• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    _KOFILA_: Ale ten jsem.precik hral dost, myslim, ne?
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    DAVESADE: Těším se až objevíš Death Stranding... To by mohlo být ještě dál než tvá slova teď a hlavně v případě Immortality .)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DEEFHA: Btw nějaké další screenshoty zde: [DEEFHA @ GameShots :: screenshoty z her] Ta hra i zatraceně dobře vypadá (UE4)! :-)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ghostwire: Tokyo + DLC (2022) / PS5 Pro + Portal / 61,5 hodiny / #dohrano

    Vůbec nic jsem od toho nečekal a nakonec se z toho vyloupla čtrnáctá platinka :-) V době vydání jsem tuhle hru abslutně minul, když jsem si teď po dohrání zpětně pročítal recenze, tak tomu všichni dali lehký nadprůměr a obecně jako že meh... Nevím, tak to jsem asi hrál jinou hru. A nebo je to možná tím, že v PS Plus Extra (ale bylo to i zadarmo na Epicu) je verze se všemi DLC a asi už i řádně odladěná. Každopádně tak smooth gameplay jsem už dlouho nezažil a po prvním spuštění mě to prostě chytlo tak, že jsem se od toho čtrnáct dnů nedokázal odtrhnout.

    Premisa je celkem jednoduchá: v Tokiu se něco stane zrovna ve chvíli, kdy se vy jakožto hlavní hrdina ženete na motorce do nemocnice za svou sestrou - ležákem. To něco vás sejme jako všechny ostatní, prostě z celého Tokia zmizí všechno živé. Tedy kromě koček, psů, ptáků a... samozřejmě vás. Protože do vašeho umírajícího těla na poslední chvíli vstoupí duch lovce démonů a umožní vám dál přežívat ve světě, který místo lidí zaplnili(y?a?) yōkai. To jsou tradiční japonská strašidla, řádně děsivá, hrozivě nebezpečná a celkově prostě parádní :-)

    Pokud znáte mangu/anime Jujutsu Kaisen, tak tohle je vlastně něco dost podobného. Prozkoumáváte open-city prostředí (nemáte sice k dispozici celé Tokio, jen proslulou čtvrť Šibuja, ale i to úplně stačí). Lovíte démony, plníte vedlejší úkoly (většinou založené na japonských urban legends), hledáte svatyně a modlitebny (ty první čistíte od duchů, čímž postupně odkrýváte mapu, u těch druhých se pomodlíte, čímž se vám zvýší některý z bojových aspektů). Sbíráte různé předměty a odevzdáváte je kočkám (ty teď vedou všechny prodejny a obchody), za to dostáváte nejrůznější odměny, sbíráte zlaté krystaly, za které se ve světě duchů dá nakupovat (jídlo, vybavení atd.). Používáte magické svitky, krmíte pouliční psy (ti vám za odměnu vyhrabou pár zlatých krystalů), lovíte místní ikonické potvory...

    Mapa ve stylu Ubisoftu ikonkami různých činností prostě doslova přetéká, což bylo něco pro mou průzkumnickou mánii! Navíc je tu věc, kterou se dozvíte až v průběhu hraní a která na mapě není: duše všech 240 tisíc lidí, kteří ze čtvrti zmizeli a které je potřeba najít a vrátit zpátky (jen pro info - čtvrť Šibuja oficiálně opravdu obývá cca 240 tisíc lidí). Duše chytáte do papírových lapačů, které pak přikládáte k veřejným telefonním přístrojům v budkách (!), díky čemuž se dostanou na to správné místo. A mimochodem - ty duše musíte najít opravdu všechny, protože je za ně trofej (a pokud to stihnete před ukončením hlavního questu, tak ještě druhá). 240 tisíc duší! Sice je naštěstí nesbíráte po jedné, ale ve formě jakýchsi mluvících světélkujících chuchvalců obsahujících asi stovku duší... No ale stejně, počítat umíme všichni.

    Bylo to celé prostě fuška. Naštěstí jsem se velice brzy naučil používat tzv. spectral vision, což je něco jako obdoba Kiroshi scanneru v CP2077 nebo detective mode v Batman: Arkham sérii. Ostatně vibes těchhle dvou mých oblíbených her na mě z Ghostwire vykukovaly na každém rohu. Jakmile jsem se trochu vyleveloval, stalo se likvidování yōkai podobně zběsile zábavné a efektní, jako krájení chamradi v CP2077 na kousky (jen mi trochu chyběla nějaká ta katana, v Ghostwire totiž buďto střílíte a nebo trháte holýma rukama, nic mezi tím). A jakmile jsem díky spectral vision zjistil, že dušičky se nacházejí i na střechách, začal jsem vesele používat něco jako grapple hook (ale za pomoci létajících potvor) a následně vesele glidoval mezi budovami úplně jako netopýří hrdina :-) Nakonec jsem úplně všechno našel nez návodu, na což jsem neuvěřitelně hrdý.

    Dalo by se toho napsat ještě moc o tom všem, co jsem (rád!) ve hře musel všechno objevit, co se naučit a pochopit. Co jsem se všechno dozvěděl během postupu hlavním příběhem (který není moc dlouhý, složitý ani překvapivý, ale i tak stojí za to). Mohl bych vyzdvihnout naprosto geniální ozvučení (díky různým ruchům dokážete nakonec i poslepu poznat, co se k vám blíží, jak je to daleko a nebo že je nablízku nějaký zajímavý předmět), stejně jako příkladné využití všech vlastností DualSense (zvlášť haptické triggery a interní reprák si přišly na svoje, obojí neuvěřitelnou měrou přispělo k atmosféře). Mohl bych se rozplývat nad DLC v démony posedlé školem které patří k tomu nejděsivějšímu, co můžete (nejen) v téhle hře zažít. Producent Shinji Mikami se tady jakožto otec série Resident Evil prostě dokonale vyřádil.

    Ale ono bude asi lepší, když si to prostě zkusíte zahrát sami a dáte tomu šanci. Já už teď jen doporučím povedený soundtrack (tady aspoň závěrečné titulky, které jsou částečně podkreslené i nádherně podanými tradičními japonskými ukolébavkami). Jo a upozorním vás, abyste se jako já strachy málem neposrali, až ve hře poprvé narazíte na Hyakki Yakō. To je ale jen jeden z mnoha zážitků při hraní téhle hry, na které už nikdy nezapomenu. Celkově - Ghostwire: Tokyo je pro milovníky japonského folkloru a urban legends naprostá povinnost a vlastně vůbec nechápu to vlažné přijetí při vydání. Pro mě je to zatím největší překvapení letošního roku (myšleno v rámci toho, co jsem zatím letos hrál). Ale máme teprve březen, že :-)





    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Sniper Elite 5 / 23 hodin / PC / #dohrano

    V__M
    V__M --- ---
    A Plague Tale: Requiem / 21 hodin / PS5 / #dohrano

    No teda, tohle středověký Last of Us mě úplně pohltilo. Marně vzpomínám, kdy jsem naposledy hrál takhle silnej příběh.
    První díl byl skvělej, ale pokračování překonalo naprosto vše a ve všem. Velice intenzivní zážitek, vřele doporučuji.
    A hudba, ta hudba!
    9/10
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Kingdom Come: Deliverance II / 92 hodin / PS5 / #dohrano

    První průchod za mnou. Myslím že jsem splnil většinu questů a vymaxoval většinu schopností. Určitě si dám druhý průchod až přibude obsah, momentálně jsem spokojen. Většinu věcí co bych psal jste již četli jinde tak jen ve zkratce...CZ dabing perfektní a moc jsem si ho užil. Český Ráj (xkrát navštíveno) i Kutnohorsko (nedaleko chata) jsou perfektní. Většina questů se pěkně štěpí a zamotává. Užil jsem si úplně stejně jako W3, BG3 nebo RDR2...i přes pár maličkostí v podstatě perfektní 10/10.

    Co se mi nelíbilo " spoiler ahead" ....Počkám si na HC mod pro pořádnou challenge. Po úvodní části jsme byl moc OP a trochu to sráží dojem. Chápu ale že při takové velikosti moc najít balanc nejde a level scaling nepřátel by byl mnohem horší rozhodnutí. Vyprávěcí postupy...resp. tempo hlavní linky. Většina hry jede pěkně up, down, up, down aby posledních pár questů hlavní linie jelo jedno bombu za druhou a pak najednou konec. "Prdnout za sebe Heist , Against all odds a Last hope" je prostě moc, zvlášť když nedává moc smysl plnit mezi nimi ostatní věci.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Star Wars: Outlaws / 75 hodin / PS5 + portal / #dohrano

    No dohrano znate to … titulky jsem videl ted dosbirat sajdy apod … mno! Vedle v nedohrano klubiki jsem si stezoval hodne … a musim rict ze i po dohrani si za tim stojim … kdyz pominu technickou stranku veci (a to nedavno vysel update kde jedine co opravili je photomode tyve) tak hlavni hrdinka je fakt tak strasne bezna nudna nevyzila postava a ty jeji hlasky to fakt delal nekdo jako rocnikovy projekt imho … ale kdyz jsem se nad tim vsim negativnim tak nejak povznesl (hlavne diky radosti z noveho portalu) tak vlastne proc porad hrat za hrdinu ktery zachrani celou galaxii ma charisma az k sousedum a krom vsech bojovych umeni je jeste ftipny krasny inteligentni … tady vlastne jako fanda hvezdnych valek nemuzu chtit nic vic protoze od malicka si vsichni klademe otazku jak asi zili ti normalni lide treba na tatooine kde vyrustal luke skywalker … a tahle hra nam to presne dava … bezna zlodejka ktera proste preziva kazdodeni boj o prachy a uziveni aby mohl byt svobodna a zdrhnout pryc … asi jako kdyz se narodite v karvine :)) .. a ty lidi nelidi kolem kantyny zakouti dyt je to vlastne genialni!!! Zadne velke plany na svrzeni imperia jenom si neco vydelat neco ukrast neco postrilet u toho proste takhle jsem si dycky pral zazit svet hvezdnych valek jako NORMALNI bezny ucastnik toho sveta … takze kdyz to skoncilo tak jsem zarval ne! Pac je to kratke dost … mraky sajdu apod ale hlavni pribeh nak velky a sofistikovany neni … to uz gta ma vetsi heist :)) nakonec dam 8 z 10ti tomhostu ale je to nedodelek ma to bugu po kokot postavy se chovaji neprirozene a … ale co … nehejtujme a hrajme … kolik mame sw her openworld … a tahle za ten cas urcite stoji!

    GEE
    GEE --- ---
    Dead Space/PS5/11 hodin/ #dohrano
    Trochu kontroverzně hned na začátku podotknu, že se mi vlastně nakonec Callisto Protocol líbil víc - ačkoli jsem řekal opak a podle toho si nastavil i pořadí.

    Ishimura a odstřelování končetin je sice pořád super, technickej stav tomu ale dost podráží nohy - performance mód rozhodně nedrží framerate a hra dokonce párkrát crashnula. Loadingy zároveň na dnešní dobu zaberou věčnost. Inu - EA.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Nobody Wants to Die/7 hodin/PC/#dohrano
    Tohle je taky trochu zklamání. Z traileru jsem čekal asi bůhvíco. Sice mi bylo jasný, že půjde spíš o adventuru bez akce, ale i když příběh vypadá dost zajímavě i to pojetí hratelnosti, tak ve finále mě to až tak nebavilo. Tahle hra mi fungovala jako spolehlivý uspávadlo, což se mi dlouho u ničeho nestalo. I ten samotnej příběh jsem moc nepochopil nebo spíš mi zůstalo hodně věcí nevyjasněnejch. I to finále bylo takový...neuspokojivý. Škoda.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    LEFTY: Me celkem bavilo chodit si pro ty "science" zbrane a zkouset co delaji ruzne mody. Ty efekty byly vtipny. Treba N-ray. A specialni companion utoky to taky ozivily, i kdyz je skoda, ze tam nebyla vetsi variabilita.
    P.S. Ted koukam, ze jak jsem shrnuti dojmu psal v posteli na telefonu, tak tam mam plno preklepu. Tak se omlouvam.
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    ELHO_CID: mně se to líbilo, obžaloba korporací/ zneužití moci je takovej klasickej motiv, a líbila se mi ta retro stylizace. A cítil jsem v téhle hře velkou míru herní svobody.
    Boj se jim ovšem moc nepovedl.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    SALVATOR: Jo, to je cekem konzistentní s mým prvním dojmem. Ale pak jsem tam našel i chytrou satiru. A hlavně ti vzbouřenci proti korporacím tam nejsou o nic lepší, vlastně narazit tam na někoho, kdo není magor, je docela fuška. A o to je pak ta postava sympatičtější. Prostě jsem se naladil na to, že je to karikatura a s tímhle nadhledem si to vážně užil.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    ELHO_CID: Mě na tom sralo, jak je ta satira hrozně humpolácká, neinvenčně očividná, prostě Hall pěst na voko. Jak vysvětlit, že všemocný korporace sou špatný školkovejm dětem.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    The Outer Worlds / 24h / Gamepass / #dohrano
    Teď jsem tu připustil, že bych se mohl vrátit k TLOU, které jsem původně zatratil.
    Tohle je totiž taky hra, kterou jsem před pěti lety znechuceně odložil, Tehdy v tom viděl laciný levičácký klon Falloutu. No asi nejen já, Kolovala taková fáma...
    Dneska to vidím trochu jinak. Jako pořád vím, že Von Mises je lepší než Marx, ale zároveň vidím, že na Muska už se nedá koukat.
    Ta hra je hezký satirický obrázek, jak by dopadl pokus o kolonizaci vesmíru, kdyby ho řídili oligarchové jako... No známe jich hodně.
    Další, co mě tehdy odradilo byl gameplay. Že začátku byl boj nudný a nevyhnutelný. Jak jsem leveloval, investoval jsem do nebojových schopností, nebo získal zajímavé zbraně. Takže jsem se z mnoha bojů vykecal nebo problém vyřešil hackováním, ve zbytku případů jsem zkoušel vtipné science zbraně.
    Jak je u Obsidian tradice, skoro všechno se dá řešit na víc způsobů a hra sice má několik pevných bodů, kolem kterých se příběh točí, ale poskytuje slušnou volnost. Výsledek je velmi dobrý kompromis mezi absolutní RPG volností a vyprávěním moc pěkného scifi příběhu s velkou porcí humoru.
    Fakt se těším na druhý díl. Taková menší RPG, kde je minimum grindu a maximální příběh mě baví, si rád dám častěji. i když vlastně není nijak originální, je to solidní zábava.

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    TOM_HOST: Vetsinou jo. Moje PS4 huci tak, ze to nema cenu vubec poustet.

    I tak je to super hra!
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    DAVESADE: To ze nectes texty a preskakujes cutsceny jako dobre ale ty hrajes s vypnutym zvukem???
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    ELHO_CID: Mně přišel nejhorší ten začátek, cca prvních 5 hodin? To bylo takový nemastný neslaný, postavy spíš otravný.. Pak mě to začlo bavit, užíval jsem si hlavně boje s lidskými protivníky, kde byla vidět nějaká inteligence, taktika...časem zajímavá a sympatická postava Ellie... Ve výsledku se mi to líbilo, ale zase nic převratnýho. V příběhu dost nelogických věcí, co mi nedávaly smysl a navíc ten pc port neni moc povedenej. Na PS3, to myslíš asi původní díl ne ten remaster? Zatim co se týče těch PS her, co přišly na PC u mě vede Days Gone.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    PSY_CHAOTIC, DEEFHA: Ja to mam podobne, taky jsem to po zacatku odlozil s tim, ze je to prehypovana nuda. PS3 je ted u rodicu, kde plni funkci BD prehravace. Mozna tomu dam taky jeste nekdy sanci. Co nasi koupili novou TV, tak stejne s PS3 moc nekamaradi.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    (Nevim, kam jinam bych to hlasil, ale na cetna doporuceni jsem se pustil znova do Nier Automata, abych dosahl vice koncu, nez jen toho prvniho. Hele, mne se ta hra libila i po konci A a hykal jsem blahem - takova akcni RPG Bayonetta s dokonalym ovladanim a hromadou kreativnich napadu a detailu. Popravde mi vubec navadil pribeh vytrzeny z kontextu - ja stejne moc texty nectu a cutsceny prestakuju a zvuk mam vypnut samozrejme... No pruchod B mne skutecne potesil, ze se hodne lisi a rozsiruje hru - cili me nekriticke nadseni pokracuje!)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam