• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Kingdom Come Deliverance: Royal Edition/210 hodin/#dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SHARINGAN: Doppelgänger npkc? :-)
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    DEEFHA: are you me? zrovna pařim Eternal a dost mě sere... tak jsem taky rozehrál Gris zrovna v sobotu, kvůli Upon the Old World .) je to pecka
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Loddlenauts/5 hodin/#dohrano

    Kickstarter projekt, který jsem podpořila a nelituji 🙂 strašně roztomilé a jednoduché, inspirace subnauticou. Zkuste alespoň demo na PC. Hráno na steamdecku

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Gris (2018/2022) / XSS+XSX / 5,5 hodiny / #dohrano

    Rozehrál jsem Doom Eternal a sere mě to tak moc, že se potřebuju na střídačku něčím uklidňovat. Po zenovce Journey tedy přišla na řadu španělská artovka Gris. U pár lidí jsem to tady viděl dohrané a příšlo mi to zajímavé, je to aktuálně v GamePassu, IB na to samozřejmě má do konce srpna challenge, takže nebylo moc co řešit. A byla to dobrá volba!

    Autoři jako inspiraci zmiňují právě Journey (a taky Ori and the Blind Forest, ale to jsem ještě nehrál) - a jako ano, určitá podobnost by tu byla. Gris je ale mnohem víc "akční", sice v takovém tom poklidném slova smyslu, ale rozhodně je to spíš 2D puzzle plošinovka než walking simulator. Ovšem podobně jako v případě Journey má velmi výrazný vizuální styl, nádhernou hudbu a emotivní poselství, které se táhne celou hrou a na konci se dočká zaslouženého klimaxu.

    Výtvarno mě na Gris zaujalo asi nejvíc. I když grafika působí minimalisticky (hlavně na začátku), je vlastně naopak velmi složitá a hlavně neuvěřitelně promyšlená. Využívá prakticky všechny možnosti obrazové kompozice včetně různých aplikací zlatého řezu, což při hraní navozuje neuvěřitelně uspokojující pocit oživlé krásy a dokonalosti. Je zbytečné to dál popisovat - buďto si to zahrajte, nebo aspoň mrkněte na zajímavé video, které hru v tomhle směru rozebírá.

    A pro dokreslení atmosféry ještě soundtrack od berlinist :-) Fakt moc pěkný zážitek.





    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    BLOODRAT: Na cores sem používal samostatnej mod, aby se nevybíjely. Fakt mi nedávalo smysl, aby se vybili po pár krocích poté, co stovky let napájeli celý budovy.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    BLOODRAT: Cool, průběh hlavní linie jsme koukám měli stejný. Nemohl jsem se prostě rozhodnout jinak, tam byli svině úplně všichni :⁠-⁠) Jinak jestli můžu doporučit, tak DLC Far Harbor bych rozhodně nevynechával. To mi přišlo hrozně moc dobrý.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    BLOODRAT: Plus to má výhodu že má člověk mega ceny u obchodníků, takže nemá nouzi o caps a tudíž ani o náboje, ani o cores pro zbroj, ze které ke konci hry prakticky nevylezeš, když jsem končila, ještě jsem měla 11 extra cores.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    DEEFHA: Naštěstí máme dneska ty Steamy které to měří, takže to bylo nějakých 37 hodin. Jela jsem primárně hlavní linii, jinak mi bylo jasné že to dopadne jako vždycky. Zkamarádila jsem se s Railroad, shodila vzducholoď BoS a vyhodila Institut do vzduchu, příjemné le bum.
    Jediný mod který jsem měla byl weapon overhaul, protože stojím za tím že když někdo schytá kulku, má to bolet (včetně mé maličkosti).

    Jela jsem charisma/luck build, velmi doporučuji, až mne překvapilo jak je to silná kombinace. Sice přijdeš o hračičkování se zbraněmi a zbrojí, ale zase obkecáš naprosto všechno a zabiješ všechno na jednu ránu.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    BEREGOND: Prvně doporučuju testnout demo a podle toho se rozhodnout.
    BEREGOND
    BEREGOND --- ---
    NAGASAWA: Tak do toho jdu!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    BLOODRAT: A máš představu kolik to bylo hodin? Ptám se pro kamaráda :-) Já v tom nechal 115 hodin plus pak ještě pár desítek v DLC. [DEEFHA @ Dohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!]
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    BLOODRAT: Seš hustá. Moje historie s Falloutem 4 spadá do auditka [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    Třikrát sem to rozehrál, ale prostě to nejde.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Včera jsem dohrála Fallout 4. Po pouhých devíti letech.

    Nic nechci, jenom se chlubím.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    DEEFHA: jj Okami :) Za dohrání dema dostaneš v Kunitsu coby bonus obleček, meč a Okami soundtrack, kterým můžeě nahradit ten původní. Dnes Capcom ohlásil 500K prodaných kusů a přišla další Amaterasu reference

    Outfit Okami

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NAGASAWA: Hmmm, Okami říkáš, jo? No, koukám ta herní doba by tomu odpovídala :-)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NAGASAWA: Plus Kunitsu screenshoty

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Kunitsu: Gami / 48 hodin / #dohrano

    První zmínku ohledně Kunitsu Gami jsem zaregistroval cca před rokem u Reveal Traileru, který působil jako kondenzované typicky japonské šílenství a ze kterého jsem nebyl zrovna dvakrát moudrej, protože v něm na ploše dvou minut vyrukovali kluci a holky z Capcomu se záběry kombinující Hack 'n' Slash, démony yokai, bojovníky ve vyřezávaných maskách a aby toho nebylo málo, tak to celé bylo protkané s psychedelickými mandalami jako z artového anime Mononoke, texturami s fraktály, bránami Tori, kterými do našeho světa lezou šmejdi z podsvětí a tím vším se ladně tanečním krokem proplétala jakási šintoistická kněžka. Říkal jsem si ouuuuukej, tohle vypadá zajímavě, kór když to celé bylo zarámované izometrickou kamerou. V podstatě to celé působilo tak trochu jako japonská odpověď na Hades, tak jsem jenom doufal, že to nebude další pokus o Rogue Like žánr, který zrovna dvakrát v lásce nemám, což se naštěstí postupem času nepotvrdilo a začalo se mluvit o tom, že to bude akčnější verze Tower Defense. O jaký žánr se tedy vlastně jedná? Na to bude trochu složitější odpověď.

    První náznaky ohledně hratelnosti přišly letos v červenci v demu. Capcom nám přinesl několik úrovní na vyzkoušení ve kterém je načrtnutý základní gameplay loop. Uprostřed lesů se tyčí hora Kafuku. Její obvod lemují vesnice, do kterých se bránami tori derou démoni , kteří kromě jiné nekázně uvěznili vesničany do kokonů. Vy stojíte na vrcholu hory s šintó kněžkou Yoshiro, která si vás kouzlem přivolá na pomoc. Jmenujete se Soh, vládnete mečem, vypadáte v masce jako futuristická kobylka a... mlčte. Mlčí i kněžka Yoshiro. Vaším jediným úkolem je sestupovat horou od brány k bráně, osvobozovat vesničany, přidělovat jim různé bojové funkce a ochraňovat Yoshiro. V každé vesnici máte jeden cyklus dne na přípravy což je cca pět minut reálného času a poté nastupuje noc, kdy se otevřou brány pekel a vy musíte vytyčit kněžce cestu, nedopustit její smrt, protože díky ní můžete očistit bráni a posunout se dál a tak dál a tak dál. To vše bez řečí. Hratelnost osekaná na kost. Akční strategie. Je to trochu repetetivní říkáte si první hodinu, ale poté přijde lokace s prvním, druhým a třetím bossem, kdy koukáte na fantazii autorů s otevřenou hubou a říkáte si, že vlastně hrajete hack'n'slash strategii a Dark Souls v jednom. Potom přijdou mírné změny v přístupu k řešení levelů, nabourávání rutiny a už se vezete.

    Do toho přichází klidné momenty po bitvě, kdy stanujete po bitvách s Yoshiro v osvobozené vesnici, kde se rozehraje klavír, zaplaví vás mono no aware pro Japonce typická krása ve smutku a vy si čtete osobní příběhy vesničanů a začínáte si všímat detailů, které jsou až maniakální a pak si pustíte krátký dokument o výrobě celé hry a zjistíte, že team pod Capcomem čtyři roky vyráběl skutečné modely budov a talismanů, které poté skenoval do 3D a vám dojde, že nehrajete po x letech originální a neokoukaný koncept s fantastickým vizuálem a s mixem žánrů, ale hru, do které dali autoři srdce, um, pokoru a věnovali ji maximální možnou péči. Takový přístup se vždycky cení o čemž svědčí z 99% pozitivní reakce, kde se skloňují superlativy o malé velké hře s atmosférou Okami (ke které se autoři v Kunitsu otevřeně hlásí) a skrytém pokladu s čímž nemůžu nesouhlasit.

    Včera jsem po necelých padesáti hodinách dorazil základní hru a teď se nárazově pustím do NG+ pro platinu, kterou tady ale do celkového času už počítat nebudu.

    Pokud byste chtěli vidět, jak se tahle herní radost vytvářela, tak tady je dnes vydané video.

    Making of Kunitsu-Gami: Path of the Goddess - #1 Setting
    https://youtu.be/B-atP9Csjhw?si=ONxJh5-XxsMUz2fg


    Kunitsu měla i skvělý a neotřelý marketing, kdy v Capcomu nakombinovali videoherní svět s tradičním loutkovým divadlem Bunraku

    Capcom & National Bunraku Theatre - Kunitsu-Gami: Path of the Goddess Special Bunraku Performance
    https://youtu.be/124HrR-M0iQ?si=DW0l0qUHimXx3Afu


    Pro mě osobně se jedná o absolutně nečekaného adepta na hru roku a nejpříjemnější překvapení posledních let, kter připomíná zlatou éru experimentů z časů Playstation 2. Není to pro každého, je to unikátní, minimalistické a je to skvělé.

    10/10
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (2007) / nevimJakDlouho / #dohrano

    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam