• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    Star Wars: Outlaws / PS5 Pro / 56 hodin / #dohrano

    dámský SW! :) me to bavilo od zacatku do konce. pro fanousky SW imho povinnost. supr grafika, hudba, bugu pomalu, spis uz vetsinu opravili.

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Rogue Trader / PS5 / 86hodin / #dohrano

    Jedno z nejlepších CRPG které jsem hrál. Naprosto monumentální záležitost a pro fanoušky kvalitních příběhových RPG či WH40K naprostá povinnost. Příběh je naprosto parádní a snese srovnání s nejlepšími díly z Black Library. Množství voleb a možností je pohlcující až zahlcující, svoboda v rozhodování parádní...takhle to má vypadat.

    4/5 hry jsem jel na střední obtížnost abych ji ke konci snížil...už jsem to chtěl dojet, rozhodně si ale někdy průchod zopakuji s DLC a vim že pujde o naprosto odlišnou zalezitost. Variant konců je asi nepočítaně, ale moje volby Iconoclasta mě nakonec nasměrovali k tomu, že jsem stvořil svébytný sektor kde kultura a lidská práva hrají prim a odtrhl jsem se Imperia a jejich věčných válek...supr.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Lost Records: Bloom & Rage / PS5 / 14 hodin / #dohrano

    Viete čo? Nebude to pre všetkých, ale mne sa to fakt páčilo. Prvá kazeta je trochu wtf/vibe letných dní, keď má človek 16/I Know What You Did Last Summer, ale v druhej kazete sa to celkom poskladá a ku koncu aj začne byť jasné, čo tým všetkým chceli básnici povedať a prečo. Komu sa páčil prvý Life is Strange a zvlášť Before the Storm, ten nebude sklamaný. Za mňa možno aj 9/10 pre ten extrémne presný vibe check.

    GEE
    GEE --- ---
    Dragon Age: The Veilguard/PS5/60 hodin/ #dohrano
    Internet umí být zlý místo a kvůli kulturním válkám odepsat poměrně dobrou hru. Pokud bych si měl na něco stěžovat, bude to slabší příběh, nezajímaví parťáci a jejich příběhy nebo opakovaný zabíjení draků osekáváním svítících nožiček. Ne na to, že je tu jedna postava nebinární.

    Prima akční RPG, který vám sedne, pokud máte rádi přímočařejší hry a tu a tam zavzpomínáte na Mass Effect 2/3.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Stellar Blade (2024) / PS5 Pro + Portal / 90 hodin / #dohrano

    Jubilejní patnáctá platina, letošní pětadvacátá dohraná hra a doživotní místo v osobní top desítce. To všechno pro mě znamená tahle korejská PS5 exkluzivita, se kterou jsem strávil poslední dva měsíce. Hrát jsem začal na začátku března, na začátku dubna jsem se po pětačtyřiceti hodinách poprvé dočkal titulků. Ale bylo potřeba ještě jednou tolik času a tři (!) další průchody, aby cinkla platina. A víte co? Nelituju ani jediné chvilky, kterou jsem tomu věnoval!

    Když se řekne Stellar Blade, tak není možné nezmínit jistou podobnost s japonským klenotem NieR: Automata... Nicméně protože už to za mě naštěstí udělal NAGASAWA, tak do toho nemusím znovu zabrušovat :) Dodám jen, že i když je ona podobnost místy až do očí bijící, jde stále jen o jakési klouzání po povrchu. Hloubky a komplexnosti světa NieRu dosahuje jen málokterá hra a zrovna Stellar Blade to rozhodně není. Je to taková jakoby arkádová pocta, ve které šlo tvůrcům primárně o něco úplně jiného, než melancholické filosofování o smyslu života, stvoření a tak vůbec. To ale samozřejmě vůbec nevadí.

    Naopak! Při hraní jsem si spíš než na NieR daleko častěji vzpomněl na první a druhou Bayonettu, Lollipop Chainsaw nebo Heavenly Sword, což jsou všechno sekačky, které miluju (až na tu poslední záležitost, která mi sice fakt nesedla, ale zase má dost podobný soubojový systém). Silné ženské hrdinky jsou prostě moje slabost! :-) O tom by ostatně Lara Croft (Legend, Anniversary, Underworld, TR2013, Rise, Shadow) měla něco vědět... Ano, i trochu z téhle mé další oblíbené série jsem nakonec ve Stellar Blade našel. A když se k tomu přidá ještě možnost oblékání asijské hrdinky do různých pěkných oblečků, vychází mi z toho téměř dokonalá hra, hehe.

    Vsuvka: screenshotů jsem tentokrát pořídil tolik, že jsem je radši naházel do samostaté galerie. Bacha, asi tam budou nějaké spoilery. Ale ne že by na tom zrovna u téhle hry nějak výrazně záleželo...

    Budete hodně bojovat a bude vás to bavit. Budete plnit hlavní i vedlejší questy - ty první budete muset a ty druhé budete chtít, protože za ně získáte spoustu věcí, kterými se postupně vylepšíte. Budete prozkoumávat prostředí a hledat něco, co není na první pohled vidět, ale když to nakonec najdete, tak vám to udělá ohromnou radost. Postupně se dostanete do devíti lokací, z nichž většina jsou sice koridory (nicméně dost rozvětvené a celkově dobře nadesignované), ale ty dvě nebo tři otevřené fakt stojí za to. Všude na vás budou netrpělivě čekat desítky druhů nepřátel, se kterými si časem dokážete poradit levou zadní, ale u bossů se zapotíte pokaždé. A v neposlední řadě budete taky chytat ryby, což byla činnost, kterou jsem ve hře strávil poslední herní týden (protože je za to trofej a já blbec si to samozřejmě nechal až na konec).

    Během toho všeho budete postupně rozkrývat strašlivé tajemství, které vám ale pravděpodobně dojde už někdy kolem poloviny hry. A vlastně to není ani moc důležité, důležité jsou až samotné konce hry, které jsou celkem tři. Protože se jich nedá dosáhnout během jednoho průchodu, budete potřebovat minimálně dva. A nebo čtyři, pokud budete vemeno jako já a dopředu si nenastudujete, jak přesně máte postupovat. Potěšující je, že pokud po prvních titulcích rozehrajete New Game+ (což výrazně doporučuju), bude každý váš další průchod svižnější a zábavnější. Navíc když se budete snažit, už během toho druhého můžete být tak OP, že budete většinu protivníků dávat během pár sekund a budete moct věnovat čas exploraci. Pokud jedete na trofeje, budete to potřebovat.

    Dalo by se tedy Stellar Blade vůbec něco vytknout? Ale jistě. Asi nejvíc mě štvalo různé skákání, šplhání a traverzování, kterého si užijete docela dost a které není úplně dobře technicky zvládnuté. Mnohokrát jsem někam spadnul jen proto, že se hrdinka někam netrefila, i když to na první pohled vypadalo dobře. Asi nejhorší jsou v tomhle směru visící provazy, které je opravdu těžké přemluvit ke spolupráci. Co dál? Při druhém a dalších průchodech jsem nedokázal pochopit, proč jsou některé cutscény a dialogy nepřeskočitelné. Obojího je přitom ve hře poměrně hodně a většina skipnout jde, ale něco prostě ne. Stejně tak jsem si při opakovaném hraní nemohl nevšimnout, že hudba je sice opravdu pěkná, ale je jí vlastně dost málo, takže se nakonec pořád opakuje. No a pak mě taky dost zarazilo, jak špatně vypadají některé textury (typicky skály, kameny a další přírodní povrchy). V porovnání s tím, jak jinak hra vypadá naprosto špičkově, mě to několikrát vyloženě praštilo do očí. Každopádně jsou to všechno věci, které lze snadno prominout.

    Závěrem jedna dobře míněná rada: až to budete hrát, dejte si to s korejským dabingem. Fakt. A nezapomeňte, že jak je vidět na prvním screenshotu níže - s milým úsměvem jde vždycky všechno líp! :-D





    V__M
    V__M --- ---
    Stellar Blade / PS5 / 36 hodin / #dohrano

    Tahle hra mě během svého uvedení nějak minula, ale díky zdejším recenzím jsem tomu nakonec dal šanci.
    A teda takovouhle jízdu jsem nečekal. Na kvalitu Nieru to samozřejmě nemá, ale i tak to bylo mimořádně kvalitně strávených 36 hodin, z nichž asi 10 jsem se kochal hlavní hrdinkou ve foto režimu.)
    Ne jako fakt, z žádné jiné hry nemám tolik screenshotů. Za to je mi trochu stydno, ale což. Pro příznivce sci-fi žánru, hutné řežby s dokonalým ovládáním a vnadných asiatek je tohle jasná volba.

    Jediné mínus jsou trochu monotónní a tupé sidequesty, ale co by člověk pro nové bikini neudělal.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Dave the Diver / PS5 / 66 hodin / #dohrano

    Čekal jsem feel good relax, pohodu a nezávislárnu a dostal jsem místo toho nekompromisně tvrdou korejskou šichtu s troj-áčkovou produkcí kamuflovanou pixel artem. Klidně moh být tenhle držitel ceny BAFTA o dvacet hodin kratší včetně DLC kolaborace s Yakuzou, Balatrem a Dredge a vůbec bych se nezlobil. Tak jako tak byla tahle kompilace miniher s vlastními minihrami moc fajn.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Hogwarts Legacy / 24 hodin (hlavni pribeh, zbyva mi ale jeste spousta sidequestu) / PS5 / #dohrano
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Astro Bot / PS5 / 31 hodin / #dohrano

    Jedna z nejlepších plošinovek vůbec? Nepochybně. Proti tomu, že Astrobot sbíral ceny a desítková hodnocení hráběmi nemůžu říct ani popel. S tím, že se ale jedná o GOTY čistě subjektivně už problém mám. Neberte mě špatně. Nápady, hrátky s fyzikou, prostředím a materiály nemají obdoby. Hra zasáhne celé generace a Team Asobi převálcoval i monopol Nintenda, ale mně v tom chyběly pestřejší emoce, které od GOTY očekávám. Během hraní Astrobota jsem samozřejmě level co level žasnul, usmíval se a u frustrujících levelů nadával, ale to bylo všechno a coby bonus jsem dostal permanentní Sony masáž v podobě korporátního materiálu, který mi lezl v druhé polovině mechanického hraní i ušima.

    PlayStation mám rád, jsem fanboy, ale tady se i ten fanservis proměnil postupně v regulérní ganbare bukakke digitálních ohňostrojů, čtverečků, koleček, trianglů, konzolí, ovladačů, křížků a ikonických postav. Za loňský rok si pro mě osobně ohledně hry roku nadále podávají ruce Wukong s Kunitsu no Gami a Astro je pro mě sice geniální plošinovkou, ale i přesto stále jen specifickou žánrovkou ukotvenou ve vesmíru Sony se specifickou cílovkou.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Star Wars: Outlaws / 32 hodin / PS5 / #dohrano

    MIKLO
    MIKLO --- ---
    Road 96 / PS5 / 7 hodin / #dohrano
    Mám tenhle typ her rád a dlouho se mi nestalo, že bych u něčeho v kuse vydržel 3 hodiny. Pak to ale začne poměrně strmě upadat a být hodně repetitivní, ale i tak to byl pěkný zážitek. Hra má skvělý soundtrack. Mohlo by to být trochu dotaženější a propracovanější, vzhledem k faktu, že se titulky na konci hry svou objemností podobají hollywoodskému bijáku, ale ze hry máte pocit, že to musela dělat parta nadšenců tak o 10 lidech. Nějaký screeny mám, ale nedaří se mi je teď vytáhnout, takže obrázek je z netu pro ilustraci.

    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Viewfinder - 4.4 hod., na steamu zrovna v akci za polovic (12,5e).
    Hrozne prijemna puzzle jednohubka, vzdalene pripomnelo Witness stylizaci anebo lehce Superliminal mechanikami. Puzzly jsou originalni a zajimave, ale nejsou to zadne silene zakysy, na pozadi lehky storytelling, za dva vecery zfouknute.
    Viewfinder - Announcement Trailer | PS5 Games
    https://www.youtube.com/watch?v=k_lIQ2EZRH8&ab_channel=PlayStation


    GEE
    GEE --- ---
    Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name/PS5/23 hodin/ #dohrano
    Zatímco ostatní borci tuhle Yakuzáckou jednohubku díky kratší délce zplatinovali, já se přiznávám, že jsem alespoň prošel naprostou většinu side stories a užil si spoustu zábavy v minihrách. Nedostatek času mi nicméně nedovoluje dotahovat všechno do posledního detailu.

    Je to love letter postavě, kterou všichni milujeme. Poslední kapitola je po všech těch společných dobrodružstvích naprosto jedinečná a finální sekce se jednoduše nedají shlídnout bez krájení cibule.

    Ichiban už se připraví a za chvíli nastoupí do pole.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Stellar Blade / 89 hodin / PS5 / #dohrano

    Stellar Blade na sebe při oznámení upozornila kontroverzí u které se na úvod nebudu tvářit, že neexistuje. Většina z vás si u jména tohoto titulu automaticky představí hlavní protagonistku navlečenou v outfitech obscénně biologického charakteru a na to navázané přestřelky z několika stran názorových barikád. Naprosto jsem chápal argumenty obou stran, ve kterých se potkaly jak západní komentáře ohledně ohledně neúnosné objektivizace hlavní postavy, tak komentáře zastávající se historicky, nábožensky a kulturně volnějšího přístupu Korejců a Japonců k sexualitě jako takové a stejně tak těch, kteří tvrdili, že je to jen marketingový gimmick, který má nalákat na jinak mizernou hru. Následná debata mě ale postupně otrávila tak, že jsem rozehrání plné verze odložil v podstatě o rok ačkoliv jsem měl za sebou loňské demo, které nabídlo překvapivě slušnou fúzi žánrů.

    Když se po roce debata uklidnila a na Metacriticu se hodnocení od hráčů vyšplhalo na 9.2/10 řekl jsem si, že bych se mohl na hru mrknout, vytvořit si vlastní názor a zjistit, proč Sony zařadila SB do svého portfolia časově omezených exkluzivit. Jasně, outfity tam jsou, je jich po světě poschovávaných několik desítek a pravdu měly částečně všechny strany kromě té, že se bude jednat o mizernou hru. Vývojáři využili subkulturního fetišismu, marketingového gimmicku a na západě to může řadu lidí pohoršit. Pokud jste ale dospělí a máte to v hlavě v pořádku, tak budete tuhle vizualizaci brát po 20 minutách coby stylizaci a vždycky budete mát na výběr, do čeho vaší postavu navlečete a navíc to bude v řadě případů méně problematičtější, než třeba outfity v Cyberpunku 2077. Kromě toho je EVE napsaná tak sebevědomě a sympaticky, že k ní budete mít naprostej respekt a u mě se zapsala na seznam nezapomenutelných herních postav speciálně v kombinaci s originálním korejským dabingem.

    Teď pár slov přimo ke hře jako takové. Stellar Blade je otevřená pocta Nieru: Automata. Shift Up studio se tím netajilo (včetně přímé kolaborace s Yoko Taro v podobě vydaného DLC) Z Nieru si bere část audia, kdy se ost komponoval ve stejném studiu Monaca, tematické sci-fi zasazení, naprosto perfektní hack'n'slash bojový systém a specificky melancholickou atmosféru. K tomu ale přidává mix žánrů, kdy si půjčuje k naučení jednoduchá comba z Devil May Cry, Bayonetty, systém respawnu Dark Souls, parry od Sekiro a k tomu přidává platformovku, jrpg vedlější questové linky, které mě nestihly nudit, hádanky bez frustrace a sice lehce klišoidní, ale fajn hlavní dějovou linku s několika příjemnými twisty. To celé se odehrává v několika semi-open worldech a pár lineárnějších zónách, do kterých vás autoři pošlou v momentě, kdy už by vás mohlo pobíhání po otevřeném světe začít nudit. Obtížnosti není třeba se bát. Na první dobrou to zní jako paskvil, ale ono to výborně funguje včetně permanentní flow. Když jsem byl na 90 hodinách ve Final Fantasy VII: Rebirth, připadal jsem si vyčerpanej, ubitej obsahem a nenáviděl jsem v závěru stále se opakující souboje a sbírání materiálů. Po 90 hodinách ve Stellar Blade, kde jsem vyluxoval všechno co šlo naopak dneska večer s radostí kliknu na NG+, abych s EVE proletěl znovu hlavní dějovou linkou pro poslední trofej, aby mi cinkla platina.

    9/10

    p.s. Stellar Blade vyjde v červnu na PC

    TOFI
    TOFI --- ---
    Marvels Spider-Man: Miles Morales / PS5 / 14 hodin / #dohrano



    V__M
    V__M --- ---
    Tormented Souls / 8h / PS5 / #dohrano

    To si takhle brouzdám po PS Store a říkám si, že bych si dal horor. A hle, nějaké Tormented Souls v akci za 120 CZK!
    Asi to bude za ty prachy kravina, ale což.
    No fuj teda! Takhle jsem se po nocích dlouho nebál!
    Tohle je dokonalej mix prvního dílu Resident Evila a Silent Hillu 2 s velice hot hrdinkou v hlavní roli. Atmosféra by se dala krájet, hudba excelentí, příběh nečekaně kvalitní, žádnej lacinej autosave, ale starý dobrý pásky ve velice omezeném množství, husí kůže takřka pořád.

    Jedině snad to autoři trochu přehnali s náročností některých hádanek. Tam jsem občas vyměknul a hodil okem do návodu.
    Ale suma sumárum překvapení roku. A v září má vyjít pokračování. Juch!

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Shadow Warrior 3 (2022/2023) / PS5 Pro / 10 hodin / #dohrano

    Tenhle rebootovaný Shadow Warrior, to je fakt děsně divná série. Každá z těch tří her je úplně jiná a vlastně to celé vůbec nijak nedrží pohromadě... Jako první jsem (jak je mým zvykem) zkoušel trojku, už před dvěma lety na Xboxu. Po pěti hodinách jsem ji zhnuseně zahodil a dalo mi pak hodně přemlouvání, abych se pustil i do předchozích dílů. Ty byly naštěstí jiné: nedávno dohraná oldschool lineární jednička mě bavila, jakoby-openworld dvojka s hubem nakonec vlastně taky (byť byla mnohem víc arénovitá, než jsem čekal). Ale ve trojce jsem se opravdu nemýlil.

    Zjistil jsem totiž, že na PSN mám koupenou celou Shadow Warrior Trilogy, ze které jsem tedy už měl odehrané první dva díly a ta trojka na mě tak smutně koukala... OK, pustil jsem se do ní znovu! Nevím, jestli to způsobil syndrom PS vs. Xbox (ale tohle je mi osobně fuk), nebo jestli jsem se za ty dva roky tolik vytrénoval (ale FPS já vlastně ani moc nehraju)... Každopádně jestliže jsem se na Xboxu po pěti hodinách nedostal ani přes prvního velkého bosse, který je kousek za třetinou hry, tak tentokrát jsem to měl za deset hodin hotové celé. A ani chvíli jsem se nebavil.

    Kde už jsem tohle jenom sylšel? Á, už vím - když jsem s maximálním sebezapřením dohrál Doom Eternal! Takže abych tu agónii už neprotahoval: Shadow Warrior 3 je jako Doom Eternal, který se nebere tolik vážně. A má trochu míň barviček (to má ale v podstatě každá FPS). A párkrát si vyšel na rande se Serious Samem. Jinak je to fakt úplně to samé jako přes kopírák. Aréna, cutscéna, hopsání a znovu dokola, až do samého konce. Všichni jsou totální bulletsponge sráčové, kterým nic neudělá ani headshot. Bossové jsou vícestupňoví a když je byť sekundu před koncem nedáte, jdete na ně znovu od začátku. Všudypřítomné zaklínadlo jump-jump-airdash "vylepšil" ještě grapplehook, navíc naimplementovaný tak debilně, že budete mít chuť na něm vývojáře uškrtit. V podstatě to jediné, co za něco stojí, jsou ony zmiňované custsény.

    A to je, jak jistě uznáte, opravdu málo.





    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii / PS5 / 41h / #dohrano
    Eh. Je toho moc na to, aby to bylo DLC k LaD: Infinite Wealth, ale imho málo na to, aby to byla samostatná hra. Platinu jsem dodělal, ale spíš z Yakuza fanboy povinnosti (a protože byla relativně jednoduchá)

    TOFI
    TOFI --- ---
    TOFI: Watch Dogs Legion - Bloodline DLC / PS5 / 6h / #dohrano
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ghostwire: Tokyo + DLC (2022) / PS5 Pro + Portal / 61,5 hodiny / #dohrano

    Vůbec nic jsem od toho nečekal a nakonec se z toho vyloupla čtrnáctá platinka :-) V době vydání jsem tuhle hru abslutně minul, když jsem si teď po dohrání zpětně pročítal recenze, tak tomu všichni dali lehký nadprůměr a obecně jako že meh... Nevím, tak to jsem asi hrál jinou hru. A nebo je to možná tím, že v PS Plus Extra (ale bylo to i zadarmo na Epicu) je verze se všemi DLC a asi už i řádně odladěná. Každopádně tak smooth gameplay jsem už dlouho nezažil a po prvním spuštění mě to prostě chytlo tak, že jsem se od toho čtrnáct dnů nedokázal odtrhnout.

    Premisa je celkem jednoduchá: v Tokiu se něco stane zrovna ve chvíli, kdy se vy jakožto hlavní hrdina ženete na motorce do nemocnice za svou sestrou - ležákem. To něco vás sejme jako všechny ostatní, prostě z celého Tokia zmizí všechno živé. Tedy kromě koček, psů, ptáků a... samozřejmě vás. Protože do vašeho umírajícího těla na poslední chvíli vstoupí duch lovce démonů a umožní vám dál přežívat ve světě, který místo lidí zaplnili(y?a?) yōkai. To jsou tradiční japonská strašidla, řádně děsivá, hrozivě nebezpečná a celkově prostě parádní :-)

    Pokud znáte mangu/anime Jujutsu Kaisen, tak tohle je vlastně něco dost podobného. Prozkoumáváte open-city prostředí (nemáte sice k dispozici celé Tokio, jen proslulou čtvrť Šibuja, ale i to úplně stačí). Lovíte démony, plníte vedlejší úkoly (většinou založené na japonských urban legends), hledáte svatyně a modlitebny (ty první čistíte od duchů, čímž postupně odkrýváte mapu, u těch druhých se pomodlíte, čímž se vám zvýší některý z bojových aspektů). Sbíráte různé předměty a odevzdáváte je kočkám (ty teď vedou všechny prodejny a obchody), za to dostáváte nejrůznější odměny, sbíráte zlaté krystaly, za které se ve světě duchů dá nakupovat (jídlo, vybavení atd.). Používáte magické svitky, krmíte pouliční psy (ti vám za odměnu vyhrabou pár zlatých krystalů), lovíte místní ikonické potvory...

    Mapa ve stylu Ubisoftu ikonkami různých činností prostě doslova přetéká, což bylo něco pro mou průzkumnickou mánii! Navíc je tu věc, kterou se dozvíte až v průběhu hraní a která na mapě není: duše všech 240 tisíc lidí, kteří ze čtvrti zmizeli a které je potřeba najít a vrátit zpátky (jen pro info - čtvrť Šibuja oficiálně opravdu obývá cca 240 tisíc lidí). Duše chytáte do papírových lapačů, které pak přikládáte k veřejným telefonním přístrojům v budkách (!), díky čemuž se dostanou na to správné místo. A mimochodem - ty duše musíte najít opravdu všechny, protože je za ně trofej (a pokud to stihnete před ukončením hlavního questu, tak ještě druhá). 240 tisíc duší! Sice je naštěstí nesbíráte po jedné, ale ve formě jakýchsi mluvících světélkujících chuchvalců obsahujících asi stovku duší... No ale stejně, počítat umíme všichni.

    Bylo to celé prostě fuška. Naštěstí jsem se velice brzy naučil používat tzv. spectral vision, což je něco jako obdoba Kiroshi scanneru v CP2077 nebo detective mode v Batman: Arkham sérii. Ostatně vibes těchhle dvou mých oblíbených her na mě z Ghostwire vykukovaly na každém rohu. Jakmile jsem se trochu vyleveloval, stalo se likvidování yōkai podobně zběsile zábavné a efektní, jako krájení chamradi v CP2077 na kousky (jen mi trochu chyběla nějaká ta katana, v Ghostwire totiž buďto střílíte a nebo trháte holýma rukama, nic mezi tím). A jakmile jsem díky spectral vision zjistil, že dušičky se nacházejí i na střechách, začal jsem vesele používat něco jako grapple hook (ale za pomoci létajících potvor) a následně vesele glidoval mezi budovami úplně jako netopýří hrdina :-) Nakonec jsem úplně všechno našel nez návodu, na což jsem neuvěřitelně hrdý.

    Dalo by se toho napsat ještě moc o tom všem, co jsem (rád!) ve hře musel všechno objevit, co se naučit a pochopit. Co jsem se všechno dozvěděl během postupu hlavním příběhem (který není moc dlouhý, složitý ani překvapivý, ale i tak stojí za to). Mohl bych vyzdvihnout naprosto geniální ozvučení (díky různým ruchům dokážete nakonec i poslepu poznat, co se k vám blíží, jak je to daleko a nebo že je nablízku nějaký zajímavý předmět), stejně jako příkladné využití všech vlastností DualSense (zvlášť haptické triggery a interní reprák si přišly na svoje, obojí neuvěřitelnou měrou přispělo k atmosféře). Mohl bych se rozplývat nad DLC v démony posedlé školem které patří k tomu nejděsivějšímu, co můžete (nejen) v téhle hře zažít. Producent Shinji Mikami se tady jakožto otec série Resident Evil prostě dokonale vyřádil.

    Ale ono bude asi lepší, když si to prostě zkusíte zahrát sami a dáte tomu šanci. Já už teď jen doporučím povedený soundtrack (tady aspoň závěrečné titulky, které jsou částečně podkreslené i nádherně podanými tradičními japonskými ukolébavkami). Jo a upozorním vás, abyste se jako já strachy málem neposrali, až ve hře poprvé narazíte na Hyakki Yakō. To je ale jen jeden z mnoha zážitků při hraní téhle hry, na které už nikdy nezapomenu. Celkově - Ghostwire: Tokyo je pro milovníky japonského folkloru a urban legends naprostá povinnost a vlastně vůbec nechápu to vlažné přijetí při vydání. Pro mě je to zatím největší překvapení letošního roku (myšleno v rámci toho, co jsem zatím letos hrál). Ale máme teprve březen, že :-)





    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam