• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    GEE
    GEE --- ---
    Gris/Steamdeck/4 hodiny/ #dohrano
    Další rest za mnou. Radši ani nechci vědět, na kolika platformách tuhle hru vlastním a nikdy jsem ji nespustil. A už jen kvůli vizuálu a hudbě jsem rád, že se to konečně povedlo. A ještě pěkně, když nám autoři odhalili novou hru.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Sanitarium (1998) / Wine / 10 hodin / #dohrano

    O dva roky starší Neverhood mě nějak navnadil, takže jsem se rozhodl v bezedných hlubinách devadesátkových adventur ještě chvíli setrvat. Sanitarium se ke mě tehdy dostalo tradiční cestou tentokrát ne přes demíčko, ale přes recenzi ve Score nebo Levelu. Zaujal mě vizuální styl a hororový žánr, do té doby jsem totiž nic takového myslím nehrál. Ovšem když jsem zjistil, že tahle hra je třícédéčková, neudělalo mi to radost. Tři vypalovaná cédéčka znamenaly troje peníze :-) Tehdy u nás za pálenku chtěl místní pirát myslím stopade, což dohromady dělalo skoro pětikilo a to na mě tou dobou bylo prostě hodně. Naštěstí hra zaujala i mého bratrance, takže jsme se složili a pořídili si ji dohromady. Což se tedy nakonec ukázalo jako ne úplně dobrý nápad...

    Začali jsme tehdy hrát po večerech u mě a celkem brzy jsme se dostali do fáze, že si hra řekla o druhé cédéčko. Hráli jsme tedy z něj, ale pak nás napadlo, že to první cédéčko by si mohl vzít domů i bratranec a začít si hrát u sebe znovu od začátku (tehdy se hrálo všechno pořád dokola). Tak se i stalo, ale následně samozřejmě došlo k situaci, že si hra o druhé cédéčko řekla i u bratrance, který bydlel na druhém konci městečka. Jenže já, i když jsem mezitím zdárně pokračoval ve hraní druhého cédéčka (a průběžně jsem bratrance nadšeně informoval telefonem (pevná linka!), na co jsem zase přišel), jsem se přece jen ještě nedostal na třetí cédéčko, takže jsem bratranci to druhé prostě poskytnout nemohl a hlavně nechtěl... No, byla z toho trochu zlá krev, ale snad jsme se myslím nakonec ani nepoprali :-D

    Hra by za nějakou menší potyčku ale myslím docela stála. Byla úžasná! Fantasmagorické předrenderované vizuály byly neuvěřitelně detailní a propracované, všechny postavy byly kompletně namluvené, cutscény ve formě FMV navozovaly skutečně cinematický dojem, příběh byl temný a šokující, prostředí jednotlivých kapitol patřičně obskurní, puzzle byly z těch obtížnějších a celkově to bylo docela náročné na hraní. Spousta textu k prostudování (bez titulků jsem to nedal ani teď), nutnost opakovaného prozkoumávání prostředí, pixel hunting (předměty k sebrání ani místa k interakcí nejsou nijak zvýrazněná), špatně ovladatelné "akční" sekvence... Ale to nám tehdy samozřejmě vůbec nevadilo, právě naopak. Těšili jsme se na každou další hádanku a kapitolu, do které jsme po jejím zdolání postoupili.

    Při mém hraní teď po pětadvaceti letech jsem měl pocity podobné, protože jsem už stačil skoro všechno zapomenout :-) Sanitarium je poměrně dlouhá a komplikovaná adventura, takže jsem "po paměti" jel jen úplně na začátku, ale hodně rychle jsem se dostal k prvnímu zákysu. Naštěstí není obtížné rozlousknout herní styl, tzn. co tak asi můžete očekávat, kde co najít a co s tím udělat. To většinou stačí, protože míst a předmětů k interakci je v každé kapitole jen několik, kombinace předmětů mezi sebou v inventáři se nekonají a ze všeho nejvíc času nakonec zabere proklikání rozhovorů s postavami, kterých je poměrně hodně. A většinou je potřeba postupem v konverzaci něčeho dosáhnout, takže vynechat to nejde. Na druhou stranu když si během rozhovorů děláte poznámky, tak získáte indicie pro většinu hádanek. A to se rozhodně hodí.

    Každopádně mě potěšilo, jak dobře Sanitarium pořád vypadá. Nejvíc samozřejmě utrpěly FMV sekvence: u nich jsem si až teprve teď na displeji notebooku uvědomil, že jsou prokládané (z důvodu úspory dat na CD a výkonu pro dekódování), což tehdy na CRT zřejmě nebylo tolik vidět. Předrenderované prostředí i postavy jsou ale pořád parádní, má to styl a potřebnou temnou atmosféru. Něco málo k vývoji zde, je to docela zajímavé čtení: https://www.gamedeveloper.com/design/postmortem-dreamforge-s-i-sanitarium-i-. Ohledně možnosti hraní je oproti Neverhoodu tentokrát situace mnohem lepší: Sanitarium je k dispozici na GOG, Steamu a dokonce i jako Android port. Případně ho zvládne i ScummVM a pod Linuxem ho lze rozjet i tradičně přes Wine, nejlépe takhle funguje GOG verze. Vyzkoušeno za vás.

    Dokud jsem na téhle vlně, musím toho využít. Jako další adventuru si teď tedy dám The X-Files Game - prazvláštní FMV doplněk k mému doteď nejoblíbenějšímu seriálu. De facto je to jeden samostatný interaktivní díl, v němž hrají herci ze seriálu, má to kanonickou zápletku, hudbu složil Mark Snow a tak. Celé je to naprosto profesionálně natočené i zrežírované (ovšem jako hra už je to slabší...), je to na sedm (!) cédéček, byla to moje úplně první krabicovka, kterou jsem si kdy koupil. Mám ji doteď (fotky budou) a z různých důvodů jsem ji nikdy nedohrál. A to je potřeba napravit! :-)





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    GONZA223: PS4 to přímo neukazuje (až PS5), ale v PSN aplikaci to vidět je.
    GONZA223
    GONZA223 --- ---
    DEEFHA: Hele vůbec netuším na té PS4 to neukazuje ale s nějakýma přestávkama jsem to hrál 3 měsíce
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    DOGGY: litovat nebudes. Za me jsou remnanti hned za elden ringem, jedina hra, kde jsem si musel dat obcas pauzu, abych sklidnil tepovku a nedostal infarkt :)
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    NAGASAWA: zrovna ve sleve, tak uz mam .)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    DOGGY: sbirat, tunit a kombinovat veci az do konce me bavilo tuhle v Remnant II
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Dark Souls 3 / Steam Deck / 55 hodin / #dohrano
    Naprostej masterpiece. První souls hra, kterou jsem dohrál až do konce. Imho neuvěřitelně dokonale technicky zpracovaná, protože na steam decku při locknutých 40 fps a vyšších středních detailech se nikdy ani větrák nazapnul, takže jsem to mohl hrát v pohodě i v posteli vedle spící manželky :) Za celou dobu hraní nepřišel ani jeden jedinej fps drop a to ta hra vypadá fakt krásně. Nejraději bych si teď znovu dal Bloodborne, kterej jsem kdysi na ps4 z nějakýho důvodu vzdal před koncem. Problém je, že Sony je asi alergická na peníze a PC verze asi jen tak nebude. Nezbývá než doufat :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    GONZA223: Kolik hodin života ti to vzalo? Ať to může do tabulky :⁠-⁠)
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    Borderlands 3 / PS5/ 77 hodin / #dohrano

    Většinou v akčních/RPG hrách dřív nebo později přilnu k pár typům zbraní či útočných taktik a s těmi se nějak prokoušu zbytkem hry (my bad). Zároveň mi přijde, že výběr zbraní nebývá často nijak úchvatný (viz třeba RDR2, který byl jinak skvělý).

    Nedávno jsem tedy zatoužil po hře, která by uspokojila moje looting needs (kdo by nechtěl stále objevovat nový a skvělý gear, že, my dopamine junkie brothers! ;). Vzpomněl jsem si na BL2, který jsem kdysi chvíli hrál, a po krátkém googlení zjistil, že BL3 by měla být ta nejpravější volba

    Komiksová postapo arkádová atmosféra mě nejdřív uhranula, kdo by se nechtěl znovu narodit téměř bez penalizace, přežít pád z jakékoliv výšky, drandit v autíčkách po mapě a mít skoro neomezeně nábojů? Well... po čase já.

    Byla to sranda, až dokud než přestala být sranda. Lootu požehnaně, ale málokdy něco, co bych chtěl vyměnit za stávající, vtipně debilní humor už pak byl spíš otravný, a byť byla k dispozici spousta sidequestů (tak jak to mají mazlíčci rádi), tak ke konci hry jsem je už ignoroval, obzvlášť pokud mě nutili procházet znovu mapu, kterou už mám za sebou.

    S každou další obří lokací a hordou respawnujících se nepřátel jsem chtěl být dřív na konci.
    Btw, poslední asi třetinu hry jsem dojel s OP "VexHelElEldZodEth" Breath of Dying, od které jsem to kolikrát schytal též :))

    DLCs si asi (určitě) už nedám. BL4... kdo ví.

    BL3 nechci rozhodně hanit, jak jsem říkal, byla to sranda, dokud to už sranda nebyla, ale určitě si zaslouží hezkých 7/10.

    PS: Přijímám tipy na hry se spoustou zábavného lootu, který mě bude překvapovat až do konce ;)

    GONZA223
    GONZA223 --- ---
    The Witcher 3_ Wild Hunt PS4 dohráno na platinu.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Animal Well/17hod/PS5/ #dohrano

    Tak už aby vyšlo DLC k Elden ringu, jelikož si potrebuju u něčeho odpočinout po téhle šílenosti 😄

    Ne, bylo to skvělý a chtěl bych víc téhož 🙂

    Dohrát hru trvalo asi 9 hodin a zbytek byl sběr trofejí a především vajec (samozřejmě dle návodu)

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    TOFI: taky
    Senua's Saga: Hellblade 2 / Gamepass / 7h / #dohrano
    Chtěl jsem to hrát po kouskách, až me budou bolet prsty z QTE v HiFi Rush, ale tak mě to vtáhlo, že jsem poslední hit Tango zase odložil.
    Příběh je prostě super a je vidět, že nad tím přemýšleli. Dokonalá je audiovizuální stránka.
    Ten zbytek je přesně tak, jak to kritizují ti, co tu hru odsuzují. Otázka je, komu to vadí.

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Sekiro: Shadows Die Twice / 109 hodin / #dohrano

    Nesnadno se opouští taková hra, ale dala mi už asi všechno. Jestli Dark Souls navždy změnily můj pohled na bojový systémy, tak Sekiro jen dokonal dílo. Šermířský duely jsou sice duši drásající, ale o to víc návykový, kdy se z každýho neúspěchu chcete okamžitě oklepat a zkusit to znovu. Je to určitě jedna z nejtěžších her, kterou když pochopíte a přijmete nabídnutou ruku, tak vám najednou začne připadat jednoduchá a NG+ projdete jako katana máslem.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Playing Kafka/1hod/Steam/ #dohrano
    TOFI: dnes to na mě taky vyskočilo na Steamu.. ;) docela haluz adventurka

    TOFI
    TOFI --- ---
    Playing Kafka / Steam / 1h / #dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ELHO_CID: Jj, Armikrog mám v merku, ale teda zase až za chvíli. Teď je na řadě Sanitarium a hlavně dohrát Forgive me Father!
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    DEEFHA: Vtipný video o Doomu je třeba tohle https://youtu.be/_ZSFRWJCUY4?si=ZpTwhD1PzjGF58s8

    Jinak vznikl i Neverhood 2. Akorát se to jmenuje Armikrog a není to až taková pecka.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NAGASAWA: Je to tak :-) Ten dokument jsem si samozřejmě pustil už tehdy před lety, ale teď zpětně mě fascinovalo, jak moc na koleně vlastně všechny tyhle super hry vznikaly. Přitom to nebyl žádný indie projekt, když to přikryli DramWorks... No, dneska už se prostě všechno dělá jinak. Dřív to byla řekl bych mnohem větší prdel, stačí si jen vzít libovlnou z těch mnoha historek ohledně vzniku Doomu třeba.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam