• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    EDERA
    EDERA --- ---
    AGNES_NITT: Nedávno jsem otvírala účet pro dceru, které je 11 let u mBank. V bankovnictví ho vidím pod svým, ona má svoje vlastní bankovnictví, které je v podstatě jen pasivní (může se podívat na pohyby na tom účtu). Má k tomu kartu, na které jsem já nastavila limity pro výběr i pro platby. Ale jestli do toho nechceš zatahovat zákonné zástupce, tak je tahle variant nedostupná.

    Takže si stejně jako ADAM myslím, že řešením pro Tebe je nějaká předplacená kreditka.
    AGNES_NITT
    AGNES_NITT --- ---
    ADAM: Jo, tak jsem se navnadila na webu. Tohle by bylo přesně to, co hledám, akorát ukončili prodej k 30.4.2018. :(
    ADAM
    ADAM --- ---
    AGNES_NITT: už Dnes píši tuto odpověď podruhé.
    Biip.
    AGNES_NITT
    AGNES_NITT --- ---
    NELDE: Jo, tohle všechno vím. Nedělala bych dítě disponentem svého hlavního účtu. Šlo by o účet pro tenhle účel.
    NELDE
    NELDE --- ---
    AGNES_NITT: Ty zákonné zástupce asi zapojit musíš - děti nejsou plnoprávné a nemohou být smluvní stranou bez rodičů. Ale možná by ukecala rodiče, že bude lepší, když bude mít dítě svoje penízky (těch pár tisíc, co dokáže ušetřit z kapesného a dárků od příbuzných a za vysvědčení) na svém dětském účtě raději než v pokladničce ve stole.
    Určitě bych nedělal dítě disponentem svého účtu.
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    AGNES_NITT: myslím, ze problém bude hlavně v tom, ze nejsi zákonný zástupce. Rozhodne nema smysl zkoušet třeba AirBank, tam je podmínka 15 let a navíc ZZ.
    AGNES_NITT
    AGNES_NITT --- ---
    Ahoj, mám tu jeden takový specifický případ, co bych potřebovala vyřešit.

    Hledám způsob, jak mojí sestře (neplnoletá, 12 let) zřídit přístup k financím. Nejsem zákonný zástupce a ty do toho nechci ani zapojovat, takže žádná plná moc atp.

    Ideálně si představuji sebe v roli vlastníka účtu a k tomu disponenta + kartu pro něj. Co jsem se ale dívala, tak disponent musí být vždy 18+.

    Napadá vás nějaký způsob? Řešil někdo něco podobného?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Tak po radách zde a konzultacích s Patrikem jsem se jal vyřídit si kreditku u Erste Premier.

    Problém byl ten, že jsem skončil zrovna pracovní poměr a tedy nulová historie příjmů a žádná smlouva, že by mi chtěl někdo zaručeně posílat peníze.

    Ale tím, že to je produkt pro trochu jinou než běžnou klientelu, tak "osobní bankéřka" hledala kličky, výjimky, domlouvala, orodovala a případně slibovala, že mi sežene jinou kreditku i když to nebude ta BEST, kterou nabízejí běžně atd. atd. Až mi včera volala, že za týden mi všechny karty vydají, že jsem dostal schváleno vše co jsem chtěl...

    Až na to, že to je ČS a po cca 15ti letech jsem se opět střetl s realitou jejich IB, které je cokoliv jen ne pro lidi, tak přístup se mi líbí...
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    BUNDA: Axa jela na Oracle Flexcube UBS (rok a půl jsem pro ně dělal) a bylo to tak dojebaný, že se tomu ani nedivim

    Oracle FLEXCUBE Universal Banking 11 Basic Implementation Essentials
    http://www.oracle.com/...en/products/applications/flexcube-universal-banking-exam-1z0-561/index.html
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    TOMINO_I: u Axa bank mi (stejně jako ostatním klientům) kdysi zmizel na cca týden celý zůstatek na spořícím účtu. Zkrátka chyby jsou všude, rozhoduje to, jak se banka postaví k řešení.
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    K4N3C: To mi pripomina epizodku z minuleho tydne u HelloBank, kdy bylo zase prd videt v IB u kreditek.
    Co se to s tema bankam deje? To na to tak serou?
    K4N3C
    K4N3C --- ---
    PATRIKCHRZ: To mi napsali asi před 14 dny taky. Řekl jsem zákazníkům, že je vše ok, tak zaplatili podruhé faktury...a nic nepřislo :D Z Fio napsali jen: "Máte pravdu, pořád to nejde."
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Dnes jsem dostal dopis od devizovky, že jim FIO sdělilo, že obnovuje USD platby.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: to, že nefungovalo týden, byla lež. Během týdne zprovoznili některé základní operace. Celková doba nefunkčnosti byla měsíc (vím to, UCB je jedna z bank, které mám)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    NELDE: Unicredit v tom měl hlavně bordel asi 2 měsíce v kuse. Špatný zůstatky měnící se každou minitu, nefungující transakce, nefungující pobočky atd...
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    K4N3C: slušnej hardcore.
    NELDE: tak za mě tohle je horší - nefunkčnost je měsíc (a ještě není jasné, kdy skončí!), i když jde "jen o dolary" a v Unicreditu jsi to mohl během toho týdne řešit na pobočce / po telefonu, tady máš prostě smolíka, i kdybys jim na pobočce udělal ďůlek, dolarové platby neodejdou. za mě neuvěřitelná věc.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Unicreditu nefungoval celý IB asi týden, komunikace také žádná. To Fio těžko překoná. Do hitparády bych ještě zařadil někdejší GE Money (jestli s názvem Moneta se změnil i přístup nevím).
    K4N3C
    K4N3C --- ---
    PATRIKCHRZ: Amen. Snad nikdy se mi nepovedlo dovolat na pobočku, kam jsem potřeboval, přepojit tam nedokážou. Fio servis funguje na dva způsoby: buď někdo odpoví na něco úplně jiného, než se ptám a rovnou ticket zavře, takže není kam odpovědět, nebo tam mám několik dotazů, na které nikdy nikdo neodpověděl :D

    VENIKA: On už způsob jejich komunikace byl velice profi: jedna zpráva v internetbankingu ve stylu "nejdou účty, nepůjdou, klientům řekněte ať vám neplatí. čau"
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Fio byla moje první bezplatná banka, mám tam účet od roku 2006. Vím, že nikdy neoplývala velkým rozsahem služeb, ale to, co zavedla, nemusela měnit. Ceník z roku 2006 prakticky stále platí (jen přibyly nějaké nové služby, nezaregistroval jsem žádnou změnu k horšímu z pohledu klienta - snad jen u platebních karet, kde došlo k výměně karet CSOB za vlastní, což možná mohlo pro omezenou část klientů znamenat zhoršení), což je na českém bankovním trhu unikát.

    Bohužel banka nezvládá komunikaci. S klienty, ani tzv. krizový management. Dokud je vše OK je to super banka, ale jak nastane problém, tak snad - kromě již nefunkční Citi - není a nikdy nebyla na českém trhu horší. Kdyby místo debilních reklam peníze investovali do pořádného zázemí zákaznického servisu. Tahle banka snad nejvíc šetří na vlastních zaměstnancích a - bohužel - je to znát.
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    K4N3C: To je hroznej hard core, takovy veci se proste nesmeji stat nebo se ta banka k tomu musi okamzite nejak postavit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam