• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    GEE
    GEE --- ---
    Final Fantasy VII Rebirth/PS5/102 hodin/#dohrano
    Hodně toho už řekl kolega TAP. Po dvojím dohrání remaku GEE jsem do Rebirthu naskočil hned v den vydání. Nezapomenutejnej, dlouhatánskej roadtrip s postavama, který nejde nemilovat. Japonci pojali open world poctivě a je krásně vidět, že brali jen to nejlepší - inspirace Horizonem, Yakuzou, Ghost of Tsushima, ale třeba i Inscryption je tu vidět na první dobrou a není se za co stydět. Minimálně třetinu hry jsem strávil v minihrách - chocobové, piano, střílečky, to všechno jsem vytěžil naplno. Soubojovej systém je jednoduchej a neuvěřitelně bohatej zároveň.

    Samozřejmě je ale co vytýkat - performance mód by mohl vypadat líp, prakticky není možný side aktivity vynechat, protože jinak člověk nenaleveluje (ale taky kdo by to dělal?).

    Nepochybuju, že Rebirh uvidíme prakticky ve všech seznamech na letošní GOTY a nemůžu se dočkat za pár let závěrečnýho dílu trilogie.

    TAP
    TAP --- ---
    Final Fantasy 7 Rebirth / PS5 / 97 hodin #dohráno

    Důstojné pokračování FF7 Remake z roku 2020. Jakkoliv natahování příběhu v prvním díle působilo uměle a zbytečně, tady je roztaženo úplně všechno a vůbec jsem s tím neměl konflikt. Totální Bollywood podívaná, kde se střídá hodně dobře napsaný scénář apokalypsy s romcom trojúhelníkem, tanečníma scénama a bizarním goofy humorem. Většina sidequestů je buď navázaná na některou z postav, kterou potkáte na hlavní lince nebo aspoň prohlubuje pozadí osobností nebo vztahů mezi postavama v partě. Stamiliony dolarů z rozpočtu ze hry stříkají na každém rohu, výprava, animace, všechna NPC jsou namluvená (VŠECHNA, každej jouda v hubu má nějakou linku), některé z desítek miniher (máváme Yakuze, skvělý Queen's Blood (karetní/desková hra) imho brzo dorazí ve zmršené free to play variantě na mobily) jsou dotaženy do detailů, které nenápadně pomrkávají na mechaniky centrálního soubojového systému. Ten se od minula nezměnil, jen rozšířil a je to hrozná paráda, DMC style hack'n'slash, kombinovaný s tahovým RPG + ovládání všech 3 členů party najednou klávesovýma zkratkama + hromady volitelných synergií a spoluprací 7 hratelných postav. Zdejší openworld, ve hře dokonce zvaný overworld (i když se v recenzích používá výhradně ten první buzzword) je vlastně hodně načančaný koridor, tím pádem aspoň netrpíme nějakým Ubisoft mindrákem nebo pokusem o klon Zeldy, za mě naprosto v pořádku.
    Hudba tentokrát 6/10, třicátá country variace na ústřední motivy už trochu bolí, ale na těch 100 hodin je tam prý asi 400 tracků, takže chápu nutnost recyklace. Zvuk - netuším, pro jakou audiovýbavu se videohry mixujou, ale pokud si nepoladíte úrovně hudby/dabingu/efektů v menu, neuslyšíze z dialogů nic, klasika, nechápu, proč se to nepořeší jednoduchou sidechain kompresí.

    GEE
    GEE --- ---
    Marvel's Midnight Suns/43h/Steamdeck/ #dohrano
    Skvělej soubojovej systém v naprosto šíleným settingu s rozhovorama, který jsou tak špatně napsaný, že jsem je kvůli nižší míře utrpení proklikal.

    Inspirovano tadyhle NoClip 2023 awards - snad se postupne podari projet vsechny https://www.youtube.com/watch?v=KmOWuK1VMFM

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    MCKIDNEY: Já myslím že v pohodě. Jen ať se osazenstvo trochu snaží :⁠-⁠)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    DEEFHA: Ja davam #dohrano jenom tam, kde to povazuji za asi se uz nikdy nevratim :)
    PS: Tech 320h urcite nebylo pouze v 2024 - takze je to trosku nefer.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    CHEWBACCA: To já ne, to NYX API + Copilot :-) Ještě tam chci nalít ty předchozí roky, jak jsou na nástěnce. Abychom to měli na jednom místě komplet.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    DEEFHA: já děkuju za to že mi ušetříš práci a špatné svědomí že jsem už přes rok neaktualizoval statistiky. Jsi šikovný.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    CHEWBACCA: Super, já děkuju!

    Btw zrovna před chvilkou jsem pushnul update skriptu, takže teď můžu do přehledu dostat i věci typu [MCKIDNEY @ Dohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!], které na sobě nemají #dohrano tag. Díky tomu se MCKIDNEY ujmul vedení takovým způsobem, že ho bude jen těžké dohnat :-)
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    NYX #dohrano 2024
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    pridal jsem tento odkaz na prani Junglera do záhlaví a díky Deefhovi za vytvoreni.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Planet of Lana / 6h / Gamepass / #dohrano
    Někdo to připodobňuje k Inside, ale víc mi to připomnělo starší hru Never Alone (puzzly se řeší interakcí se zvířátkem) a taky trochu Planet Alpha (to kochání se ztvárněním cizí planety). A končí to krásně optimisticky.
    Není to přehnaně těžká hra, ale pokus proběhnout to celé bez jediné smrti holky nebo zvířátka jsem vzdal jako téměř nemožný. Takže dva achievementy nezískám.

    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    POHODAVOLE: no, dostal jsem, co jsem cekal. Peach je Peach. Herne jsem cekal, ze to nebude pro me, takze 10 hodin mi uplne stacilo. A na nejaky kompletovani a dosbiravani veci po titulcich, ktere by znamenalo to cele projit minimalne jednou znovu, vubec neni nalada.
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    THESTOUPA: jaký to bylo?
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Princess Peach: Showtime!/10 hodin/#dohrano

    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Satisfactory / 320h / konec prozatim

    Uzasny koncept, diky programovatelnym splitterum se da tvorit smycky a tak jsem udelal big box factory vseho a porad aspon 40FPS :)
    Nemusite cekat na 1.0.

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ANTICLOVEK: Ja mam teda hodin podobne a jsem teprve na zacatku tretiho aktu...ale je to skvele, to jo.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Deep Rock Galactic: Survivor / 60h / #dohrano / SteamDeck

    Co na to rict? Vylesteny auto-shooter s dobre poladenym gambling vylepsovanim zbrani. Funguje na Steam Deck.

    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    Warhammer Rogue trader / 65,5 hodiny / #dohrano
    "Remember - innocence means nothing." aneb kdo by nemiloval inkvizici

    skvělý RPGčko skákající mezi ukecaností a tahovými masakry (ale masakrů je samo víc). strašně mi to sedlo, WH40k jsem si zamiloval ještě o kus víc. na někoho možná moc hutný pravidla/možnosti ohledně skillů a možností postav, ale pro RPG milovníky s pár desítkama hodin fakt doporučuju. největší a nejzásadnější mínus je velmi omezený dabing postav. ke konci už jsem byl asi přelevelovaný a třeba u finálního souboje se žádná z mejch postav nedostala pod 80% zdraví (skill s tím, že se vám na začátku tahu obnoví kus života je fakt OP), ale i tak jsem si tu powerfantasy užil až do konce. oproti tomu první setkání s chaos mariňákem jsem dal asi až na pátý pokus.

    + fakin Warhammer 40k RPGčko s možnostma jet dogmatic/iconoclast/heretik cesty a každá asi nabídne dost různý zážitky, já jel dogmatickýho magora a bylo to skvělý
    + skvělý postavy, dobrý eventy, obrovská škála systémů k prozkoumání, vedlejší questy, správa vlastních planet...
    + zábavné taktické souboje zpravidla proti početní přesile (umí to bejt dobrý fakt maso)
    + velmi košatý nastavení obtížnosti, aby si každý našel svůj sweetspot (já si jen snížil obtížnost vesmírnejch soubojů viz níž a byla to příjemná procházka, kde se jednou za čas objevil obtížnější souboj, ale žádný záseky a to jsem nejel žádný spešl buildy při levelování)


    - velmi omezený dabing. o to víc to mrzí, protože nadabovaný pasáže se mi fakt líběj
    - vesmírné souboje jsou zdlouhavé a moc mě nebavili, časem jsem si na ně snížil obtížnost, aby nehrozilo opakování
    - hutnej RPG systém asi nebude pro každého
    - i po desítkách GB patchů tam jsou stále nějaké bugy. víceméně drobnosti alá grafický glitche, ale nasralo mě, když se mi bugnul jeden quest companiona a jeho linka nešla dokončit... a v outro titulkách kvůli tomu spáchal sebevraždu:)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: Neverhood byl skvělej! Soundtrack si rád poslechnu kdykoli :-) A už nějaký čas mám rozehranou verzi pro PS1, která vyšla jen v Japonsku, ale nějaká dobrá duše vyrobila patch s angličtinou (menu a tak, protože ve hře samotný se samozřjemě nemluví). Budu to muset dotáhnout do konce.

    Nejvíc mi z adventur dalo zabrat asi Sanitarium, to jsme tehdy hráli s bratrancem na střídačku. Měli jsme CD verzi, jeden den (a noc...) ji měl on, pak zase já, no a navzájem jsme si radili na co jsme kdo přišli :-) Tohle byla fakt docela psycho hra, moc se mi líbil její vizuální styl.
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    DEEFHA: Tak to já ve svý době dohrál snad vše Polda 1-4, Ve stinu havrana, Posel smrti, nebo třeba Gooka a Neverhood :D dřív jsem jel point and click adventury fakt nejvíc :D a to byla kolikrát zábava i na měsíce... :D
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug XX (2010/2018) / PS5 / 1 hodina / #dohrano

    Definitivně poslední zářez celé série je za mnou, už vás tím nebudu víc otravovat :-)

    Podobně, jako je Metal Slug X remakem druhého dílu, tak je XX remakem dílu sedmého. Ten původně vyšel jen na Nintendo DS, v roce 2010 vyšla pak vyšel remake pro PSP a nakonec v roce 2018 verze pro PS4, kterou jsem teď dohrál na PS5. Díky celkem zásadní rozdílům mezi MS7 a MSX se opět jedná o prakticky novou hru (viz wiki). Ze všeho nejvíc mě překvapilo, když announcer poprvé zařval "heavy machine gun" a ono mi to zaznělo z repráku ovladače přímo do ksichtu :-) Na NDS ani PSP taky pochopitelně nebyly trofeje, teď tu jsou a vývojáři se na nich dost vyřádili. Většina z nich odkazuje na nějaké záležitosti z předchozích dílů, které se v MSXX objevují na každém kroku. Je to prostě taková parádní tečka za celou sérií, a to včetně závěrečných titulků, ze kterých jsem si dovolil udělat GIFík. Slzička téměř ukápla...

    Kdyby se SNK rozhodla přece jen vytvořit nějaký jubilejní desátý díl, vůbec bych se nezlobil.





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug X (1999) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1 hodina / #dohrano

    Remake o rok starší dvojky běží na enginu trojky, takže hra už konečně nelaguje. Kromě toho ale došlo k tolika změnám, že se prakticky jedná o úplně nový díl. Asi proto jsou součástí Anthology oba - dvojka i X. Zájemce o podrobnosti odkážu na wiki, kde jsou všechny rozdíly detailně popsány. Za mě pravděpodobně nejlepší díl ze všech. A to je tentokrát všechno, co k tomu chci říct :-)






    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam