• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    BUNDA: Axa jela na Oracle Flexcube UBS (rok a půl jsem pro ně dělal) a bylo to tak dojebaný, že se tomu ani nedivim

    Oracle FLEXCUBE Universal Banking 11 Basic Implementation Essentials
    http://www.oracle.com/...en/products/applications/flexcube-universal-banking-exam-1z0-561/index.html
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    TOMINO_I: u Axa bank mi (stejně jako ostatním klientům) kdysi zmizel na cca týden celý zůstatek na spořícím účtu. Zkrátka chyby jsou všude, rozhoduje to, jak se banka postaví k řešení.
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    K4N3C: To mi pripomina epizodku z minuleho tydne u HelloBank, kdy bylo zase prd videt v IB u kreditek.
    Co se to s tema bankam deje? To na to tak serou?
    K4N3C
    K4N3C --- ---
    PATRIKCHRZ: To mi napsali asi před 14 dny taky. Řekl jsem zákazníkům, že je vše ok, tak zaplatili podruhé faktury...a nic nepřislo :D Z Fio napsali jen: "Máte pravdu, pořád to nejde."
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Dnes jsem dostal dopis od devizovky, že jim FIO sdělilo, že obnovuje USD platby.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: to, že nefungovalo týden, byla lež. Během týdne zprovoznili některé základní operace. Celková doba nefunkčnosti byla měsíc (vím to, UCB je jedna z bank, které mám)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    NELDE: Unicredit v tom měl hlavně bordel asi 2 měsíce v kuse. Špatný zůstatky měnící se každou minitu, nefungující transakce, nefungující pobočky atd...
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    K4N3C: slušnej hardcore.
    NELDE: tak za mě tohle je horší - nefunkčnost je měsíc (a ještě není jasné, kdy skončí!), i když jde "jen o dolary" a v Unicreditu jsi to mohl během toho týdne řešit na pobočce / po telefonu, tady máš prostě smolíka, i kdybys jim na pobočce udělal ďůlek, dolarové platby neodejdou. za mě neuvěřitelná věc.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Unicreditu nefungoval celý IB asi týden, komunikace také žádná. To Fio těžko překoná. Do hitparády bych ještě zařadil někdejší GE Money (jestli s názvem Moneta se změnil i přístup nevím).
    K4N3C
    K4N3C --- ---
    PATRIKCHRZ: Amen. Snad nikdy se mi nepovedlo dovolat na pobočku, kam jsem potřeboval, přepojit tam nedokážou. Fio servis funguje na dva způsoby: buď někdo odpoví na něco úplně jiného, než se ptám a rovnou ticket zavře, takže není kam odpovědět, nebo tam mám několik dotazů, na které nikdy nikdo neodpověděl :D

    VENIKA: On už způsob jejich komunikace byl velice profi: jedna zpráva v internetbankingu ve stylu "nejdou účty, nepůjdou, klientům řekněte ať vám neplatí. čau"
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Fio byla moje první bezplatná banka, mám tam účet od roku 2006. Vím, že nikdy neoplývala velkým rozsahem služeb, ale to, co zavedla, nemusela měnit. Ceník z roku 2006 prakticky stále platí (jen přibyly nějaké nové služby, nezaregistroval jsem žádnou změnu k horšímu z pohledu klienta - snad jen u platebních karet, kde došlo k výměně karet CSOB za vlastní, což možná mohlo pro omezenou část klientů znamenat zhoršení), což je na českém bankovním trhu unikát.

    Bohužel banka nezvládá komunikaci. S klienty, ani tzv. krizový management. Dokud je vše OK je to super banka, ale jak nastane problém, tak snad - kromě již nefunkční Citi - není a nikdy nebyla na českém trhu horší. Kdyby místo debilních reklam peníze investovali do pořádného zázemí zákaznického servisu. Tahle banka snad nejvíc šetří na vlastních zaměstnancích a - bohužel - je to znát.
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    K4N3C: To je hroznej hard core, takovy veci se proste nesmeji stat nebo se ta banka k tomu musi okamzite nejak postavit.
    K4N3C
    K4N3C --- ---
    JUANITA: Dáváme dohromady podklady a vyčíslení škod a poté předáváme naší advokátní kanceláři. Každopádně už máme nové účty u konkurence, tohle už nechci nikdy zažít... Jediná možnost jak se dostat k vlastním cca 150.000 USD bylo převést je na CZK a pak poslat pryč a opět převést na USD :/ A co mám zprávy z bank, které jim odmítli spolupráci, tak mí Fio údajně nějaký velký problém, a proto se jim endaří najít nikoho na spolupráci. Takže volíme heslo: kdo uteče, vyhraje :)

    Jinak jediné info zatím: https://ekonomika.idnes.cz/...tby-dolary-problemy-d4m-/ekonomika.aspx?c=A180528_174752_ekonomika_fih

    Možná by stálo někde nabídnout příběh k medializaci :) V ostatních bankách na mě koukali, jak kdybych si to vymyslel a vůbec neměli tušení, že má Fio takové problémy.
    JUANITA
    JUANITA --- ---
    K4N3C: au :/ zkusil bych progooglovat, to zni jako adept na class action.
    ADAM
    ADAM --- ---
    uz jsem to zkusil poslat non-sepa, tak uvidime.

    ja to chapu spis jako sberny ucet v nemecke bance (napr. jako mela fio driv v CSOB, nebo jako maji smenarny v bankach...)

    no, uvidime, zda to dorazi...
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAM: Posíláte to "skrze" německý účet to Běloruska. Ony si to ty banky asi vymění přes SEPA clearing, ale musí to jít dále. Přes SEPA není možno zadat cílový účet a hlavně není možné zaplatit ten další převod. Leda bys měl účet u té německé banky, co to umí přímo a peníze si prvně převedl tam (jako SEPA) a pak zadal druhý příkaz (non-SEPA).
    K4N3C
    K4N3C --- ---
    ADAM: Neni co resit? Nasmlouvany faktury za rekneme 400 tisic USD, ktery bud nekde visej zaplaceny a nedoruceny nebo se musi nechat v SAPech predelavat na CZK, pricemz kurz sel od doby objednavky o vic, nez korunu nahoru...ja myslim, ze je co resit, minimalne zalobu a nahradu skody :/
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ADAM: no to ale není normální účet, ale technický, tak to funguje v případě "korespondenčních bank" - ale nenapadlo mě, že se s něčím takovým setkám v Evropě, byť by to bylo Bělorusko.
    ADAM
    ADAM --- ---
    NELDE: to jsme se asi nepochopili. Já to posílám do Německa, na německý účet, který u nich má otevřený ta beloruska banka.
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAM: Dává. Protože SEPA neumí transitní účty - je to napřímo. Ta transakce musí mít BY banku jako cílovou, tu německou jen jako tranzitivní účet. A poplatek za SEPA neobsahuje cenu platby mimo eurozónu.
    ADAM
    ADAM --- ---
    resim problem s platbou do beloruska v EUR.

    beloruska banka ma sberny ucet u nemecke banky. tam jsem poslat penize pres SEPA, a vratili se zpet s oduvodnenim AG01 - nepovolena transakce.


    beloruska banka tvrdi, ze ty EURa do nemecka NELZE poslat SEPOU s IBANEM, ale musim poslat jako bezinarodni preod SWIFTEM.


    dava to nekomu smysl? je mozne, aby na nemecky ucet neslo posilat sepou/ibanem?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam