• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: takze bych i s tem vstrikama v haji atd - splnil euro 3 :-DDD
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: tak u dieselu bych vedel - vsichni kolem me maji diesel jsem jedinej s benzinem :-DDD

    jinak emise podle posledniho mereni mam taky nekde jinde ...


    Benzínové motory
    Rok Norma CO (g/km) NOx (g/km) HC (g/km) HC + NOx (g/km)
    1992 I 3,16 - - 1,13
    1996 II 2,20 - - 0,5
    2000 III 2,30 0,15 0,20 -
    2005 IV 1,00 0,08 0,10 -
    2009 V 1,00 0,06 0,10 -
    2014 VI 1,00 0,06 0,10 -

    Naftové motory
    Rok Norma CO (g/km) NOx (g/km) HC + NOx (g/km) PČ (g/km)
    1992 I 3,16 - 1,13 0,18
    1992 II 1,00 - 0,70 0,08
    2000 III 0,64 0,50 0,56 0,05
    2005 IV 0,50 0,25 0,30 0,025
    2009 V 0,50 0,18 0,23 0,005
    2014 VI 0,50 0,08 0,17 0,005

    vsimni si ze posledni naftak ma skoro stejne nox jako benzin :-DDD a jinak ma vsechny parametry lepsi - proto je mene ekologicky ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Tak já mám euro 3 a tam to kleslo z 50kw na 48. Ale přitom by mě zajímalo jakou reálnou normu plním, jestli by se to nedalo z emisí nějak přepočítat? Protože jsem ve všem vždy o řády někde jinde...
    poslední měření:
    volnoběh:
    CO: 0,002 (max 0,5)
    HC: 3 (max 100)
    otáčky 3000:
    CO: 0,02 (max 0,3)
    HC: 12 (max 100)

    Kolik musí splnit třeba E4 nebo E5?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: clio 2 euro 2 hihi ... paradox ze je to prechod krom rizeni klapky servem a hydrostelu se to od euro 3 nelisi nicim krom mensiho vykonu a vyssi spotreby ... coz je trapas ... no az vymenim vstriky a lambdu pujde zase lepe
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: 05' Yaris
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: co mas za auto? tohle ma motor z roku 94 ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: jezdím na jednolitru a nepoznám rozdíl. Nejezdím ale rychlosti přes 100Km/h. Ale za to jezdím de facto všude na pětku :-D
    Mají výborný záběr na kamenech a v blátě. Dobře drží v mokrém slaném písku. Ale na silnici je to všechno podobný. Já ale hodně jezdím mimo zpevněné komunikace, takže na letních už nejezdím vůbec.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: barumky na muj 40kw motor nesmeji uz prijit ... pri vetsi zatezi jezdis o kvalt min ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: presneji aby to kouzalo min nez letni pri dane teplote.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Hele kdyby se mě někdo ptal které pneu mají větší či menší spotřebu, tak ti to nedokažu určit ani mezi značkama ani mezi letní zimní.
    jezdil jsem Continentalky, Fuldu, Nokiany a teď mám po sobě druhé zimní Barumky a je to neznatelný.
    Jde podle mě hlavně o vzorek, leden lépe odvádí vodu a druhý lépe drží na měkkém. Toť vše.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ABDULAH: ano ano placa ... to mas pravdu jako vzdy ;-) lol
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: promin - blbe jsem to rozdelil ...

    debica - zimni v zime - 60 na 50
    wrd3 - zimni v zime - 60 na 65

    brilantis - v lete - 60 na 55
    wrd3 v lete - 60 na 60
    pak tady mam letni nokiany cislo nevim z hlavy - 60 na 65

    hihi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zase tady plácá nějakej chaos koukám :o)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: mas je tam - vse uz mam nokian ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: s timhle di do haje - ohrev baterek a tim vyssi spotreba na jeden km plus topeni atd ti nevadi koukam ...

    njn prud do spalovaku - az si prdne slunicko budez prstickem hrabat za hnusnej spalovak ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zimní pneu jsou aby to míň klouzalo = vyšší odpor = vyšší spotřeba :-) čísla si strč třeba za klobouk. Proč neporovnáš stejnou značku letní vs zimní?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: jsi specialista na vse koukam - zkus nokian vr-d3 vs treba debica polskej shit ...

    takze debica - nahore kooce u patniku - 60 a dole 50 ...
    nokiany - nahore 60 a dole 65 ...
    barum brilantis - nahore 60 a dole 55 ...
    nokiany letni - nahore 60 a dole 65 ...
    nokian zimni - nahore 60 a dole 60 ...

    jako chapu ze pro cloveka tvych znalosti jsou to cisla bezpredmetna ...

    predpokladam ze C uspornost proti G je nepodstatny udaj ... zkouseno pri stejnem tlaku - jezdim tam uz tri roky ...

    nevim jaky smysl maji zimni pneu - rizhodne ne proto aby auto vic zralo ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tady jsou sepsané různé důvody pro vyšší zimní spotřebu spalovacích motorů
    V čem zima zvyšuje spotřebu? - AutoRevue.cz
    http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1161133
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak já jezdím na zimních celoročně :-) a ty spotřeby jsou více méně i v zimě podobný, v létě něco málo udělá zase klima.
    Zimní test je u mě třeba v -20°C, Tady u testu bylo vesměs těsně pod nulou. Tedy to klidně může ještě spadnout. A navíc jezdil někde mimo provoz.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: víš jaký smysl mají zimní pneu? Tak si to v hlavě rozmysli a pak si ten příspěvek oprav :P
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    While Paris and Washington Battled Over Climate Measures, Costa Rica Went 300 Days on Renewable Energy Alone
    https://www.newsweek.com/...nd-washington-rejected-climate-measures-costa-rica-went-300-days-1251147

    to se jim to machruje s vodníma elektrárnama :D


    SHINIGAMI: tak holt počkat na 2025, nebo se inspirovat Ionem s baterkou za 50k kč :D
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: pravdepodobne jsi prehledlo slovo "levny":)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam