• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: je hustý, jak ty dokážeš závěry dělat i bez modelování (= Hřib kurví dopravu v Praze), ale když to člověk chce s Tebou probrat v detailu a najdeme si nějaký konkrétní případ, tak řekneš, že bez modelovaní se to říct nedá. :-P


    DANYSEK: na mě ta teorie funguje, jestliže mám dojezd do práce (Pha-východ - Anděl) 1h+, tak dojedu na vlak a pokračuju vlakem, protože to vyjde cca na 55min... i když teda pak lehce obětuju večer, kdy bych dojel do 40 min domů).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Mozna ano, mozna ne, bez zmodelovani se to rict neda.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: tak jasně, ale Hartigova přeci není dálnice... tam je jedno, když bude mít 2 pruhy, protože ty auta stejně nakonec skončí na Jarově nebo na Ohradě na semaforu.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KUTAS: Ohrada je děsivý místo, tam he narváno na tom ostrůvku pokaždý, když jedu kolem, naprosto si nedokážu představit, co to tam muselo bejt za maso, když byly sotva poloviční. Naposled mě tam nějaká vykalená ženská v poledne drbla ramenem takovým způsobem, že mi telefon odlít z ruky až pod tramvaj z protisměru...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: No vidis, jak je dulezite modelovani. Prujezdnost urcuje nejuzsi misto.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: mně zrovna v obou těhle případech přišlo, že zácpy způsobovaly světelné křižovatky na obou místech a před nimi pořád těch víc pruhů máš. Aneb nevšiml jsem si, že by auta stála v tom úseku mezi Ohradou a Jarovem, protože tam ubyl jeden pruh - nehledě na to, že to je už docela dlouho, ne?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Na Jarove i na Ohrade byly dva pruhy, nyni tam je jenom jeden, tedy prujezdnost je polovicni. Please.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jako to máš samozřejmě pravdu, ale tak lidi si zvolili takovou reprezentaci, která se v tomto soustředila na chodce, neboť lze konstatovat, že jejich infrastruktura byla dlouhodobě zanedbaná, pak tu máme cyklisty, ale tam je to složitější, když jich po Praze moc nejezdí, ale naříklad na P7 je mnoho dobrých příkladů, kdy se pohyb chodců zkvalitnil.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: a co se stalo přesně na Ohradě nebo na Jarově co omezilo auta?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Ohrada, Zelivarna, Olsanska, Jarov, Seifertova, Vinohradska a ad nauseam
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: a nějaký příklad v centru města?

    Mě třeba napadlo to, jak se zvětšily ostrůvky pro tramvaje na Míráku a nepřišlo mi, že by mě to tam nějak dopravně omezilo. Nebo se takhle přidaly ostrůvky na přechody v bývalé Koněvce nebo co to je vlastně za ulici (tuším někde u Vystřeleného oka). Tyhle úpravy vnímám třeba pozitivně, vždycky když jsem jezdil kolem autem, tak mě úplně děsí, že by mi nějaký chodec skočil pod kola. A na dopravu podle mě reálný vliv nemají.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Alealeale, takhle z dopravy k rasismu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: vyšší střední třída? To bych se rozhlédl po tom Londýně, jak to proběho tam... víceméně, zadlužené hipstery vyplatí magnáti z těch zemí, od kterých si evropští autíčkáři a dovolenkáři (nejen naši, samozřejmě) kupují všechnu tu naftu, benzín a nezdaněný kerosen.

    To, že je celá Praha ucpaná autíčkama na benzín a naftu, je jen krok jedna. Krok dva je, že si tu všechny nemovitosti budou moci dovolit jen ti, kdo nám prodali ten benzín a naftu. Je to jako Afričané a příslovečné skleněné korálky. Akorát, že poptávka po bižuterii se časem nasytí, zatímco ropa se pálí, takže poptávka je nenasytitelná...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: A mimochodem kdyby slo jenom o rekonstrukci, dobra, dalo by se to prezit. Ale jako mavnutim kouzelneho proutku po kazde rekonstrukci je provoz aut, MHD, cyklistu zpomaleny a ztizeny. To je ten hlavni problem, vedle tedy neexistujici koordinace a modelovani.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Jasne. To jenom pro ilustraci, ze to jde delat i lip, tak, aby na prvnim miste byli cestujici, nikoli investice.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Urcite. Jsou lide, co maji radi, kdyz je nekdo prudi. Ja mezi ne treba nepatrim, ale nesoudim.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: Tak metro se o prodlouzenych a svatecnich vikendech zaviralo i pred Hribem.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: Jo ono je to kvuli uzavirkam? No tak tam je nadeje, ze se to opravi a bude to ok.
    Za me, ze se opravuje je spis pozitivni nez negativni, i kdyz je to opruz.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Priklad z dnesnich novin. Kdyby jim slo o lidi, tak nezaviraji metro, ale prazce vymenujou v noci a postupne. Jenomze o lidi a nejakou plynulou dopravu tady nikomu nejde, hlavne, ze se proinvestuji penize.

    Část metra na lince C nepojede od soboty až do svátečního pondělí - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-cast-metra-na-lince-c-nepojede-od-soboty-az-do-svatecniho-pondeli-40548874
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam