• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    BLOODRAT: A máš představu kolik to bylo hodin? Ptám se pro kamaráda :-) Já v tom nechal 115 hodin plus pak ještě pár desítek v DLC. [DEEFHA @ Dohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!]
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    BLOODRAT: Seš hustá. Moje historie s Falloutem 4 spadá do auditka [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    Třikrát sem to rozehrál, ale prostě to nejde.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Včera jsem dohrála Fallout 4. Po pouhých devíti letech.

    Nic nechci, jenom se chlubím.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    DEEFHA: jj Okami :) Za dohrání dema dostaneš v Kunitsu coby bonus obleček, meč a Okami soundtrack, kterým můžeě nahradit ten původní. Dnes Capcom ohlásil 500K prodaných kusů a přišla další Amaterasu reference

    Outfit Okami

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NAGASAWA: Hmmm, Okami říkáš, jo? No, koukám ta herní doba by tomu odpovídala :-)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NAGASAWA: Plus Kunitsu screenshoty

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Kunitsu: Gami / 48 hodin / #dohrano

    První zmínku ohledně Kunitsu Gami jsem zaregistroval cca před rokem u Reveal Traileru, který působil jako kondenzované typicky japonské šílenství a ze kterého jsem nebyl zrovna dvakrát moudrej, protože v něm na ploše dvou minut vyrukovali kluci a holky z Capcomu se záběry kombinující Hack 'n' Slash, démony yokai, bojovníky ve vyřezávaných maskách a aby toho nebylo málo, tak to celé bylo protkané s psychedelickými mandalami jako z artového anime Mononoke, texturami s fraktály, bránami Tori, kterými do našeho světa lezou šmejdi z podsvětí a tím vším se ladně tanečním krokem proplétala jakási šintoistická kněžka. Říkal jsem si ouuuuukej, tohle vypadá zajímavě, kór když to celé bylo zarámované izometrickou kamerou. V podstatě to celé působilo tak trochu jako japonská odpověď na Hades, tak jsem jenom doufal, že to nebude další pokus o Rogue Like žánr, který zrovna dvakrát v lásce nemám, což se naštěstí postupem času nepotvrdilo a začalo se mluvit o tom, že to bude akčnější verze Tower Defense. O jaký žánr se tedy vlastně jedná? Na to bude trochu složitější odpověď.

    První náznaky ohledně hratelnosti přišly letos v červenci v demu. Capcom nám přinesl několik úrovní na vyzkoušení ve kterém je načrtnutý základní gameplay loop. Uprostřed lesů se tyčí hora Kafuku. Její obvod lemují vesnice, do kterých se bránami tori derou démoni , kteří kromě jiné nekázně uvěznili vesničany do kokonů. Vy stojíte na vrcholu hory s šintó kněžkou Yoshiro, která si vás kouzlem přivolá na pomoc. Jmenujete se Soh, vládnete mečem, vypadáte v masce jako futuristická kobylka a... mlčte. Mlčí i kněžka Yoshiro. Vaším jediným úkolem je sestupovat horou od brány k bráně, osvobozovat vesničany, přidělovat jim různé bojové funkce a ochraňovat Yoshiro. V každé vesnici máte jeden cyklus dne na přípravy což je cca pět minut reálného času a poté nastupuje noc, kdy se otevřou brány pekel a vy musíte vytyčit kněžce cestu, nedopustit její smrt, protože díky ní můžete očistit bráni a posunout se dál a tak dál a tak dál. To vše bez řečí. Hratelnost osekaná na kost. Akční strategie. Je to trochu repetetivní říkáte si první hodinu, ale poté přijde lokace s prvním, druhým a třetím bossem, kdy koukáte na fantazii autorů s otevřenou hubou a říkáte si, že vlastně hrajete hack'n'slash strategii a Dark Souls v jednom. Potom přijdou mírné změny v přístupu k řešení levelů, nabourávání rutiny a už se vezete.

    Do toho přichází klidné momenty po bitvě, kdy stanujete po bitvách s Yoshiro v osvobozené vesnici, kde se rozehraje klavír, zaplaví vás mono no aware pro Japonce typická krása ve smutku a vy si čtete osobní příběhy vesničanů a začínáte si všímat detailů, které jsou až maniakální a pak si pustíte krátký dokument o výrobě celé hry a zjistíte, že team pod Capcomem čtyři roky vyráběl skutečné modely budov a talismanů, které poté skenoval do 3D a vám dojde, že nehrajete po x letech originální a neokoukaný koncept s fantastickým vizuálem a s mixem žánrů, ale hru, do které dali autoři srdce, um, pokoru a věnovali ji maximální možnou péči. Takový přístup se vždycky cení o čemž svědčí z 99% pozitivní reakce, kde se skloňují superlativy o malé velké hře s atmosférou Okami (ke které se autoři v Kunitsu otevřeně hlásí) a skrytém pokladu s čímž nemůžu nesouhlasit.

    Včera jsem po necelých padesáti hodinách dorazil základní hru a teď se nárazově pustím do NG+ pro platinu, kterou tady ale do celkového času už počítat nebudu.

    Pokud byste chtěli vidět, jak se tahle herní radost vytvářela, tak tady je dnes vydané video.

    Making of Kunitsu-Gami: Path of the Goddess - #1 Setting
    https://youtu.be/B-atP9Csjhw?si=ONxJh5-XxsMUz2fg


    Kunitsu měla i skvělý a neotřelý marketing, kdy v Capcomu nakombinovali videoherní svět s tradičním loutkovým divadlem Bunraku

    Capcom & National Bunraku Theatre - Kunitsu-Gami: Path of the Goddess Special Bunraku Performance
    https://youtu.be/124HrR-M0iQ?si=DW0l0qUHimXx3Afu


    Pro mě osobně se jedná o absolutně nečekaného adepta na hru roku a nejpříjemnější překvapení posledních let, kter připomíná zlatou éru experimentů z časů Playstation 2. Není to pro každého, je to unikátní, minimalistické a je to skvělé.

    10/10
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (2007) / nevimJakDlouho / #dohrano

    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Death's Door / 17 hodin / #dohrano

    Stylová akční adventura a chtělo by se napsat i odpočinková, kdyby některý bossové nebyli maturitní zkouškou trpělivosti. Určitě si budu pamatovat hlavní motiv velice příjemnýho soundtracku a jednoduchej, ale vypilovanej design, kde všechno plynule funguje, jak má. Tvůrcům bych z fleku svěřil pokračování Little Big Adventure. Lepší kompliment složit nedokážu.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    FRIZER: Kdyby jen jeden film. I když koukat na to v té bídné kvalitě jsem nevydržel. To jsem víc viděl z těch filmů v High On Life.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ELHO_CID: Taky hra obsahuje cely film, ktery muzes shlednout na zacatku na gauci s tou holkou. Jednicka je jinak supr, dvojka uz moc ne.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    DEEFHA: Jo, třeba ji někdy dám, ale teď chci nejdřív dohrát ještě něco z toho, co už koupený mám.
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Legend of Zelda (NES) / 10 hodin / #dohrano
    Odehráno na Myioo Mini Plus. Poslední 2 dungeony bych imho nedokázal dohrát bez nově objevené funkce emulátoru v Myioo mini. Tyhle starý hry si absolutně nedokážu představit dohratelne bez funkce rewind, kterou samozřejmě v době kdy hra byla aktuální na originálním HW neexistovala. V Nintendu tenkrát hry dělali sadisti 😂. Každopádně díky objevu rewind si teď možná někdy troufnu i ten první Metroid... Ale tam je ta obtížnost ještě mnohem šílenější.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ELHO_CID: Jé, na tohle se těším! :⁠-⁠) Mám to v backlogu už dlouho, pořídil jsem kdysi placku a od té doby se na ni práší. Btw je i dvojka.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    The Darkness (2007) / Xbox / 15h / #dohrano
    Na hru jsem narazil náhodou, když jsem hledal nějaké info o Miku Pattonovi, který pro hru daboval "hlas temonoty".
    Měla dobré recenze tak jsem ji zkusil koupit (zrovna je na xboxu ve slevě, za stovku stojí).
    Hra pochází od švédského studia Starbreeze, které vzniklo z devadesátkové demoscény a většinou dělali videoherní adaptace populárních komiksů, nebo pokračování úspěšných her, na vymýšlení vlastních IP si pokud vím netroufli. Momentálně stojí na hraně bankrotu, protože jejich adaptace Walking dead naprosto propadla.
    Ale to odbočuju. The Darkness byl jeden z devadesátkových "temných" komiksů (Spawn, Vrána...) a nečetl jsem ho, ale podle všeho se povedlo atmosféru na obrazovky přenést dobře. Co se příběhových stříleček týče, příběh je nadprůměrný. Hra je trochu netradičně těžší spíš na začátku, a jak se protagonista stává schránkou temnoty, je čím dál tím víc OP. Což ale nevadí, není to nuda a patří to k vyprávění.
    Grafika nezestárla moc dobře, lo-res textury a polygony na velké televizi vypadají hrozně. Ale temná atmosféra není jen o HDR, zvuk a hudba fungují dobře, dabing taky.
    Gameplay je fajn až na absenci běhání, občas mě štvalo jak Jackie pomalu chodí a AI je další věc, která na hře nebyla špičková ani v době vydání a dneska jsme zvyklí na lepší. Párkrát je třeba ovládat "hada temnoty", nebo co to Jackiemu vyůstá ze zad, a to je trochu frustrující.
    Screenshot není, páč to hra nepodporuje.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Journey (2012) / PS5+Portal / 3,5 hodiny / #dohrano

    Některé věcí potřebují čas. Journey tady dohrála spousta lidí a až na výjimky se hra líbila. Já to zkoušel v dubnu 2020, kdy tuhle hru Sony dávalo zdarma v rámci Covidové akce Play At Home. Nevydržel jsem v tom ani hodinu a zase jsem to odinstaloval. Přitom Flow, první hru od Thatgamecompany, naprosto miluju a dohrál jsem ji všude, kde se objevila (PS3, PSP a Vita). Journey se snaží navodit podobně hypnotickou až meditativní atmosféru, kromě toho má vesměs de facto maximální hodnocení. Pátá nejlepší hra na PS3 podle PlayStation Official Magazine? Tak kde je sakra problém?

    Už to asi vím. Problém nebyl nikde, jen jsem se tuhle hru snažil hrát ve špatný čas. Protože když jsem to teď o víkendu zkusil znovu, byl jsem naprosto unešen! Přiznám se, že za tím samozřejmě byla challenge na Infinite Backlog, tentokrát časově omezená :-) Ale kromě toho se taky aktuálně nacházím v takovém nějakém stavu, že mi tentokrát tahle minimalistická hříčka se stylizovaným vizuálem a přenádherným dynamickým soundtrackem prostě neuvěřitelně sedla. Svou roli rozhodně sehrálo i to, že jsem ve hře tentokrát skoro nikoho nepotkal. Vím, že hra je na setkávání se s náhodnými hráči částečně postavená, ale já jsem radši sám.

    A tak jsem byl a bylo to přesně takové, jaké to podle režiséra hry mělo být: "In his D.I.C.E. speech, Chen noted that 3 of their 25 testers had cried upon completing the game." Jo, brečel jsem jako želva. A přitom vlastně ani nevím proč! To asi budou hormony - už aby mě ta zastydlá puberta přešla :-) Stáhnul jsem si soundtrack a pouštím si ho pořád dokola. A myslím na Sable a taky trochu na Chants of Sennaar. Někdy trocha toho zenu prostě neuškodí...





    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Marvel's Guardians of the Galaxy / 25 hodin / #dohrano

    Tahle adaptace skvěle vystihla, proč jsou pro mě Strážci Galaxie asi nejstravitelnější Marvel – space opera plná hlášek, ale na rozdíl od filmu je tady akce až příliš rozkouskovaná a hašteření posádky stěží vyplní hluchý pasáže mezi arénama. Kdybych se nenechal nalákat zmínkou Mass Effectu (flark you, NAGASAWA!;)), kterej tam minimálně v combatu fakt vidím, tak bych si to popravdě podruhý nekoupil.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Call of Duty®: Modern Warfare® III / gamepass / 6h


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOM_HOST: V ruce. Jen jsem si pořídil gripy na analogy, ty originální mi moc neseděly.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam