• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: nejde ani tak o potřebnou kapacitu, ale o požadovanou rezervu příkonu.
    JIMIQ: Dokážes si představit jak by to vypadalo na benzínkách u dálnic? To aby každá měla svojí elektrárnu...

    To že systém je nastaven pro lidi co jezdí autem v 15 minut do práce je věc smutná, protože přesně tyhle auta je zbytečné vyměňovat za elektromobily. Co ale s těmi auto co jsou 10h denně na silnici?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: usetrime za import PHM a mozeme utratit za import elektriny zo zahranicia
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Btw. benzin/nafta maj vyhrevnost tak 10kWh na litrik, rocne se u nas pro auta spotrebuje asi 8mld litru, tj 80TWh, jestli dobre pocitam. Elektro bude ucinnejsi, tak by mohla stacit pulka, to mame 40TWh. Lonska spotreba elektriny u nas byla 73,8 TWh. Neco me rika, ze mame co delat...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: ale mluvime o roku 2035 a dal ne? vsechno elektro ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: takže 100krát omastíš kontakty za jeden rok, jak dlouho asi vydržej? :D místo abys jednou denně napojil na noční proud
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: tak ak firemak pouzivate na objizdenie republiky tak to stejne ostanete u nafty, to by bolo na elektro nepohodlne so sucasnym dojazdom :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: což akorát nikdo neplánuje, nedělá na tom a vlastně ani nikdo nechce :D zatímco rychlonabíječky ti dobijí plnou za 15 minut, címž se dostaneš na 900km za den a to snad každýmu stačí, víc netřeba, ve výjimečným případě nataknuješ ještě jednou za 15 minut
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: u firemaku by se nam to vyplatilo tak 2x tydne ... vyzahneme nadrz za den ... objizdi se republika ... u osobaku ne ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: a jak casto budes potrebovat tu baterku vymienat? komu sa to oplati provozovat, ked drtiva vacsina ludi si bude nabijat pomalicky doma?
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: vytvoří ho automobilky až zjistí že je to nejlepší cesta. To se ale stane až se podělají veškeré dotace a zjistí se, že bez nich je to nekonkurenceschopné.

    Ok já nikdy asi nekoupím nové auto, ale pro mě je kategorie spolehlivá ojetina za cca 100k Kč, ale kouni co se ojetého elektro a za kolik nabízí :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: uvedomuje ... misto fast charge jen prijedes vymenis pronajatou baterii a hura ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: regulaciu siete mozu riesit uz teraz v2g vozidla, kedze 22 hodin z celeho dna budu niekde stat pripojene na nabijacku a tie 2 hodiny budu v provozu

    ja tomu rychlonabijaniu stale nerozumiem, to je usecase pre 2 dni v roku ale vsetci si to predstavuju ako 3 svetovu lebo jazdia na dovcu do chorvatska kazdy pondelok :)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: hlidani maximalniho porudu :-) aby nekdo nerval baterie castejma rozjezdama na 100% - to jim taky nedela dobre ...

    DZODZO: a magneticky pole ti udela smazirnu ze vseho okolo ...

    na jednu stranu se mluvi o elektro a magnetickem smogu a na druhou stranu tady nechame palit 120KW v magnetickem poli ... hm
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: stále si neuvědomuješ že 95% dobíjení bude probíhat doma nočním proudem
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Co pak to zapojuješ se zátěží? bylo by to mnohem šetrnější a navíc dobíjení by mohlo řešit regulaci sítě na místo toho aby ji definitivně podělalo.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: na to je potřeba spešl elektronika? Prostě nastavíš limit (třeba 60% kapacity) a mezitím se to chová jako obyčejná baterie


    CUKI: a kdo ho vytvoří? Kdo na tom pracuje? Mezitím všichni pracují na rychlejších nabíječkách...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    az sa podari rozbehat takyto standard, tak potom odpadne aj manipulacia s kablami, iba zastavim na vyhradenom parkovacom mieste a nestaram sa :)

    Researchers demonstrate 120-kilowatt wireless charging for vehicles
    https://techxplore.com/news/2018-10-kilowatt-wireless-vehicles.html
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vymienanie bateriek je nezmysel, tym neustalym prehadzovanim by dochadzalo k opotrebovaniu kontaktov a manipulaciou s baterkami by tiez mohlo dochadzat k mechanickemu poskodeniu a poziarom baterii
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Protože nejdříve se musí vytvořit nějaký standart aby to mohlo fungovat
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no nemluvilo se napriklad o tom ze misto precerpavaci elektrarny by se cast energie v pripade potreby vzala z auta pripojenych na sit? Ze dojde k peknemu rozlozeni vykonu atd ... no tady se toho tolik nakecalo ale moc si to nikdo nepamatuje ... me by ten procak prisel tak za 500 jako to delame v praci a to je komplikace a prodrazeni sileny ... zvlada to az 1000A ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: jediná udržitelná cesta na které nikdo nepracuje. Tesla měla model na výměnu baterek, ale nikdo to nepoužíval, tak to típli.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    QNEDLEEQ: já myslel že se bavíme o baterkách do e-aut
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam