• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOC256: jj, my mame pohotovostni mobil v kanclu, ale v nem lezi uz dlouhy roky a akorat v pondeli rano, ten kdo ma pohotovost, si ten telefon na sebe proste presmeruje.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    VYHULENY_UFO:
    Mám to stejně...
    Naopak mě nutili, abych nosil při pohotovosti dva mobily a vyřval jsem si, aby to zařídili softwarově (přesměrování). A i když moje číslo zákazníci mají, tak pokud ho zneužijí, tak to udělají poprvé a naposledy. Ale tak umím si je držet v patřičných mezích. A o tom to celé je... Vědět komu číslo dávám a nastavit si jasná pravidla...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    INDIAN: ja teda dve cisla nekrmim, pouzivam tak 25let jenom jedno a to mam jak pro soukromy tak pracovni ucely. nevidim duvod, proc sebou tahat dva telefony nebo mit dve karty v jednom telefonu. ale je fakt, ze mam jednou mesicne tyden pohotovost a klienti mi muzou klidne zavolat i v noci...
    INDIAN
    INDIAN --- ---
    Moje soukromy cislo meli kolegove a jeden jedinej zakaznik naposledy nekdy pred 17lety jestli dobre pocitam. Uz v ty dobe me fascinoval jeden kolega, kdy, jak v ty dobe bylo celkem normalni provarovat svoje soukromy cisla, na nej krom 2 lidi nikdo nemel cislo a ten se zdekoval presne ve 14:30 (chodil rano na 6:00) a ikdyby horelo, tak se mu nikdo nedovolal

    Pote sem delal spis v internich tymech a pak vlastne vetsinu svyho profesniho casu ziju ve Francii kde se jednak dba na soukromi zamestnancu vseobecne, druhak veskerej zakaznickej servis de imperativne pres pevny linky (u jakkoli maly/velky spolecnosti) a mobily se jaksi v tomhle nikdy nechytily (mobil je opravdu jen pro mobilni lidi nekde v autech, ne pro ty co sedej po kanclech) ... takze programatori v zasade sluzebni mobily vubec nefasujou
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    CERMI_FOX:
    KOC256:
    Byl jsme tam jen chvilku a krome fluktuace sedmdesat procent tam nedosahli nikdy niceho.
    Takto exponovanou pozici bych uz delal jen na ICO a fakturoval vsechno v urcene vysi. Zakaznik si na minule zakazce ztezoval, ze uz nechci videt priplatky za prescasy a vikendove konzultace ve vysi x2. Tak je vidi ve vysi x3.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CERMI_FOX:
    LARS_GUNNER:
    Tak toto je už hodně mimo no... A pokud se to někde děje, tak je něco hodně špatně... :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    QWWERTY: tak už tam dlouho nedělám a v současné firmě se programátorské telefony klientům nedávají, dokonce by klienti mě neměli otravovat ani po mailu. Když klient něco chce, tak má volat service desk nebo projekťáka. V tomhle je náš minikorporát fajn :)

    A v tamté firmě samozřejmě přesčasy nebyly, naštěstí klienti byli čeští a tak o víkendech taky nepracovali a dovolenou taky pochopili, že mají otravovat někoho jiného.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    CERMI_FOX, LARS_GUNNER: pak je idiot firma/nadrizeny a je cas zacit uctovat kazdou zapocatou hodinu jako prescas/vikend/statni svatek dokud je to neprejde
    (jakoze uprime doufam, ze tyhle kompenzace mate)
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    CERMI_FOX: Ano, nebo jim ho da tvuj nadrizeny, ze ti muzou volat, aby neotravovali jeho a zjistis to tak, ze ti nekdo vola v nedeli v deset rano a chce po tobe specifikovat nejake body v bussiness logice. :(
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    QWWERTY:
    DRUDRIGER2: nebo to číslo propálí zaměstnavatel, který si ho drží pro emergency situace ještě z dob pohovoru...
    DRUDRIGER2
    DRUDRIGER2 --- ---
    kdyz si v otm novej, tak tudle chybu udelat muzes ze jo...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    QWWERTY: No spise nejsou zvykli na tyto zakaznicke predatory :-).
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KOC256: clovek, ktery rozdava svoje privatni cislo v ramci businessu nedejboze operations, je idiot, resp. ma zjevne problem separovat svuj soukromy zivot od pracovniho
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Jenze druha strana problemu je to, ze nekteri takoveho kontaktu zneuzivaji, resi veci naprimo a casto i mimo scope a dohodnute parametry.

    Tito “technici” casto neumi byt asertivni a klidne rozdaji i sve privatni cislo ve smyslu: “kdyby neco mi zavolej”. Pak dalsi mesic chodi a “beci”, ze jim stale zakaznik vola a neco chce, protoze to je rychlejsi a efektivnejsi, ze?!

    Kazda mince ma proste dve strany.

    U nas se snazime tento primy kontakt delat jen tehdy, pokud si to situace fakt zada.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    JON: přesně. Zákazník velká firma, migrují SAP. Se SAP integrátorem řeším, jak jim budu posílat data z výroby a odvádět operace přes IDOC zprávy. Vyšší jednotky hpdin callů s manažerskýma límečkama a jediný co jsem měl byla dokumentace k 10 vzorovým xml, každé 1000 řádků a to vše ve vymrdanym sharepointu.

    [TOOMIX @ Prace - jak zapadnout do (nejen noveho) kolektivu, mj. take klub mladych workholiku a support proti zmrdum v praci..]

    Pak jsem měl call s člověkem od nich, co tu integraci reálně dělal a za hodinu bylo vše domluveno včetně endpointů, minimálních XML pro posílání dat atd.
    JON
    JON --- ---
    IXTREMIST: Ja teda takhle apriori silne odstineni od techniku klienta/dodavatele moc rad nemam - komunikace pak dost trpi efektem tiche posty - zvlast kdyz manager nema dostatecny technicky background (coz samo o sobe nemusi nicemu vadit), a veci co by si technici mezi sebou vyresili za 15 minut pak umej trvat mesice. Netvrdim, ze to je vas pripad - urcite jsou manageri, kteri umej dobre posoudit kdy stinit a kdy propojit.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    INDIAN: Team Lead jo, ale myslim ze primarne proto ze jako programatori mame velkej problem respektovat nekoho kdo neumi programovat :D

    Nicmene nad uroven TL to IMHO zacina bejt jrdno, respektive zacina zalezet na strukture firmy (maji directori senior IC na stejnym levelu o kterej se muzou oprit?).

    Ja teda svejm mentees co chtej zmenit drahu na management rikam, ze nemusej bejt dobry, ale hodne jim zjednodusi zivot, kdyz tomu budou rozumet tak dobre, aby poznali bullshit.
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    LWEEK: Zkusil bych ten problém na vhodném místě pojmenovat...
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    CERMI_FOX: To je pravda :-) Ja jsem tim mysle to co ALMAD ktery to jako vzdy dokaze rici lepe nez ja...holt ty moje (absentujici) soft-skills :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JANFROG: to je definice, kterou splňuje ale každý. Protože manažer typicky schvaluje dovolené, výplaty, reporty, výkazy apod, tak pokud není, tak si nemůžu vzít volno, nedostanu peníze, nemůžu podat výpověď :)

    Já se svým šéfem nemluvil už přes rok, max mu posílám requesty na dovolené a timesheety a tím to končí. Je to mnohem lepší než předtím, když chodil na meetingy a šířil chaos a nedorozumění.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam