• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Need for Speed: Unbound / 26h / Gamepass / #dohrano
    Já vím, závodní hra, ale tahle byla těžce příběhová. Byl to trochu šok, šel jsem do toho, protože jsem měl chuť na akrádové závody a dostal jsem lépe napsaný příběh, než mělo cokoli, co jsem kdy zkusil od Ubisoftu. Já vím, nízká laťka, ale je to Need for Speed.
    Celé reálie jsou dokonale absurdní. Ve městě Lakeshore je před volbami starosty a zároveň se chystá finále soutěže pouličních závodů. V něm máte šanci získat zpět auto, o které vás podfukem připravila bývalá kamarádka. Starostka chce vypudit z města pouliční závodníky, takže utrácí městské peníze za čím dál tím víc dopravních policistů. Pouliční závodníci pak zase ze svých petisetkoňových monster bojují proti útlaku a establishmentu. Je to absurdní, ale skvěle napsaný. Z počátku jsem příběh ignoroval, ale postupem času mě začaly bavit konverzace, které vede hráč s ostatními závodníky a svou crew. Jako chce to dobrou angličtinu, protože závody jsou divočina a číst u toho titulky nejde. Ale jsou tam skvělé hlášky a na konci překvapivé zvraty.
    Závody jsou těžké, ale není třeba všechno vyhrát, aby se dohrál příběh. Vyhrát se musí jen kvalifikační příběhové závody, ve kterých na vás na konci trochu počkají. Obtížnost je relativně fér, dráha je dobře značená, závodní část criterion umí.
    Jediný co mi tam nesedlo byl ten hip-hop setting. Najali rapera A$AP Rocky aby ve hře vystupoval a asi i vybral ostatní hudební podkres. Moc toho o něm nevím, ale připadá mi, že je to idiot. Dřív jsem i poslouchal nějaký hip-hop a bývalo to lepší.
    Komu se tyhle east coast sračky líbí, tak asi 5/5, pro mě mínus jedna za ty pazvuky.

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Kiosk / 2h / PC / #dohrano

    na jednu stranu je to fakt krátké jako prase, na druhou stranu co bych za ty dvě éčka taky chtěl žejo :) sledujeme kuchaře ve fastfoodu na pár metrech čtverečních v průběhu sedmidenní šichty, k obligátním hotdogům a burgerům se postupně přidají palačinky, kafe, salát a finalní friťák, k okénku přicházejí klienti atd.
    žádnou ekonomickou rovinu nečekejte, žádné upgrady, kosmetiku, nic takového. prostě nosíte ze skladu suroviny, ty krájíte, případně hodíte na grill a následně poskládate na talíř. postava se sice pohybuje jako po obrně, na druhou stranu jdou věci házet (krájí se dokonce doslova tak že na salát mrštíte nůž) a rychle to přejde do ruky. projde x více či méně creepy klientu, crrr, konec šichty, repeat.
    hru ozvláštňuje strašidelná linka náhodně se zjevujícího se temného ducha, tajemných telefonátů a v okolí pobíhajícího vraha. v momentě kdy vypadnou pojistky, které musíte nahodit ve skladu, máte garanci že přijde jump-scare. klienti trousí narážky na osud vašeho předchůdce, občas se přijde poptat policie, nebo vás informovat o jaké brutalitě zas došlo mimo výhled z vašeho výdejního okénka. bohužel se mi teda dvakrát stalo, že zazněla hudba, ale já koukal jinam než měl, takže jsem přišel o požitek z úleku :)
    finále mě drobet zklamalo, ale znova, co chci za dvě ečka?
    je to vývojářova druhotina a je to z te přímočarosti dost cítit, neodmítl bych delší, komplexnější a dražší verzi. už jsem promrhal víc času většíma kravinama, nelituju.

    ale kdo je schopnej během té herní doby splnit achievment "nakrájej 500 věcí", to mi teda hlava nebere.

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Catherine: Full Body / PS5 / 11 hodin / #dohrano
    Hele, v jádru je to puzzle o šplhání na věž s prvkama starýho dobrýho Sokobanu.
    To je ale obalený bizarním, ale pěkně udělaným dospělým a zábavným příběhem o věrnosti, lásce a strachu, do kterýho (i když je to říznutý japonskýma společenskýma konvencema) se člověk snadno dostane.
    Ve zkratce: náš hrdina Vincent, ve spokojeným dlouhým vztahu s KRÁSNOU Katherine si vrzne bokem s KRÁSNOU (ale jinak) Catherine, a jeho špatný svědomí a dilema se manifestuje nočníma můrama, kde musí společně s dalšíma nevěrníkama (ve formě beranů) bojovat o život šplháním na věž. Prostě něco, co se stává každýmu z nás, no ne? ;-)
    Ale ta hra má 13 (!) různých zakončení. A na to, abych je dostal všechny, mě to šplhání fakt tolik nebaví a najdu si je na youtube.

    Závěr nemám vyfocenej, protože celá poslední část má na PS blokovaný screenshoty. Tak vám tady přihodím pár zábavných obrázků z cutscenes a aktivit mezi šplháním.
    Všimněte si obrázku, na kterém má Vincent trenýrky, beraní rohy a polštář pod paží - v téhle formě leze každou noc na ty věže :-), potom jednou z "odvážných" fotky, kterými nás Catherine dráždí, a asi nejlepší ztělesnění údivu a děsu, které jsem kdy viděl :-)

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    The Stanley Parable: Ultra Deluxe / PS5 / 4 hodiny / #dohrano
    Dohráno, jak se jenom taková hra dohrát dá. Do platiny mi zbývá jedna trofej, která spočívá v tom, že hra musí běžet celé úterý. Líbil se mi novej content, kterej perfektně dál ironizuje hry, jejich výrobu i jejich hráče.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Sniper Elite Resistance / XSX / 11 hodín / #dohrano

    Eh, skôr DLC k Sniper Elite 5 ako samostatná hra. Bolo to okej, ale je to more of the same. 7/10

    GEE
    GEE --- ---
    BELIEVER: uplne chapu, tady se holt lame chleba a je potreba zacit grindovat. Ja tu poucen z prvniho hrani stravil fakt hodne casu a ono je to pak znat - jen to chce trpelivost a cas. Fakticky tam clovek stravi pulku hry
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Return to Grace / 3h / Gamepass / #dohrano
    Odvážná astronautka se v 36. století vydává na cestu ke Ganymedu, kde by se měla nacházet staletí opuštěná stavba z doby zlaté éry lidské civilizace.
    Vypadá to, že popularita "Deliver us the Moon" inspirovala vznik dalších scifi kraťasů, které jsou jen o málo víc než jen pouhý walking simulátor. Vzpomínám si třeba hry Tacoma nebo v poslední době Invincible.
    Grace má dobrou myšlenku, hezké zpracování a pár nedostatků (hlavně ve scénáři) se snadno odpustí. Komu se líbilo Deliver us the Moon tak si užije i tohle. Je to kratší a jednodušší, ale určitě ne horší.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TRAGED: Jé, tenhle tablet někde mám, myslím že pro PS3 nebo Wii, už nevím. Seženu hru a jdu do toho :-D
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DEEFHA: Chces real challenge? Tady jedno mas :-]

    uDraw Studio: Instant Artist Achievements | TrueAchievements
    https://www.trueachievements.com/game/uDraw-Instant-Artist/achievements
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DAVESADE: Sorry, já prostě musel... A Monster Hunter asi ne, nechci v tom strávit půlku života .-)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Cywe, radeji presedlej na Monster Huntera, tam jsou poradni dinosauri :).
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    GEE: Já měl FFXIII rád, už když vyšlo, ale nedohrál jsem ho. Zasekl jsem se právě, jak se ten svět otevřel. Všude byli obrovský dinosauři, který jsem nedal, a nevěděl jsem kam mám jít :)
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Born of bread/20 hodin/#dohrano

    Hráno na switchi. Takový mladší bratříček Paper Maria ve všech ohledech. Vtipné, nenáročné. Nechala jsem tam pár vedlejších úkolů, ale nějak mě to netrápí

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Color a Dinosaur (1993) / NES @ RetroArch / 1 hodina / #dohrano

    Tak si dneska dáme něco pro zasmání. To je tak: jsem vyloženě trofejní typ :-) A protože Infinite Backlog má trofej za tisíc RetroAchievements trofejí a já jich zatím nemám ani stovku, rozhodl jsem se zabřednout do hlubin tamního diskusního fóra. Mým cílem bylo najít hry, které mají co nejvíc trofejí, které by šly pokud možno co nejsnadněji a nejrychleji získat. Narazil jsem přitom na naprosto neuvěřitelné věci, které si vám dovolím po(s)tupně představit. Tohle je jedna z nich.

    Hra, ve které není co hrát. Šestnáct outlinových dinosaurů, které můžete obarvit deseti barvami resp. vzory. Hra, kterou časopis Nintendo Power v roce 1997 označil za devátou nejhorší hru všech dob ("...the article described the game as Mario Paint without anything fun in it"). To vše určeno pro děti od tří do šesti let a díky RetroAchievements komunitě nyní opatřeno celkem dvaceti dechberoucími trofejemi.

    Color a Dinosaur se v RA kruzích stal takovým svého druhu memem a je nepsanou povinností každého správného retrohráče tenhle klenot pokořit. Díky debilnímu ovládání mi to vzalo hodinu života, kterou už mi nikdy nikdo nevrátí. Ale dokázal jsem to! Níže zřete výtrysky mé kreativity a vězte, že se za ně omlouvám :-D





    GEE
    GEE --- ---
    Final Fantasy XIII/Steamdeck/56hodin/ #dohrano
    Zapomenutej a zatracovanej díl. A přitom zraje jako víno. Pamatuju si, že jsem se bavil už poprvé po vydání na PS3 a teď jsem se bavil znovu. Zároveň se mi potvrzuje, že generace PS3 her je na Deck jako dělaná - vypadá krásně a baterka vydrží klidně 4 hodiny.

    Třinácka vyšla v blbej okamžik, kdy byli všichni hotoví z open world RPGs. Je přístě lineární (až na jednu open location, která je ale dostupná poměrně pozdě) a to jí zlomilo vaz. Nicméně teď - když už je část hráčů open worldů přesycená možná konečně přichází čas, kdy se znovu dostane na výsluní.

    Soubojovej systém je jednoduchej. Hráč se stará o role jednotlivejch postav - kdo bude budovat combo counter, kdo tankovat a kdo se postará o léčení. Role je podle situace během souboje střídat a neustále se přizpůsobovat situaci. O samotný akce už se postará AI. Znovu - v době, kdy jedou auto battlery to najednou člověk vidí v úplně jiným světle.

    Další věc, která mi utkvěla v paměti byla skvělá hudba. A pořád skvělá je.

    Nepochybuju, že se po krátký pauze vrátím i k druhýmu dílu a poprvé rozjedu i ten třetí.

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    DAVESADE: jo to sem si taky rikal, ze by se mohl nekdo ozvat s tim, ze mi trvala platina 1400 hodin :)) faktem je, ze hru sem hral bez tohoto cile tak 1300 hodin a az kdyz sem videl, ze mi toho moc do platiny nechybi, tak sem se do toho oprel :)
    DAVESADE: dekuji! cenim! :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    BOBESH: Respect, naprostej a cistej reapect.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    BOBESH: Kdybych neznal MH, tak by dokonce zli jazykove mohli rikat, ze jestli ti trvalo dohrat hru za 1.4k hodin behem peti let nebo kolika, ze ses jako v podstate neschopnej.

    Nastesti MH znam, do podobne endgame faze jsem dotlacil jem ctyrku a tam jsem mel zhruba 700 hodin tusim - no hra nemela tituloy pro Grank, tak ji povazuji fakticky za nedohranou ;).
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    DEEFHA: sim te!! :D ode me to byl pouze takovej restik! vy vsichni, co sem prispivate a delite se o dojmy tu nasazujete latku. ja si to tu maximalne muzu cist. na platiny a dohravani sou tu jiny ke zmince.)
    dekujeme, ze se starate o diskuzi pane!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    @all FYI Letos budu vždycky na začátku měsíce manuálně procházet žebříček a případně ručně opravovat věci, které mému skriptíku unikly. Chlapci a děvčata, zandávejte tam ty lomítka a hashtag, můj parser už chytřejší nebude :-)

    Každopádně chci říct, že BOBESH nám pro letošek s tím svým Monster Hunterem nasadil laťku setsakra vysoko a budeme se muset něco snažit, abychom ho aspoň trochu dohnali... Takže neflákat se a dohrávat! :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam