• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    VANEK
    VANEK --- ---
    ADAMM: Nojo, nemáte mít tak sexy veřejnou prezen(ta)ci :-)

    Oops, chtěl jsem říct Reflexu.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VANEK: no já řeším každý týden nasraný klienty, co půjčku nedostali a tu je článek jak hrom, který nás kritizuje, že je to příliš snadné. paradoxně zrovna ve chvíli, kdy jsme v podstatě přestali půjčky vůbec poskytovat (ale to je jen přechodně, omezení do 18 tisíc Kč...)

    lehce nefér mi nepřijde ani tak ten článek (který není zdaleka jen o nás), ale to, že i když je pak řeč o USA nebo o nebankovních půjčkách v ČR, všude jsou tam fotky mkiosku, atd atd..
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Nevím, jestli je tohle správný klub, ale zeptám se - kdyžtak mne nasměrujte jinam, díky.
    Mám konto u ČSOB, používám k plné spokojenosti internetové bankovnictví. Včera v noci jsem posílal nějaké peníze (rovněž na ČSOB konto), byl jsem hodně unavený, ale spěchalo to, takže jsem provedl proceduru, naklikal tam SMS a všechno se zdálo být v pořádku.
    Dneska ráno jsem se díval na výpis účtu a odeslaná suma tam není vidět. Jakobych nic neudělal. Částka není ani blokovaná. Tak teď vlastně nevím, jestli jsem ty peníze opravdu poslal.
    Je možné, že třeba o víkendu se to započítává opožděně - až v pracovní den? Nevybavuji si, že bych kdy posílal prachy o víkendu, i když asi jo, jen jsem si toho nevšímal - tato platba je ale důležitá, tak zkoumám, co se děje.
    Díky.
    VANEK
    VANEK --- ---
    PAVELK: Nakonec jsem v http://www.fio-zalozna.cz/docs/obchodni_podminky.pdf našel tohle:

    Čl. X. Platební styk a zúčtování
    8. Hotovostní výběry z účtů jsou zúčtovány okamžitě, nejpozději
    do jednoho pracovního dne od jejich uskutečnění (splatnosti).
    Oprávněná osoba je povinna takový výběr družstevní záložně
    písemně potvrdit.
    9. Výběry z účtů nepřevyšující částku 50.000,- Kč za den,
    záložna může pro jednotlivé úřadovny stanovit jinou (i menší)
    částku, není nutné hlásit záložně před datem jejich splatnosti.
    10. Výběry z účtů nad 50.000,- Kč nepřevyšující částku 100.000,- (atd.)

    Tak doufám, že tím nemyslí, že se výběr teda stejně musí ohlásit online, ale stačí v den splatnosti, a že někde ve sklepě není vyvěšeno snížení limitu na 1 Kč pro pražské pobočky.

    Co se hlásičů týče - to je fajn, že se to dobře strojově zpracovává, ale na tom by už nic nezměnilo o řádek víc. Možná by se nevešly do SMS (mně teda při přeposílání ani tak ne), ale nechat na konec se dají jiné nedůležitější položky: Opakuju, název protiúčtu je to jediné, z čeho platbu identifikuju; číslo je mi na houby a do zprávy pro příjemce mi teď třeba zaměstnavatel začal psát naprosté krávoviny.


    BTW, v novém Respektu si stěžují na nezodpovědnost rychlých půjček nabízených "mBankou" :-)))
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAM: Možná to je o tom. Ale na rovinu, kam půjdeš na oběd? Do restaurace, kde chtějí vařit, nebo do herny, která se obědy přivydělává? Kam půjdeš pro potraviny - do velkého obchodu, kde mají velký výběr nebo do trafiky? Problém Fio je, že 1) nemají žádný marketing 2) jsou vnímaní jako záložna. Osobně bych měl u Fio strach, že zítra tu službu přestanou poskytovat.
    Další věc je kritické množství klientů. Pro celou řadu služeb je důležité dosáhnout minimálního počtu klientů. Jinak se ti nevyplatí je provozovat, resp. nemůžeš je provozovat na stejné úrovni jako ti, co to množství mají. Typicky IB, pobočky, atd. Tedy opět u Fio bych nečekal, že mi nabídnou nové služby s vyšší hodnotou.
    HARALD
    HARALD --- ---
    ADAM: ne, jen neoficiální řeči při kafíčku s lidmi z FIO a několika bank.
    ADAM
    ADAM --- ---
    HARALD: máš k tomu nějak víc info? jaký je důvod toho odsunu?
    HARALD
    HARALD --- ---
    Hlasujte v záhlaví!
    HARALD
    HARALD --- ---
    ADAM: kdyby nezasáhla krize, tak FIO v tomto roce nejspíš získá bankovní licenci. nyní se to odkládá.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    psal jsem to 5.3. - už někdy o dost dřív byl dotaz na správce, jestli mám udělat bokem speciální auditko, ale odpověď byla, že není třeba. pokud máte dojem, že to tady zapleveluju offtopicem, stačí říct.

    haralde, anketa?
    ADAM
    ADAM --- ---
    určitě marketing mají na dost špatné urovni. je to tím, že pro fio je záložna jen naprostý doplněk, 90% jejich činnosti představuje burza.
    každopádně už zdejšího helpdesku mbank zde už imho bylo dost.. :-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAM: A není to spíše chyba Fio, že nezvládla marketing?
    ADAM
    ADAM --- ---
    NELDE: teď jsi to vystihl, to je právě to, na co reaguju.
    před mbank to tady nabízel dávno někdo jiný, na minimálně srovnatelně kvalitní úrovni (dodnes je ta úroveň u fio spíš vyšší). ale najednou příjde mbank, udělá se kvuli tomu hrozný haló, každej jouda si tam udělá účet a najednou se každé slušné forum o bankovnictví jako toto zvrhne v helpdesk mbank
    ADAM
    ADAM --- ---
    ADAMM: internet banking je z počátku opravdu dooost nepřehlednej a vubec to není grafický zázrak.

    nicméně je neuvěřitelně funkční, mám zkušensti s velkým množstvím internetových bankovnictví českých bank a funkčností se to nedá srovnávat (byť třeba ten od čsob je celkem hezkej a přehlednej, tak pro reálnou intenzivní práci je fio na daleko lepší úrovni).

    takže zrovna IB bych jako nějaký nedostatek FIO nebral.
    v jiných sférách se nedostatky samozřejmě najdou, ale o to nejde.


    chtěl jsem říct, že o mbank se všude (tady) mluví jako o nějaké posvátné krávě přestože jako vnější pozorovatel víceméně slyším spoustu a spoustu ruznych drobnych problemu, se kteryma se ti lidi musi potykat...

    takže neříkám, že mbank je špatná, ale spíš se divím nad tím rozporem
    "mbank je nejlepší" vs. ve skutečnosti je tam spousta problematických míst..
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAM: Ne nutně. Nabízeli mi konto od KB. Při určitém přijmu většina základních služeb zadarmo. Jenže jak to byla služba, která nebyla na seznamu v nabídce, tak se za ní samozřejmě platilo. Navíc to bylo postavené na principu, že když ti jeden měsíc ty peníze nepřijdou, tak máš smůlu a platíš. Tak proč bych do toho měl jít?
    Já chápu, že Fio nabízí služby také zadarmo. Proč tedy nemá tolik klientů? Proč se ještě nestala bankou? Proč i když tady byla dříve, začaly ostatní banky reagovat až na mBank? Tak jako tobě by vadily některé problémy mBank, tak jiným by asi vadily jiné problémy Fia. A navíc ty problémy má jen někdo a jen někdy.
    Asi bych měl shrnout, kdy jsem měl problém s mBank já.
    1) Debilní kurýr, který přišel dříve než měl a vadilo mu, že na něj nemám čas. Ale to nemělo efekt na žádnou službu. A zkušenosti v kmenovými zaměstnanci jiných bank mám také negativní (vede GE), až na ČS kde mám už léta personální bankéřku (byl jsem tenkrát jeden z prvních a dostal jsem ji jako reakci na svoje stížnosti), se kterou jsem spokojen - na pobočku de facto nechodím.
    2) Nezaplacení inkasa, protože nebylo dost peněž na mKontu (byly na eMaxu). Moje chyba a stalo by se mi to i jinde. Navíc jsem v té době nepoužíval email push.
    3) Prodlužované pořízení kreditky. Do toho jsem ale šel, že to je nový produkt a že de facto testuji službu. Kdybych šel do té 35k, tak by to asi bylo bez problémů, ale já chtěl větší limit a mít v peněžence Visa Gold (za tu si jinde účtují od 1000,- výše).

    Takže jediné, co mi trochu vadí, jsou chybějící služby typu příchozí zahraniční platby, protože ve skutečnosti (i když to možná z průzkumů tak nevypadá) vadí asi více, než se zdá - nutí to lidí držet si druhý běžný účet, kdyby jim náhodou jednou za rok měla přijít zahraniční platba. Dále mi chybí možnost účtů v cizí měně (EUR a USD by asi mohly stačit). Mimochodem, ani nemusí být přímo u mBank, proč nemohou být u Commerzbank (nebo přímo Commerzbank ČR) s tím, že mBank bude dělat zprostředkovatele? Speciální nabídka pro klienty mBank za nízkou cenu spojená s tím, že se o ty účty stará mBank? Ty zahraniční platby mohou být navázané na ty cizoměnové účty.
    A další věc je věrnostní program pro držitele platebních karet. To začíná být skoro standard. A nabíjení předplacených karet operátorů (za to snad je nějaká marže, takže by se to vyplatilo). Asi by se toho našlo více, ale tohle jsou jen bonbonky na dortu.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ADAM: já mám účet v mBank a udělal jsem si i ten ve FIO - no a ani s jedním nemám problém, i když u toho ve FIO (FIO Konto) jsem musel hodně hledat, než jsem našel, kde se nastavuje ten jediný účet, na který můžu posílat peníze mimo FIO a když jsem zapomněl heslo, tak mě trochu sralo, že musím na pobočku...
    ADAM
    ADAM --- ---
    ADAMM: hele, ja nejsem ani fio-nadsenec, ani nemam co delat s jakoukoli jinou bankoul. sleduju ohledne bank pouze a jenom tohle forum a jako sorry, po roce sledovani neustalych problemu a nejasnosti v mbank se fakt uz jen smeju. ve fiu mam ucet a opravdu vse funguje na 100% bez jedineho skobrtnuti.

    takovadle diskuse z kazdyho ve stejny situaci musi dotlacit k tomu, ze takhle proste na tu skvelou mbank reaguje, protoze to je porad a porad a porad dokola.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ADAMM: ja bych mu zas doporučil mBank :-D
    PAVELK
    PAVELK --- ---
    VANEK: S vyberem hotovosti nevim, zatim jsem vyuzil jen vklad. Ale IMHO se do nejaky castky nemusi hlasit predem, urcite to pujde dohledat v dokumentech na webu (kterej je bohuzel trochu neprehlednej).
    Parametry SMS autorizace (delka kodu, pocet pokusu a doba platnosti) jde zmenit prave dost jednoduse. Kdyz jsem si vyzvedaval kartu, tak jsem se na konci jen tak mimochodem zeptal jestli by to neslo zmenit tak a tak... fio-zamestnanec asi 10 sekund neco busil do pocitace a pak jen konstatoval ze to je zmeneny, vubec zadny papiry neresil.
    Na zpravy o zadanych odchozich platbach jsem si nastavil v mailu filtr aby se to nepresmerovavalo na SMS a mam klid ;) Hlasice jsou trochu omezenejsi v moznostech nastaveni oproti SMS Push, ale obsahove IMHO naprosto dostatecne. Format mailu je naopak jako delany pro preposilani na SMS (vejde se skoro cely do jedne SMS) a pro strojove zpracovani (jeden skript jsem na to uz programoval).
    Ted koukam ze v ty zprave skutecne chybi jmeno protiuctu... ale ted si rypnu - v mBank se clovek s vysokou pravdepodobnosti nedozvi jmeno odesilatele ani primo v internetovem bankovnictvi ;-)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    a ještě jedna mBank novinka: od dnešního dne si může několik desítek tisíc našich stávajících klientů požádat o kreditní kartu s předschváleným limitem. více informací: http://www.mbank.cz/blog/article.html?id=113
    TANTRICK
    TANTRICK --- ---
    Dík za info o paypalu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam