• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: překvapuje mi, že byla elektrická. V roce 2003 bych čekal pohon parním strojem...
    PEJR
    PEJR --- ---
    MAKROUSEK: To tam jeste nebyl u fuchse semafor ani tramvajova zastavka, ani zacpy..
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jestli myslíš, že to je z mé strany nějaký flex, tak to rozhodně ne. Já jenom když řeším čas, tak holt prostě Magistrálou za vděk beru, ale je to výjimečně a rozhodně to není něco co bych komukoliv doporučoval. Mám reflex vestu, reflex pláště a batoh, světla i ve dne a jezdím tam s respektem.

    Flexí tak maximálně ten portugalec, co se u toho každý den natáčí, jeho účet snadno najdeš - Sergio Almeida.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Ja jsem mezi Hlavakem a Vltavskou jel na elektricke kolobezce se sedackou leta pane 2003. Bal jsem se jet mezi auty, tak jsem jel chodnickem. A smetla me vetev. Pak jsem tu samou kolobezku v Belehradske strhnul, kdyz jsem jel z Nusli domu. To jenom o tom, kdo je tu trendsetter.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PEJR: Jo přesně ta zácpa je to, proč se mi tam moc nechce, ale taky holt někdy musím. Mazi Hlavákem a Vltavskou to může působit blbě, ale je tam na tebe dobře vidět a máš rychlost. Ale pokud nemusím, tak tam nejedu.
    PEJR
    PEJR --- ---
    ONDRAT: Na pohodu, tam auta stejne z kopce stoji jenom v zacpe, k florenci je tam dokonce cyklopruh a pak uz to tam vesmes motas jednosmerkama mimo provoz.. urco to neni nejrychlejsi, ale mezi hlavakem a vltavskou bych fakt po silnici nejel..
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PEJR: Ale to je přes Bulhara? Nejlepší křižovatka v Praze s parametry za jaké by se nestydělo křížení dvou dálnic.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nevím, nedokážu mluvit za zkušenost někoho jiného, ale pravidla ohledně ochranného cyklopruhu jsou taková, že do něj vozidlo nesmí vjet, pokud se v něm pohybuje cyklista, což je situace řešitelná.

    Nepřežiješ i jako chodec srážku s autem, nemusíš přežít často jako řidič střet dvou aut, je to těžký no.
    PEJR
    PEJR --- ---
    KAKIHARA: Ja to jezdivam italska, florenc, vltavska
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jiste, mozna nesejme... a kdyz jo, tak to obcas taky holt neprezijes...:-) V podstate podobne reseni jako na magistrale - a opet tepna s pomerne intenzivni dopravou (vc. te hromadne), kam se namaloval ten "zklidnujici cyklopruh".

    Pointa je jina - ty pruhy casto kresli nekdo od stolu systemem "v CADu to vypada dobre". Ale ten dotycnej nema realnou zkusenost, treba mj. prave s rizenim 18metrovyho kloubaku. A vysledkem jsou ruzne nesmysly... treba jak na te fotce... kdy se ten autobus ma problem tam vejit, protoze to je proste namalovane dost na krev. A ne, ten autobus si uplne nemuze dovolit ten luxus ze zpomali - on ma svuj jizdni rad, ktery je i tak dost nasponovany a ten luxus, aby si mohl dovolit pomalejsi jizdu pro preciznejsi manipulaci si ani dovolit nemuze. Ale to ti "experti" z kancelare od CADu neresi, zeano.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To ja respektuju, ale porad je to vedoma volba, do ktere te nikdo s pistoli u hlavy nenuti.

    Zadny auto te nesejme, rozhodne ne tim, ze jede chvili v pruhu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, nekdo to stesti ma... ale treba rodina s hypotekou si uplne vybirat nemuze... ta je rada, ze koupi byt nekde treba v Petrovicich ci treba Uhrinevsi, kde ale zas ta nabidka prace uz takova neni. A ti mene movitejsi skonci nekde typu Ricany, Cesky Brod, Beroun, Kladno, Melnik... proste ne kazdej ma to stesti (a moznost - predevsim pak ekonomickou).

    Jestli te hypoteticky sejme jen jedno auto z peti neni na komunikaci, kde denne projedou desitky tisic aut, zeano... :D

    Ostatne k tomu, jak se asi dobre i tem autousakum ve vymyslech od tech "zklidnovacu" jezdi se jde proklikat i z mapa.pid.cz :D

    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: kazdopadne coby nejvernejsi substitut individualni dalkove preprave na stredni vzdalenost to v praze chceme, ne?
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: husitska, ja dolu na karlin oni k bulharovi
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Kde to bylo? Dálkový busy přidávám do seznamu vehiklů kazících dopravu v Praze a částečně i bílý dodávky. Kühl promine.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: jj, vcera vecer me omezily dva dalkove busy za sebou. Vyhybaly se cyklopruhu pres dvojitou caru. Tomu rikam respekt
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Vím, že je to kontroverzní, ale já jsem si vždycky hledal bydlení tak, abych se všude nějak rozumně dostal, pokud bych volil bydlení na periferii a musel jezdit autem nebo přecpanou MHD, asi bych se tomu jevu moc nedivil.

    Ten cyklopruh je věc řekl bych papírová/projektantská, teoreticky to některá auta odradí a ty zbrzdí a zůstanou ve svém pruhu, tím dle zadavetele a projektanta zvyšují bezpečnost provozu. To není z mojí hlavy, ale určitě sis všiml, že ochranný cyklopruh ignoruje tak jedno auto z pěti, takže to zřejmě nějaký efekt má.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: zrovna žižkovskym tunelem jezdim dolu :) nahoru na vinohrady to beru přesně přes václavák a vinohradskou (byť teď aktuálně to uplne nejde). A na ten nuselák, jedu přes centrum-jungmannkou-nahoru ječnou a pak chvilku po magistrále k policejnímu muzeu a hurá na most. Když nad tim přemejšlim tak je to spíš nad Karlovem.) přijde mi to tak jednodušší než se motat v těch menších uličkách
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: zklidneni? :-) Lidi ti pres to budou jezdit a proste to ignorovat. Mist, kde s casem ta cara proste vysublimuje v dusledku toho, ze lidi si stejne jezdi jak chteji mas hromadu. Protoze cara neni zed, zeano :-) Stejne jako se treba kasle na ten "slalom", co je nacmaranej na Hartigove.
    ONDRAT: jen ty auta po meste generuji prave ty vetsi vzdalenosti. Ano, kdyz mas stesti, tak bydlis relativne blizko prace - ale obecne to moc neplati. Spis jeste Praha coby metropole pritahuje spoustu pracujicich z pomerne sirokeho okoli. Jen teda pani konsele na magistratu se tvari, ze "to neni jejich problem".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Já se pak po výjezdu s žižkovskýho tunelu strašně nerad motám - jsou tam kostky, pak jedu na Olšanský a nahoru ke věži, ale když chci někam na Dolní Vinohrady, tak je nejrychlejší kolem Muzea. Kudy tam na ten Karlov jezdíš? Přes Folimanku? (tak bych jel já)
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: tak z Vinohrad do Holešovic se dá celkem v pohodě buď žižkovskym tunelem přes Karlín nebo Žitnou dolu k řece a podél. Na Pankrác (resp. pražskýho povstání) jezdim přes centrum, Karlov a nuselák. Obojí cca dvacet minut. Po magistrále by to bylo jednodušší, ale tam by to chtělo minimálně vyhrazenej cyklopruh.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Já tam občas jedu, protože jaký máš možnosti, když jedeš z Vinohrad třeba do Holešovic? Nebo když chceš naopak z Holešovic třeba na Pankrác? Všude jinde je to střašně na dlouho a když je turistická sezóna, okolo Staromáku je to hodně náročný.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: ve skutečnosti, magistrála se někdy hodí, když na hlavák přijedeš s cargokolem... tzn. obdobně, kdo chce z Vinohrad s větším kolem na Hlavák... ;-)

    Nemá to řešení... je to jen soutěž, kdo koho víc nasere. A ti, kterých se nasere víc, se pak různě mstěj těm, kterých je míň...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam