• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MIKEE: Ano a ja pred par dny se ptal zda to nekdo dokaze zrekapitulovat. A vsichni soupali nohama.

    Tak bud to nikdo nevedel a nebo nikdo nechtel pomoci.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    KOC256: hm, o tomhle davali echo tak pred pul rokem, ne?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KOC256:
    Takže...

    Od 1. 9. (!) je třeba mít v produktech (zůstatek, investice, důchodko, ...) průměrně za tři měsíce (prý se počítá průměr na den zpětně) 250 000 Kč + 70 000 průtokový příjem.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    NELDE: tak ja s nima resil ten refinanc s velkym predstihem, kdyz to vypadalo, ze uroky pujdou nahoru a chtel jsem si naklady na dlouho zafixovat, takze uz jsem upsanej. Uroky se pak vlivem pandemie dostaly na novy dno, ale neprevest uz ted skrz pripadnou sankci neni moc alternativa.
    NELDE
    NELDE --- ---
    SPLIFFBOY: Co se týče hypoték, tak KB měla takový ambivalentní přístup ke klientům - asi lépe nepřevádět, než se přestanou chovat jako děti.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    SAYUZ: tos me dost vydesil, to je uplna nocni mura, ze by se mnou KB rozjela takovou schuzku :D ale ja tam hypoteku prevadet teprve budu, tak v tom snad mit bordel jeste nemuzu... i kdyz.
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    SPLIFFBOY: Hodně štěstí, já jsem taky souhlasil a jelikož jsem přišel bez OP (den předtím jsem hlásil ztrátu na úřadu), tak mi řekl, že se se mnou nemůže bavit detailněji :D ŘP evidentně nestačil a pas nenosim. Vtipný bylo, že z něj vylezlo pouze, že nemám pojištěnou nemovitost na kterou čerpám hypo, tak jsem se ptal, že je to divný, že to byla podmínka poskytnutí úvěru, tvářil se tak smutně, že jsem mu to doložil znovu dohledáním v mailu ještě při schůzce, poděkoval jsem za vodu a šel domu :D
    PS: v mezičase mi cpal Amundi fondy a házel tam výkonností jednotlivých fondů, tak že po odečtení všeho to sotva vydělalo na inflaci..
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    to jste mi jeste pripomneli, ze mi asi tyden dva nazpet volala telefonistka z Komercky, ze navolava schuzky moji osobni bankerce a ze by me chteli pozvat na pobocku. nejdriv jsem ji teda rekl, ze zrovna nemam cas telefonovat, ze specham z kancelare a at zavola pozdeji... coz znamenalo, ze me zavolala hned za pet minut, uz to me teda lehce rozhodilo. pak jsem standardne resil, proc na tu pobocku mam vubec chodit. a ona ze mi chteji predstavit novinky, abych od nich mel co nejlepsi peci. tak jsem ji lehce nevybirave naznacil, ze v mych ocich je nejlepsi pece ta, ktera neobnasi v tom me tahat na pobocku, ze v roce 2021 mam predstavy o nasem spoluziti celkem odlisne... a jelikoz mam od KB ten Gold ucet, snazil jsem se dozvedet, jestli maji nachystano neco zajimavejsiho, jestli ma ta cesta vubec smysl. telefonistka se omluvila, ze vlastne nic nevi.. a podle hlasu uz ze me byla celkem zoufala, tak jsem blahosklonne ke schuzce svolil. tak jsem na ne zvedavej.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Externímu call centru bych ani náhodou nesděloval nějaké osobní informace. Pokud mi někdo volá z banky a chce vědět, jak jsem spokojený, tak ten telefonát vede k nižšímu hodnocení bank sám o sobě (-;
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    NELDE: dnes jsem zrovna řešil hovor s ČS a jako nedůvěřivého mě navigovala na stránkách ČSas abych si ověřil, že tam je telefonní číslo ze kterého volá uvedeno jako kontakt externího call centra. Pak jsem si vzájemně sdělili, že se nahráváme a prohodili pár vět na téma jak jsem spokojený .)
    NELDE
    NELDE --- ---
    GIOMIKY: Velmi často volají pracovníci call centra - dá se to poznat už podle toho, že volají "jménem" banky. Ti samozřejmě nemají přístup do bankovních systémů - mají jen sjetinu informací z banky a úkol zatelefonovat a prodat "nový a báječný" produkt. Ověřují na základě toho, co dostali v té sjetině a sami se samozřejmě ověřit nemohou. Osobně jim odpovídám, že tyto informace po telefonu neposkytnu cizí osobě a proč, že mi volají, jestli je to nějak urgentní. Po odpovědi, že nikoli, jim řeknu, ať mi to pošlou emailem, který u nich mám vedený - obvykle ho v té chvíli začnou vyžadovat a tím se přiznají.
    Jinak je to univerzální odpověď na všechny podobné požadavky po telefonu - chtějte detaily emailem.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Už jste někdo reálně řešili co je třeba změnit v Erste Premier, pokud tam nemáte hypošku atp.?
    Zítra chci volat bankéřce, ale pokud by už někdo věděl, tak bych se trochu na to připravil...
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    TOOMIX: No na pobočce to nechtěli sdělit, taky si myslím, že v systému to bude viditelné. Nějaký šikulka, který dostal provizi za založení účtu se k tomu nemá :-D Vtipné je, že sami potvrdili, že nemají žádný dokument, který by podepsal, ale účet je založený.
    MAGE
    MAGE --- ---
    FLEGMA: takovy cesky Wells Fargo, vrchnost chce cisla tak je bude mit =)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    FLEGMA: "kdo účet založil se zjistit nepodařilo" je podle mě totální hovadina. Když jsem dělal kdysi pro AXA Bank, tak pod každým založeným účtem byli v systému dva lidi - první co ho zadal k otevření a druhý, který zkontroloval všechny údaje a potvrdil založení.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Docela bizarní situace se nedávno stala rodinému příslušníkovi, který dostal dopis od České Spořitelny, že má zaplatit deficit na účtu 5 Euro, přitom si tam žádný nový účet nezakládal, má pouze starý korunový účet. Nejdřív to vypadalo na nějaký podvodný dopis, takže vyrazil do banky ověřit, tam potvrdili že účet existuje a skutečně je v mínusu. Tak po nich chtěl papír o založení účtu, důrazně si stěžoval a skončilo to tak, že se vedoucí pobočky omluvila, že v den založení účtu nebyla přítomna, nicméně kdo účet založil se zjistit nepodařilo a částku stejně chtějí zaplatit. Banka zakládá účty klientům bez jejich vědomí, ghost banking :-D Už jen čekám, kdy z utajeného účtu začnou ČS "bankéři" posílat love nigerijskému princovi nebo Janu Maršálkovi, aby získal příběh větší dynamiku. Doporučil jsem, ať se s nima dál vůbec nebaví a okamžitě nahlásit stížnost ČNB a Finančnímu arbitrovi.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    FORTRESS: No ČSOB Prémium sice má jinou linku, ale když jsem řešil problém, tak okamžitě oddelegováno pryč "já vás přepojím na kolegu", což znamená 10 min bezvýsledného čekání na drátě. Top prémiový servis :-) Uvítání mají i u Premium nastaveno tak, aby radši klient zavěsil, dlouhé vykecávání automatu, "pokud chcete investovat, pak zvolte 1" atd. Přesto je podpora u ČSOB kam se po pár pokusech aspoň dá dovolat a popovídat si s robotem lepší než FIO, se kterým se dá komunikovat jen přes zprávy v internet bankovnictví s latencí odpovědí týden a víc.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    NAVARA: Jo Premium a PB mají jinou linku.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FORTRESS: Doufám že Premium se tomu budou schopni vyhnout - tyhle rádoby AI s před-definovanou sadou odpovědí (které najdeš rychleji na webu, takže když voláš chceš něco specifického) jsou peklo.
    Aneb když si rozhodující jen shlédne marketing, možná vyzkouší pár předpřipravených dotazů, ale jinak si své vlastní problémy / potřeby řeší s privátním bankéřem a rádoby-AI nikdy nepoužije…
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ČSOB má ještě laskonku když zavoláte na helplinku a ozve se AI (umělá inteligence) to je naprostej úpadek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam