• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Solar PV generation grows 29%: Slowing, but still on pace to dominate – pv magazine USA
    https://pv-magazine-usa.com/2018/11/30/solar-pv-electricity-generation-grows-29/

    Ten barak na fotce bych chtel :D ale zase nemam pasivni solarni zisky, tak nevim :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tak sem neco hod :-)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tohle mělo jít do mého klubu, hmm :-) překlik...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: muzes poslat jeden dukaz ze opravdu plne funguje neco co jsi predstavil svetu? v normalnim nasazeni ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Těžká váha: Boeing postavil multikoptéru, co unese čtvrt tuny | 100+1 zahraniční zajímavost
    https://www.stoplusjednicka.cz/tezka-vaha-boeing-postavil-multikopteru-co-unese-ctvrt-tuny
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: co bych dělal s nobelovkou... ostatně, většinu mých nápadů za ta léta v pohodě realizoval někdo jiný, kdo neztrácel čas vedením flamewars s internetovými trolly a nebyl líný to doopravdy realizovat. v jistém smyslu si stačí počkat: vše, co může být vymyšleno, nakonec někdo vymyslí.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: az vyresis jakoukoliv svoji predstavu s minimalnima narokama na energii atd budes mit v klidu nobelovku ... a verim tomu ze za kazdou tu cast co vidis ve svem visionarskem koutku mozku bez znalosti alespon zakladu problemu ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: meles hovna :-D to se neda jinak slusne nazvat - promin ... uz chcio videt robota jak bude konkurovat narazu vetru o rychlosti 5x vetsi nez je prumer toho co prave fouka ... LOL

    vyres to a dostanes tolik nobelovek ze se z toho podelas ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: holt se nebude lítat každý den, resp. bude to řídit počítač. schopnost dostat se někam kdykoliv a nemuset čekat na dobré počasí se stane luxusem, současně ale větší množství volného času by mohlo vést k tomu, že si lidi budou moci dovolit víc čekat na to dobré počasí.

    (protože jak chceš konkurovat umělé inteligenci a robotům, že jo... už v roce 2020, natož v roce 2050...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: nebo litat ve vanici snehove ... pak prijdes na to ze s protivetrem spotrebujes nasobek energie ... protoze pri dobrem smeru vetru prijdes o vztlak ...

    doporucuji si neco nastudovat ... https://www.priroda.cz/clanky.php?detail=1002

    co litaji kluci s metrovejma modelama - spalovaci motor rozpeti i 5 metru tak by se ti jen vysmaly co to meles za kraviny ... a co znam par pilotu malych letadej - nekolikrat jsem letel neni to sranda ani s necim 4 mistnym litat ... na nektere vyhlidkove lety jsme cekali dny protoze i kdyz bylo hezky byl nepriznivy vitr atd ...

    Takze pokud chces tohle udelej prevrat v letectvi ... jedine propulsni technika s motorama vespod aby jsi mel kolmy start ... to by mozna slo ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: oh super ... budeme litat :-D uz chci videt to pristani pri tech 80Km/h vetru co byl vcera :-DDD
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: pokud nevezmu velikost a hmotnost tech clanku tak pri 100KWh - pokud jeden clanek ma 18Wh a stoji 800 - tak mi to vychazi na nejakych 4,5 Mega ... a je pravda ze je ultra studenej protoze ma par mOhm ... a provozni teploty jelikoz je to prumyslovy clanek ma udajne -30 - 60 stupnu ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: výhoda letadla oproti elektromobilu je silný tlak na to, aby to bylo co nejlehčí (včetně baterií). Takže jedna menší materiálová revoluce - třeba grafén uvnitř konstrukce z uhlíkatých kompozitů? - může znamenat společnost, která se obejde bez výstavby mostů a tunelů, protože všichni budeme lítat.

    šlo by o největší společenskou změnu od dob neolitické zemědělské revoluce... současná letecká doprava se pořád drží paradigmatu železnice-nádraží nebo loď-přístav...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Giuseppe přesedlal na výrobu článků :-D

    Ta cena za 5k je někde před rokem a půl kdy byl napsán ten článek, ale od té doby se to spíš zdražilo.
    Cena je samozřejmě včetně balacerů a ochran Baterie se prodává jako kompaktní celek. Do auta si těždo budeš vyrábět vlastní články.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    jinak muze mi nekdo rici kolik by stalo vybudovani nabijecich automatu na nasem parkovisti pro 6 aut? Venkovni provedeni? protoze to by chtelo take zapocitat - pokud mam nabijet v noci ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: nedoufejk ber to co je ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: držíš se moc při zemi. V roce 2050 už doufám aspoň v osobní elektrické letadlo.. aspoň ušetříme za rozšiřování dálniční sítě :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ber to nasledovne napriklad u nas ... cena baterii na UPS: 50000Kc ... cena racku kam se strkaji - 25000Kc ... cena montaze a instalace 5000Kc ... a jsou to jen klasicke krapy co jen nastrkas do klasicke kysny s dvirkama svarene z jeklu a nastrikane ...

    Jakmile potrebujes lepsi materialy tvarovani izolace atd vse se prodrazi - pokud nebudes hned vyrabet miliony kusu tech bateriii
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: nemuzes koukat na minimalni cenu ale parametry baterii ... mam doma 5Ah clanky co stoji par buck a pri odberu 1A jsou jeste pouzitelne ... ale taky mam doma clanek co stoji 800 ale nastartujes s nim bez problemu auto ... kratkodobe doda 50C ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: podivej se rozdil mezi mou euro 2 a euro 3 jak jsem zjistoval je nasledujici:

    stejne soucasti renault clio2 euro 2 prechodovy rok s euro 3:
    ridici jednotka
    palivova cast az po vstupy - vstriky, hadicky cerpadlo atd ...
    katalizator - cely vyfuk krome parohu
    dve lambda sondy
    telo motoru
    zapalovaci civka a svicky ... rozdil jen v delce kabelu ...

    rozdily - filtr sani a viko hlavy a parohy a sani a hlavne to ze tam jsou hydrostely ...

    jinak na to ze jsme mel vstriky uplne v prdeli - zamrzly krouzky na dvou valcich atd ... ze mi to zralo a pritom redilo olej benzinem atd jsem byl kousek nad limitama euro3 ... po vymene vseho jsem hluboko pod limitama normy na euro2 ... a vesel bcyh se do euro3 ...

    je to take o stylu jizdy a udrzby ... tankuju jen optimal a lepsi benziny - mam indukcni kabely - lepe to pali smes atd ...

    nechtej videt rozdily v emisich na uero 6a po ujeti 100000 dokud se neohreje atd ... LOL
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam