• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PULKA
    PULKA --- ---
    NELDE: Mela jsem opravdu neaktivni ucet, ale s aktivni sluzbou pojisteni karty, kterou mi od prevodu z Equa pilne strhavaji, i kdyz zadnou kartu nemam a ani o tom nevim. (Myslela jsem, ze jsem tuhle sluzbu rusila uz davno pred prevodem, kdyz jsem presla k CSOB ale nemam jak si to overit). Bohuzel mi tam nekde tesne pred prevodem prisla vratka z nejakyho zrusenyho predplatnyho v castce 1500 kc. Ucet jsem vyrovnala, zrusila a nechala bankere sepsat reklamaci.

    No nic, lesson learned a snad tam zrusi ucet aspon i nekdo dalsi, kdo to nevyuziva. Kazdopadne doky za feedback vsem!
    NELDE
    NELDE --- ---
    PULKA: Pokud nebylo duplicitní, tak by mělo být číslo účtu stejné jako u Equa, jen bude jiné číslo banky. Pokud bylo duplicitní, tak museli vystavit nové - to by muselo být někde v emailu.
    Pokud je ale účet neaktivní, tak jak se mohl dostat do záporu! Na to se určitě zeptej - možná se jim popletly zprávy. Nebo holt udělali poplatek za neaktivní účty - což je kandidát na absurdní poplatek roku.
    PULKA
    PULKA --- ---
    NELDE: Ja to cislo uctu prave neznam, podle infolinky je ucet neaktivni, a bez otevreni s nim nemuzou nic delat (a otevrit ho nechci) zajdu tam za dve hodiny, tak dam vedet.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PULKA: To je divné, protože pokud byl účet zadarmo, tak by se neměl dostat do minusu. Nicméně mohli změnit podmínky a převést na nějaký částečně placený účet s tím, že má člověk x měsíců na to reagovat (vypovědět, přejít na jiný apod.) - myslím, že to mohla být od nich snaha ty klienty nějak probudit, aby na nich mohli vydělávat. Neposlali něco emailem? Neposlali třeba nějakou novou kartu (už za poplatek). Nebyl to multiměnový účet - tam se sice prsili, že mají stejnou službu - jen ale za poplatek. Nebyl tam nějaký roční trvalák (nějaké pojištění) či roční platnost nějaké služby nebo nějaké zapomenuté inkaso? Anebo to může být fraud, divné je totiž, že na internetu nikdo nic takového nepíše. Osobně ale tipuji nějaký poplatek z jejich strany, protože ostatní by měli odmítnout s důvodem nedostatku peněz na účtě.
    V každém případě bych to zrušil, což asi jinak než na pobočce nejde. A nechal si vyjet, co za minusový pohyb to způsobilo. A optimálně co nejdříve.
    Možná bych tam pár korun poslal ještě dnes, pokud to nejde dnes zrušit.
    GOR
    GOR --- ---
    PULKA: Diky za info, jdu napsat vypoved.
    PULKA
    PULKA --- ---
    Dneska mi prisla od RB sms, ze mam zaporny zustatek a ze mi napali pokutu, pokud to do 4 dnu nevyrovnam.Ve finale nevim ani kolik a ani kam tl poslat, protoze pristup k uctu nemam, nevyuzivam ho a ani nevim, hak bych se prihlasila. Prebrali muj stary a prazdny ucet z Equa, ale rikali, ze kdyz se neprihlasim, tak ho zrusi. Navic to mel bejt ucet zdarma Dlouho nic, takze jsem ho povazovala za zruseny. ted mi zacaly chodit SMS o vyhodnych nabidkach atp. takze uz jsem planovala navstevu , ale nejak jsou ty pobocky uplne mimo muj rajon anebo s sebou nemam obcanku. A ted z niceho nic tohle. Nez zajdu na na pobocku, je neco, o co se muzu oprit? Na infolince se mnou odmitaj bavit, protoze neznam nejaky heslo. Chapu, ze jsem se mozna mela zajimat driv, ale kdyz jsem mela nepouzivanou mBank, tak to zadnej bordel nedelalo. Predem dik
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Jasně, ale v mém případě to nebylo blokace, ale vratka (-; Příště užiji mSvět a ne kreditku (měla to platit firma, ergo mi byly kurzy jedno (-; a pak už nebyly).
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: Bohužel to banky takto dělají, že platbu zaúčtují kurzem deviza-prodej a vratku kurzem deviza-nákup. Jelikož kurzová marže je asi 3 % (ale klidně u některých bank i přes 4,5 %), udělá rozdíl 6 % (nebo taky skoro 10 %), plus/mínus pohyb kurzu.

    Taky se mi kdysi stalo něco podobného, ale prostě jsem u banky reklamoval (neuspěl jsem), tak jsem to dal k finančnímu arbitrovi a banka "změnila názor" :). U banky bych argumentoval tím, že dle smlouvy s půjčovnou (máš ji? jak je to tam uvedeno?) měla být částka blokována a ne stržena. Jde tedy o chybu obchodníka a žádáš o "chargeback". A uvidíš, jak se banka bude tvářit. Řízení před finančním arbitrem je zdarma, proč to nezkusit.


    NELDE:
    Kurzy platebních karet 2024. Se kterými kartami ušetříte? - Měšec.cz
    https://www.mesec.cz/clanky/kurzy-platebnich-karet-leden-2024-se-kterym-kartami-usetrite/
    Já používám eurovou debetku Creditas. Mám část výplaty v EUR, takže vše v jiných měnách platím touto kartou. Eura jsou 1:1 a jiné měny (kromě CZK!) jsou převedeny MasterCard na EUR, což je velmi blízko středovému kurzu. Jako "plán B" (když bych na Creditas neměl dost peněz, nebo nebrali MC karty, jen VISA - často v Jižní Americe) mám mBank Svět.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Jsem na tom podobně, já kupoval letenku od Air France a lístek na vlak od SNCF - díky změně letu u Air France jsem to stornoval. SNCF udělalo storno platby ke stejnému datu, Air France udělalo vratku - také jsem ztratil na rozdílech.

    CERMI_FOX: Zkusil bych se podívat na kurzy té kreditky a kurzy ČNB, ona teď šla koruna dolů.

    PATRIK: je nějaká kreditka s dobrými kurzy? Hello už jako banka není.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SPLIFFBOY: to je pravda, dobrý point, toho jsem si nevšiml. Nevím, proč se zaúčtovala, nicméně dotaz na bance už čeká, tak třeba to nějak objasní, ideálně opraví. Půjčeno jsem měl asi na 10dní, takže ta tisícovka je docela podstatné navýšení půjčovného.

    Eurový učet mám, ale mám k němu jen debetku, ne kreditku a určitě tam nemám 700€, takže by mi byl k ničemu. Hlavně mě to ani nenapadlo, protože jak píšu níže, nikdy jsem tenhle problém neměl - člověk na pobočce té půjčovny tvrdil, že jde jen o booking, tak jako vždycky
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    CERMI_FOX: za me je zasadni problem to, ze se ta platba zauctovala. Standardne mam pri pujceni auta tu zalohu jen v blokaci a ta se po vraceni uvolni bez zauctovani, takze mi nejakej kurzovej rozdil muze byt jedno (dalsi varianta teda samozrejme je mit eurovej ucet, pak by te to nebolelo ani pri strhnuti a vraceni, ale to uz je jen takova nyxi rada na okraj). Nevim, jak dlouho si auto pujcene mel, ale osobne by me nejvic zajimalo, proc byla platba vubec zauctovana.
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    CERMI_FOX: pokud vždy vraceli tak si pročti poslední obchodní podmínky, kde bude popsán způsob výpočtu. Pokud ne, tak se jich zeptej. Čekání na Euro je nekonečné :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    PUEBLO: U normálních plateb chápu, proto si měny převádím jinde než přes čsob, ale u vracení zálohy? Nepůjčuju si auto v cizině poprvý, i hotely si občas nějako zálohu vzali, ale ještě nikdy si nevzali cca 6% z transakce jen tak. Vždycky vrátili do poslední koruny.
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    CERMI_FOX: jo, normální chování banky. Kurzovní rozdíly anebo zajištění proti nim je jejich skvělý business
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CERMI_FOX: bezne je rozdil jen nakup - prodej ve stejnym kurzu
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    Půjčoval jsem si v cizině (EU) auto, složil jsem zálohu 700EUR z kreditky. Banka - ČSOB - to zaúčtovala jako -17778,60Kč. Teď mi zálohu vrátili v plné výši, zase 700EUR, nicméně banka mi vrátila jen 16854,60Kč, tj skoro o tisicovku méně. Je tohle normální? Předpokládám, že jde o kurzový rozdíl, ale když vrací platbu, tak by snad měli vrátit podle původního kurzu a ne že si banka tisícovku nechá? Jde se proti tomu nějak bránit? Na reklamace jsem už napsal, ale nečekám, že se jen tak nechají.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PUEBLO: Podle popisu klient užívá bankovní aplikaci nebo GooglePay - to druhé asi půjde bez české karty - ale uvidíme. Mimochodem ne všechny české banky mají okamžité platby. A pro okamžité platby by fakt asi stačil QR kód nebo něco jako Qerko.
    Nikoli, že nemá smysl tam, kde jsou turisti, jen že v místech více turistů berou skoro všude karty už dnes.
    Jinak si myslím, že to moc neuspěje - ta poplatková politika to zabíjí. Pokud ovšem, protože to vlastně není platba kartou v terminálu, tak možná budou moci obchodníci přenést poplatek na klienta (což u terminálů nesmí).
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    NELDE: Ja tomu rozumím tak, že pro Cvak musí mít obě strany český účet který umožňuje okamžité platby.

    Ad turisti - takže Cvak nemá smysl v Praze, krajských městech, na horách a všude kde dorazí turisti….takže takové řešení pro vysočinu ? 🤓
    NELDE
    NELDE --- ---
    PUEBLO: Nezaplatí, což tolik nevadí, protože kam chodí cizinci, mají normální terminály. Nemluvě o tom, že lidé, co cestují do zahraničí mívají kartu v mobilu. Kromě toho, pokud bude z EU, tak by mohl platit přes IBAN QR, ne?
    NELDE
    NELDE --- ---
    SPLIFFBOY: Tak kolegyně z ciziny ráda užívá české Qerko, ale tam musí být český obchodník na internetu.
    Podle popisu Cvak může použít Google Pay, takže další aplikace v mobilu není potřeba ani pro případného turistu - sice to kromě Air bank plánují přidat do svých applikací další 3 banky, ale GP je pohodlnější. Nicméně poplatek 0,8% z každé transakce (podle AB nízký (-; protože nižší než karetní termínál) bude dále odstrašující pro obchodníky , kteří dodnes karty neberou. Kdy dojde bankám, že ten obchodník to platí ze své marže (nikoli z ceny), která může být i jen 5-10% - pak jsou náklady na platbu 10-20% jeho zisku, což fakt nezkousne. Myslím, že pro obchodníka by byl mnohem zajímavější měsíční paušál 100-200,- - jenže to asi zase nechtějí banky.
    Ano manipulace s penězmi něco stojí - hlavně čas, což u malého obchodníka není problém.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam