• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    Diskuze o obzive programovanim pro starsi a pokrocile.
    rozbalit záhlaví
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    CERMI_FOX:
    KOC256:
    Byl jsme tam jen chvilku a krome fluktuace sedmdesat procent tam nedosahli nikdy niceho.
    Takto exponovanou pozici bych uz delal jen na ICO a fakturoval vsechno v urcene vysi. Zakaznik si na minule zakazce ztezoval, ze uz nechci videt priplatky za prescasy a vikendove konzultace ve vysi x2. Tak je vidi ve vysi x3.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CERMI_FOX:
    LARS_GUNNER:
    Tak toto je už hodně mimo no... A pokud se to někde děje, tak je něco hodně špatně... :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    QWWERTY: tak už tam dlouho nedělám a v současné firmě se programátorské telefony klientům nedávají, dokonce by klienti mě neměli otravovat ani po mailu. Když klient něco chce, tak má volat service desk nebo projekťáka. V tomhle je náš minikorporát fajn :)

    A v tamté firmě samozřejmě přesčasy nebyly, naštěstí klienti byli čeští a tak o víkendech taky nepracovali a dovolenou taky pochopili, že mají otravovat někoho jiného.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    CERMI_FOX, LARS_GUNNER: pak je idiot firma/nadrizeny a je cas zacit uctovat kazdou zapocatou hodinu jako prescas/vikend/statni svatek dokud je to neprejde
    (jakoze uprime doufam, ze tyhle kompenzace mate)
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    CERMI_FOX: Ano, nebo jim ho da tvuj nadrizeny, ze ti muzou volat, aby neotravovali jeho a zjistis to tak, ze ti nekdo vola v nedeli v deset rano a chce po tobe specifikovat nejake body v bussiness logice. :(
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    QWWERTY:
    DRUDRIGER2: nebo to číslo propálí zaměstnavatel, který si ho drží pro emergency situace ještě z dob pohovoru...
    DRUDRIGER2
    DRUDRIGER2 --- ---
    kdyz si v otm novej, tak tudle chybu udelat muzes ze jo...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    QWWERTY: No spise nejsou zvykli na tyto zakaznicke predatory :-).
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KOC256: clovek, ktery rozdava svoje privatni cislo v ramci businessu nedejboze operations, je idiot, resp. ma zjevne problem separovat svuj soukromy zivot od pracovniho
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Jenze druha strana problemu je to, ze nekteri takoveho kontaktu zneuzivaji, resi veci naprimo a casto i mimo scope a dohodnute parametry.

    Tito “technici” casto neumi byt asertivni a klidne rozdaji i sve privatni cislo ve smyslu: “kdyby neco mi zavolej”. Pak dalsi mesic chodi a “beci”, ze jim stale zakaznik vola a neco chce, protoze to je rychlejsi a efektivnejsi, ze?!

    Kazda mince ma proste dve strany.

    U nas se snazime tento primy kontakt delat jen tehdy, pokud si to situace fakt zada.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    JON: přesně. Zákazník velká firma, migrují SAP. Se SAP integrátorem řeším, jak jim budu posílat data z výroby a odvádět operace přes IDOC zprávy. Vyšší jednotky hpdin callů s manažerskýma límečkama a jediný co jsem měl byla dokumentace k 10 vzorovým xml, každé 1000 řádků a to vše ve vymrdanym sharepointu.

    [TOOMIX @ Prace - jak zapadnout do (nejen noveho) kolektivu, mj. take klub mladych workholiku a support proti zmrdum v praci..]

    Pak jsem měl call s člověkem od nich, co tu integraci reálně dělal a za hodinu bylo vše domluveno včetně endpointů, minimálních XML pro posílání dat atd.
    JON
    JON --- ---
    IXTREMIST: Ja teda takhle apriori silne odstineni od techniku klienta/dodavatele moc rad nemam - komunikace pak dost trpi efektem tiche posty - zvlast kdyz manager nema dostatecny technicky background (coz samo o sobe nemusi nicemu vadit), a veci co by si technici mezi sebou vyresili za 15 minut pak umej trvat mesice. Netvrdim, ze to je vas pripad - urcite jsou manageri, kteri umej dobre posoudit kdy stinit a kdy propojit.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    INDIAN: Team Lead jo, ale myslim ze primarne proto ze jako programatori mame velkej problem respektovat nekoho kdo neumi programovat :D

    Nicmene nad uroven TL to IMHO zacina bejt jrdno, respektive zacina zalezet na strukture firmy (maji directori senior IC na stejnym levelu o kterej se muzou oprit?).

    Ja teda svejm mentees co chtej zmenit drahu na management rikam, ze nemusej bejt dobry, ale hodne jim zjednodusi zivot, kdyz tomu budou rozumet tak dobre, aby poznali bullshit.
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    LWEEK: Zkusil bych ten problém na vhodném místě pojmenovat...
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    CERMI_FOX: To je pravda :-) Ja jsem tim mysle to co ALMAD ktery to jako vzdy dokaze rici lepe nez ja...holt ty moje (absentujici) soft-skills :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JANFROG: to je definice, kterou splňuje ale každý. Protože manažer typicky schvaluje dovolené, výplaty, reporty, výkazy apod, tak pokud není, tak si nemůžu vzít volno, nedostanu peníze, nemůžu podat výpověď :)

    Já se svým šéfem nemluvil už přes rok, max mu posílám requesty na dovolené a timesheety a tím to končí. Je to mnohem lepší než předtím, když chodil na meetingy a šířil chaos a nedorozumění.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    IXTREMIST: Jo jo, takoveho sefa jsem mel minule. Kdyz mi zadaval praci, nerikal "Potrebuji abys udelal XYZ" ale "Potreboval bych udelat XYZ, chces to delat?". V drtive vetsine pripadu mel odhad na to co lidi zajima, takze pak jen rekl, "Okay, tak na to mrrkni a dej vedet az to bude, pripadne kdyz budes neco potrebovat". Parkrat jsem mu rekl ze jako sorry, tohle me nebavi a tim diskuze skoncila. Jedinkrat mi na to rekl: "OK, ja to beru, ale stejne bych byl rad kdyby ses na to podival, zajima me tvuj nazor. Dej tomu 3dny, tyden a pak mi rekni co si o tom myslis." Po tydnu jsem mu rekl co si myslim to bylo naposled, co jsem o tom slysel. Bylo to super.

    Ted mam manazera, co je manazer a sales guy. Programovat nejak umi (kdyz chteji nejakou upravu ve skriptech a tak to nejak splaca), ale ten kod je hruza. Vi o tom ze je desnej hned jak uchlacholi zakaznika to hodi na nekoho kdo to umi. Meeting mame tak jednou za 6 mesicu, zacina to "OK guys, I need 5 min 10 000feet overview of what you're doing because of ..." Po 10 minutach rekne "Guys, guys, I don't pretend I understood half of it, but I can work with that. I trust you know what you're doing. I there anything you need from me?". Za 40 minut vyrizeno a dalsich 6 mesicu pokoj. Je to super.

    Jak dlouho ta idyla bude trvat, nevim, dlouho asi ne, ale nevadilo by mi to takhle doklepat do duchodu :)
    SATAI
    SATAI --- ---
    LARS_GUNNER: tak fakt je, ze jedinej clovek, co vypada jeste smutnejsi nez ja, je muj sef ;-)
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    Já mám v korporátnu obrovský štěstí, že můj manažer šel od helpdesku nahoru a první polovinu jako technik. Jak tady někdo řekl "máme manažera a nebojíme se ho použít". přezdívame mu "Machine gun Chip".
    permanentně stojí před náma a čistí cestu. Zároveň nám nechává komplet volný ruce co se týče technických řešení. A i před zákazníkem jede balls of steel aka můj technik řekl, že tohle je nejlepší řešení a tak to bude. jakékoli diskuze ohledně toho jdou přes něj, nikdy direct k nám, což skvěle řeší egotripujici techniky zákazníků.
    ale vím, že to je jednorožec, taky si ho hýčkáme.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    INDIAN: To je sice pravda, ale stredni management zaziva obrovskou krizi a lide, kteri tuhle praci delaji, tak jsou casto motovovani jen penezi.
    INDIAN
    INDIAN --- ---
    ALMAD: a taky vice versa, team lead by mel mit praxi aspon podobnou jako maj clenove tymu
    Aspon ja sem v tomhle porad dost konzervativni a v zasade si nerozumim s manazerem bez technickyho backgroundu v danym prostredi ... A pokud ji nema, mel by aspon mel mit duveru v tom co tym dela, nebo alespon mit v tymu nekoho kdo mu technicky referuje
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam