• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    STARF
    STARF --- ---
    DEEFHA: ja mel ve vanilla WoW cca 450 dnu playtime, nez me to omrzelo (hral jsem to od beta verze)... pak jsem prodal ucet nejakymu sejkovi v Arabii :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ale jo, já hraju tak nějak skoro všechno... Ale nikdy mi nic nevydrželo takhle dlouho :⁠-⁠)
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    DEEFHA: Nebo Warcraft a Dotu.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    DEEFHA: tys nikdy nehral treba civilizaci?
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    BOBESH: 1409 hodin! Co je to kurva za číslo? To jsem v životě neviděl :-D
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DEEFHA: Je to klasický openworld s celkem zábavnými bossfighty. Jen je potřeba překousnout slovník a počáteční charakter hlavní hrdinky, který je potřeba pro vývoj postavy viz. dále. Příběh je nakonec slušný a s pár pěknými zvraty. Celkově mi pris6, že je dost cílený na Young adults a jako takový dobře napsaný s pomalým a nenápadným dávkováním "nikdo není zbytečný a své místo a přátelé si určitě najde i když mu to tak zrovna teď nepřipadá" narrativem

    A tím že to nemá žádný "dohraj na nejvyšší obtížnost" Achievementy, tak je patina dost nízko vysící ovoce...
    ... až na jediný QTE v celé hře - tanec. "And this!" mě bude ještě chvíli pronásledovat v nočních můrách :-]
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    zplatinoval jsem!
    pardon za chlubenicko, je to moje prvni v zivote, jedina, pro me vyznamna. ja si na ty nule zakladal! :))

    Monster Hunter: World / PS4,PS5 / 1409 hodin / #dohrano

    Dojmy? Pro me jedna z top her a serii spolecne s Yakuzou. Jestlize prave za Yakuzu muzu podekovat id Nagasawa, za Monster Huntera dekuju id Kofila :) Paradni svet, kde se da jak vidno utopit stovky hodin. Vyborna hudba a zvuky celkove to jen podtrhujou. Proste japonci ;) Obrovska zabava zvlast pokud mate partaky, s kterejma muzete lovit. Super celosvetova komunita. Sem rad, ze jsem to stihnul do blizkyho vydani novyho dilu a doufam, ze se potkame v Monster Hunter: Wilds! :)
    Lovu zdar!

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TRAGED: Tě to koukám nějak bavilo :⁠-⁠)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    #Forspoken na #PS5 Pro 85h na Platinu

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    DEEFHA: Ja to mel naopak, trojkou jsem projel jako nuz maslem, zatimco jednicku jsem zacal pred sesti rokama, pak zkusil o tri roky pozdejc jit trochu dal a nevim, kdy se k tomu vratim. Me ty areny nevadily, ja u tohoto typu hry naopak vitam, ze tam vzdycky je jasne dano tady se bojuje, pak tady je cesta dal a tady se skace. U jednicky jsem obcas fakt nevedel kudy dal a otravovalo me to.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Shadow Warrior (2013) / PS5 Pro / 15,5 hodin / #dohrano

    Původního devadesátkového Shadow Warriora jsem moc nehrál, ze všech buildovek mě tehdy z nějakého důvodu zaujal nejméně (v mých očích ho předčil dokonce i Redneck Rampage). O jeho vizuálu, zbraních, hrdinovi a specifickém humoru nicméně určitý pojem mám... Což určitě hraje roli v tom, že se mi tenhle reboot nakonec vlastně hodně líbil.

    Ano, sám jsem se tomu divil :-) Šel jsem do něj totiž s naprosto nulovým očekáváním. Před pár lety jsem zkoušel trojku (vždycky všechno hraju mimo pořadí, že?) a zahodil jsem ji u prvního bosse. I když jsem si pak zjistil, že jednička a dvojka by měly být trochu jiné (hlavně méně arén), nijak jsem se do nich nehrnul. Navíc jsem nedávno zkoušel Evil West, za kterým stojí Flying Wild Hog stejně jako za celou rebootovanou sérií SW, a taky jsem ho zhnuseně odložil... Takže jsem si řekl, že je potřeba se definitivně ujistit, jestli tihle Poláci opravdu dělají všechny hry pro mě absolutně nehratelné.

    A jsem rád, že jsem se aspoň v případě SW1 konečně mýlil! Po velice vlažném rozjezdu během Prologu, kdy jsem znuděně zvažoval odložení na neurčito (neboli zahození), se něco zlomilo a začala jízda, kterou jsem si pak užíval až do překvapivě vzdáleného konce. Tím okamžikem, kdy jsem hru vzal na milost, byl konec první kapitoly. Tehdy se hlavní hrdina (mladý a ještě vlasatý nájemný vrah Lo Wang z původního SW) dá dohromady s démonem jménem Hoji, oholí si hlavu a vydá se na cestu pomsty lemovanou tisícovkami mrtvol. To poslední berte doslova, protože za 2500 rozsekaných enemáků je i trofej a není úplně obtížné ji získat :-)

    Démon Hoji byl jediným světlým bodem, který mě zaujal na trojce. A celé to na něm hodně stojí i v jedničce! I tady tvoří s Lo Wangem sice nesourodou (oba žene pomsta, ovšem každého z trochu jiného důvodu), nicméně navzájem se potřebující dvojici. Oba na střídačku hláškují a přes potoky krve nechávají pronikat záblesky zběsile šíleného humoru. Přesně tohle bylo spolu s množstvím odkazů a narážek na původní hru to, co mě u rebootu nakonec udrželo celých zbývajících sedmnáct kapitol do konce. Kdybych originál znal ještě lépe nebo ho třeba dohrál, asi bych se bavil ještě víc. Ale i to málo stačilo.

    I přes to, že arény tu samozřejmě jsou (jen nejsou tak okaté). I přes to, že ovládání je mírně netradiční (ale člověk nakonec zvykne všemu). I přes to, že grafika osciluje mezi divnou a hnusnou (což ale zcela vynahrazují některé secret oblasti, vyvedené ve stylu původní hry!). I přes to, že neviditelné zdi ohraničující koridory spojující oblasti s arénami jsou absolutně všude a hra vám nedovolí jít nikam jinam, než kde byste právě měli být (vzhledem k tomu, že mapu to nemá a některé levely jsou překvapivě rozlehlé, to ale vlastně neberu jako zápor). I přes to, že "příběh" nedává moc smysl (ale to máte jako s "příběhem" v pornu...).

    I přes to všechno další, co by se hře dalo nebo možná i mělo vytknout - já se prostě bavil. A pevně doufám, že se budu bavit i u dvojky. Protože tam to skončí a trojku znovu zkoušet nebudu. Fakt mi to přijde jako úplně jiný typ hry. Já mám prostě co se týče FPS dost oldschool požadavky :-)



    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Gun.Smoke (1988) / NES @ RetroArch / 3 hodiny / #dohrano

    V rámci právě probíhající IG challenge Draw Your Guns jsem pro začátek sáhnul po původně arkádové záležitosti z roku 1986. Ta byla následně naportovaná na kdejakou platformu a vyšla v různých Capcom kompilacích i na moderní konzole. Já jsem ale zvoil o dva roky mladší verzi pro NES, která je úplně jiná něž všechny ostatní (jiná hudba, grafika, příběh atd.) a hlavně má podporu pro RetroAchievements. Musím tam totiž konečně začít něco sbírat, ať se Miyoo nenudí :-)

    Gun.Smoke je vertikálně skrolující westernová střílečka s mírně netradičním ovládáním. D-padem ovládáte vašeho hrdinu a můžete chodit všemi směry (samozřejmě pokud to překážky dovolí). Tlačítky A a B střílíte, a to tak že A střílí šikmo vlevo, B šikmo vpravo a A+B rovně před vás. To je trochu nepraktické a původní arkáda na to měla tlačítka tři, ale NES holt nic jiného než A a B nemá, takže proto.

    Nicméně dokud jsem se náhodou kvůli něčemu jinému nepodíval do manuálu, tak jsem kombinaci A+B sám neobjevil a celou dobu jsem se dost divil, že můžu střílet jen šikmo :-) Jenže v tu chvíli jsem už uměl odpovídajícím způsobem traverzovat prostorem a vlastně jsem toho šikmého střílení dost využíval... Takže jsem tímhle způsobem pak hru i dohrál a rovně před sebe jsem střílel jen minimálně. Prostě jsem se adaptoval na hendikep. A teda taky hlavně proto, že Miyoo má čtyři tlačítka a nemá je do čtverce, ale do kosočtverce, takže mačkat dvě tlačítka dohromady je tak jako tak obtížné a neergonomické. Asi by se to dalo remapovat, ale kdo by to zkoumal.

    Hra není úplně lehká, občas je na obrazovce slušný bullet hell, nepřátelé v pozdějších levelech chodí i zezadu a protože vy dozadu (a vlastě ani přímo doprava a doleva) střílet nemůžete, tak dostat se z některých situací vyžaduje hodně obratnosti... Ale naštěstí se nejedná o žádnou přehnaně dlouhou záležitost (šest levelů) a hra poskytuje dostatek vylepšení, která můžete sbírat nebo si je koupit (zbraně, střelivo, kůň...) a která vám pomohou snadněji dosáhnout konce. Btw jedinou věcí, které musíte v každém levelu najít a sebrat (nebo si koupit), je "Wanted" plakát na bosse na konci levelu. Dokud ho nemáte, boss se nezjeví a level jede pořád dokola. Zajímavé.

    Pokud pojedete na achievementy, tak budete hrou muset projít minimálně dvakrát. A pokud vám to půjde tak jako mně, tak i třikrát :-) I proto mi to nakonec komplet celé trvalo tři hodiny, ačkoli za dohrání lze považovat už první průchod, který byl za hodinu. Rewind jsem používal minimálně, protože tohle je typ hry, kdy vám to obvykle stejně moc nepomůže. Z jednoho místa bullet hellu se maximálně dostanete do nějaké předchozí šlamastyky. Hra vám totiž nedá ani chvíli oddechnout a kromě krátkých předělů mezi jednotlivými levely prakticky nedáte prsty z tlačítek. A tak to má být!

    Tahle challenge končí za měsíc, do té doby bych rád stihnul ještě jednu z her, které jsou její součástí. Váhám mezi Gun nebo Call of Juarez: Gunslinger. Co vy na to?





    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    The Bard's Tale ARPG remastered / 18h / Gamepass / #dohrano
    Tahle hra má hodně vtipnou historii. První díl vyšel před čtyřiceti lety a byl za ním legendární Interplay. Globální distribuce tehdy neexistovala, jen v USA ji dělali EA.
    Fast forward skoro dvacet let a Brian Fargo odešel z Interplay a založil inXile. Začali vývoj nového Bard's Tale, ale část práv měli po světě různí vydavatelé, takže výsledek je mimo původní lore, spíš taková parodie na fantasy RPG.
    I tak ale hra měla úspěch a po čase se dočkala tohoto remasteru i dalšího pokračování.
    Hrál jsem tedy remaster té parodie a co se humorných fantasy týče, je to opravdu legrace. Příběh vtipný, questy taky, dialogy k popukání.
    Herně je to trochu jako Torchlight, ale bard si podobně jako tři veteráni může nabrnknout pomocníky. Loot se většinou rovnou převádí na peníze, aby odpadl nudný inventory management.
    Boj není moc kreativní a některé lokace mají spousty nepřátel. Obtížnost není velká, ale prosekat se přes ně trvá. Dají se ale zapnout cheaty, se kterými je možné některé boje zkrátit nebo ignorovat.
    Místo screenshotu posílám písničku, která má větší vypovídací hodnotu :
    https://youtu.be/hVQlEWY0sbI?si=W6WlLv8yd-9ZUnHb
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    TOOMIX: Jako děcko jsem to nedohrál, ale pár let zpátky jsme to nainstalovali s bratrem na horách a hecovali jsme se, kam se kdo dostal. Během jednoho odpoledne jsme to dali oba, tuším na druhý nebo třetí pokus. Pod hodinu s rezervou.
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Far Cry 5 / PC / 21 hodin / #dohrano

    Do Far Cry 3–5 dodatečně přidali Steam achievementy, ideální záminka se k těm dílům ještě naposledy vrátit [ZOMBO @ Achievement Hunters]. Zrovna pětku bylo nutný odehrát celou znova na nejtěžší obtížnost, ale naštěstí už se všema dovednostma, zbraněma a hlavně helikoptérou, která osvobodí základnu na jeden průlet. Přes výhrady k tomu, jakým způsobem hra seznamuje s rodinou záporáků, jsem si druhou návštěvu Montany užil. A nebylo lehký se soustředit jen na hlavní příběh, sandbox mě kolikrát zlákal i na nepovinný odbočky.

    Trofeje vyžadujou i dohrání DLC a z těch mi nejvíc sedla krátká kampaň Hours of Darkness, zasazená do války ve Vietnamu. Oproti klasickýmu Far Cry je vážnější a hned bych ji z tohohle období bral jako plnohodnotnej díl s dobovým soundtrackem.

    GEE
    GEE --- ---
    Forspoken/PS5/28 hodin/ #dohrano
    Forspoken je obětí vlastní marketingové kampaně, která se ji snažila prodat jako next big thing od Sony. Jenže skutek utek. Místo toho jsme se dočkali generického open worldu, který trápí hned několik problémů.

    Svět je neskutečně sterilní. A ze všeho nejhorší jsou úvodní lokace a k něčemu zajímavějšímu se člověk prokouše až po třeba 10 hodinách pobíhání po poušti. Tohle je ostatně problém na více místech. Než se soubojový systém trochu rozšíří a nabídne hráči víc možností, uběhne těch hodin klidně 20. A to už i ti nejtrpělivější hráči utečou.

    Takže co je tady pozitivní? Kočičky, rychlý pohyb po mapě (Spiderman to ale není) a vlastně nakonec i ta mapa plná otazníčků. Tady fakt záleží, co hledáte. Zeldaři zapláčou, Assassíni ale dostanou každou chvíli dávku levnýho dopaminu.

    Hra je součástí předplatnýho PS+.

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    TOOMIX: Jako malej jsem to dohraval na jistotu a na prani. Vybavuji si cas kolem 45 minut? Uz nevim jiste. Zkusim to znova.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    A Plague Tale: Requiem / 20 hodin / #dohrano

    Inu, jednička byla skvělá a pokračování je ještě lepší. Trochu se ubralo na akčních pasážích, ale o to víc se dostalo příběhu, postavám, vizuálu. Amicia je jedna z nejpovedenějších herních protagonistek - fakt oceňuju, jak je její role přirozeně napsaná, žádný tlačení na sílu, jak je dnes zvykem. Po technické stránce nemám co vytknout, snad jen absenci FSR (kdysi "fungoval" FSR mód, ale za cenu dost viditelnýho ghostingu). Ačkoliv jsem byl +- 60fps, upscaling mohl pomoct je v náročných scénách udržet. Ale co, podívaná to byla nádherná a jsem dojat...čas na DOOM Eternal?

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    TOOMIX: Hele dá se to. Jako děcko jsem to dohrál několikrát. To ale bylo daný tím, že nebylo nic jinýho na hraní a tak mi tenkrát nevadilo to jet furt dokola dokud se člověk ty levely nenaučil no. Navíc to často byla skupinová práce protože jsme tam byli o odpolední přestávce nalezlí třeba ve čtyřech a ti co zrovna nebyli na řadě s hraním tak kybicovali kudy se má teď jít 😂
    Je fakt že pro normálního 40+ smrtelnika s omezeným časem to bez save state taky moc nevidím 😂. Určitě si to ale dovedu představit víc než třeba starej Metroid. Tady je to fakt jenom o tom naučit se kam má člověk jít a tak velká ta hra není.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Dá se vůbec starý Princ dohrát za tu hodinu, co dostane na začátku? Nepočítám lidi co dělaj speedrun, ale obyčejné smrtelníky.

    Prince of persia speedrun any% World Record in 12:20.00 by higlak
    https://www.youtube.com/watch?v=paF0tPU_VGI
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam