• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DABEgravel bike / bikepacking / trasy / gear
    DABE
    DABE --- ---
    NYA: základ je si vyladit posed. Sedlo by také mělo být v absolutní rovině (není to dogma, ale pro začátek dobrý start)
    Výšku sedla si určíš tak, že bys při sezení měla mít patu boty na pedálu zcela nataženou a při poloze šlapaní mírně prohnutou. Neměla by se ti ale při šlapání naklánět pánev.
    Kratašy jsou taky dost důležitý. Myslím, že se vyplatí v tomhle ohledu zainvestovat. Osobně jsem úplně nadšený z řady GT od Assos, kdy poměr cena vs kvalita je dost ok
    UMA GT BIB SHORTS C2 - ASSOS butik
    https://www.assos-shop.cz/uma-gt-bib-shorts-c2/
    Jinak platí stále to staré pravidlo, že zadek se musí osedět, čili jezdit a jezdit;)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    NYA: Kalhoty to chce vyzkouset. Aby byla latka pruzna a netahala zbytecne. Musi byt natesno, aby se zbytecne nedrely. No a vlozka se taky musi vyzkouset. U nekterych vyrobcu mi vubec nesedi pozice vlozky, u jinych se neda skoro hybat jak maji nepoddajnou latku. Jine reseni nez koupit si par kalhot a vyzkouset co ti sedi, asi neni. Osobne jezdim Specialized 3/4 (tam hlavne nekupuj zimni model, protoze ten je extremne tenky a jde o spodni vrstvu - je to velice prijemna a elasticka latka, ale prosvita to :) )

    Mas crosove kolo. Tam se sedi vic vzprimene. Tim padem tvoje sedaci kosti jsou vice dosiroka nez treba pri jizde na gravelu ci silnicce.
    Nejlepsi je zmerit si sirku kosti a potom podle typu posedu (vzprimenosti) si vybrat to spravne sedlo. Meri zase treba u Specialized na prodejne nebo muzes i doma na kartonu ci celofanu.
    Osobne jezdim SQlab sedla. Tady mas obrazky a teorii za tim. Muzes to aplikovat klidne i na jineho vyrobce sedel. Hlavne nesedet na kloubech a overit si, ze sedis na spravnych kostech.
    Pelvis | Numbness and pain while cycling | Saddle| Ergonomics Expert SQlab
    https://www.sq-lab.com/en/ergonomics/sqlab-contact-points/the-pelvis/
    Pelvis | Sit bone pain while cycling | Saddle | Ergonomics Expert SQlab
    https://www.sq-lab.com/en/ergonomics/sqlab-contact-points/the-pelvis/sit-bone-pain/

    U 3x9 ti vydrzi retez podstatne dele. 1x12 je dobry, kdyz potrebujes rychle radit. Dobry pro zavodniky, ale na vylety zbytecny. Idealni v soucasne dobe je 2x11 nebo i 2x10, i kdyz se ted na trh bude tlacit 2x12.

    K vybave dodam, ze jeste navic vozim kus stare pneu, kdybych rizla pneu. Tim se to pak podlozi.
    Me osobne na crossu praskaly draty v kole, protoze tenkrat se vsude daval jednostenny rafek co moc nevydrzel. Takze jeste klic na draty.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    NYA:
    1) jak bylo psáno - sedlo a posed. podle fotky máš bud sedlo dost nízko nebo velké kolo
    2) jak bylo psáno nezlepší se nic, zlehčí se ti o pár gramů váha kola (kola s xx Kg nákladem) a zhorší se ti odstupnování převodů. výhoda je mínus jedna přehazovačka a lanko na servis.
    3) ideálně bys měla umět celé kolo rozebrat a složit. opravit jde všechno vpodstatě multiklíčem, kromě prasklého ráfku. s sebou určitě lepení+duše, lanka a patku na přehazky, lanko na brzdu. všechno ostatní počká do civilizace. joa a zip pásky samozřejmě ;)
    OHONEY
    OHONEY --- ---
    NYA: za tri tydny v sedle uz neboli nic :)
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    NYA: Určitě ti k tomu tady napíše každý svoje postřehy, tak tedy za mně:

    S tím zadkem za tím může být více problémů - špatně nastavený posed, nevhodné sedlo (šírka, délka), příčinou může být i vložka u těch kalhot. Zkus něco pohledat (hlavně nastavení toho posedu). Pokud na to hodně trpíš, pořídil bych nějaký krém na citlivé partie, to docela pomáhá u dlouhých štrek.

    Ad řazení – kolik lidí, tolik názorů, já jsem jednoplacku rok vozil ale vrátil jsem se k dvoupřevodníku, tohle být tebou neřeším a jezdím, obzvlášť pokud píšeš, že jsi spokojená. Přechodem na jednoplacku se sice zbavíš přesmykače a byť zůstane poměr převodů třeba víceméně podobný, přijdeš o jemnější odstupňování.

    Nejdůležitější je umět si vyměnit píchlou gumu, u tebe to asi bude výměna a zalepení duše, tzn. nějakou multisadu s několika imbusy a šroubováky, montpáky, lepení na duše, někdo vozí i malou nýtovačku na řetěz... na delší cesty třeba i náhradní lanka (pokud je máš) apod. Nějaké větší problémy bys stejně řešila operativně s nějakým servisem po cestě.
    NYA
    NYA --- ---
    Zdravím, díky za skupinu, bedlivě to tu sleduju :)
    Já jsem zatím byla bikepacking jenom v Hornbachu pro zeminu, ale probrala jsem jí 45 kilo a ještě pár květináčů k tomu :))

    Synek je ještě malej na větší výlety a nemám dovolenou nazbyt, abych ji travila bez něho. Tak holt si jezdim po víkendech. A malýho beru na kratší výlety, aby se rozjezdil a hlavně aby si vytvořil ke kolu pozitivní vztah. Mezitím se poohlížím po výletech, kam spolu vyrazíme, až trochu povyroste.
    Zatím mám vyhlídlou Nisa-Odra a Lisabon-Porto. Taky je prý pěkná stezka přes Francii podél kanálu.

    Mám na vás bikepackery několik otázek (lamích otázek, ale fakt mě to zajímá!)

    - jak to děláte, aby vás nebolel zadek a mohli jste jet hodně dní v kuse? Mám postrovaný gaťky z Decathlonu, je to s nima trochu lepší, ale i tak si neumím představit jet víc jak dva-tři dny za sebou, než to začne být nekomfortni. Jak to vychytáváte? Vyplatí se investovat do dražších modelů kaťat? Fungujou líp? Sedlo?

    - další otázka je, o kolik lepší jsou ty nové přehazovačky, co mají vepředu jedno kolečko a vzadu asi 13? Je to velký rozdíl oproti té, co mám já, co má vepředu 3 kolečka? Je to do kopce větší pohodička? Dává smysl se na delší trasu vypravit se starším typem přehazovačky, nebo to je velkej rozdíl?
    Jsem se svým kolem moc spokojená, je lehký a jezdí se mi na něm parádně. Ale nový typ přehazovačky by do něj prý přemontovat nešel, kvůli šířce rámu.

    - poslední otázka - jaký nářadí a jaký dovednosti v opravě kol by člověk měl mít, než se vypraví na delší cestu? A jak jste se je naučili? (z youtube?:)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jedna z výhod solárního kola (které ale moc už není kolo, to je to...) je, že je to neukradnutelný objekt.... je to další věc, proč i bez elektřiny uvažuju o lehokole, že na tom nikdo neumí a nemá to jasně definovanou tržní hodnotu...
    XINDLX
    XINDLX --- ---
    LACHY: preferuju malý krámy kde jsem rychle venku a hlavně jezdim na starý mrdce a věřim že tím pádem nikdo nebude mít chuť jí krást.. aby to mělo ještě větší šmrnc, tak jsem tam přidal blatníky co vypadaj jak ty starý hliníkový
    a když už jsem to kolo někde zamknul tak jsem si říkal, že kdyby někdo fakt chtěl, tak si z toho vezme brašny

    LACHY
    LACHY --- ---
    Když si potřebujete někde nakoupit, jak ochráníte kolo?
    LACHY
    LACHY --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Nemáš to naložený moc na zadek? V terénu každý kopec po zadním kole? jednou jsem to takhle měl a bylo to docela peklo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    STILL_PRIMITIVE: mám dokonce podobný tašky, vidím, že není použitý nosič na předním kole, což fakt na offroad moc není, ale právě na mě je tohle ještě moc "natěžko", s tím by se dalo po silnici, ale v terénu je to... moc. Líbí se mi ty fotky, jak se taky dokážou lidi daleko víc nalehko, i když nevím, kolik dní takhle jedou.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    STILL_PRIMITIVE: zrovna trasa po cesko - slovensky hranici je na cykloturistiku vyborna.
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    Ja ted jsem na tezko na svim NISHIKI Tumbuk II z roku 1983, vyrobeny jeste v Japonsku v Kobe. Nemuzu si stezovat ale asi na mistni pomery starej kram? Jediny co tak cantiky klasicky brzdi nebrzdi ale jezdil jsem s nim s polovicnim nakladem po Bilejch Karpatech a luxus :) I Velka Javořina tou horší trasou byla.

    KRALIK
    KRALIK --- ---
    XCHAOS: co je podle tebe cykloturistika na tezko? za me jakmile nakladas spacak a spis venku, jedes na tezko. a je jenom na tobe, jestli se sbalis do 5 nebo 30 kg. proste vezes si vsechno, co potrebujes k pohodlnymu preziti.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BEREGOND: já to taky vnímám tak, že na rozdíl od klasické "cykloturistiky natěžko" je tam důraz na tom být schopen se ztratit někde v přírodě, na odlehlých místech mimo civilizaci, naložit to kolo tak lehce, aby šlo občas i přenášet v terénu, apod. Zajímá mi to, zatím nemám potřebné vybavení a neumím si na kolo efektivně naložit minimální outdoor vybavení.
    BEREGOND
    BEREGOND --- ---
    Mam dotaz, jako uplna bikepackingova lama. Jak zacit? Co pro zacatek vyzkouset? Treba po Cechach? A znamena bikepacking spani rovnou v prirode nebo i v civilizaci?
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    KRALIK: dotahnes forbec a hlavko ve spravnym poradi?
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    KRALIK: Mozny to je, ale vetsinou se to nedeje. Mam kamarada se starou silnickou a tomu se to obcas povoli.
    Jak to prosim dotahujes? Klidne do posty. Jen jestli nedelas neco spatne.
    KRALIK
    KRALIK --- ---
    WEWERKA: dneska sem to dotahoval uz potreti a prijde mi, ze se to dycky nejak uvolni. je to mozny? nikdy sem na zadnym svym kole nemusel dotahovat hlavu. ale taky sem nikdy nemel kolo z karbonu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam