• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Shadow Warrior 2 (2017) / PS5 Pro + Portal / 24,5 hodin / #dohrano

    Já už fakt nevím, co ti Poláci ve Flying Wild Hog hulí :-) Reboot devadesátkové klasiky Shadow Warrior z roku 2013 se mi nakonec docela líbil. Nad trojkou jsem zlomil hůl už před lety, takže mi zbývala už jen dvojka. A musím teda říct, že je to zase úplně jiná hra. Čekal jsem vlastně něco mezi jedničkou a trojkou, ale dostal jsem něco, co mě dost překvapilo. A prvních deset hodin jsem nevěděl, jestli pozitivně...

    SW2 není lineární. Je to semi-openworld s hubem, ve kterém si vybíráte hlavní a vedlejší questy i grindovací "náhodné" mise. Jsou tu obchody, ve kterých nakupujete zbraně a vybavení za sesbírané mince. K dispozici je 70 (!) různých zbraní, každá z nich má tři sloty a můžete je tunit pomocí stovek druhů vylepšení, které průběžně nacházíte. Vaše postava získává skills pomocí karet, které buďto najdete nebo si je koupíte, a karty se vylepšují pomocí bodů, které dostanete za levelování. Dál má samotná postava několik slotů na amulety a medailony, které si zase můžete opatřit různými způsoby. Později navíc získáte i možnost kombinovat základní vylepšení do silnějších v kovárně. Jsou toho všeho prostě tuny!

    Celých těch prvních deset hodin jsem se v tom podstatě jen snažil zorientovat... Abych nakonec zjistil, že je to vlastně úplně zbytečné. Hra mi tím vším ^^ sice připomínala o tři roky mladší Doom Eternal (je tu dokonce i obligátní dvojskok + air dash), jenže ten jsem nenáviděl. Tady jsem se nakonec začal královsky bavit. A to přesně v okamžiku, kdy jsem přestal zkoumat možnosti všech zbraní i jejich vylepšení a prostě si nasázel do zbraňového kolečka nějakou random katanu, pistoli, samopal, granátomet a samozřejmě mou oblíbenou brokovnici. Do jejich slotů jsem nasázel vylepšení s nejvyššími levely (ano, i samotná vylepšení mají levely...), moje skills jsem naklikal na jistotu (autohealing, víc rychlosti, víc ammo atd.) a pustil se bez obav do všeho, co bylo ještě přede mnou.

    Do konce hry jsem na to pak už ani nesáhnul, i když jsem mezitím nasbíral další zbraně a další vylepšení. Nebylo potřeba nic měnit a když to tak vezmu, nakonec jsem stejně nejvíc používal katanu a brokovnici :-) Chvílemi jsem si díky tomu připadal jako v CP2077, dokonce i design některých levelů mi futuristické město lehce evokoval (ale jen veeeeeeeeelmi lehce, rozhodně bych nerad CP2077 nějak urazil). A buďto jsem ten můj pseudo-build poskládal nějak vychytaně (o čemž pochybuji), nebo hra divně (ne)škáluje enemáky - ale prostě jsem nakonec neměl problémy ani s těmi největšími bossy. A ten pocit, když katanou na kousky rozsekáte něco pětkrát většího než jste vy, je opravdu k nezaplacení.

    Nevadil mi ani design jednotlivých úrovní, do kterých se z hubu prostě teleportujete (a můžete i během questu zpátky a třeba si dokoupit něco v obchodě, což sice zní docela zajímavě, ale nikdy jsem to vlastně doopravdy nevyužil). Úrovně nejsou ve stylu aréna / koridor / aréna / boss (což nenávidím), ale v podstatě celá úroveň je jedna obří aréna. Chodby potkáte minimálně, spíš je všechno opravdu otevřené, a to i vertikálně. Btw. úrovně by měly být částečně procedurálně generované, ale moc mi to nepřišlo, takže těžko říct. Na každém kroku narazíte na skupinky enemáků, které vás klidně pronásledují přes celou úroveň, pokud jim to dovolíte. Takže je lepší je radši hned rozsekat na kaši :-)

    V tom vám efektně pomáhá i prostředí, které je plné výbušných sudů, nádob s jedem, tlakových lahví s mrazícím plynem a tak dále. Stačí jedna střela a vypukne naprostý řetězový chaos, který je extrémně uspokojivé dirigovat. Úrovně jsou rozsáhlé a většina vašich "úkolů" spočívá v tom, že dojdete k nějaké bráně, tam zjistíte že od ní nemáte klíč, tak jdete zase někam jinam, tam klíč z někoho vytřískáte, vrátíte se k bráně, otevřete ji a za ní vás čeká něco podobného. Zní to hrozně, ale je to naprosto super, protože vy po úrovni sem tam nechodíte, vy se přes ni prostě probíjíte. Hra má tentokrát naštěstí mapu a naviguje vás tam, kam je zrovna potřeba. Ale pokud půjdete jinudy, je to jedno, protože zabloudit není kam ani jak.

    Celé je to zabalené do nějakého příběhu, který je buďto úplně blbý nebo divně překombinovaný, případně oboje dohromady. Každopádně je úplně nepodstatný a slouží jen k rozdělení herní doby na sérii hlavních questů (přičemž ty vedlejší jsou vlastně úplně stejné - prostě chodíte sem a tam a zabíjíte všechno, na co narazíte). Soudě podle 100 % game progressu jsem nakonec byl úplně všude, ale netýká se to trofejí. Tam mi jich ještě hromada chybí a pravděpodobně je nebudu dohánět.

    Jediný problém téhle hry tak vlastně vidím v tom, že je tak moc generická, až se z ní úplně vytratil Lo Wang :-/ Tedy on v ní samozřejmě je, stejně jako celá řada postav z rebootované jedničky. Wang má zase někoho v hlavě (ale na démona Hojiho to ani omylem nemá), zase hláškuje (ale často se opakuje a někam se úplně vytratil typický sarkasmus a humor), zase sbírá sušenky štěstí (v nich ale tentokrát nejsou praštěné hlášky, jen skutečné citáty!)... Ale kdybych se na začátku hry nedozvěděl, že je to Lo Wang, tak by to klidně mohl být kdokoli jiný a hra by myslím fungovala úplně stejně.

    Nicméně nelituju a až bude volná chvilka, tak možná ještě jednou zkusím tu trojku. Ale jen možná. Třeba už jsem na ni dostatečně ostřílený...





    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Citizen Sleeper / PS5 / 6 hodin ? / #dohrano
    Bál jsem se, že se to na PS bude blbě číst a ovládat, ale bylo to v pohodě.
    Příjemná hra, skvělej writing, výbronej soundtrack. Díky kostkám jsem si připadal jako s nějakým gamebookem :-) Dohrál jsem několik endingů a dvojku si určitě kopím. Atmosférou, herní mechanikou i příběhem je to příjemná změna tempa mezi open worldy, který teď hraju nejvíc.

    Zábavná historka - výpadek PSN mi dojebal herní dobu (proto těch 6 hodin odhaduju) a počítání trofejí.


    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Catherine: Full Body / PS5 / 11 hodin / #dohrano
    Hele, v jádru je to puzzle o šplhání na věž s prvkama starýho dobrýho Sokobanu.
    To je ale obalený bizarním, ale pěkně udělaným dospělým a zábavným příběhem o věrnosti, lásce a strachu, do kterýho (i když je to říznutý japonskýma společenskýma konvencema) se člověk snadno dostane.
    Ve zkratce: náš hrdina Vincent, ve spokojeným dlouhým vztahu s KRÁSNOU Katherine si vrzne bokem s KRÁSNOU (ale jinak) Catherine, a jeho špatný svědomí a dilema se manifestuje nočníma můrama, kde musí společně s dalšíma nevěrníkama (ve formě beranů) bojovat o život šplháním na věž. Prostě něco, co se stává každýmu z nás, no ne? ;-)
    Ale ta hra má 13 (!) různých zakončení. A na to, abych je dostal všechny, mě to šplhání fakt tolik nebaví a najdu si je na youtube.

    Závěr nemám vyfocenej, protože celá poslední část má na PS blokovaný screenshoty. Tak vám tady přihodím pár zábavných obrázků z cutscenes a aktivit mezi šplháním.
    Všimněte si obrázku, na kterém má Vincent trenýrky, beraní rohy a polštář pod paží - v téhle formě leze každou noc na ty věže :-), potom jednou z "odvážných" fotky, kterými nás Catherine dráždí, a asi nejlepší ztělesnění údivu a děsu, které jsem kdy viděl :-)

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    The Stanley Parable: Ultra Deluxe / PS5 / 4 hodiny / #dohrano
    Dohráno, jak se jenom taková hra dohrát dá. Do platiny mi zbývá jedna trofej, která spočívá v tom, že hra musí běžet celé úterý. Líbil se mi novej content, kterej perfektně dál ironizuje hry, jejich výrobu i jejich hráče.

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    zplatinoval jsem!
    pardon za chlubenicko, je to moje prvni v zivote, jedina, pro me vyznamna. ja si na ty nule zakladal! :))

    Monster Hunter: World / PS4,PS5 / 1409 hodin / #dohrano

    Dojmy? Pro me jedna z top her a serii spolecne s Yakuzou. Jestlize prave za Yakuzu muzu podekovat id Nagasawa, za Monster Huntera dekuju id Kofila :) Paradni svet, kde se da jak vidno utopit stovky hodin. Vyborna hudba a zvuky celkove to jen podtrhujou. Proste japonci ;) Obrovska zabava zvlast pokud mate partaky, s kterejma muzete lovit. Super celosvetova komunita. Sem rad, ze jsem to stihnul do blizkyho vydani novyho dilu a doufam, ze se potkame v Monster Hunter: Wilds! :)
    Lovu zdar!

    TRAGED
    TRAGED --- ---
    #Forspoken na #PS5 Pro 85h na Platinu

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Shadow Warrior (2013) / PS5 Pro / 15,5 hodin / #dohrano

    Původního devadesátkového Shadow Warriora jsem moc nehrál, ze všech buildovek mě tehdy z nějakého důvodu zaujal nejméně (v mých očích ho předčil dokonce i Redneck Rampage). O jeho vizuálu, zbraních, hrdinovi a specifickém humoru nicméně určitý pojem mám... Což určitě hraje roli v tom, že se mi tenhle reboot nakonec vlastně hodně líbil.

    Ano, sám jsem se tomu divil :-) Šel jsem do něj totiž s naprosto nulovým očekáváním. Před pár lety jsem zkoušel trojku (vždycky všechno hraju mimo pořadí, že?) a zahodil jsem ji u prvního bosse. I když jsem si pak zjistil, že jednička a dvojka by měly být trochu jiné (hlavně méně arén), nijak jsem se do nich nehrnul. Navíc jsem nedávno zkoušel Evil West, za kterým stojí Flying Wild Hog stejně jako za celou rebootovanou sérií SW, a taky jsem ho zhnuseně odložil... Takže jsem si řekl, že je potřeba se definitivně ujistit, jestli tihle Poláci opravdu dělají všechny hry pro mě absolutně nehratelné.

    A jsem rád, že jsem se aspoň v případě SW1 konečně mýlil! Po velice vlažném rozjezdu během Prologu, kdy jsem znuděně zvažoval odložení na neurčito (neboli zahození), se něco zlomilo a začala jízda, kterou jsem si pak užíval až do překvapivě vzdáleného konce. Tím okamžikem, kdy jsem hru vzal na milost, byl konec první kapitoly. Tehdy se hlavní hrdina (mladý a ještě vlasatý nájemný vrah Lo Wang z původního SW) dá dohromady s démonem jménem Hoji, oholí si hlavu a vydá se na cestu pomsty lemovanou tisícovkami mrtvol. To poslední berte doslova, protože za 2500 rozsekaných enemáků je i trofej a není úplně obtížné ji získat :-)

    Démon Hoji byl jediným světlým bodem, který mě zaujal na trojce. A celé to na něm hodně stojí i v jedničce! I tady tvoří s Lo Wangem sice nesourodou (oba žene pomsta, ovšem každého z trochu jiného důvodu), nicméně navzájem se potřebující dvojici. Oba na střídačku hláškují a přes potoky krve nechávají pronikat záblesky zběsile šíleného humoru. Přesně tohle bylo spolu s množstvím odkazů a narážek na původní hru to, co mě u rebootu nakonec udrželo celých zbývajících sedmnáct kapitol do konce. Kdybych originál znal ještě lépe nebo ho třeba dohrál, asi bych se bavil ještě víc. Ale i to málo stačilo.

    I přes to, že arény tu samozřejmě jsou (jen nejsou tak okaté). I přes to, že ovládání je mírně netradiční (ale člověk nakonec zvykne všemu). I přes to, že grafika osciluje mezi divnou a hnusnou (což ale zcela vynahrazují některé secret oblasti, vyvedené ve stylu původní hry!). I přes to, že neviditelné zdi ohraničující koridory spojující oblasti s arénami jsou absolutně všude a hra vám nedovolí jít nikam jinam, než kde byste právě měli být (vzhledem k tomu, že mapu to nemá a některé levely jsou překvapivě rozlehlé, to ale vlastně neberu jako zápor). I přes to, že "příběh" nedává moc smysl (ale to máte jako s "příběhem" v pornu...).

    I přes to všechno další, co by se hře dalo nebo možná i mělo vytknout - já se prostě bavil. A pevně doufám, že se budu bavit i u dvojky. Protože tam to skončí a trojku znovu zkoušet nebudu. Fakt mi to přijde jako úplně jiný typ hry. Já mám prostě co se týče FPS dost oldschool požadavky :-)



    GEE
    GEE --- ---
    Forspoken/PS5/28 hodin/ #dohrano
    Forspoken je obětí vlastní marketingové kampaně, která se ji snažila prodat jako next big thing od Sony. Jenže skutek utek. Místo toho jsme se dočkali generického open worldu, který trápí hned několik problémů.

    Svět je neskutečně sterilní. A ze všeho nejhorší jsou úvodní lokace a k něčemu zajímavějšímu se člověk prokouše až po třeba 10 hodinách pobíhání po poušti. Tohle je ostatně problém na více místech. Než se soubojový systém trochu rozšíří a nabídne hráči víc možností, uběhne těch hodin klidně 20. A to už i ti nejtrpělivější hráči utečou.

    Takže co je tady pozitivní? Kočičky, rychlý pohyb po mapě (Spiderman to ale není) a vlastně nakonec i ta mapa plná otazníčků. Tady fakt záleží, co hledáte. Zeldaři zapláčou, Assassíni ale dostanou každou chvíli dávku levnýho dopaminu.

    Hra je součástí předplatnýho PS+.

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Kingdom Come: Deliverance / PS5 / 78 hodin / #dohrano

    Uf, jsem rád, že je to za mnou, protože ta hra mi dost narušovala život :-). Nemohl jsem odložit ovladač. Zbývají DLC, ale protože mám mapu už jinak dost vyzobanou, tak asi udělám jen Přibyslavice. Vyhnu se spoilerům jak to půjde.
    Tl;dr: Byla to nečekaná paráda.
    Jinak ho mám za piču, ale mad respect Vávrovi, že tohle vydupal ze země. Chápu, že pitch "bude to true rpg ze středověku z middle of nowhere a nebudou tam kouzla, ale 3 prdele historicky insignifikatního lore" bylo někdy v roce 2015(?) zatraceně těžký prodat.

    Co jsem žral:
    Famózní mapa. Posázaví jak na vlastní kůži, kolikrát jsem se zastavil a říkal si "tpč to je idyla". Btw, i in-game mapa (zejména při zoomu na jednotlivý města/osady) mi dělala velkou radost.
    Skvělej writing postav a dialogů (včetně cutscenes). Henry je role, se kterou je snadný srůst. Krčení rameny a vrtění prstem mi bude chybět. Jeho "rozevláté" kázání je perla, u které jsem se chechtal nahlas. NPCs (aspoň ty hlavní) jsou napsaný jako lidi z masa a kostí. Pařba s Godwinem je scénáristickej masterpiece. Kapoun je bro ("arsenballs!").
    "Old school" RPG Hra, která nevodí za ručičku je závan ze starých časů, kdy přijít na to, jak se to má hrát, byla součást hry. Skillování ne rozdělováním bodů, ale practice, practice, practice bylo celkově fajn (a někdy frustrující). Nevýhoda je pak absence nějaké adaptivní obtížnosti. Sice jsem na začátku dostal (správně) na budku od každýho, závěrečnýma šmelcama jsem ale projel jak nůž máslem a jenom se bezpracně "prosekával" k další cutscene :-(
    Dobrý questy. Co mě sralo mocně, že questy většinou vyžadovaly několik cest mezi různými vzdálenými destinacemi, často tam/zpátky/tam. Ale ty questy dávaly smysl, takže jsem to přežil. Monastery série mě docela bavila. Side questy mají vliv na hlavní linii! ("tys nám pomohl s tímhle, tak ti pomůžeme s tímhle")

    Mixed feelings:
    Fight! Šerm z FP perpektivy je špatnej nápad. Ale asi to nejde udělat líp, než je to udělaný tady. A i když to byl v mým podání spíš takovej button mashing, skosit několika údery kumána v brnění byl nakonec dobrej pocit jako prase. Luk je imho na PS (gamepad) nepoužitelnej.

    Špaténka:
    Skupinový řežby. Jediná starost byla, abych "nerozbil" skript - běžet s ostatníma, čekat s ostatníma, správně se umístit. Nic moc požitek.
    Boss fight. Boss fighty jsou důležitým prvkem RPG. Tady je jeden, a navíc docela brzo.
    Bugy. I to je závan ze starých časů, ale už ne tak dobrej. Tomu už jsem odvykl. Bezhlavý postavy jsou úsměvný, broken questy a/nebo pády celé hry na hubu už méně.
    Dramatickej oblouk. Celkovej scénář ztrácí dech.
    Na PS verzi není čeština! To je velká škoda.
    Save systém. Kokotina bezbřehá.

    Závěr: Boží hra s neduhy, který jí rád odpustím. Na dvojku počkám min půl roku po vydání.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Wolfenstein II: The New Colossus (2017) / PS5 + Portal / 20 hodin / #dohrano

    Na poslední zářez v letité sérii Wolfenstein, který mi ještě chyběl dohrát (existenci Youngblood úplně neberu na vědomí a Cyberpilot pro mě není, protože můj mozek nesnese VR) jsem se chystal už od roku 2021. Tehdy jsem si úspěšně odškrtnul New Order i Old Blood a zejména s tím druhým jmenovaným jsem byl extrémně spokojený. Takže by bývalo dávalo smysl, abych se hned pustil do dalšího pokračování v řadě... Ale já se místo toho vydal opačným směrem a retrospektivně si prošel mnou do té doby neobjevené světy Wolfensteina z roku 2009 a Return to Castle Wolfenstein (obojí na dobovém konzolovém hardware, čili na PS3 resp. původním Xboxu).

    Tahle série je sice jeden reboot za druhým, ale nakonec se mi nějakým způsobem líbily všechny hry, každá svým originálním pojetím. New Colossus není reboot, protože přímo navazuje na New Order a spolu s Old Blood tak tvoří trilogii spojenou jak příběhem a postavami, tak i časovým zasazením, vizuální estetikou, zbraňovým vybavením a způsobem ovládání (prostě celým lore). A i když za vrchol všech Wolfenstein her i nadále považuju Old Blood, tak teď můžu zodpovědně říct, že New Colossus je rozhodně nejzábavnější. Ve spojení s válečnou tématikou, nacisty a samotnou postavou William "B.J." Blazkowicze to může znít trochu divně, ale je to prostě tak :-)

    Musím přiznat, že jsem z toho byl vlastně docela překvapený. Po předchozích dvou dílech s osudově tíživou atmosférou (což samozřejmě k Wolfensteinovi patří) jsem dostal neuvěřitelně chytlavou jízdu plnou absurdních zvratů ve stylu béčkového filmu a balancující na hraně sebeparodie. Nebudu nic konkrétního prozrazovat (kdyby to náhodou někdo ještě neměl odehrané), ale už samotný úvod mě rozesmál a i dál jsem se na několika místech musel ujišťovat, jestli se mi to jen nezdá a nehraju náhodou nějakou jinou hru. Všechno to ale přitom do dosavadního příběhu perfektně zapadá, jen je to prostě pojaté odlehčeně. A hraje se to naprosto skvěle!

    Pokud mi v rámci celé série neseděly stealth pasáže (ty mi nevyhovují obecně, není to prostě můj styl), někdy dokonce forced (což už přímo nesnáším, i v Uncharted jsem v takových případech skřípal zuby), tak tady nic takového není. Totiž - samozřejmě, pokud na to máte chuť, tak klidně můžete nácky likvidovat ze zálohy vrhací sekerou nebo jim po připlížení zezadu podřezávat krky. Ale nikdy to není povinné, takže pokud na stealth nemáte jako já nervy, tak prostě ustřelíte nejbližšímu sráčovi hlavu, tím trignete alert mód, začnou nabíhat další a silnější, sejmete prvního mecha, seberete mu laserový kanón nebi plamenomet a zbytek už jsou čiré OP orgie :-)

    Tyhle okamžiky jsem si prostě náramně užíval. Vrcholem pak byl jeden level, ve kterém kromě nasraného Blažky ve hnijících katakombách figuroval ještě pes (a ne jen tak ledajaký, ale zbytek zase nebudu prozrazovat). Vlastně ne - opravdovým vrcholem bya naprosto surreálná pasáž, odehrávající se mimo Zemi na jednom vesmírném tělese (a nebyl to Měsíc jako v předchozím dílu), kde jsem se setkal s postavou, kterou jsem opravdu nečekal. Nebo vlastně čekal, ale ne tam... No ne, nebudu vás prostě ochuzovat o překvapení. Tahle hra je jich plná a budete se mít na co těšit.

    Vyzdvihnout musím taky parádní level design a vizuál celkově, kdy je vidět, co všechno idTech šestka dokáže. V ruinách vybombardovaného Manhattanu nebo hořících ulicích New Orleans jsem občas nevěřil vlastním očím, jak skvěle to všechno vypadá. Není to sice žádný open world a všechno jsou to vlastně jen chytře navržené koridory, ale tohle mi nikdy nevadilo a jsem na to víceméně zvyklý už od prvního Rage. Vím, že tyhle poslední Wolfesteiny už nedělal id Software ale MachineGames, ale ony tam byly vždycky silné vazby a kromě toho mi to poslouží jako pěkný oslí můstek pro závěr.

    Oni totiž MachineGames kromě skvělých bonusových epizod do Kváka a Důma moc plnotučných her na kontě nemají a já je chtěl mít odehrané všechny, než se pustím do té zatím poslední. Ano, je to tak: New Colossus jsem mimo jiné hrál i proto, abych si během toho sehnal další Xbox Series X místo toho, o který jsem na podzim přišel (což se vzhledem k aktuální situaci a tuzemském trhu ukázalo obtížnější, než jsem čekal) a mohl se následně pustit do Indyho. Ta chvíle právě nastala, takže beru ze skříně bič (neptejte se mě, na co ho tam mám...), z police klobouk, na věšáku už čeká kožená bunda - a jdu na to! :-D





    GEE
    GEE --- ---
    The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me/PS5/7 hodin/ #dohrano
    Důstojný zakončení první série a vlastně bych řekl, že i nejlepší díl (ač oddělený hry jako Until Dawn nebo The Quarry jsou přecejen ještě o kousek dál). Příběh se sympaticky rozvíjí a hodně toho prozradí hlavně po různu poschovávaný dokumenty (doporučuju procházet).

    Hra je součástí předplatnýho PS+.

    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Diablo IV + Vessel of Hatred / PS5 / 190 hodin / #dohrano

    Bylo by mi líto letos přijít o ty hodiny, tak snad prominete, i když je to "jen" dohranej datáč, sezóna, 2 postavy "dokončený" a 2 další rozehrané... Screenshot teď nemám jakej dát, tak třeba příště :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NieR: Automata (2017) / PS5 / 77 hodin / #dohrano

    Konec roku obvykle trávím ve společnosti některé hry od Amanity. Letos jsem měl v plánu znovu Happy Game, protože nálada téhle hry přesně odpovídá událostem mého roku 2024... Ale nakonec dopadlo všechno jinak a místo toho cinkla poslední letošní platina.

    Vypadá to, že čím větší ve mě zanechá nějaká hra dojem, tím méně toho o jejím hraní nakonec vlstně napíšu. Automata ve mě bude rezonovat ještě hodně dlouho, a to i proto, že jsem samotnou hru podpořil poslechem skvělého soundtracku, sledováním anime seriálu a studováním celého neuvěřitelně rozsáhlého lore. To ovšem znamená, že si teď budu muset zahrát nejen Nier Replicant, ale i sérii Drakengard, protože Nier vychází z jednoho z konců jednoho z dílů... Tomu, kdo mi tady Automatu doporučil si zahrát (nevím už přesně, kdo to byl), za to teda pěkně děkuju - a myslím to úplně vážně.

    Pořád jsem o hře samotné nic nenapsal a ani to neudělám. Já jsem si o ní dopředu taky zjišťoval co nejméně informací, protože jsem se bál, abych si něco nezkazil. A udělal jsem dobře. Sice jsem se v jednom okamžiku začal děsit rozsáhlosti příběhu, který se přede mnou najednou rozprostřel... Ale to byla jen chvilková slabost. Získat "true ending" mi nakonec trvalo 46 hodin a dalších 30 jsem pak věnoval platinování. Ani ne tak kvůli těm trofejím, ale hlavně proto, že každý vyřešený sidequest, každá objevená zbraň, zdánlivě náhodný dialog nebo kousek zapomenutého dokumentu mi pomohlo víc pochopit ten svět kolem. Myslím samozřejmě ten herní, ačkoli...

    Šestadvacet alternativních konců hry je pak kapitola sama pro sebe. Každý z nich nese určité poselství a abych řekl pravdu, většinou se jednalo o důsledky špatných rozhodnutí, která bych sám od sebe ve hře (a ani v životě) nikdy neudělal. Aspoň to mě v tom letošním zkurveném roce trochu potěšilo, že na tom přece jen možná nejsem až zas tak špatně. I když jen ve hře. Ale v jedné z nejlepších her, které jsem kdy hrál!

    (Btw. snad nebudu spoilerovat, když řeknu, že od určitého okamžiku si na jednom místě ve hře můžete koupit chybějící trofeje! Je to poměrně zvláštní a asi jsem to ještě nikde neviděl. Ale samozřejmě by mi to přišlo potupné, takže jsem si všechny trofeje skutečně odpracoval. Jako důkaz předkládám IB playlog, ve kterém je mimochodem vidět, že jsem začal hrát už v říjnu. Inu, něco holt chce svůj čas... A hlavně týden prosincové dovolené :-))



    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Final Fantasy VII: Remake / 51 hodin / OG PS5 / #dohrano

    Moje vůbec první setkání s Final Fantasy proběhlo poměrně nedávno a byla to nešťastná XVI, která vypadala sice na první pohled skvěle, ale celkovej dojem zabila příšerně napsanými questy a ne zrovna dvakrát sympatickou hlavni postavou. Do sedmičky, která se mi povalovala už pěkných pár let v PS jsem tím pádem nastoupil s pořádnou dávkou skepse a bez očekávání v podstatě akorát s tím, že jsem chtěl zjistit co je na téhle sérii tak kultovního, proč Remake a momentálně i Rebirth sbírá tolik nominací a cen a jak vypadá současná japonská produkce na steroidech.

    Kromě toho jsem si vzpomněl na moment, kdy jsem byl přesně před dvaceti lety v kině na CGI snímku Final Fantasy VII: Advent Children a kdy jsem si říkal jaká by byla paráda, kdyby takhle třeba jednou vypadaly hry.

    Nebudu zdržovat a napíšu rovnou, že hra v pohybu a v cutscénách vypadá líp, než tehdejší CGI a nejenom díky tomu se mě celou dobu držel lehkej úsměv spojenej se satisfakcí. Kromě grafiky v Remake fungovaly víceméně i všechny ostatní elementy. Dechberoucí hudební podkres od Nobuo Uematsu zmiňovat nemusím. Sice mi ohledně vyprávění víc vyhovuje Yakuza série, která toho má s FF blízkého víc, než by se mohlo na první pohled zdát a kde čtyřicátníci řeší problémy čtyřicátníků v reálném světě, ale i tak mě tahle parta ekoteroristů a žoldáků tak nějak vzala za srdce.

    Za mínus považuju pár otravných fetch questů a kameru, která si během frenetických soubojů sem tam postavila hlavu a bosse jsem musel chvíli hledat. Kromě toho jsou v poslední třetině bossfighty celkem nečekaně brutálně těžký a neustálý léčení party a šachování s materiemi mi nabouralo flow, tak jsem snad poprvé přepínal na easy, protože jsem během svátků neměl dalších dvacet hodin k dobru.

    9/10 a už se těším jak tam příště pošlu Intergrade a Rebirth

    GEE
    GEE --- ---
    Plucky Squire/PS5/11 hodin/ #dohrano
    Ideální vánoční hra - absolutně ňuňu, chytrá (hádanky tak akorát, jen bacha na nápovědy - je jich tu někdy až moc) a herně neskutečně dynamická, takže vás každých pár minut překvapí něčím novým a nečekaným (je tu spousta odkazů nejen na další hry, ale i na další popkulturu).

    Pamatuju se, jak mě kdysi zaujal první trailer a dostal jsem přesně to, co jsem chtěl. Jak děti ještě kousek povyrostou, rozhodně se vrátíme spolu.

    GEE
    GEE --- ---
    Like a Dragon: Ishin!/PS5/44 hodin/ #dohrano¨
    Přes počáteční skepsi (rozjezd je tu fakt pomalej, takže pokud s Yakuzou začínáte, doporučuju jinde) jsem se nakonec do světa Ishinu zamiloval. Ta vyrovnanost hlavního příběhu plného hrdosti, přátelství a rivality s praštěnýma side stories, vaření, karaoke, tanečkama s vějířem - prostě Yakuza jak má být.

    Já vím - dá se tu strávit výrazně víc času a completion rate tomu odpovídá, ale času není tolik a her co na mě čekají celá řada.

    TOFI
    TOFI --- ---
    South Park: The Fractured But Whole / PS4,PS5 / 30h / #dohrano
    po 6 letech :-) jsem to konecne dohral, rozehral jsem to na PS4 v 2018, pak jsem na to na nejakou dobu malinko zapomnel a ted me inspiroval ELHO_CID, abych to dorazil a musim rict ze cim vic se blizil konec tim ta hra byla lepsi, takze ted se jeste bavim sbiranim vedlejsich predmetu, ukolu a trofeji

    muj zacatek


    a konec
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Under the Waves (2023) / PS5 Pro / 19,5 hodiny / #dohrano

    Další platina, ale hlavně dost zajímavý zážitek. Hra od nezávislého týmu Parallel Studio se celá odehrává pod mořskou hladinou (kdo by to byl podle názvu řekl...). Vy jste profi potápěč, máte tam obytný modul, high-tech skafandr, obratnou miniponorku, spoustu úkolů ke splnění a ještě víc různých typů předmětů na mapě k nalezení a sesbírání. Můžete craftit, spát, pít kafe, kolem jsou ryby, rostliny, různé jeskyně a tak... Jenže! Jenže ono o tohle všechno vlastně ani moc nejde :-)

    Není to totiž Subnautica pro chudé, protože to vůbec není survival (já survivaly nehraju). Není to Abzû, protože to vůbec není abstraktní, ale přesně naopak (Unreal dělá co může, i když indie produkce je na tom místy dost vidět). Není to Deep Fear (tohle fakt vyšlo jen na Saturn?), protože horrory taky nehraju. Pravděpodobně to není ani jako spousta dalších podvodních her (no rozhodně to není Dave the Diver :-)), které neznám, protože podvodní hry vlastně vůbec nemám rád. Není to ani jako film The Abyss, pokud ho znáte (což byste měli, protože je skvělý). Možná je to trochu jako komiks Jeffa Lemireho The Underwater Welder (u nás vydala Paseka pod kreativním názvem Potápěč), ale vlastně ani to ne. Tak proč jsem to teda vlastně hrál?

    Protože hra kromě toho, že má ode všeho z výše uvedeného kousek a ta výsledná kombinace je skvělá, především vypráví příběh. Silný příběh. Takový příběh, jehož některé okamžiky vám možná po dlouhou dobu budou kroužit hlavou a donutí vás se nad něčím důležitým zamyslet. Příběh, který je nosnou částí téhle hry, takže vám o něm neprozradím ani slovo :-) Není to vizuální novela, takže se tím opravdu jen tak neproklikáte, budete se muset trochu snažit. Ale pokud máte nějakých 10+ hodin (já se jako obvykle kochal plus pár hodin navíc na platinu), určitě bych Under the Waves doporučil. Přece jen to vydali Quantic Dream a to je určitá záruka kvality, byť často v nezvyklém podání.

    Nevím jak na ostatních platformách, ale na PS5 je hra docela zabugovaná. Párkrát mi spadla, jsou problémy s mapou (nemizí z ní některé nalezené předměty, což docela ztěžuje tracking), kamera občas zdivočí, ovládání ponorky a samotného potápěče ve skafandru je tak odlišné, až se mi z toho málem rozjela schizofrenie... Ale všechno jsem to přetrpěl, protože ten příběh mě prostě vtáhnul a chtěl jsem vědět, jak to dopadne.

    A vy to chcete taky! :-)





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    The Plucky Squire (2024) / PS5 Pro + Portal / 17 hodin / #dohrano

    Jubilejní desátá platina :-) Devolver má ohromný čich na vyhledávání malých talentovaných studií, kterým pak vydává hry. Takovým studiem je třeba partička All Possible Futures s prvotinou (!) The Plucky Square. Je to čerstvě venku, je to v Plusku a je na to IB challenge - tak proč to nezkusit, řekl jsem si. A dobře jsem udělal!

    Parádní oddechová 2D/3D adventuro-puzzle-plošinovka s několika extrémně zajímavými herími prvky a plná miniher mě chytila na první pohled a pak už mě nepustila až do konce. Já mám tyhle netradičně vyprávěné příběhy prostě rád. Hra mi něčím evokovala TOEM (trochu vizuálem), Beacon Pines (příběh se taky odehrává v knize) a spoustu dalších her, které jsem buďto nehrál :-) a nebo si na ně nemůžu vzpomenout. Plucky Square totiž od prvního okamžiku klame tělem a vlastně je to několik navzájem propojených her v jedné. Zní to složitě (a navíc je to místy trochu meta včetně boření čtvrté zdi), ale je to naprosto geniální.

    Moje dcera mě viděla hrát zrovna v jednom konkrétním okamžiku, aby pak prohlásila: "Tohle je jako Stardew Valley, jen víc kjůt." Měla pravdu, ale vlastně ne :-) A přesně takových míst je ve hře plno. Cute ovšem je a není vůbec těžká, takže by si ji rozhodně mohly zahrát i děti. Ovšem celé je to strašlivě ukecané (resp. upsané, protože kromě vypravěče nikdo nemá hlas) a všechno je pouze v angličtině, některé puzzle jsou na anglických slovech přímo založené. Takže buďto hrát s dětmi a všechno jim překládat (příběh za to stojí, je moc pěkný, ale asi se zapotíte, je toho fakt hodně) a nebo je v tom nechat, zapnout jim Invincibility i One hit kill a nechat je si tam jen tak chodit. Ano, i takováhle (a mnohá další) nastavení přístupnosti hra poskytuje.

    Nechci k tomu nic moc dál říkat, abych někomu nezkazil pár opravdu WOW okamžiků, které hra v průběhu vytahuje jako eso z rukávu za druhým. Tak aspoň pár rad pro lovce trofejí:

    * Hra nabízí Adventure nebo Story mód. Oba jsou obsahově naprosto totožné, jen Story má trochu lehčí fighty. Takže hrajte Adventure, protože je za to trofej.
    * Pokud chcete platinu, tak se snažte odemknout všechny trofeje v prvním průchodu. Hledejte a sbírejte všechno, co uvidíte, snažte se ze všeho něco vytřískat (hint hint), na vhodných místech zkoušejte různé kombinace - čím méně logické, tím lépe.
    * Žádná trofej naní missable, ale pokud se vám něco na první průchod nepovede, čeká vás replay příslušných kapitol. A abych byl upřímný, čím víc hru znovu hrajete, tím víc ztrácí podstatnou část svého kouzla.
    * Pokud bude vaší poslední chybějící trofejí Perfect Fish Grab, tak zejména na konzolích můžete mít trochu problém. Přesně to se mi samozřejmě stalo :-), takže jsem musel vynaleznout taktiku, s jejíž pomocí jsem i tuhle trofej nakonec zdolal bez toho, abych rozkousal ovladač vzteky. Klidně se ozvěte.
    * K úspěšnému nalezení všeho potřebného nepotřebujete žádný návod. Stačí jen pozorně číst a sledovat, co vám hra sděluje. A chovat se tak, jak bývá rozumné. Tzn. když vám například hra naservíruje směrovou ceduli s šipkou, která ukazuje doleva, tak půjdete kam? Správně, rozumíme si :-)
    * Minihry můžete skipovat. Nedělejte to, jsou zábavné :-) A když se vám něco nepovede napoprvé, tak to hned můžete zkusit znovu. V téhle hře nemůže žádná z vašich postav umřít.

    Btw. hra není tak dlouhá jako můj gameplay. Je dlouhá přesně tak akorát. Na jejím konci můžete být za nějakých 10 hodin pokud hrajete poprvé, replay může být výrazně rychlejší (pokud si zapamatujete řešení puzzlů a budete skipovat minihry). Mně to trvalo 12 hodin, protože jsem se flákal :-) Zbývajících pět hodin jsem věnoval právě replayi kapitol a dokonce i rozehrání nové hry, protože to prostě bylo potřeba pro některé trofeje.

    Celkově velká spokojenost a jen víc takovýchhle her v Plusku! Nebo GamePassu, kde ovšem Plucky Squirezatím není...





    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NAGASAWA:

    Empire of the Ants - Release Date Trailer | PS5 Games
    https://youtu.be/yL5mXyAibyE?si=Y7HluIAwrnXlYg0V
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam