• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Nn.

    Viz LAUNCHER:

    Stalo se to v dubnu. Nejdriv (logicky) reseno pouze s obchodnikem - Obchodnik presetril, pry za to muzu ja. Kontaktovano Fio, zadost o chargeback. Fio kontaktovali obchodnika. Obchodnik znovu presetril+navrhl ze mi vrati 50pct. Fio mi poradilo zamitnout a pozadovat 100pct (bod 7). Pak bezelo vlastni rizeni chargeback u Mastercard s ucasti Fio (za me) a obchodnik s lhutou pro rizeni do 2021-06-18.

    Do tohoto terminu Fio nenapsalo nic, po me urgenci napsali dnes, ze chageback nedopadl (bod 13).

    Dneska jsem ja reklamoval u Fio vysledek toho chargeback (bod 14) zde LAUNCHER. Tohle uz neni chargeback rizeni u Mastercard. Tohle je jen to, ze ja u Fio reklamuji vysledek toho chargeback rizeni.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Update, email pred 6 minutami:

    14)
    ------------------------------------------------
    Vážený pane XXX,

    na základě Vámi podaného Fio servisu - Protestu jsem reklamaci znovu otevřeli.

    Dle Reklamačního řádu (http://www.fio.cz/docs/cz/I_Reklamacni_rad.pdf) bude protest vyřízen ve lhůtě 15 pracovních dní od jeho podání,
    přičemž v odůvodněných případech může banka lhůtu prodloužit.

    S úctou
    M.V.
    ------------------------------------------------

    Blbe je zejmena to, ze to prislo od stejne pani M.V., ktera mi pise celou dobu. Tzn nepodarilo se to v ramci FIO nijak eskalovat, ac jsem to vyplnil na servis FIO, zavolal a napsal zpravu na FB.

    Obavam se, ze se muze klidne stat, ze pani M.V. neudela nic, jen za tech 15 dnu napise, ze zamitnuto... Netusim vubec, jestli se to kdy dostalo/dostane ke komukoliv jinemu v ramci Fio, nez pani M.V.

    Dost smutne na to, ze v te bance mam pres 1mio CZK :-/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Dopravu zaplatil eshop, viz bod 3 a bod 5, v mem prispevku LAUNCHER.

    Fotky eshop poslal, stul byl jeste poskozenejsi nez pred tim. Ale tak dopravu sjednali oni a obal jsem pouzil stejny jako v jakem to prislo.

    Eshop mi napsal po zahajeni chargeback ve Fio (bod 6, 7) ze mi daji 50% (puvodne nechteli dat nic). Ale Fio mi poradilo v emailu (bod 8) at toto zamitnu, coz jsem udelal:

    Pani z FIO mi napsala:
    ------------------------------------------------
    "Vážený pane XXX,

    požádala jsem reklamační oddělení k vyjádření a sdělení dalšího postupu. Dle jejich pokynů máte tuto částku odmítnout a trvat na vrácení celé částky.

    Děkuji."

    ------------------------------------------------

    Napsal jsem na eshop ze odmitam 50% a trvam na cele castce, viz rada od pani z Fio.

    Pak jsem odepsal pani z Fio:
    ------------------------------------------------
    "To jsem jiz ucinil. Prosim tedy, abyste to jiz dale resili samostatne."
    ------------------------------------------------

    Pani z FIO mi napsala:
    ------------------------------------------------
    "Vážený pane XXX,

    poprosím Vás ještě o přeposlání komunikace, kde trváte na vrácení celé částky.

    Děkuji.

    S pozdravem"

    ------------------------------------------------

    Ja: Pani z Fio jsem preposlal posledni vymenene emaily z eshopem.

    Pani z Fio odepsala:
    ------------------------------------------------
    "Dobrý den, pane XXX,

    děkuji za přeposlání. Všechny podklady jsem předala na reklamační oddělení.

    S pozdravem"

    ------------------------------------------------
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Zkusil bych to tlačit znova přes Fio, případně toho arbitra, případně obchodní inspekci nebo advokáta, případně TV
    Z hlediska banky to je ale asi vnímané jako "reklamace zboží" - tedy není důvod vrácení peněz - musíš to řešit s eshopem. Když jsem takhle reklamoval, tak právě bylo podmínkou, že poskytovatel nereaguje nebo neuznává, což se u tebe neděje.

    Poslali ti fotky toho poškození při dopravě zpět? Je možné to reklamovat u dopravce? Nebo tu dopravu zpět platil eshop? Pak by to bylo na jejich odpovědnost - oni by to měli řešit s dopravcem.

    Jinak se ozvi eshopu, že je sice hezké, že ti nechtějí nic dát, ale že nesplnili smlouvu a že od ní odstupuješ (možná jsi to měl napsat rovnou, že ten stů vracíš v rámci té 14 denní lhůty) - případně počkej 30 dnů na lhůtu reklamace. A pokud ti nevrátí peníze, že to budeš řešit právní cestou.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: Nechápu to "došlo ze strany OBCHODNÍKA k zamítnutí chargebacku". Snad pointa chargebacku je taková, že obchodník peníze vrátit nechce a proto mu je banka vezme sama, ne?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    LAUNCHER: Zkus to prohnat přes https://finarbitr.cz/cs/, minimálně budou muset sepsat, na základě čeho došli k zamítnutí, jestli to nebylo jen z lenosti.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Ahoj, nejake napady co se zamitnutym chargeback pro MasterCard ve Fio? :-/

    Prislo mi vyjadreni, po me urgenci:

    "Předně bychom se Vám chtěli omluvit za nedoručení zprávy s výsledkem podaného chargebacku, jejíž odeslání nebylo nedopatřením dokončeno.

    Touto cestou bychom Vás dodatečně chtěli informovat, že došlo ze strany obchodníka k zamítnutí chargebacku, tedy žádosti o refundaci finančních prostředků, kterou Banka podala prostřednictvím karetní asociace u Vámi reklamované transakce"


    Stalo se:
    1) Objednal jsem si stul v malem eshopu (moje blbost hned dvakrat, dnes uz vim - nabytek a maly eshop, spatna kombinace)
    2) Stul mi prisel poskozeny, coz jsem nafotil a poslal do eshopu
    3) Eshop mi rekl, ze sjednaji dopravu, at to zabalim a poslu zpet.
    4) To jsem ucinil, ve stejnem obalu jako stul prisel.
    5) Pak mi prisel od eshopu email, ze stul se poskodil v transportu ode me k nim ( a) jako jeste vice? b) co je mi do jejich transportu?) a ze nic nedostanu, ze si muzu poskozeny stul vyzvednout ( a) napric republikou, b) co s poskozenym stolem?)
    6) Ve Fio jsem rozjel chargeback
    7) Obchodnik napsal, ze mi poslou alespon 50%
    8) Fio mi v mailu napsalo, at nepristoupim na 50% ale chci 100%, to jsem ucinil dle pokynu
    9) Zprava od Fio, ze reklamace neuznana, protoze transakce byla ok autorizovana (wtf? na pobocce jsem vse vysvetlil, ukazal, jasne ze jsem zaplatil pri plnem vedomi, chargeback je neco jineho)
    10) U me vysvetleni, ze to vim, ze chci chargeback
    11) Info z Fio at pockam do 18.6.2021
    12) Vcera stale zadne info, tak pisu do Fio co se deje
    13) Dneska info z Fio o zamitnutem chargeback

    Nejake info o me:
    1) Mam nadstandardni prijmy, ve Fio usporene slusne penize. Obraty na karte znacne. Tohle je muj prvni chargeback co jsem kdy u Fio resil.

    Vystup:
    1) Je ve VISA lepsi sance na chargeback nez u Mastercard?
    2) Nebo to zbabralo Fio?

    Ten stul stal jen 5k Kc, coz me neboli. Ale mrzi me ta nespravedlnost jednak a druhak bych tohle nechtel zazit znovu. Pres Fio servis jsem zadal protest proti reklamaci, ale kdyz si proctete 1 az 13, tak neocekavam ze ted najednou to dopadne dobre. I bych to bral tak, ze ten chargeback je uz dokonceny u MasterCard, takze hotovo.

    Co ted? Visa od Fio? Prejit jinam? Mimo tohle jsem byl s Fio spokojeny a mam na Fio uctu moje podnikani, tzn neodchazelo by se mi uplne snadno, ale rekneme k novemu roku by to slo.

    Jinak teda silne varuji pred kombinaci Fio + Mastercard ohledne chargeback, ach jo.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    na druhou stranu mi přijde úsměvné řešit kurz eura při investici do krypta :) Ja to teda neřešil. Ale rozumím, že kvůli koruně na litru benzínu se taky jezdí 50km
    ADAM
    ADAM --- ---
    Tak pokud kupuješ za 2tis Kč, dává smysl udělat to přes revolut. Pokud kupuješ za milion, tak asi ne...
    Lidi, kteří mají volné miliony je dost.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TYCHOVRAHE:
    Pokud nemas na ucte EURa, coz neni uplne bezne, tak bys musel byt idiot abys nechavam smenit bankou, ktera ma tak pekne kurzy.

    Snad uz jsem to napsal pochopitelneji a neni treba se dovtipovat detailu.
    TYCHOVRAHE
    TYCHOVRAHE --- ---
    KOC256: ze by nikdo neposilal eura na burzy z banky, kdes vzal takovy informacni klenot?

    nehlede na to, co si myslite o bitcoinu, tak nechat si od banky urcovat kam smite ci nesmite posilat penize neni uplne proziravy
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TYCHOVRAHE: Co fakt ne?
    TYCHOVRAHE
    TYCHOVRAHE --- ---
    KOC256: tak to fakt ne
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ADAMM: To stejne nikdo nedelal. Tak je to jedno. Smenu si kazdy delal radeji u Revolutu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Zajímavé je, že se airbank vymlouvá na rb, při tom korespondenčních bank je dostupných více. A jestli se chtěli vymlouvat na aml, tak mají stopnout příchozí platby z těch burz, nikoli odchozí (-;
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tady někdo hodně zaspal. Tohle je skoro 10 let starý problém, nic nového.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    oKaMžiTě OdCHáZíM z AirBank! (říká celý btc Twitter crowd, ale reálně to udělá asi tak pět lidí)

    Z Air Bank už nepošlete peníze na kryptoburzy | Peníze.cz
    https://www.penize.cz/kryptomeny/427586-z-air-bank-uz-neposlete-penize-na-kryptoburzy
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    NAVARA: neresi, mam premium od dubna a kdyz jsem resil, od kdy si tam musim nastavit zaslani vyplaty kvuli splneni podminky, sama bankerka me navadela, ze staci si to poslat z jineho uctu
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    GHOSTSTALKER: ze na sporaku nevydelas je jistota, nikoliv riziko. Navic vis celkem presne kolik, a to cca hodnotu inflace. Takze z tohodle pohledu se skutecne riziku nevystavujes:)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    PATRIKCHRZ: Nechápu, proč někdo s averzí k riziku vystavuje své peníze riziku inflace tím, že je nechává na spořícím účtu:-). Nota bene v situaci, kdy za ně může koupit aspoň de facto bezrizikové protiinflační dluhopisy.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    KOC256: srovnávej srovnatelné. Já mám averzi k rizku, tak neinvestuji. Používám spořáky a v jejich srovnání je Erste Premier bída.
    Kdybych chtěl investovat, opět bych využíval jiných brokerů a i zde by byla Erste bída (poplatky o mnoho vyšší než jinde

    NAVARA: zatím neřeší, zdá se. Ale u nových zákazníků chce i nějaké pohyby na kartě. Mne se to sice netýká, ale občas s ní něco zaplatím, "aby se neřeklo"
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NAVARA: No pri minulem utahovani sroubu to deklarovala i EP.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ČSOB chtěla nějak řešit přeposílání peněz mezi účty jednoho majitele v různých bankách, nevím jestli to rozjeli nebo ne :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ATAN: Ja sel opacnou cestou a az me EP vyprudi a nebo mi tam bude neco schazet, tak zalozim i CSOB.

    CSOB ma ale i zajimave bonusy co EP nema. Napriklad rozsirena zaruka na elektroniku atp. Jen jsem zatim na to liny si zrizovat dalsi ucet.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PATRIKCHRZ: To pise nekdo kdo ma vsechno na pseudosporicich uctech? Ja tam mam par nicotnych investit z “povinnosti” a vsude jsem i s odectenim poplatku na tom lepe nez kdyby mi ty penize lezely na sporaku.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ATAN: tak samozřejmě, ČSOB je ekvivalentní, ale proč nemít obojí, zejména vstupy do salonků se hodí, ČSOB má čtyři, Erste šest, to je deset dohromady a ne vždy stačí :). Erste má navíc v cestovním pojištění potápění
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam