nakonec musí všichni spojit, k čemuž hráči pomáhá například i
kulometný oslík zapřažený do vozíku s kanónem - můj oblíbený Super Vehicle hned po legendárním kulometném velbloudovi. Bossové jsou obrovští, několikafázoví a hnusně obtížní, protože mince se přece musí sypat!
Hru jsem každopádně hrál nadvakrát. Poprvé jsem totiž v úvodu omylem odmáčknul easy obtížnost, což je tedy taky novinka - můžete si zvolit mezi easy a hard. Přičemž hard je vlastně standardní obtížnost, na jakou jsou všichni zvyklí z předchozích pěti dílů. Easy je oproti tomu vyloženě pro kojence: základní zbraní je misto pistole rovnou
heavy machine gun s nekonečnou municí (!), počet nábojů do ostatních zbraní je dvojnásobný a při continue dostanete ještě navíc bednu granátů... Ovšem takováhle easy hra končí už čtvrtou misí - to znamená že si vůbec nezahrajete poslední level a místo něj vidíte jen nápis "To be continued" :-O Vůbec nevím, k čemu měla takováhle obtížnost sloužit, no ale když už jsem ji rozehrál, tak jsem teda doslova prošel až na konec. Teprve potom, když jsem hrál na "hard", jsem se konečně cítil jako doma :-)
Takže ano, bylo to krásné a bylo toho dost.
Challenge na Infinite Backlog mám tím pádem splněnou, nicméně ještě si stejně zahraju ty dvě vylepšené verze: X čili vylepšenou dvojku a XX neboli vylepšenou sedmičku, abych to měl skutečně všechno komplet. Každopádně kolekce
Metal Slug Anthology na PlayStation má naprosto neodolatelný poměr cena / výkon, zvlášť za to aktuální kilčo (sleva platí do dnešní půlnoci). Jděte do toho!
METAL SLUG ANTHOLOGY™https://www.playstation.com/en-cz/games/metal-slug-anthology/