• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    BOBESH: Respect, naprostej a cistej reapect.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    BOBESH: Kdybych neznal MH, tak by dokonce zli jazykove mohli rikat, ze jestli ti trvalo dohrat hru za 1.4k hodin behem peti let nebo kolika, ze ses jako v podstate neschopnej.

    Nastesti MH znam, do podobne endgame faze jsem dotlacil jem ctyrku a tam jsem mel zhruba 700 hodin tusim - no hra nemela tituloy pro Grank, tak ji povazuji fakticky za nedohranou ;).
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    DEEFHA: sim te!! :D ode me to byl pouze takovej restik! vy vsichni, co sem prispivate a delite se o dojmy tu nasazujete latku. ja si to tu maximalne muzu cist. na platiny a dohravani sou tu jiny ke zmince.)
    dekujeme, ze se starate o diskuzi pane!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    @all FYI Letos budu vždycky na začátku měsíce manuálně procházet žebříček a případně ručně opravovat věci, které mému skriptíku unikly. Chlapci a děvčata, zandávejte tam ty lomítka a hashtag, můj parser už chytřejší nebude :-)

    Každopádně chci říct, že BOBESH nám pro letošek s tím svým Monster Hunterem nasadil laťku setsakra vysoko a budeme se muset něco snažit, abychom ho aspoň trochu dohnali... Takže neflákat se a dohrávat! :-D
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Xenosaga 1 / Retroid Pocket 5 / 34,5 hodin / #dohrano

    Xenogears zanechaly tak silný dojem, že jsem se pustil do Xenosagy.

    První díl má své mouchy, zejména jsem si musel zvykat na trochu sterilní 3D grafiku PS2 (paradoxně na docela půvabnou kombinaci 3D prostředí a 2D spritů v Xenogears z PS1 se mi koukalo líp), dále mě štve, že ti parádní obří roboti z Xenogears jsou tu nahrazení docela mizernými AGWS, které mají jen tak 4 metry, v příběhu moc nehrají roli a nejsou nic moc ani v soubojích, od půlky hry do konce jsem je prakticky nepoužil. A poslední stesk je na absenci mapy ve většině lokací.

    Ale nakonec mě vtáhl výborný příběh a skvělé postavy v čele s se zábavně napsanou chladnou cyber ženou KOS-MOS a taky funkční a celkem propracovaný soubojový systém. Obtížnost byla poměrně vysoká, člověk u toho musel trochu myslet, ale dalo se to. Save pointy strašně daleko od sebe, jakože třeba hodinu a půl hraní, bez save state bych se na to asi vykašlal.

    Za zmínku stojí i výborná hudba a rozsáhlé filmečky, které hru provází a opravdu se povedly. Mám save state těsně před poslední ťafkou finálnímu bossovi, takže ten závěrečný si jdu zrovna dat ještě jednou.

    Finální verdikt - ne taková bomba, jako Xenogears, ale pro JRPGfily jako jsem já skvělá pařbička. Hned dám stahovat dvojku :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Njn. Nerad bych, aby se pro mě hraní stalo povinností nebo dokonce "prací" :-) I těch mých ročně nahraných 600-800 hodin mi přijde asi už trochu moc.
    STARF
    STARF --- ---
    KAJJAK: cca 15k, uz si to nepamatuju... rok 2008-09

    byla to doba nekdy mezi stredni a vejskou a s prvnim datadiskem me to nejak cele prestalo bavit... hral jsem pak ke konci za gildu Ave na Magtheridonu a pretahovali jsme se s Nihilum o world first killy bossu, coz vyzadovalo grind tak tech 8h denne
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    STARF: za kolik jestli to neni tajne?
    STARF
    STARF --- ---
    DEEFHA: ja mel ve vanilla WoW cca 450 dnu playtime, nez me to omrzelo (hral jsem to od beta verze)... pak jsem prodal ucet nejakymu sejkovi v Arabii :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ale jo, já hraju tak nějak skoro všechno... Ale nikdy mi nic nevydrželo takhle dlouho :⁠-⁠)
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    DEEFHA: Nebo Warcraft a Dotu.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    DEEFHA: tys nikdy nehral treba civilizaci?
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    BOBESH: 1409 hodin! Co je to kurva za číslo? To jsem v životě neviděl :-D
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DEEFHA: Je to klasický openworld s celkem zábavnými bossfighty. Jen je potřeba překousnout slovník a počáteční charakter hlavní hrdinky, který je potřeba pro vývoj postavy viz. dále. Příběh je nakonec slušný a s pár pěknými zvraty. Celkově mi pris6, že je dost cílený na Young adults a jako takový dobře napsaný s pomalým a nenápadným dávkováním "nikdo není zbytečný a své místo a přátelé si určitě najde i když mu to tak zrovna teď nepřipadá" narrativem

    A tím že to nemá žádný "dohraj na nejvyšší obtížnost" Achievementy, tak je patina dost nízko vysící ovoce...
    ... až na jediný QTE v celé hře - tanec. "And this!" mě bude ještě chvíli pronásledovat v nočních můrách :-]
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    zplatinoval jsem!
    pardon za chlubenicko, je to moje prvni v zivote, jedina, pro me vyznamna. ja si na ty nule zakladal! :))

    Monster Hunter: World / PS4,PS5 / 1409 hodin / #dohrano

    Dojmy? Pro me jedna z top her a serii spolecne s Yakuzou. Jestlize prave za Yakuzu muzu podekovat id Nagasawa, za Monster Huntera dekuju id Kofila :) Paradni svet, kde se da jak vidno utopit stovky hodin. Vyborna hudba a zvuky celkove to jen podtrhujou. Proste japonci ;) Obrovska zabava zvlast pokud mate partaky, s kterejma muzete lovit. Super celosvetova komunita. Sem rad, ze jsem to stihnul do blizkyho vydani novyho dilu a doufam, ze se potkame v Monster Hunter: Wilds! :)
    Lovu zdar!

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TRAGED: Tě to koukám nějak bavilo :⁠-⁠)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    #Forspoken na #PS5 Pro 85h na Platinu

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    DEEFHA: Ja to mel naopak, trojkou jsem projel jako nuz maslem, zatimco jednicku jsem zacal pred sesti rokama, pak zkusil o tri roky pozdejc jit trochu dal a nevim, kdy se k tomu vratim. Me ty areny nevadily, ja u tohoto typu hry naopak vitam, ze tam vzdycky je jasne dano tady se bojuje, pak tady je cesta dal a tady se skace. U jednicky jsem obcas fakt nevedel kudy dal a otravovalo me to.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Shadow Warrior (2013) / PS5 Pro / 15,5 hodin / #dohrano

    Původního devadesátkového Shadow Warriora jsem moc nehrál, ze všech buildovek mě tehdy z nějakého důvodu zaujal nejméně (v mých očích ho předčil dokonce i Redneck Rampage). O jeho vizuálu, zbraních, hrdinovi a specifickém humoru nicméně určitý pojem mám... Což určitě hraje roli v tom, že se mi tenhle reboot nakonec vlastně hodně líbil.

    Ano, sám jsem se tomu divil :-) Šel jsem do něj totiž s naprosto nulovým očekáváním. Před pár lety jsem zkoušel trojku (vždycky všechno hraju mimo pořadí, že?) a zahodil jsem ji u prvního bosse. I když jsem si pak zjistil, že jednička a dvojka by měly být trochu jiné (hlavně méně arén), nijak jsem se do nich nehrnul. Navíc jsem nedávno zkoušel Evil West, za kterým stojí Flying Wild Hog stejně jako za celou rebootovanou sérií SW, a taky jsem ho zhnuseně odložil... Takže jsem si řekl, že je potřeba se definitivně ujistit, jestli tihle Poláci opravdu dělají všechny hry pro mě absolutně nehratelné.

    A jsem rád, že jsem se aspoň v případě SW1 konečně mýlil! Po velice vlažném rozjezdu během Prologu, kdy jsem znuděně zvažoval odložení na neurčito (neboli zahození), se něco zlomilo a začala jízda, kterou jsem si pak užíval až do překvapivě vzdáleného konce. Tím okamžikem, kdy jsem hru vzal na milost, byl konec první kapitoly. Tehdy se hlavní hrdina (mladý a ještě vlasatý nájemný vrah Lo Wang z původního SW) dá dohromady s démonem jménem Hoji, oholí si hlavu a vydá se na cestu pomsty lemovanou tisícovkami mrtvol. To poslední berte doslova, protože za 2500 rozsekaných enemáků je i trofej a není úplně obtížné ji získat :-)

    Démon Hoji byl jediným světlým bodem, který mě zaujal na trojce. A celé to na něm hodně stojí i v jedničce! I tady tvoří s Lo Wangem sice nesourodou (oba žene pomsta, ovšem každého z trochu jiného důvodu), nicméně navzájem se potřebující dvojici. Oba na střídačku hláškují a přes potoky krve nechávají pronikat záblesky zběsile šíleného humoru. Přesně tohle bylo spolu s množstvím odkazů a narážek na původní hru to, co mě u rebootu nakonec udrželo celých zbývajících sedmnáct kapitol do konce. Kdybych originál znal ještě lépe nebo ho třeba dohrál, asi bych se bavil ještě víc. Ale i to málo stačilo.

    I přes to, že arény tu samozřejmě jsou (jen nejsou tak okaté). I přes to, že ovládání je mírně netradiční (ale člověk nakonec zvykne všemu). I přes to, že grafika osciluje mezi divnou a hnusnou (což ale zcela vynahrazují některé secret oblasti, vyvedené ve stylu původní hry!). I přes to, že neviditelné zdi ohraničující koridory spojující oblasti s arénami jsou absolutně všude a hra vám nedovolí jít nikam jinam, než kde byste právě měli být (vzhledem k tomu, že mapu to nemá a některé levely jsou překvapivě rozlehlé, to ale vlastně neberu jako zápor). I přes to, že "příběh" nedává moc smysl (ale to máte jako s "příběhem" v pornu...).

    I přes to všechno další, co by se hře dalo nebo možná i mělo vytknout - já se prostě bavil. A pevně doufám, že se budu bavit i u dvojky. Protože tam to skončí a trojku znovu zkoušet nebudu. Fakt mi to přijde jako úplně jiný typ hry. Já mám prostě co se týče FPS dost oldschool požadavky :-)



    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Gun.Smoke (1988) / NES @ RetroArch / 3 hodiny / #dohrano

    V rámci právě probíhající IG challenge Draw Your Guns jsem pro začátek sáhnul po původně arkádové záležitosti z roku 1986. Ta byla následně naportovaná na kdejakou platformu a vyšla v různých Capcom kompilacích i na moderní konzole. Já jsem ale zvoil o dva roky mladší verzi pro NES, která je úplně jiná něž všechny ostatní (jiná hudba, grafika, příběh atd.) a hlavně má podporu pro RetroAchievements. Musím tam totiž konečně začít něco sbírat, ať se Miyoo nenudí :-)

    Gun.Smoke je vertikálně skrolující westernová střílečka s mírně netradičním ovládáním. D-padem ovládáte vašeho hrdinu a můžete chodit všemi směry (samozřejmě pokud to překážky dovolí). Tlačítky A a B střílíte, a to tak že A střílí šikmo vlevo, B šikmo vpravo a A+B rovně před vás. To je trochu nepraktické a původní arkáda na to měla tlačítka tři, ale NES holt nic jiného než A a B nemá, takže proto.

    Nicméně dokud jsem se náhodou kvůli něčemu jinému nepodíval do manuálu, tak jsem kombinaci A+B sám neobjevil a celou dobu jsem se dost divil, že můžu střílet jen šikmo :-) Jenže v tu chvíli jsem už uměl odpovídajícím způsobem traverzovat prostorem a vlastně jsem toho šikmého střílení dost využíval... Takže jsem tímhle způsobem pak hru i dohrál a rovně před sebe jsem střílel jen minimálně. Prostě jsem se adaptoval na hendikep. A teda taky hlavně proto, že Miyoo má čtyři tlačítka a nemá je do čtverce, ale do kosočtverce, takže mačkat dvě tlačítka dohromady je tak jako tak obtížné a neergonomické. Asi by se to dalo remapovat, ale kdo by to zkoumal.

    Hra není úplně lehká, občas je na obrazovce slušný bullet hell, nepřátelé v pozdějších levelech chodí i zezadu a protože vy dozadu (a vlastě ani přímo doprava a doleva) střílet nemůžete, tak dostat se z některých situací vyžaduje hodně obratnosti... Ale naštěstí se nejedná o žádnou přehnaně dlouhou záležitost (šest levelů) a hra poskytuje dostatek vylepšení, která můžete sbírat nebo si je koupit (zbraně, střelivo, kůň...) a která vám pomohou snadněji dosáhnout konce. Btw jedinou věcí, které musíte v každém levelu najít a sebrat (nebo si koupit), je "Wanted" plakát na bosse na konci levelu. Dokud ho nemáte, boss se nezjeví a level jede pořád dokola. Zajímavé.

    Pokud pojedete na achievementy, tak budete hrou muset projít minimálně dvakrát. A pokud vám to půjde tak jako mně, tak i třikrát :-) I proto mi to nakonec komplet celé trvalo tři hodiny, ačkoli za dohrání lze považovat už první průchod, který byl za hodinu. Rewind jsem používal minimálně, protože tohle je typ hry, kdy vám to obvykle stejně moc nepomůže. Z jednoho místa bullet hellu se maximálně dostanete do nějaké předchozí šlamastyky. Hra vám totiž nedá ani chvíli oddechnout a kromě krátkých předělů mezi jednotlivými levely prakticky nedáte prsty z tlačítek. A tak to má být!

    Tahle challenge končí za měsíc, do té doby bych rád stihnul ještě jednu z her, které jsou její součástí. Váhám mezi Gun nebo Call of Juarez: Gunslinger. Co vy na to?





    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam