• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Bulletstorm: Full Clip Edition / PS5 / 10h / #dohrano
    You fungal rimjobs!
    Tohle jsem si užil naprosto nečekaně. Měl jsem náladu na nějakou FPS, kouknul jsem do knihovny a tohle tam bylo z pluska. Moc jsem nečekal, ale smál jsem se, bavil se. Jako bych koukal na Snake Plisskena, nebo něco podobnýho - nebere se to vážně, ale není to přepinděná parodie - příběh jaz devadesátkovýho béčka, drsný hlášky, skillshoty mě postrkovaly, abych byl v zabíjení trochu kreativnější, a v důsledku jsem si to díky tomu o dost víc užil.
    Jako relax je to paráda.

    V__M
    V__M --- ---
    Dead Space Remake (2023) / 17 hodin / PS5 / #dohrano

    Léto jako vždy patří restům a Dead Space jsem si dlužil už dlouho. Původní hra mě úplně minula, protože jsem byl tou dobou dostatečně saturován Silent Hilly a Resident Evily, tak jsem nějak necítil potřebu se do toho pouštět.
    Hrál jsem výhradně po setmění se sluchátky na uších a místy je to teda velice intenzivní. Pasáže ve stavu bez tíže skvělé, klidně by jich mohlo být víc. Pocit obří opuštěné vesmírné stanice uprostřed ničeho se podařil na výbornou. Co mě ale strašně štve, je absence jakéhokoliv úhybného manévru, nebo obrany. Tlačítko pro dodge mi prostě chybí, všechna monstra tak člověk musí vystřílet na první dobrou, případně je paralyzovat a odběhnout dál.

    Celkově milé. Lootování nepřátel rozšlápnutím mi bude chybět, ale vracet se k tomu nebudu. 7/10

    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    DOOM Eternal / PS5 / 26 hodin / #dohrano
    Nakonec jsem to zlomil, ale je to teda neuvěřitelně hektický, můj gamepad bude teď potřebovat cigaretu.

    Každopádně finální verdikt: DOOM 2016 je lepší.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Wolfenstein: Youngblood (2019) / PS5 Pro + Portal / 24 hodin / #dohrano

    TL;DR Poslední Wolfenstein je za mnou, IB challenge Escape From Castle Wolfenstein splněna. Za odměnu mi teď musíte říkat Terror Billy :-P Jo a byla to nejhorší hra celé série. Dál číst nemusíte.

    * * * * *

    Sorry jako, ale Wolfenstein bez Blažkoviče prostě není Wolfenstein. On tady B.J. sice je, ale jen v cutscénách - ani chvilku si za něj nezahrajete. Tak jsem ho aspoň dal na dva ze tří závěrečných screenshotů. Jinak jsou tentokrát v podstatě všechny postavy ve hře ženského pohlaví, samozřejmě až na hlavního záporáka a pár očividných nýmandů, které musíte zachraňovat v sidequestech. Hrát za holku mi nevadí (zdravíme Laru, EVE, Joannu, 2B, Chloe, Bayonettu, Jill, Chun-Li a další), ale hrát za jednu ze dvou Blažkovičových dcer bylo čiré utrpení. Ono totiž i když tuhle hru hrajete sám, tak vlastně hrajete za obě a to je fakt zlý.

    Youngblood je primárně co-op a hrát ho sám vlastně odporuje záměru tvůrců. Dokonce mi dalo dost práce objevit, jak vlastně single hru rozjet (musíte zahostovat hru a nastavit ji jako offline, což je fakt neintuitivní). Jenže já prostě vždycky všechno hraju sám a nehodlám na tom nic měnit. Vybral jsem si tedy jednu ze sester (je úplně jedno jakou si vyberete - obě jsou ošklivé, protivné a navzájem se oslovují mužskými jmény), ale té druhé jsem se nezbavil, hrál za ni algoritmus. Zdráhám se říct AI, protože dneska si pod tím každý představí něco jiného, než bych měl na mysli. A hlavně spíš než umělá inteligence je to umělá tupost.

    Ono jde o to, že ségra mi celou dobu nejen strašně lezla na nervy debilníma kecama, ale hlavně se v akci chovala jako totální poleno. Nedokázala si prostě najít klidnější místečko, odtamtud postupně sejmout ty nejhorší protivníky a zbytek dorazit zblízka, ideálně zezadu sekerou. Ne, místo toho se vždycky sebejistě vydala přímo doprostřed chumlu nepřátel a za chvíli už chcípala, takže jsem tam musel taky naběhnout a "dobít" jí zdraví. Ve hře je totiž něco jako společný životy, který jsou maximálně tři. Pokud někdo z vás dvou umře, tak umře i ten druhý. Takže se musíte pořád starat jeden o druhého, což chápu ve skutečným co-opu, ale tady mě to fakt neskutečně sralo.

    Jinak se to v podstatě hraje podobně, jako předchozí New Colossus, akorát že:

    * místo ponorky slouží jako centrální hub sídlo odboje v pařížských katakombách
    * místo plnění misí po světě se vydáváte do různých městských částí Paříže
    * místo absurdního humoru... není vlastně nic, nebo jsem apoň nic nepostřehnul
    * všichni mluví s přehnaným jakože francouzským přízvukem, což je otravné
    * lokací je opravdu málo a i když jsou krásné, tak jsou dost malé
    * hlavních questů je jen sedm (!), každý z nich tak na hodinu
    * vedlejších questů jsou tři prdele, ale jeden jako druhý a jsou nudné

    Ten poslední bod vlastně platí i pro New Colossus, ale tady je vzhledem k minimálnímu množství dostupných lokací mnohem zjevnější. Tvůrci se to rozhodli "vyřešit" tak, že pod každou lokací jsou ještě podzemní katakomby, ve kterých se některé sidequesty odehrávají... Ale i tyhle lokace jsou jedna jako druhá a navíc je v nich hovno vidět :-) Takže jsem si jako jeden z prvních zbraňových upgrade pořídil svítilnu na kvér, abych nemusel pořád prohazovat baterku a zbraň. Toho jsem si užil dost ve třetím Doomu, ale tam to aspoň spolu se sound designem budovalo atmosféru. Tady to bylo jen otravné.

    Tolik hodin jsem ve hře strávil vlastně jen proto, že hlavní questy a bossové v nich jsou oproti sidequestům neúměrně obtížnější. To jsem zjistil hned u toho prvního, který mě vzhledem k tomu, že jsem tou dobou (vlastně hned na začátku) neměl prakticky žádné upgrady, opravdu nepříjemně překvapil. Za normálních okolností bych to asi ragequitnul, ale já tu IB challenge fakt chtěl :-) Takže jsem si dočasně snížil obtížnost (jinak jsem jel na mou oblíbenou normální prostřední), nácka udolal a pak se hned pustil do levelování. No a vyplatilo se. Kdybych se totiž prosekal jen hlavní dějovou linií, tak bych po jejím skončení neměl už vůbec žádnou motivaci se do sidequestů pouštět.

    Nicméně bylo to fakt utrpení. Gunfight není špatný a pár zbraní jsem si vyloženě oblíbil, stejně jako vrhací sekery. Speciální oblek, který máte na sobě, ospravedlňuje možnost určitých nepřirozených vylepšení (dočasná neviditelnost, dvojskok, poweslam atd.), které jsem občas s radostí použil. Nepřátelé jsou rozmanití, mají svá slabá místa, pořád něco šprechtí německy, mají rozumný levelscaling a jejich "inteligence" je na úrovni ségry, což úplně nevadilo :-) Ale jakous-takous atmosféru hry mi totálně zničily neustálé debilní kecy obou sester a jejich soudružek odbojářek. Kdo tohle vymyslel, toho by měli pověsit za koule (pokud je má).

    Když na sebe ségry během přestřelky pořvávají věci typu: "Holy fucking shit! You're pretty awesome!", "You're killing it, sis!", "Badass and inspirational!" (opravdu!) nebo "I'm born to kill more Nazis!", tak jsem skřípal zuby (ale v tom bordelu při přestřelce to většinou nakonec zaniklo). Když mi při misi někde v továrně plné nácků, kterým jsem se zrovna snažil šikovně vyhnout a najít si lepší pozici, najednou zapraskalo ve sluchátkách a hlavní odbojářka mě začala dojatě ujišťovat, že na nás spoléhá celý odboj, Francie, lidstvo atd., tak jsem málem vyskočil z kůže (ale děje se to tak často, až jsem si na to nakonec zvyknul).

    Ale že ségra bude během mého lootování, které mě na rebootovaném Wolfensteinovi vždycky hodně bavilo, náhodně pobíhat kolem a pořvávat: "Oh shit, what is this for?", "Hey sis, look what I found here!", "Wow, I found something cool!" (třeba při pohledu na lékárničku nebo kus papíru...) nebo prostě jen "Hey ya!", když šla jen tak kolem (vždycky jsem se leknul, že zdraví nějakýho nácka, čehož by určitě byla schopná), to mě fakt moc a moc sralo. Kolikrát jsem si ji při tom spletl s náckem a pokropil ji. Kolikrát jsem zalitoval, že hra nemá friendly fire. Kolikrát jsem si přál, abych se jí mohl nějak zbavit. Jen aby už zavřela hubu!

    Jak je vidět, já prostě fakt nejsem týmový typ :-D Ani v životě, ani v práci, ani ve hrách. Nicméně tohle si B.J. Blažkovič opravdu nezasloužil... A to ani nemluvím o tom, jak ho prezentovali během zakončení hry (nebudu spoilovat). Youngblood jsem si tímto sice odškrtnul, ale za součást série ho prostě nikdy nebudu považovat. A pokud se Wolfenstein dočká nějakého dalšího restartu (protože vytyčeným směrem podle mě nelze dál pokračovat), tak doufám, že to bude návrat ke kořenům. MachineGames hry umí, pokud dostanou dobrý background (viz Indy). A původní Wolfenstein je v tomhle směru materiál jako žádný jiný!





    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    DOOM (2016) / PS5 / 18 hodin / #dohrano

    Jedu teď na vlně FPS, ale jelikož Eternal mě moc nebavil, nechtěl jsem vysolit plnou cenu za Dark Ages. A tu jsem si vzpomněl, že původní restart Dooma z roku 2016 jsem úplně vynechal.

    Zklamaný jsem nebyl, naopak, je to super. Oproti trojce je to daleko rychlejší a větší řezba, ale zase tam člověk neskáče jak koza jako v Eternalu. Mezi Doom 3 a Eternal je to IMHO přesně na půl cesty. Prostředí střídající zdevastovanou Marťanskou základnu a peklo evokuje trojku, zbraně a glory kills zas Eternal.

    Parádní akční řežba, jsem rád, že jsem ho dal.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Pure Mini Golf / PS5 / 1 hodina / #dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    LocoRoco (2006) Remastered (2017) / PS5 + Portal / 9,5 hodiny / #dohrano

    O tom, jak moc mám rád Loco Roco a co pro mě znamená, jsem se rozepsal před pár lety, kdy jsem dohrál dvojku. Zmiňuju tam taky, že existují remastery pro PS4, ale že už to není ono. Ovšem život je změna: nakonec jsem se je stejně rozhodl odehrát, hlavně kvůli trofejím. Do trofejí jsem totiž blázen ¯\_(ツ)_/¯

    Infinite Backlog má navíc na LocoRoco sérii challenge Rock the World. Jakmile dohraju remasterovanou dvojku (nemusel bych, ale já se na to naopak hrozně těším), čeká na mě třetí díl - Midnight Carnival. Ten mi ovšem vůbec nesedl, protože byl založený na úplně jiné mechanice pohybu, takže jsem ho před lety nedohrál... Ale tak třeba mi to teď s odstupem půjde líp.

    Zatnu prostě zuby. Challenge je challenge :-)





    V__M
    V__M --- ---
    Silent Hill 2 Remake / PS5 / 20 hodin / #dohrano

    Po víc jak dvaceti letech zpátky v pekle. Jak moc jsem se na tenhle moment těšil a snad i trochu bál, že tu původní hrůzostrašnou zkušenost už nic nepřekoná.
    A překonalo. Remake je lepší ve všem. Je to esence audiovizuálního teroru, který nemá ve svém žánru konkurenci. Takhle jsem se po nocích se sluchátky na hlavě snad ještě nebál a to jsem původního Silenta dohrál nesčetněkrát a věřil, že mne nová verze nemá čím překvapit.

    Teď už mi ke štěstí zbývá jen víra v remake Silent Hillu 4: The Room, který stále považuji za jeden z nejsilnějších dílů. Čekání na něj mi bude krátit nekonečné bloudění v mlžných ulicích města, které jsem si tak zamiloval.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ratchet & Clank (2002) Classics HD (2012) / PS3 / 24 hodin / #dohrano

    Letmým pohledem na IB challenge Rip Ya a New One jsem zjistil, že z mnohaleté franšízy Ratchet & Clank mám dohrané vlastně jen poslední dva díly (Rift Apart a remake prvního dílu). U "kapesního" vydání Size Matters na PSP jsem už roky zaseklý u finálního bosse a nedokážu se přes něj dostat, z původní trilogie na PS2 jsem hrál asi jen dema a Future tetralogie na PS3 mi unikla úplně... Nicméně jako odměnu za challenge bych si mohl přivlastnit titul Galactic Hero a to by se mi hrozně líbilo :-) Takže jsem se rozhodl dotáhnout to do konce.

    A tentokrát pěkně od začátku, což obvykle nebývá mým zvykem. Mám rád trofeje, takže jsem se první díl, který v roce 2002 vyšel původně na PS2, rozhodl hrát v HD remasteru pro PS3. Ten vznikl k desátému výročí série, resp. vznikly remastery všech tří těch prvních dílů jako Classics HD kolekce. Tahle série HD remasterů je mimochodem jedna z nejepších věcí, kterou kdy Sony pro PlayStation udělala, a vřele doporučuju si ji obstarat. Je to čirá radost!

    No, ale jinak co říct o prvím dílu, abych se neopakoval... Ale vlastně nakonec proč ne:

    "Všechny tyhle R&C hry (je jich deset plus čtyři off-spiny) jsou už od dob PS2 vlastně pořád stejné. Cestujete mezi planetami, každá je jiná, hopsáte po nich, občas něčím otočíte a váš robůtek řeší puzzle. Když něco rozbijete nebo někoho rozstřílíte, vypadnou z toho šroubky, za které si kupujete zbraně. Čím víc nějakou zbraň používáte, tím víc je silnější a odemykají se jí sloty pro upgrady, takže je musíte používat všechny (budou se hodit). Zbraně jsou zábavně střelené. Kromě šroubků sbíráte ještě něco dalšího (třeba diamanty) a za to si ty upgrady kupujete. Upgradované zbraně používáte na silnější a silnější bossy, až přijde ten nejsilnější a vy zjistíte, že ho nedáte. Tak začnete prolézat mapu a grindovat, nakonec si najdete/složíte/koupíte RYNO (tu nejsilnější zbraň ve hře), no a s ní už toho bosse nějak udoláte. Konec, titulky."

    Tohle jsem napsal po dohrání zatím posledního dílu Rift Apart na PS5 a prostě to platí. Jedničkou to všechno začalo, takže tam mechaniky sice ještě nejsou úplně doladěné (např. nelze upgradovat zbraně), ale ten celkový vibe tam už je. Vzhledem k tomu, že mám už odehraný remake prvního dílu z roku 2016, tak ho teprve teď po dohrání originálu můžu pořádně ocenit. Takhle se mají dělat remaky - vychytat chyby, přidat QOL vychytávky a třeba i animované cutscény. Ty svou filmovostí předčí i onen ne úplně povedený skutečný film, který byl tenkrát zrovna v kinech... Ale i ta "čistá" jednička se svou občas dementní kamerou, neohrabaným mířením a trošku chaotickým příběhem se mi hrála poměrně hezky. Na ten věk až podezřele hezky. Totiž na věk té hry, ne můj :-D

    Na posledním screenshotu je vidět, že mi toho ve hře ještě dost zbývá, ale dohánět to asi nebudu. Některé trofeje jsou hodně těžké a hledat zlaté šroubky podle návodu se mi teď zrovna nechce. Místo toho buďto hned rozjedu dvojku, a nebo se znovu pokusím o dohrání té PSP pekelnosti. Spíš to druhé, ať se toho konečně zbavím. Přece to musí nějak jít!





    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Robocop: Rogue City / PS5 / 15 hodin / #dohrano

    Střílečka s plechovým policistou v hlavní roli se povedla. Je tam spousta střílení, docela dost kecaní a trocha detektivní práce. Samotné střílení je po čase trochu repetitivní, ale hra drží dobře tempo, příběh se hýbe dopředu a délka je tak akorát, takže mě to bavilo až do konce.

    Je to úplně nacpané referencemi na původní filmy, takže pro fanoušky filmů s Robocopem je to jednoznačně lahůdka. Celkově je z toho cítit, že vývojáře to bavilo, je tam spousta vtípků, hlášek i situačního humoru. Zaznamenal jsem i odkaz na Red Dwarf.

    Grafika je excelentní, i když občas je z některých animací trochu znát, že to není úplně AAA titul.

    Celkově vřele doporučuji, dal bych tomu solidních 8/10

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    Star Wars: Outlaws / PS5 Pro / 56 hodin / #dohrano

    dámský SW! :) me to bavilo od zacatku do konce. pro fanousky SW imho povinnost. supr grafika, hudba, bugu pomalu, spis uz vetsinu opravili.

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Rogue Trader / PS5 / 86hodin / #dohrano

    Jedno z nejlepších CRPG které jsem hrál. Naprosto monumentální záležitost a pro fanoušky kvalitních příběhových RPG či WH40K naprostá povinnost. Příběh je naprosto parádní a snese srovnání s nejlepšími díly z Black Library. Množství voleb a možností je pohlcující až zahlcující, svoboda v rozhodování parádní...takhle to má vypadat.

    4/5 hry jsem jel na střední obtížnost abych ji ke konci snížil...už jsem to chtěl dojet, rozhodně si ale někdy průchod zopakuji s DLC a vim že pujde o naprosto odlišnou zalezitost. Variant konců je asi nepočítaně, ale moje volby Iconoclasta mě nakonec nasměrovali k tomu, že jsem stvořil svébytný sektor kde kultura a lidská práva hrají prim a odtrhl jsem se Imperia a jejich věčných válek...supr.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Lost Records: Bloom & Rage / PS5 / 14 hodin / #dohrano

    Viete čo? Nebude to pre všetkých, ale mne sa to fakt páčilo. Prvá kazeta je trochu wtf/vibe letných dní, keď má človek 16/I Know What You Did Last Summer, ale v druhej kazete sa to celkom poskladá a ku koncu aj začne byť jasné, čo tým všetkým chceli básnici povedať a prečo. Komu sa páčil prvý Life is Strange a zvlášť Before the Storm, ten nebude sklamaný. Za mňa možno aj 9/10 pre ten extrémne presný vibe check.

    GEE
    GEE --- ---
    Dragon Age: The Veilguard/PS5/60 hodin/ #dohrano
    Internet umí být zlý místo a kvůli kulturním válkám odepsat poměrně dobrou hru. Pokud bych si měl na něco stěžovat, bude to slabší příběh, nezajímaví parťáci a jejich příběhy nebo opakovaný zabíjení draků osekáváním svítících nožiček. Ne na to, že je tu jedna postava nebinární.

    Prima akční RPG, který vám sedne, pokud máte rádi přímočařejší hry a tu a tam zavzpomínáte na Mass Effect 2/3.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Stellar Blade (2024) / PS5 Pro + Portal / 90 hodin / #dohrano

    Jubilejní patnáctá platina, letošní pětadvacátá dohraná hra a doživotní místo v osobní top desítce. To všechno pro mě znamená tahle korejská PS5 exkluzivita, se kterou jsem strávil poslední dva měsíce. Hrát jsem začal na začátku března, na začátku dubna jsem se po pětačtyřiceti hodinách poprvé dočkal titulků. Ale bylo potřeba ještě jednou tolik času a tři (!) další průchody, aby cinkla platina. A víte co? Nelituju ani jediné chvilky, kterou jsem tomu věnoval!

    Když se řekne Stellar Blade, tak není možné nezmínit jistou podobnost s japonským klenotem NieR: Automata... Nicméně protože už to za mě naštěstí udělal NAGASAWA, tak do toho nemusím znovu zabrušovat :) Dodám jen, že i když je ona podobnost místy až do očí bijící, jde stále jen o jakési klouzání po povrchu. Hloubky a komplexnosti světa NieRu dosahuje jen málokterá hra a zrovna Stellar Blade to rozhodně není. Je to taková jakoby arkádová pocta, ve které šlo tvůrcům primárně o něco úplně jiného, než melancholické filosofování o smyslu života, stvoření a tak vůbec. To ale samozřejmě vůbec nevadí.

    Naopak! Při hraní jsem si spíš než na NieR daleko častěji vzpomněl na první a druhou Bayonettu, Lollipop Chainsaw nebo Heavenly Sword, což jsou všechno sekačky, které miluju (až na tu poslední záležitost, která mi sice fakt nesedla, ale zase má dost podobný soubojový systém). Silné ženské hrdinky jsou prostě moje slabost! :-) O tom by ostatně Lara Croft (Legend, Anniversary, Underworld, TR2013, Rise, Shadow) měla něco vědět... Ano, i trochu z téhle mé další oblíbené série jsem nakonec ve Stellar Blade našel. A když se k tomu přidá ještě možnost oblékání asijské hrdinky do různých pěkných oblečků, vychází mi z toho téměř dokonalá hra, hehe.

    Vsuvka: screenshotů jsem tentokrát pořídil tolik, že jsem je radši naházel do samostaté galerie. Bacha, asi tam budou nějaké spoilery. Ale ne že by na tom zrovna u téhle hry nějak výrazně záleželo...

    Budete hodně bojovat a bude vás to bavit. Budete plnit hlavní i vedlejší questy - ty první budete muset a ty druhé budete chtít, protože za ně získáte spoustu věcí, kterými se postupně vylepšíte. Budete prozkoumávat prostředí a hledat něco, co není na první pohled vidět, ale když to nakonec najdete, tak vám to udělá ohromnou radost. Postupně se dostanete do devíti lokací, z nichž většina jsou sice koridory (nicméně dost rozvětvené a celkově dobře nadesignované), ale ty dvě nebo tři otevřené fakt stojí za to. Všude na vás budou netrpělivě čekat desítky druhů nepřátel, se kterými si časem dokážete poradit levou zadní, ale u bossů se zapotíte pokaždé. A v neposlední řadě budete taky chytat ryby, což byla činnost, kterou jsem ve hře strávil poslední herní týden (protože je za to trofej a já blbec si to samozřejmě nechal až na konec).

    Během toho všeho budete postupně rozkrývat strašlivé tajemství, které vám ale pravděpodobně dojde už někdy kolem poloviny hry. A vlastně to není ani moc důležité, důležité jsou až samotné konce hry, které jsou celkem tři. Protože se jich nedá dosáhnout během jednoho průchodu, budete potřebovat minimálně dva. A nebo čtyři, pokud budete vemeno jako já a dopředu si nenastudujete, jak přesně máte postupovat. Potěšující je, že pokud po prvních titulcích rozehrajete New Game+ (což výrazně doporučuju), bude každý váš další průchod svižnější a zábavnější. Navíc když se budete snažit, už během toho druhého můžete být tak OP, že budete většinu protivníků dávat během pár sekund a budete moct věnovat čas exploraci. Pokud jedete na trofeje, budete to potřebovat.

    Dalo by se tedy Stellar Blade vůbec něco vytknout? Ale jistě. Asi nejvíc mě štvalo různé skákání, šplhání a traverzování, kterého si užijete docela dost a které není úplně dobře technicky zvládnuté. Mnohokrát jsem někam spadnul jen proto, že se hrdinka někam netrefila, i když to na první pohled vypadalo dobře. Asi nejhorší jsou v tomhle směru visící provazy, které je opravdu těžké přemluvit ke spolupráci. Co dál? Při druhém a dalších průchodech jsem nedokázal pochopit, proč jsou některé cutscény a dialogy nepřeskočitelné. Obojího je přitom ve hře poměrně hodně a většina skipnout jde, ale něco prostě ne. Stejně tak jsem si při opakovaném hraní nemohl nevšimnout, že hudba je sice opravdu pěkná, ale je jí vlastně dost málo, takže se nakonec pořád opakuje. No a pak mě taky dost zarazilo, jak špatně vypadají některé textury (typicky skály, kameny a další přírodní povrchy). V porovnání s tím, jak jinak hra vypadá naprosto špičkově, mě to několikrát vyloženě praštilo do očí. Každopádně jsou to všechno věci, které lze snadno prominout.

    Závěrem jedna dobře míněná rada: až to budete hrát, dejte si to s korejským dabingem. Fakt. A nezapomeňte, že jak je vidět na prvním screenshotu níže - s milým úsměvem jde vždycky všechno líp! :-D





    V__M
    V__M --- ---
    Stellar Blade / PS5 / 36 hodin / #dohrano

    Tahle hra mě během svého uvedení nějak minula, ale díky zdejším recenzím jsem tomu nakonec dal šanci.
    A teda takovouhle jízdu jsem nečekal. Na kvalitu Nieru to samozřejmě nemá, ale i tak to bylo mimořádně kvalitně strávených 36 hodin, z nichž asi 10 jsem se kochal hlavní hrdinkou ve foto režimu.)
    Ne jako fakt, z žádné jiné hry nemám tolik screenshotů. Za to je mi trochu stydno, ale což. Pro příznivce sci-fi žánru, hutné řežby s dokonalým ovládáním a vnadných asiatek je tohle jasná volba.

    Jediné mínus jsou trochu monotónní a tupé sidequesty, ale co by člověk pro nové bikini neudělal.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Dave the Diver / PS5 / 66 hodin / #dohrano

    Čekal jsem feel good relax, pohodu a nezávislárnu a dostal jsem místo toho nekompromisně tvrdou korejskou šichtu s troj-áčkovou produkcí kamuflovanou pixel artem. Klidně moh být tenhle držitel ceny BAFTA o dvacet hodin kratší včetně DLC kolaborace s Yakuzou, Balatrem a Dredge a vůbec bych se nezlobil. Tak jako tak byla tahle kompilace miniher s vlastními minihrami moc fajn.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Hogwarts Legacy / 24 hodin (hlavni pribeh, zbyva mi ale jeste spousta sidequestu) / PS5 / #dohrano
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Astro Bot / PS5 / 31 hodin / #dohrano

    Jedna z nejlepších plošinovek vůbec? Nepochybně. Proti tomu, že Astrobot sbíral ceny a desítková hodnocení hráběmi nemůžu říct ani popel. S tím, že se ale jedná o GOTY čistě subjektivně už problém mám. Neberte mě špatně. Nápady, hrátky s fyzikou, prostředím a materiály nemají obdoby. Hra zasáhne celé generace a Team Asobi převálcoval i monopol Nintenda, ale mně v tom chyběly pestřejší emoce, které od GOTY očekávám. Během hraní Astrobota jsem samozřejmě level co level žasnul, usmíval se a u frustrujících levelů nadával, ale to bylo všechno a coby bonus jsem dostal permanentní Sony masáž v podobě korporátního materiálu, který mi lezl v druhé polovině mechanického hraní i ušima.

    PlayStation mám rád, jsem fanboy, ale tady se i ten fanservis proměnil postupně v regulérní ganbare bukakke digitálních ohňostrojů, čtverečků, koleček, trianglů, konzolí, ovladačů, křížků a ikonických postav. Za loňský rok si pro mě osobně ohledně hry roku nadále podávají ruce Wukong s Kunitsu no Gami a Astro je pro mě sice geniální plošinovkou, ale i přesto stále jen specifickou žánrovkou ukotvenou ve vesmíru Sony se specifickou cílovkou.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Star Wars: Outlaws / 32 hodin / PS5 / #dohrano

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam