• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    DEEFHA: Mně tyhle koridorový cinematický příběhovky, co se dají dohrát v rozumném čase, docela chybí.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Enslaved: Odyssey to the West (2010) / X360 / 11,5 hodiny / #dohrano

    Hidden gem jak prase (sic!), jízda od první do poslední minuty (celou první kapitolu jsem si prakticky ani na chvíli nevydechnul, zcela cinematický epilog mě naopak přilepil k obrazovce) a pro mě osobně veliké překvapení. Když jsem si totiž jako první letošní dohranou hru odškrtnul Heavenly Sword, tak jsem z toho moc nadšený nebyl, exkluzivita ne-exkluzivita. Ale když jsem se díval, co dalšího Ninja Theory udělali, tak mě zaujal jejich hned následující titul - Enslaved. Na něm začali dělat místo pokračování Heavenly Sword, když hra (za mě tedy po právu) propadla. V popisu jsem zahlédl action-adventure, platforming, puzzles a Nitin Sawhney (hudba byla po rudovlasé hrdince asi to jediné, co mě na Heavenly Sword bavilo), zakoupil jsem tedy v bazaru placku a oprášil Xbox 360. Ne, kecám - u mě se na konzole nepráší! :-D

    Dostal jsem sice něco jiného, než jsem vlastně asi čekal... Ale strašně mě to bavilo! Obvykle nemám rád hry, ve kterých se musíte o někoho starat, ale tady mi to díky parádně fungující chemii mezi oběma hlavními postavami vůbec nevadilo. A jsem rád, že v Ninja Theory mají pro rudovlasé hrdinky zjevně slabost :-) Vyloženě arkádovitý gameplay v koridorovém stylu plný naskriptovaných cutscén je mi celkem vlastní, ačkoli na GoW to samozřejmě nemá (to bylo totiž něco, co jsem původně čekal, že budu hrát). Postapo svět mi místy přišel jako vystřižený z Rage, ačkoli teď koukám, že Rage je o něco mladší - takže kdo tady opisoval? :-) No a ta hudba, ta hudba! Sawhney prostě umí. Plus samozřejmě Andy Serkis a jeho jedinečný motion capture opičák, který je plně ve vaší moci.

    Tohle se prostě celé strašně povedlo a bylo mi líto, když příběh skončil. Chtěl jsem víc, chtěl jsem se do toho světa vrátit a prožít v něm ještě něco. Prequel, sequel, to je fuk - no ale Enslaved taky úplně nezabodoval, takže pokrčování se zase nekonalo :-/ Za mě fakt škoda, takhle výrazně na mě už dlouho žádná hra nezapůsobila. A je úplně jedno, že třetí Unreal Engine se při tom místy hodně zapotil, až se z X360 skoro kouřilo :-) Konzole téhle generace jsou ale nesmrtelné a btw. mě potěšilo, že podobně jako PS3 se i X360 pořád dokáže přihlásit k accountu a sbírá trofeje. Dokonce mi ke hře nabídl k přikoupení DLC Pigsy's Perfect 10, prý asi tak pětihodinové. Do něj ale nepůjdu, protože má jít víc o stealth a ostřelování - a to jsou přesně věci, které nemusím a které mi nejdou.

    Hledal jsem si ale nějaké podobné hry a v souvislosti s Enslaved se hodně zmiňuje Uncharted. Nebudete mi to asi věřit, ale já jsem žádnou hru z téhle série ještě nehrál... A tak to možná zkusím.



    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Pilgrims/2.5 hodiny/#dohrano

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Horizon Zero Dawn / 56 hodin / #dohrano

    Sony mi dlouhodobě dokazuje, že jejich (ex)exkluzivity stojí fakt za to. Škoda, že na 100% je třeba odehrát ng+ na ultra hard. K tomu mě nikdo nedokope :)

    TAP
    TAP --- ---
    Final Fantasy 7 Rebirth / PS5 / 97 hodin #dohráno

    Důstojné pokračování FF7 Remake z roku 2020. Jakkoliv natahování příběhu v prvním díle působilo uměle a zbytečně, tady je roztaženo úplně všechno a vůbec jsem s tím neměl konflikt. Totální Bollywood podívaná, kde se střídá hodně dobře napsaný scénář apokalypsy s romcom trojúhelníkem, tanečníma scénama a bizarním goofy humorem. Většina sidequestů je buď navázaná na některou z postav, kterou potkáte na hlavní lince nebo aspoň prohlubuje pozadí osobností nebo vztahů mezi postavama v partě. Stamiliony dolarů z rozpočtu ze hry stříkají na každém rohu, výprava, animace, všechna NPC jsou namluvená (VŠECHNA, každej jouda v hubu má nějakou linku), některé z desítek miniher (máváme Yakuze, skvělý Queen's Blood (karetní/desková hra) imho brzo dorazí ve zmršené free to play variantě na mobily) jsou dotaženy do detailů, které nenápadně pomrkávají na mechaniky centrálního soubojového systému. Ten se od minula nezměnil, jen rozšířil a je to hrozná paráda, DMC style hack'n'slash, kombinovaný s tahovým RPG + ovládání všech 3 členů party najednou klávesovýma zkratkama + hromady volitelných synergií a spoluprací 7 hratelných postav. Zdejší openworld, ve hře dokonce zvaný overworld (i když se v recenzích používá výhradně ten první buzzword) je vlastně hodně načančaný koridor, tím pádem aspoň netrpíme nějakým Ubisoft mindrákem nebo pokusem o klon Zeldy, za mě naprosto v pořádku.
    Hudba tentokrát 6/10, třicátá country variace na ústřední motivy už trochu bolí, ale na těch 100 hodin je tam prý asi 400 tracků, takže chápu nutnost recyklace. Zvuk - netuším, pro jakou audiovýbavu se videohry mixujou, ale pokud si nepoladíte úrovně hudby/dabingu/efektů v menu, neuslyšíze z dialogů nic, klasika, nechápu, proč se to nepořeší jednoduchou sidechain kompresí.

    GEE
    GEE --- ---
    Marvel's Midnight Suns/43h/Steamdeck/ #dohrano
    Skvělej soubojovej systém v naprosto šíleným settingu s rozhovorama, který jsou tak špatně napsaný, že jsem je kvůli nižší míře utrpení proklikal.

    Inspirovano tadyhle NoClip 2023 awards - snad se postupne podari projet vsechny https://www.youtube.com/watch?v=KmOWuK1VMFM

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    MCKIDNEY: Já myslím že v pohodě. Jen ať se osazenstvo trochu snaží :⁠-⁠)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    DEEFHA: Ja davam #dohrano jenom tam, kde to povazuji za asi se uz nikdy nevratim :)
    PS: Tech 320h urcite nebylo pouze v 2024 - takze je to trosku nefer.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    CHEWBACCA: To já ne, to NYX API + Copilot :-) Ještě tam chci nalít ty předchozí roky, jak jsou na nástěnce. Abychom to měli na jednom místě komplet.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    DEEFHA: já děkuju za to že mi ušetříš práci a špatné svědomí že jsem už přes rok neaktualizoval statistiky. Jsi šikovný.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    CHEWBACCA: Super, já děkuju!

    Btw zrovna před chvilkou jsem pushnul update skriptu, takže teď můžu do přehledu dostat i věci typu [MCKIDNEY @ Dohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!], které na sobě nemají #dohrano tag. Díky tomu se MCKIDNEY ujmul vedení takovým způsobem, že ho bude jen těžké dohnat :-)
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    NYX #dohrano 2024
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    pridal jsem tento odkaz na prani Junglera do záhlaví a díky Deefhovi za vytvoreni.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Planet of Lana / 6h / Gamepass / #dohrano
    Někdo to připodobňuje k Inside, ale víc mi to připomnělo starší hru Never Alone (puzzly se řeší interakcí se zvířátkem) a taky trochu Planet Alpha (to kochání se ztvárněním cizí planety). A končí to krásně optimisticky.
    Není to přehnaně těžká hra, ale pokus proběhnout to celé bez jediné smrti holky nebo zvířátka jsem vzdal jako téměř nemožný. Takže dva achievementy nezískám.

    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    POHODAVOLE: no, dostal jsem, co jsem cekal. Peach je Peach. Herne jsem cekal, ze to nebude pro me, takze 10 hodin mi uplne stacilo. A na nejaky kompletovani a dosbiravani veci po titulcich, ktere by znamenalo to cele projit minimalne jednou znovu, vubec neni nalada.
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    THESTOUPA: jaký to bylo?
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Princess Peach: Showtime!/10 hodin/#dohrano

    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Satisfactory / 320h / konec prozatim

    Uzasny koncept, diky programovatelnym splitterum se da tvorit smycky a tak jsem udelal big box factory vseho a porad aspon 40FPS :)
    Nemusite cekat na 1.0.

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ANTICLOVEK: Ja mam teda hodin podobne a jsem teprve na zacatku tretiho aktu...ale je to skvele, to jo.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Deep Rock Galactic: Survivor / 60h / #dohrano / SteamDeck

    Co na to rict? Vylesteny auto-shooter s dobre poladenym gambling vylepsovanim zbrani. Funguje na Steam Deck.

    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    Warhammer Rogue trader / 65,5 hodiny / #dohrano
    "Remember - innocence means nothing." aneb kdo by nemiloval inkvizici

    skvělý RPGčko skákající mezi ukecaností a tahovými masakry (ale masakrů je samo víc). strašně mi to sedlo, WH40k jsem si zamiloval ještě o kus víc. na někoho možná moc hutný pravidla/možnosti ohledně skillů a možností postav, ale pro RPG milovníky s pár desítkama hodin fakt doporučuju. největší a nejzásadnější mínus je velmi omezený dabing postav. ke konci už jsem byl asi přelevelovaný a třeba u finálního souboje se žádná z mejch postav nedostala pod 80% zdraví (skill s tím, že se vám na začátku tahu obnoví kus života je fakt OP), ale i tak jsem si tu powerfantasy užil až do konce. oproti tomu první setkání s chaos mariňákem jsem dal asi až na pátý pokus.

    + fakin Warhammer 40k RPGčko s možnostma jet dogmatic/iconoclast/heretik cesty a každá asi nabídne dost různý zážitky, já jel dogmatickýho magora a bylo to skvělý
    + skvělý postavy, dobrý eventy, obrovská škála systémů k prozkoumání, vedlejší questy, správa vlastních planet...
    + zábavné taktické souboje zpravidla proti početní přesile (umí to bejt dobrý fakt maso)
    + velmi košatý nastavení obtížnosti, aby si každý našel svůj sweetspot (já si jen snížil obtížnost vesmírnejch soubojů viz níž a byla to příjemná procházka, kde se jednou za čas objevil obtížnější souboj, ale žádný záseky a to jsem nejel žádný spešl buildy při levelování)


    - velmi omezený dabing. o to víc to mrzí, protože nadabovaný pasáže se mi fakt líběj
    - vesmírné souboje jsou zdlouhavé a moc mě nebavili, časem jsem si na ně snížil obtížnost, aby nehrozilo opakování
    - hutnej RPG systém asi nebude pro každého
    - i po desítkách GB patchů tam jsou stále nějaké bugy. víceméně drobnosti alá grafický glitche, ale nasralo mě, když se mi bugnul jeden quest companiona a jeho linka nešla dokončit... a v outro titulkách kvůli tomu spáchal sebevraždu:)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: Neverhood byl skvělej! Soundtrack si rád poslechnu kdykoli :-) A už nějaký čas mám rozehranou verzi pro PS1, která vyšla jen v Japonsku, ale nějaká dobrá duše vyrobila patch s angličtinou (menu a tak, protože ve hře samotný se samozřjemě nemluví). Budu to muset dotáhnout do konce.

    Nejvíc mi z adventur dalo zabrat asi Sanitarium, to jsme tehdy hráli s bratrancem na střídačku. Měli jsme CD verzi, jeden den (a noc...) ji měl on, pak zase já, no a navzájem jsme si radili na co jsme kdo přišli :-) Tohle byla fakt docela psycho hra, moc se mi líbil její vizuální styl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam