• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SALVATORCentrála pro rovnoměrnou distribuci mírně zajímavých faktů
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SALVATOR: Jasně, kdysi jsem se takhle zasekl na Otrivinu a trvalo pár týdnů, než jsem se toho zbavil. Typicky bys je neměl užívat déle než týden.
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    SALVATOR: ano, je to popsany v pribalovym letaku a duvod proc se maji pouzivat omezenou dobu a v doporuceny davce.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    ATUARFIK: ony se vetsinou casem potopi protoze nejsou hermeticky... ale nebezpecny jsou.
    Me dost prevkapilo ze se jich neztraci zrovna malo... jedna se o vyssi stovky az tisice rocne
    ARAON
    ARAON --- ---
    GREATDRAKE: Aha. A ten motorovej clun a ta stopa za nim je taky potopenej? Ja jen ze podobnejch "duchu" je plnej Google Earth. V podstate dvoji expozice. Dve fotky pres sebe. Casto na prekryvech dvou satelitnich snimku.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Setkali jste se někdy s tím, že když při rýmě nasadíte kapky do nosu, tak je těžký přestat, protože ony samy vám začnou způsobovat otok nosní sliznice? Sám sem s tím míval problém, než sem je při rýmě přestal používat. Tak to má přímo svůj název - sanorinismus, podle nosních kapek Sanorin, nebo taky rhnitis medicamentosa.

    A toho Rumcajse IMHO nemá smysl řešit, podivný bezčasí českejch pohádek je skoro legendární. Rumcajs je dokonce eště nezvykle málo vágní.
    XCIDER
    XCIDER --- ---
    ATUARFIK: to uz existuje, googli "oteplouch" ;)
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    Vědci objevili genetický důvod, proč nemáme ocasy. To ovšem otvírá netušené možnosti... úplně vidím ty kategorie v H&M - "Módní doplňky - čepice, rukavice, ocasníky".

    https://edition.cnn.com/2024/03/23/world/humans-tails-genetic-mutation-junk-dna-scn/index.html
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    GREATDRAKE: Jednotlivě poztrácené kontejnery jsou prý dost nebezpečné. Ony se úplně nepotopí, ale ani pořádně neplavou a nad hladinou je vidět jen minimální část. Jsou to takové ledovce - nejsou pořádně zdálky vidět a pod hladinou je obří masa, do které může nějaká menší loď narazit.
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    GREATDRAKE: "vidite ten modrej kontejner v ctvrte rade vlevo? tak tam je ta vase objednana tesla."
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Google maps: 27.990281, 34.477058

    PABLITOS
    PABLITOS --- ---
    FRK_R23: Ano, vyloučit to nelze. Ale s největší pravděpodobností nikoli.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Slovo „dvěmi“ je nespisovné, ač se analogicky často používá v oficiální češtině, a to vlivem slov jako třemi, čtyřmi, pěti..., které spisovné jsou. Správný tvar je slovo „dvěma“. Zatím.
    Slovo „prý“ pochází ze slova „praj“, resp. „prej“, které bývalo spisovné (samo „prej“ se vyvinulo ze špatné výslovnosti slova „praví“). Lidem připadalo, že slovo končící na -ej musí být nespisovné, analogie je tedy změnila na slovo „prý“.
    Slovo „zítra“ vzniklo podobně. Ze slov „za jitra (dalšího dne)“ se vyvinulo „zajtra“ a to Čechům neznělo dostatečně hodno statusu spisovnosti, proto to změnili na „zítra“.
    Proto říkám zatím. Je možné, že ještě za života našich dětí slovo „dvěmi“ zespisovní, a zanikne tak další případ našeho rudimentálního duálu.

    Luka LabraThor on Tumblr: Dvěmi.
    https://www.tumblr.com/luka-labrathor/745544063900631040?source=share
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Podle https://www.worldshipping.org/
    Se každoročně na moři ztratí/utopí průměrně 1382 kontejnerů.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    VON_GILOTINE: Ono to tu bylo ne tak dávno, tak si to asi vesměs pamatujeme :)
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    Tak se omlouvam. Zaroven, je krasne, ze tak rychle sem byl opraven, dekuji a jeste jednou sry za neumyslnou nepresnost
    STENNY
    STENNY --- ---
    VON_GILOTINE: Mnoo... A taky je ten rozchod takový, jaký je, protože Sever vyhrál občanskou válku. Na Jihu byly tři různé rozchody. Takže to zřetězení je trochu méně přímé, než se jeví.
    Are U.S. Railroad Gauges Based on Roman Chariots? | Snopes.com
    https://www.snopes.com/fact-check/railroad-gauge-chariots/
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    The US standard railroad gauge (distance between the rails) is 4 feet, 8.5 inches. That's an exceedingly odd number. Why was that gauge used? Well, because that's the way they built them in England, and English engineers designed the first US railroads. Why did the English build them like that? Because the first rail lines were built by the same people who built the wagon tramways, and that's the gauge they used. So, why did 'they' use that gauge then? Because the people who built the tramways used the same jigs and tools that they had used for building wagons, which used that same wheel spacing. Why did the wagons have that particular odd wheel spacing? Well, if they tried to use any other spacing, the wagon wheels would break more often on some of the old, long distance roads in England . You see, that's the spacing of the wheel ruts. So who built those old rutted roads? Imperial Rome built the first long distance roads in Europe (including England ) for their legions. Those roads have been used ever since. And what about the ruts in the roads? Roman war chariots formed the initial ruts, which everyone else had to match or run the risk of destroying their wagon wheels. Since the chariots were made for Imperial Rome , they were all alike in the matter of wheel spacing. Therefore the United States standard railroad gauge of 4 feet, 8.5 inches is derived from the original specifications for an Imperial Roman war chariot. Bureaucracies live forever. So the next time you are handed a specification/procedure/process and wonder 'What horse's as came up with this?', you may be exactly right. Imperial Roman army chariots were made just wide enough to accommodate the rear ends of two war horses. (Two horses' ases.)  Now, the twist to the story: When you see a Space Shuttle sitting on its launch pad, there are two big booster rockets attached to the sides of the main fuel tank. These are solid rocket boosters, or SRBs. The SRBs are made by Thiokol at their factory in Utah . The engineers who designed the SRBs would have preferred to make them a bit fatter, but the SRBs had to be shipped by train from the factory to the launch site. The railroad line from the factory happens to run through a tunnel in the mountains, and the SRBs had to fit through that tunnel. The tunnel is slightly wider than the railroad track, and the railroad track, as you now know, is about as wide as two horses' behinds. So, a major Space Shuttle design feature, of what is arguably the world's most advanced transportation system, was determined over two thousand years ago by the width of a horse's as. And you thought being a horse's as wasn't important? Ancient horse's as*es control almost everything.
    ILTU
    ILTU --- ---
    ATUARFIK: Děkuji, výrazně jsi mi zlepšil náladu :-)
    Mimozemšťan jebnutej do hlavy poklopem!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam