• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMANTNetoxická maskulinita - Pozitivní mužnost - fanklub denisy pokorne
    NYA
    NYA --- ---
    LAKSHMANA: nojo, EKG mě tady nechtěně přesvědčil, že na tom, co píšeš, nakonec něco bude :)
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    LAKSHMANA: Já to čet kdysi.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    NYA: A to je právě produkt kampaní typu "toxic masculinity". Kluci si pak začnou myslet, že nějak za všechno nesou vinu. A to je to, co je pro lidskou duši opravdu toxický.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    YMLADRIS: asi nejsem :-) Po zamyšlení si rozpomínam, že moje jinakost byla vždycky přijímána spíš od žen. Ty posudky si vybavuju spíš z pracovního prostředí, ale to bylo specifický, právě často toxic prostředí (kompetitivní, čistě racionální, neempatický...)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SHIVALA: ty uvazovane priciny jsou dost zajimavy, plus to, ze ma jit o ztratu "deep masculine" (furt o te toxicite uvazuju spis jako o normalnich rozmerech muznosti ktere se ale utrhly z retezu). Ten Zelezny Jan (na konci) jsem si dlouho chtela precist ale nikdy na to nedoslo, cetl to nekdo? Kazdopadne uz je to 30 let a dneska uz to muze byt (ve svete) jinde

    According to sociologist Michael Messner, mythopoets believe that the rise of the urban industrial society "trapped men into straitjackets of rationality, thus blunting the powerful emotional communion and collective spiritual transcendence that they believe men in tribal societies typically enjoyed".[5] The movement seeks to restore the "deep masculine" to men who have lost it in their more modern lifestyles.[5]

    Other causes claimed by advocates for the loss of the "deep masculine" include:

    Men no longer being comrades who celebrated their masculinity together. Rather, they had become competitors within their workplaces.[5]

    Men spending more time in their houses with women than they did with men (in non-competitive terms outside of work). Excessive interaction with women generally kept men from realizing their internal masculinity.[5]

    Feminism bringing attention to the 'feminine voice.' Through this, the mythopoetic men felt that their voices had been muted (though Bly and others are careful in not blaming feminism for this).[5]

    The separation of men from their fathers kept them from being truly initiated into manhood, and was a source of emotional damage.[6]

    Men were suffering further emotional damage due to feminist accusations about sexism. Men should celebrate their differences from women, rather than feeling guilty about them.[6]

    Men being discouraged from expressing their emotions. Male inexpressivity is an epidemic and does not correspond to their "deep masculine" natures.[5]

    The mythopoetic men's movement spawned a variety of self-help groups and workshops, led by authors such as Robert Bly, Michael J. Meade and Robert L. Moore. Among its most famous advocates was the poet Bly, whose book Iron John: A Book About Men (1990) spent 62 weeks on The New York Times Best Seller list,[7]

    NYA
    NYA --- ---
    EKG: hele to je už ale ustřelený toto. My, co si tady píšeme, jsme všichni v globálním měřítku velmi privilegovaní. Vůči zemím globalniho jihu máme všichni velkej dluh.
    Ale kladení kolektivní viny na individuální jedince je teda nesmysl. Ty fakt nemůžeš za to, co se dělo ve středověku, já nemůžu za uprchlíky v Řecku ani hladomor v Súdánu.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    EKG: Máš lepší vzít zodpovědnost jenom sám za sebe a svoje činy. Tý kolektivní vině je potřeba říct ne (ať už si z ní dělají zbraň, feministky nebo kdokoliv jinej).
    EKG
    EKG --- ---
    LAKSHMANA: Ale hovno smradlavy a rozpatlany.

    Proste se nevyhybam zodpovednosti za ty tisice let nerovnosti. Tisice let, ktery zdaleka nelezi vsechny v minulosti, Bohum zel.

    A nezapominam ani na chvili na to, ze si ziju celkem klidne a spokojene i diky privilegovanymu postaveni, ktery vyplyva z toho, o co jsem se nezaslouzil. Nenecham se v touze po spravedlnosti preoperovat na cernou lesbu se dvema a vice detma z vynucenyho manzelstvi, tedy co produkt znasilneni, ale budu si s dovolenim i nadale uvedomovat, ze to mam ve skutecnosti zatracene snadny.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    HONZAL: Ad babičky - každej mechanismus má nějakou funkci. Dřív byla ta skupinová koheze (aby lidi byli předvídatelní, chovali se dle své role, ...) asi vážně zásadní věc pro stabilitu komunity. Fajn. Ale je to dneska ještě potřeba?

    Ad méně mužských pravidel. Jses si jistej? Můžeš třeba chodit oblečenej jak chceš? Můžeš používat rtěnku? Můžeš brečet v kině? Cvičení: napiš deset věcí, který nemůžeš dělat, protože by to hrozně znáročnilo fungování v tvojí mužské partě
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Napadla mě taková analogie. Slušnej mladej chlap když jde v noci po ulici kde jsou osamělé ženy, tak si je vědom, že ty ženy se ho implicitně bojí. On je naprosto slušnej a naopak by se jich zastal, kdyby třeba něco, ale taková je situace. Mají z něj strach. Je mu to líto, ale nejde s tím nic dělat - kdyby jim to chtěl nějak vysvětlit, začnou ječet a přidají do kroku. Může možná tak akorát přejít na druhou stranu silnice a zpomalit, aby nepřikládal do ohně.

    Přibližně takhle se Laksmano citím, když čtu že zlí spiklenci postavili(y) vedle sebe pojmy muž a jed a kdo se nad tím zamyslí, ten už navždy upadl do pasti kdy cokoliv řekne bude použito proti němu. Feministky jako čiré zlo. Jako fakt? A přitom můj cíl je, aby si chlapi dekonstruovali, který mužský strategie jsou prospěšný a který nakonec poškozují i je, vyzkoušeli si různý způsoby žití a navýšili svou osobní svobodu, tak jak to pro nás udělal feminismus.

    Je mi to líto, ale nejde s tím nic dělat. Ty víš, že jde o smrtelný nebezpečí. Můžu tak akorát přejít na druhou stranu ulice a nerýt do tebe. Jinak nevím
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    LAKSHMANA: Koneckonců, když je maskulinita toxická, jak říkali v televizi, tak s ní přece musí bejt něco špatně...
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    YMLADRIS: ale zase vzpomenu na ty babičky z dědin, který defakto plní roli kontrolních složek a z okna monitorujou, jestli je vše podle pravidel a nevybočuje se z nich. (jinak jo, samozřejmě i v mužských kolektivech jsou normy, jenom jich je asi bude míň a víc si každej hledí svýho)
    EKG
    EKG --- ---
    YMLADRIS: Jj, muze byt bud tradicni otec rodiny, nebo kdyz o tom nebude mluvit, tak nekde ve skrytu gay. Ale bi, to je kolaborant, a to by neslo.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    EKG: To jenom opakuješ ten anti-mužskej narativ, kterýmu jsi uvěřil.
    EKG
    EKG --- ---
    LAKSHMANA: Nebo dopochodovat az na zacatek a prestat se vyhybat zodpovednosti. Chlapi vyrobili tenhle nakrivo system, chlapi ho udrzovali tisice let. Jsi v tymu, kterej ma na hlave Mount Everest masla a jeste chvili mit bude. Feministkam ultramilitantniho typu mozna chybi nejaky rozlisovaci schopnosti, v tom se ale nelisi od toho, co vetsina muzu zcela toxicky a zcela nenucene porad jeste povazuje za normu. (Junkman Peterson zarny priklad kokota, ve kterem se snoubi blbost s inteligenci.)

    tldr: Muzes si za to sam.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    NYA: Jak říkám, nebudu reagovat, je to ot. Ale poslední větu bych rozporoval. :-)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    VENDULKA: jo toto je solidni peklo, ktere si zeny zpusobuji navzajem, jako by toho nebylo dost od chapu. řadím to do toho zenskeho kolektivu, kde muze vzniknout fakt smrtici atmosfera - vzajemneho hlidani jestli některá nějak nevyčnívá nebo si nějak náhodou nedělá co chce, neustálý hodnocení, pomlouvání. ať uděláš cokoliv je to špatně. prober se, ty krávo.

    představuju si, že muži toto mezi sebou jedou taky. že jakmile muž vybočí z té kolektivní normy, tak ještě mnohem dřív než by teda dostal nějakou teoreticky zápornou zpětnou vazbu od žen, tak mnohem dřív ho zjebou muži, okamžitě se do něj začnou strefovat a ponižovat ho, protože není konformní s jejich aktuální masculine normou. srovnej se, vole.

    z různých internetů jsem pochopila že je například nepřijatelný být bisexuální (žena může, to je přece něco jinýho. (nevím čím to je - možná u žen už to feminismus teda normalizoval, muži nemají ten feminismus no))
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    LAKSHMANA: imo je to spis o radikalnim postoji, otevrenost asi nevadi.

    Jinak ja se taky ohrozenej necejtim, nakonec mam dceru a vnimam ted nektery muzsky projevy jinak (kdyby se tak chovali k ni, tak se mi to vubec nelibi), ale pokud bych do toho moc zabrusoval a cetl nazory militantnich feministek, tak me to mozna do opozice hodi. Ale beru to tak, ze vetsina je vzdycky spis umirnena, fanatici jsou spise vyjimecni, lec nejhlasitejsi.
    NYA
    NYA --- ---
    LAKSHMANA: jo, je dobrý rozlišovat. Pokud vidíš na nějakém hnutí něco ustřelenýho, je dobrý to přesně pojmenovat. Označit tak celý hnutí, který chce eliminovat nerovnost a diskriminaci, jde nutně mimo a tak nikdy nikdo neporozumí, co jsi teda chtěl sdělit.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    EKG: To je od tebe moc hezký, ale nedělej si škodu. Já na to beztak moc nehledim.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam