ONDRAT: ty jsi dost ovlivnen zivotem u Palmovky... nechces si zkusit zivot treba v Kralovicich nebo na Zmrzliku? Neboj, furt je to Praha 😁 Ale mozna bys ty problemy s mobilitou vnimal trosku jinak...
Kol v metru vidim porad vic nez na ty magistrale. Je to konkretni relace, konkretni smer - to, ze to nekdo objede jinudy je v teto polemice podruzne (protoze to je nedohledatelne/nemeritelne, narozdil od kol v Ccku pod magistralou vs. kola na povrchu stejnym smerem).
Polemika sve opodstatneni ma - pokud lidi na kole jezdit nechteji, je asi na miste hledat duvody. Zrovna obleceni je pri dnesnich moznostech ten posledni problem, funkcniho pradla mam sam plnou skrin...
A pokud se bavime o tom, ze lidi radsi jedou autem - levne MHD navzdory - pak asi je k zamysleni, jestli ta "zahledenost" do jeji dokonalosti dle turistickych pruvodcu skutecne reflektuje potreby lokalniho obyvatelstva...a opet, nebavime se o cestach z Palmovky.... problem prazske MHD je to, ze zijeme ve sto let starem schematu a nejak se u toho zapomelo, ze i jen ta Praha se dost rozrostla... o zaberu na celou sirsi aglomeraci nemluve. Plus dnesni doba vedek centralizaci... tu praci mas v te metropoli, ale pracovni mista po okoli spise zanikaji. Ale v te metropoli se bavime o office spacech po periferii... a jsme zas u toho, ze MHD tohle diky absentujicim rychlym tangentam proste nedava.
A ano, je to o penezich... ale demence "planovacu" s fokusem na smer centrum mj. zpusobila to, ze Dcko se ohnulo k Namesti Republiky... namisto toho, aby vedlo k Zizkovu, jak bylo puvodne zamysleno... a kde se ted taky dost stavi...