GREW: lidi si běžně kvůli levnýmu parkování mění trvalý bydliště do Prahy, z čehož má Praha další příjmy. Souhlasím ale, že srovnávat parkování soukromých aut a komerční zábor veřejného prostranství je trochu zkreslující, ale v tomhle bodě jde o to, že město naopak zpoplatňuje něco, co se všude jinde snažej naopak podporovat (ne vždy je ale veřejnost nějakou podporou možné něco donutit fakt používat).
Nextbike i Rekola začínají být oproti začátkům reálně prakticky použitelná (funguje odemykání, jsou bezporuchová, seřízená, apod.), problém v Praze je to, že kol bude vždy nedostatek na kopcích a přebytek dole pod kopcema :) Business model je podle mě už teď na hraně, dalším zpoplatněním to město nevylepší (spíš byl zajímavý pokus Hradce, kde Nextbike byl jeden čas zadarmo, v Praze to tuším bývalo v ceně PID? dvě půjčení? )
Obecně parkovací socialismus v Praze je zdroj většiny problémů s dopravou. Jde ale i povinnou výstavbu parkovacích míst, prostě když bude kde parkovat, tak se těma autama taky bude jezdit, do všech podzemních parkovišť bude muset nějaký auto dojet a když zvyšujeme počet parkovacích míst (v rámci výstavby), tak s tím plynule roste i počet aut.
Dlouhodobě směřuje směrem k asijsko-americkému typu města a ne k západoevropskému stylu. Jednotné parkování by to zhoršilo, protože by pak pochopitelně víc lidí jezdilo napříč Prahou autem do práce, což se jim dnes poněkud prodraží. Současný kompromis, totiž právo vlastnit auto, pokud ho majitel až tak moc nepoužívá (ezdí max. na nákupy do předměstských mallů s parkováním zdarma nebo na chalupu, ale ne každý den) sice jakž takt zachraňuje dopravní situaci, ale je to blbost.
Budoucnost je, že si lidi, co chtějí žit v Praze, prostě uvědomí, že vlastnit auto pro ně nedává smysl. To má smysl na venkově, ale ne v Praze. Cesta k pochopení tohohle faktu bude ale ještě fakt dlouhá. Průběžné zahušťování města, které se ale už děje, to ale lidem zcela jasně ukáže.