• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a třeba silná postava, kterou vede zkušený hráč, myslím tím pawna, tak ten se klidně naučí vypomáhat polenem.
    Tj, využije svoji sílu, vezme, kámen, poleno, když má větší sílu i třeba jej vytrhne ze země a dá tím obří poškození i obřímu nepříteli, zejména když ten je třeba na zemi, oslabený magií nebo níže než ten co háže kameny. Teda najednou bojovník-pawn co má silné paže a nohy, zmastí i velkého nepřítele šutrama.

    Podobně jako už psali tu jiní, vaše postava je kouzelník, začne kouzlit a zkušený pawn najednou začne kouzlit taky, podpůrné kouzlo a tím znásobí to vaše.

    a pokud je to třeba bleskové, elektřina a nepřítel stojí ve vodě...

    Pak najednou jdou i obří nepřátelé zabít na dva útoky. Šutrama, bedýnkama, kouzlem. Vodou.

    proto to máme tak rádi – tak jednoduché to vlastně je.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    podobně jako stížnosti na to, že si nemůžou změnit vizuál postavy, že je pevně danej. To je proto, že to jak si fyzicky vymodelujete postavu, se přenese do statistik. Svalnatej, vyšší, silný nohy = bonus k síle, více unese. Maličká postava zase všude vleze (takové tajemství, vyleze i třeba po zdi, kde normální postava ne a proleze okýnkem - mimochodem další věc, se kterou engine musí počítat), má bonusy k managementu staminy a některým druhům útoku.

    protože se z toho odvíjej všechny statistiky a pak se s tím počítá ve hře, nelze si postavit drždveřáka a pak se rozmyslet a uprostřed hry si snažit to změnit na kočičí verzi Marka Ebena.

    teda asi to jde, ale znamená to reset statistik.


    Podobně jako když si volím pawny do party - ti co začínaj jako lučištníci levlí manu, když je pak páneček přepne na mága, stamina se změní na manu. Pokud jsou vychrtlejší a menší, budou mít skvělý management many, která jim ideálně ani nebude docházet.

    Tam, kde právě youtuber nebo běžný hráč na steamu vidí bordel, podivné prostředí a divný pomocníčky, zkušenejší oko DDčkáře vidí taktický možnosti, schopnosti party i metody, jak dostat danýho nepřítele.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    PHOW_SAATCH: tak ony ty stížnosti majitelů 4080, že jim to nejde na slíbovaných 150 fps by neměli směřovat na Capcom, ale NVIDIA, která jim to slibovala. AMD totéž. Žejo, tohle jsou prodejci grafik na PC, který melou pičoviny.

    Ale to je stejný jako s tím Starfieldem, kde je moderní verze engine, který je přesně psanej na to, aby ta hra fungovala. /zde se naopak vytvořila teorie, že je to engine z oblivion :D)

    Tady na nyxu je spousta pokrytců, co dělala na Kingdom Come, tam to samé řešili. Na tak komplexní RPG MUSELI si postavit vlastní engine. A taky, při vydání měli ještě větší problémy – na PC mně to nechávalo grafiku na pokoji, ta si předla, ale přetěžovalo to procesor. Pak ale tu chybu opravili (a samo vyšly i nové ovladače od výrobce grafiky, možná to pomohlo víc) a už to pak jelo obstojně.

    Opakuju, budeme bít výrobce tak složitých her, jako jsou komplexní RPG, který prostě nelze udělat na základní Unreal, který prostě je hodně těžký napsat i do vlastních engine, jenom za to, že to vážou na 30/60 fps?
    kde má každej šutr fyziku, nějakej model destrukce? Kde se počítá i vlhkost vzduchu, voda, slunce, nebo naopak absence? Kde se počítá síla postavy a jejího útoku v komplexním výpočtu její váhy, staminy, výbavy, z jakého místa a výšky, úhlu, zda vyskočila nebo se odrazila, do jakýho místa na nepříteli, kterej má v té chvíli nějaký stavy – to jako není fortnite, kde je prostě postavička se zonama zásahu.

    jako nemusíme, můžeme hrát nějaký adventury, Mamlas effect, nebo fortnite. Nebo BG3, tam teď místo dokončení III. actu vyšly balíčky necudných animací.

    btw. i fromové vážou fps. A stavba jejich engine je stála neskutečný množství energie. A taky se toho tam počítá strašně moc - si vzpomeňte na videa, jak vysvětlujou i pro hráče "neviditelné mechanismy", který ale můžou rozhodnout bossfight.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: DD jede na upraveným engine jako poslední Resident evily, vlastně je to o kapku starší verze, žádná novinka. Jde o vlastně už vyzkoušenej engine, kterej jede i třeba na Mac, kde RE village taky dávaj, on má hodně velký využití. Je hodně chválený. Žádná jako novinka, nebo jak to říct, je to mnohem starší než Unreal 5, kterej je furt takovej... no, ale třeba v Alone in the Dark podle je funguje úžasně.

    Ono se to u engine blbě říká, hlavně když má někdo vyloženě specializovaný na své hry.


    Vydání DD i přes problémy naprosto vůbec nedosahuje rozbitému vydání CP 2077, ale ani omylem. Dokonce ani třeba TLOU jedničky.
    Ona je taky otázka, kdy vyleze optimalizovanej ovladač od NVIDIA a AMD.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: hraju teď BB na 30 fps a je to úplně v klidu... Dark Souls 1 jsem poprvy dohrál na cca 19-25 fps, protože jsem měl shitovou kartu a v Blightownu mi to padalo dokonce na cca 8-11 fps :D dnešní západní civilizace je strašně změkčilá a přecitlivělá, východ nás brzy převálcuje :)
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    MATEEJ: Mam za sebou jen chvilku...ale souboje jsou supr...je to Capcom, takze se hodi mit nahrano trochu Monster huntera, pak te to neprekvapi...spolecnici sbiraji loot takze se s tim nemusis srat....navic muzes skupinu tocit podle situace na kterou se chystas....me ale bavila jednicka. Je to specificke...navic je vsude navod co a jak.
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Jasně, dodatečné balancování se dělá vždycky, někdy i roky po vydání. Myslel jsem to tak, že ER neměl po vydání žádné větší performance issues (v jistých místech padalo FPS, ale byl to minimální problém). I když k tomu určitě hodně přispělo, že je to v podstatě stejný engine jako mělo už Bloodborne deset let zpátky.

    V poslední době se hodně serou hry se zbrusu novým engine (hlavně UE5) a DD2 pokud vím taky používá nějaký novější engine.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ER nevyjel v pohodě, měl hromadu problémů a to včetně nevybalancovaných zbraní. Akorát jsme se prostě tím tolik nezabývali, většina z nás se nesnažila nikde expoitovat a hlavně, ty koncepty byly rozvedení toho, co už jsme uměli hrát. Je prvních šest měsíců to mělo balanční hotfixy jako Diablo 4, příklad jak si začala hromada lidí běhat za tím pidiměčíko-sekyrkou co mrazila.

    DD ale má vlastní herní logiku i mechanismy a jak je vidět na dotazech člověka co nepřišel trolit, (ale přišel), který se hned v základu ptá proč to není izometrické RTS RPG s real time bojema s možností dát si pauzu, kde je přehled nad bojištěm a kontrolou nad všema postavama, v Unreal 5 engine a proč si někdo dovoluje vůbec zkoušet dělat nějakou jinak v jiným žánru, tak prostě potvrzuje že v zásadě většina tzv. hráčů nesnáší cokoli jinýho co vybočuje z jejich autistických vesmírů a zavedených normálů. Jako bonus jsou V8vrovo následovníci, kteří chtějí hry podle pravdy, ale vlastně vůbec.

    /a připomínám, že na PC se nijak extrémně moc neprodávají ani jiné japonské nebo SONY hry, na to jaké jsou to v jádru vynikající tituly.

    /a připomínám, že BG3, kterým spousta lidí arguemntuje, se stal byznys kolem sexu a dělaj hodně slušnej byznys kolem tohodle. Včetně licencovaných cosplayerek co ukazujou kozy na sockách.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: hele, možná to bylo i tim, že to na mě bylo prostě moc velký.. hromady nudnejch ukecanejch NPCček, který jsem si ani nezapamatoval... mam v tomhle směru radši minimalismus... pár NPC, co pronesou jednu dvě věty... kterejm vlastně ani nerozumim... :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    MATEEJ: stream a vlastní hraní jsou dvě odlišný disciplíny... už x krát se mi stalo, že se mi hra ze screenshotů a videí nelíbila, ale když jsem jí hrál, přišla mi skvělá a naopak... ale chápu, že koupit si hru za dva tácy jen na vyzkoušení je trochu.. kolik je vlastně potřeba odehrát pro refund? 2 hodiny?
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Jj chápu, já u jedničky neměl žádná očekávání, ale chytlo mě to tak, že jsem to zplatinoval (a k tomu to potřebuješ dojet dvakrát, podruhé na nejtěžší obtížnost).

    Někdy se ti prostě průměrná hra trefí ideálně do nálady nebo potřeby.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: já kdysi koupil Horizon Zero Down skoro hned, jak to vyšlo na PC... to bylo snad největší zklamání hned po Diablo 4 :) proběh jsem tenkrát celou mapu, byl nadšenej z toho prostředí, z enginu, ale došel jsem asi do třetiny příběhu a tam jsem to zapích... prostě to nějak netáhlo... a navíc jsem zjistil, že mě nebaví zabíjet roboty, zbraň musí tnout do živýho, jestli mi rozumíš :)
    AIAX
    AIAX --- ---
    V podstatě už dnes defaultně počítám s tím, že jakoukoli novou multiplatformní hru s otevřeným světem budu hrát nejdřív pár měsíců po vydání. Výjimku jsem udělal jen s Elden Ringem, protože tam bych prostě čekat nemohl a navíc ER vyjel z továrny docela v pohodě.
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Jj, taky nemám s čekáním problém, na Kingdom Come jsem čekal dva roky, na Cyberpunk tři, a to jsem byl na obojí hooodně nahypovaný.

    Jinak mám backlog dlouhý jak Václavák a navíc včera zároveň s DD2 vyšel na PC Forbidden West, což chci taky zkusit.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    včera na mne hned vykoukla :D
    a má i její hlas :)).

    /screen z XSX, komprimováno

    VIRIK
    VIRIK --- ---
    Já včera koukal na nějaké streamy a moc mě to nepřesvědčilo.


    Já se teď raději stáhnu, protože Matěj je dle mne idiot již od roku cca 2008 a opakovaně tento titul obhajuje a jo, začalo to tím jak nechápal u bethesdí RPG.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    A jaké jsou teda vaše první dojmy? Zejména mi jde o hlavní herní náplň, takže souboje a exploring. Já včera koukal na nějaké streamy a moc mě to nepřesvědčilo.

    1) Prostředí vypadalo hezky, ale velmi genericky, žádné gejzíry fantazie nebo zajímavá výtvarná stylizace.
    2) Přišlo mi, že v boji má hráč nezvykle malou agendu. Když mám víc společníků, tak mi vyhovuje, když je všechny můžu ovládat. Nebo, když je boj akční a ne taktický, tak mám jenom jednoho, který automaticky jede nějaké svoje rutiny. Tady je parta 4 postav, které v boji provádějí relativně složité akce, ale nemůžu do toho zasáhnout (možná je u nich možnost nějakého nastavení míry agresivity/supportu...).
    3) Rušily mě animace postav. Zejména boss fighty jsou poměrně složité, stejně jako spektrum toho, co ty postavy můžou provádět, a je jich tam hodně. Přišlo mi, že se často stává, že hlavní postava dělá nějaký speciální útok nebo critical hit, postavičce se spustí příslušná animace, ale vizuálně se zcela mine s animací bosse, protože ten už zas dělá něco jinýho nebo ho jiným směrem odstrčila/povalila/nalákala jiná postava.
    Podobné mi to přišlo u pohybu v prostoru - postava přijde k překážce, co jí je cca do pasu, jako že se o ni opře rukou a překážku přeskočí, ale ta překážka není pravoúhlý schod, ale je oblá, takže se ta ruka opírá o vzduch.

    Nepřišel jsem si sem zatrollil mezi fandy, vážně by mě zajímalo, jak to působí na vás, na ty streamy jsem nekoukal dlouho, takže mi může něco podstatného unikat.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Jakožto STEAMer si počkam asi až na podzim. Teď dojedu nějaký herní resty, pak dam možná na chvíli opáčko jedničky, pak vyjde Elden Ring DLC a na podzim si vyhradim okno na DD2. Ono se to do tý doby aspoň trochu usadí a opatchuje.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    btw. začal jsem s bojovníkem a skutečně, stejně jako v jedničce, při levelování bpojovníka obrovský nárůst HP a síly u každého levelu. Myslím, že pro první 400 hodinový průchod hrou bude ideální začít takhle, pak hned si dám něco co mi vyleveluje staminu (navíc já zda miluju i lučištníky).


    Jinak prostě je to stejné, jako u Starfieldu, kde akorát k tomu došlo později. Prostě dělat RPG, kde si hráč sám musí odhalovat herní mechaniky a něco umět znamená hodně hrát, znamená dělat opravdu práci, kterou musí zaštítit schopný marketér. U Starfieldu zase se vytvořila teorie o engine (který je ale v cíli geniální a dělá co má).
    Youtubeři a twitcheři nejsou dobrými prezentéry her.

    Ti lidi jsou očividně u těhle titulů zmatení. Nevidí směrové šipky a i když tam jsou, co s tím mají dělat. Při stavbě kosmických lodí, obecně u crafting, jsou zmatení co co znamená.
    Speciální levelování jako má starfield nebo DD je pro ně španělská vesnice.

    A co teď? Nemůžete vysvětlovat lidem, jak fungují tajemství, který jsou designovaný, že na ně máte přijít sám.

    Zejména když herní novináři jsou fakt nemehla – tam kde stojí jejich postava po pěti hodinách s pidi HP, nahá uprostřed mapy, já po hodině vylezu s plnou výbavou a několikrát větším HP i silou hned ze základního tábora. //i u kingdom come se nejvíc šlo napakovat ještě ve skalici a to díky bylinkám a vybráním správného perku se i hned slušně naposilovat). Nebo kde ve starfieldu pláče, že všechno viděl stokrát (neviděl, jen se nemehlo potácí po území jedné frakce), já po 500 hodinách objevuju nové stavby, dungy, postavy a zjišťuju že jsem viděl cca 30 % hry.

    Jedinej kdo tohle umí je marketing SONY. Ten jedinej umí těm hlupákům na internetech, co ale ovlivňují veřejné mínění, nejen odolat, ale je i herní novináře, si omotat kolem vlastního péra. A SONY má pravdu, to chce prostě jinej přístup.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Už vylézají hráči jedničky

    Dragon's Dogma 2 Review
    https://youtu.be/q04wzXTuS2Y?si=IReYpuz1qr72h9SL
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam