MEJLA77: A promiň asi si reagoval na jeden z mých příspěvků co obsahoval vážné a nebo errory co mě sraly.
Asi jsem se i tak ne úplně srozumitelně vyjádřil. Ono vydolovat a dekódovat to z té mé hlavy není pro mě zase tak jednoduché u tak komplexních věcí. Nejsem odborník, ani to nijak vážně nestuduji, jen jsem se o to hodně zajímal. A sem tam i zajímám v rámci vývoje počítačové hry.
O AI jsem se řekněme začal právě zajímat někdy v dobách W95 a tou hrou Creatures. Kdy ta potvůrka dělala něco co jsem nechtěl aby dělala, a nějak se mi tehdy nedařilo ji to odnaučit. A tak jsem se ji pokusil pohrabat v jejím mozečku a vyhledat příslušnou cestu daného chování a tu odříznout a ta potvůrka pak furt se chodila topit do vody. Nakonec jsem tu hru raději restartoval. Ale taky hodně padala tehdy tak mě to odradilo hrát.
Ale od těch dob jsem začal přemýšlet o tom jak vytvořit AI aby se co nejvíce podobalo lidskému chování v rámci možností daného prostředí. Tedy jen v počítači. A sám jsem si to pojmenoval jako scriptované AI. A beru to jako takový základ od čeho se odpíchnout a jak pak skládat modulárně do složitějších komplexů. (viz ten princip Conweyovy hry života)
Základní parametry tedy kameny AI vs možnosti které tomu umožním vs má nedokonalost že něco zapomenu a udělám chybu. A ta chyba může být i nezjistitelná či přijít z venčí. Třeba drobné zakolísání energie některý z obvodů se nesepne nebo degraduje-defekt-vada součástky a může tak nastat nepředvídatelný kaskádový efekt.
AI samozřejmě nezavrhuji, jen řekněme spíše varuji před jeho klasickým zneužitím a možnou zranitelností z venčí. Je to klasická matematická rovnice či nerovnice Technologie vs Brutální síla.
Určitě nikdy nebudu toužit po plně automatizované domácnosti, raději hezky většinu postaru. Nevidím na tom nic špatného ani zpátečnického.