• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DABEgravel bike / bikepacking / trasy / gear
    Vše okolo bikepackingu, gravel či jiných kolech, šlapání a svobodě.
    rozbalit záhlaví
    BEEBLEBROX
    BEEBLEBROX --- ---
    NYA: Ad Dragonův post, Rapha má teď během víkendu slevu na kalhoty

    Women's Sale Bibs, Shorts & Trousers | Rapha
    https://www.rapha.cc/eu/en/shop/womens-bib-shorts-and-tights-sale?xnpe_tifc=xFVdhkY8OFU.4koXbfxZxMpZhfEWVjQsVuU_OuW7bDz7qYB9afeWaG8.adJS4unjxIh.4uQLxFbXxkoZ4XTT
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NYA: nejlepší bibs s luxusni vlozkou jaky sem kdy mel na tele, jsou Rapha. Jsou sice drazsi ale zato z materialu kterej se netrha je velmi odolnej pri padech (jel sem po prdeli asi dva metry po silnici a zadny natrzeni latky) a hlavne jejich vlozka drzi po letech porad objem a tvar.
    jednou dvakrat do roka maj Sale, kdy se daj poridit veci az o 30% levneji
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NYA: po několka delších expedicích jsem se přeorientoval na lehosedačku :-) akorát lehokolo mám trochu nestandardní, ale uvažuju o nějakém normálnějším.
    DABE
    DABE --- ---
    NYA: základ je si vyladit posed. Sedlo by také mělo být v absolutní rovině (není to dogma, ale pro začátek dobrý start)
    Výšku sedla si určíš tak, že bys při sezení měla mít patu boty na pedálu zcela nataženou a při poloze šlapaní mírně prohnutou. Neměla by se ti ale při šlapání naklánět pánev.
    Kratašy jsou taky dost důležitý. Myslím, že se vyplatí v tomhle ohledu zainvestovat. Osobně jsem úplně nadšený z řady GT od Assos, kdy poměr cena vs kvalita je dost ok
    UMA GT BIB SHORTS C2 - ASSOS butik
    https://www.assos-shop.cz/uma-gt-bib-shorts-c2/
    Jinak platí stále to staré pravidlo, že zadek se musí osedět, čili jezdit a jezdit;)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    NYA: Kalhoty to chce vyzkouset. Aby byla latka pruzna a netahala zbytecne. Musi byt natesno, aby se zbytecne nedrely. No a vlozka se taky musi vyzkouset. U nekterych vyrobcu mi vubec nesedi pozice vlozky, u jinych se neda skoro hybat jak maji nepoddajnou latku. Jine reseni nez koupit si par kalhot a vyzkouset co ti sedi, asi neni. Osobne jezdim Specialized 3/4 (tam hlavne nekupuj zimni model, protoze ten je extremne tenky a jde o spodni vrstvu - je to velice prijemna a elasticka latka, ale prosvita to :) )

    Mas crosove kolo. Tam se sedi vic vzprimene. Tim padem tvoje sedaci kosti jsou vice dosiroka nez treba pri jizde na gravelu ci silnicce.
    Nejlepsi je zmerit si sirku kosti a potom podle typu posedu (vzprimenosti) si vybrat to spravne sedlo. Meri zase treba u Specialized na prodejne nebo muzes i doma na kartonu ci celofanu.
    Osobne jezdim SQlab sedla. Tady mas obrazky a teorii za tim. Muzes to aplikovat klidne i na jineho vyrobce sedel. Hlavne nesedet na kloubech a overit si, ze sedis na spravnych kostech.
    Pelvis | Numbness and pain while cycling | Saddle| Ergonomics Expert SQlab
    https://www.sq-lab.com/en/ergonomics/sqlab-contact-points/the-pelvis/
    Pelvis | Sit bone pain while cycling | Saddle | Ergonomics Expert SQlab
    https://www.sq-lab.com/en/ergonomics/sqlab-contact-points/the-pelvis/sit-bone-pain/

    U 3x9 ti vydrzi retez podstatne dele. 1x12 je dobry, kdyz potrebujes rychle radit. Dobry pro zavodniky, ale na vylety zbytecny. Idealni v soucasne dobe je 2x11 nebo i 2x10, i kdyz se ted na trh bude tlacit 2x12.

    K vybave dodam, ze jeste navic vozim kus stare pneu, kdybych rizla pneu. Tim se to pak podlozi.
    Me osobne na crossu praskaly draty v kole, protoze tenkrat se vsude daval jednostenny rafek co moc nevydrzel. Takze jeste klic na draty.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    NYA:
    1) jak bylo psáno - sedlo a posed. podle fotky máš bud sedlo dost nízko nebo velké kolo
    2) jak bylo psáno nezlepší se nic, zlehčí se ti o pár gramů váha kola (kola s xx Kg nákladem) a zhorší se ti odstupnování převodů. výhoda je mínus jedna přehazovačka a lanko na servis.
    3) ideálně bys měla umět celé kolo rozebrat a složit. opravit jde všechno vpodstatě multiklíčem, kromě prasklého ráfku. s sebou určitě lepení+duše, lanka a patku na přehazky, lanko na brzdu. všechno ostatní počká do civilizace. joa a zip pásky samozřejmě ;)
    OHONEY
    OHONEY --- ---
    NYA: za tri tydny v sedle uz neboli nic :)
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    NYA: Určitě ti k tomu tady napíše každý svoje postřehy, tak tedy za mně:

    S tím zadkem za tím může být více problémů - špatně nastavený posed, nevhodné sedlo (šírka, délka), příčinou může být i vložka u těch kalhot. Zkus něco pohledat (hlavně nastavení toho posedu). Pokud na to hodně trpíš, pořídil bych nějaký krém na citlivé partie, to docela pomáhá u dlouhých štrek.

    Ad řazení – kolik lidí, tolik názorů, já jsem jednoplacku rok vozil ale vrátil jsem se k dvoupřevodníku, tohle být tebou neřeším a jezdím, obzvlášť pokud píšeš, že jsi spokojená. Přechodem na jednoplacku se sice zbavíš přesmykače a byť zůstane poměr převodů třeba víceméně podobný, přijdeš o jemnější odstupňování.

    Nejdůležitější je umět si vyměnit píchlou gumu, u tebe to asi bude výměna a zalepení duše, tzn. nějakou multisadu s několika imbusy a šroubováky, montpáky, lepení na duše, někdo vozí i malou nýtovačku na řetěz... na delší cesty třeba i náhradní lanka (pokud je máš) apod. Nějaké větší problémy bys stejně řešila operativně s nějakým servisem po cestě.
    NYA
    NYA --- ---
    Zdravím, díky za skupinu, bedlivě to tu sleduju :)
    Já jsem zatím byla bikepacking jenom v Hornbachu pro zeminu, ale probrala jsem jí 45 kilo a ještě pár květináčů k tomu :))

    Synek je ještě malej na větší výlety a nemám dovolenou nazbyt, abych ji travila bez něho. Tak holt si jezdim po víkendech. A malýho beru na kratší výlety, aby se rozjezdil a hlavně aby si vytvořil ke kolu pozitivní vztah. Mezitím se poohlížím po výletech, kam spolu vyrazíme, až trochu povyroste.
    Zatím mám vyhlídlou Nisa-Odra a Lisabon-Porto. Taky je prý pěkná stezka přes Francii podél kanálu.

    Mám na vás bikepackery několik otázek (lamích otázek, ale fakt mě to zajímá!)

    - jak to děláte, aby vás nebolel zadek a mohli jste jet hodně dní v kuse? Mám postrovaný gaťky z Decathlonu, je to s nima trochu lepší, ale i tak si neumím představit jet víc jak dva-tři dny za sebou, než to začne být nekomfortni. Jak to vychytáváte? Vyplatí se investovat do dražších modelů kaťat? Fungujou líp? Sedlo?

    - další otázka je, o kolik lepší jsou ty nové přehazovačky, co mají vepředu jedno kolečko a vzadu asi 13? Je to velký rozdíl oproti té, co mám já, co má vepředu 3 kolečka? Je to do kopce větší pohodička? Dává smysl se na delší trasu vypravit se starším typem přehazovačky, nebo to je velkej rozdíl?
    Jsem se svým kolem moc spokojená, je lehký a jezdí se mi na něm parádně. Ale nový typ přehazovačky by do něj prý přemontovat nešel, kvůli šířce rámu.

    - poslední otázka - jaký nářadí a jaký dovednosti v opravě kol by člověk měl mít, než se vypraví na delší cestu? A jak jste se je naučili? (z youtube?:)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jedna z výhod solárního kola (které ale moc už není kolo, to je to...) je, že je to neukradnutelný objekt.... je to další věc, proč i bez elektřiny uvažuju o lehokole, že na tom nikdo neumí a nemá to jasně definovanou tržní hodnotu...
    XINDLX
    XINDLX --- ---
    LACHY: preferuju malý krámy kde jsem rychle venku a hlavně jezdim na starý mrdce a věřim že tím pádem nikdo nebude mít chuť jí krást.. aby to mělo ještě větší šmrnc, tak jsem tam přidal blatníky co vypadaj jak ty starý hliníkový
    a když už jsem to kolo někde zamknul tak jsem si říkal, že kdyby někdo fakt chtěl, tak si z toho vezme brašny

    LACHY
    LACHY --- ---
    Když si potřebujete někde nakoupit, jak ochráníte kolo?
    LACHY
    LACHY --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Nemáš to naložený moc na zadek? V terénu každý kopec po zadním kole? jednou jsem to takhle měl a bylo to docela peklo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    STILL_PRIMITIVE: mám dokonce podobný tašky, vidím, že není použitý nosič na předním kole, což fakt na offroad moc není, ale právě na mě je tohle ještě moc "natěžko", s tím by se dalo po silnici, ale v terénu je to... moc. Líbí se mi ty fotky, jak se taky dokážou lidi daleko víc nalehko, i když nevím, kolik dní takhle jedou.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    STILL_PRIMITIVE: zrovna trasa po cesko - slovensky hranici je na cykloturistiku vyborna.
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    Ja ted jsem na tezko na svim NISHIKI Tumbuk II z roku 1983, vyrobeny jeste v Japonsku v Kobe. Nemuzu si stezovat ale asi na mistni pomery starej kram? Jediny co tak cantiky klasicky brzdi nebrzdi ale jezdil jsem s nim s polovicnim nakladem po Bilejch Karpatech a luxus :) I Velka Javořina tou horší trasou byla.

    KRALIK
    KRALIK --- ---
    XCHAOS: co je podle tebe cykloturistika na tezko? za me jakmile nakladas spacak a spis venku, jedes na tezko. a je jenom na tobe, jestli se sbalis do 5 nebo 30 kg. proste vezes si vsechno, co potrebujes k pohodlnymu preziti.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BEREGOND: já to taky vnímám tak, že na rozdíl od klasické "cykloturistiky natěžko" je tam důraz na tom být schopen se ztratit někde v přírodě, na odlehlých místech mimo civilizaci, naložit to kolo tak lehce, aby šlo občas i přenášet v terénu, apod. Zajímá mi to, zatím nemám potřebné vybavení a neumím si na kolo efektivně naložit minimální outdoor vybavení.
    BEREGOND
    BEREGOND --- ---
    Mam dotaz, jako uplna bikepackingova lama. Jak zacit? Co pro zacatek vyzkouset? Treba po Cechach? A znamena bikepacking spani rovnou v prirode nebo i v civilizaci?
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    KRALIK: dotahnes forbec a hlavko ve spravnym poradi?
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    KRALIK: Mozny to je, ale vetsinou se to nedeje. Mam kamarada se starou silnickou a tomu se to obcas povoli.
    Jak to prosim dotahujes? Klidne do posty. Jen jestli nedelas neco spatne.
    KRALIK
    KRALIK --- ---
    WEWERKA: dneska sem to dotahoval uz potreti a prijde mi, ze se to dycky nejak uvolni. je to mozny? nikdy sem na zadnym svym kole nemusel dotahovat hlavu. ale taky sem nikdy nemel kolo z karbonu
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    KRALIK: Proč kacířský počin? Pevně uchycený nosič je prostě (alespon pro mne) nejlepší řešení. To se normálně vozí již léta.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    KRALIK: Jestli ma vidlice karbonovy krk, tak se to v miste lozisek muze pekne vyklepat az ti krk praskne. Doporucila bych to dotahnout co nejdriv.
    KRALIK
    KRALIK --- ---
    NOISEGATE: byla za 37k rozbalena z alzy. za ty prachy zatim dobry, ale souhlasim s tim, co jsem cetl po internetech: po par set km najetech i v prasnejch cestach uz to cely chroupe a krupe nekde v utrobach ramu. hlava ma trosku vakl (snad pujde dotahnout, kdyz se do toho vic hrabne), coz je neprijemny pri brzdeni predni brzdou z kopce; trosku te to kope a nemam z toho uplne dobrej pocit. razeni bych si taky umel predstavit hladsi, ale to sem mozna jen lama servisak ja.

    jinak jsem spokojenej. je to lehky, jede to paradne. pro me je to dopravni prostredek. jede / nesere se / nemam problem.
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    KRALIK: jak ti slouží Sava? Internet je tak 50 na 50
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XINDLX: ano, tohle je moje vozidlo z roku 2015, The Sun Trip závod kolem Turecka. Mělo to celou řadu problémů, ale rozhodně to bylo kolo, i když obří - motor měl jen 250W. V roce 2018 do Číny a letos do Maroka to mělo 1 kW motor, ale bohužel, elektřiny prostě soustavně nebylo dost... letos jsme jeli dokonce dva, na dvou lehokolech:
    f.cz - fskutečnosti Fedivesmír :-) Brána do federace sociálních sítí. 2000 znaků pro vaše příspěvky.
    https://f.cz/tags/solarbike
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam