• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    YARRDESH: to jako že máš od panelů paralelně ke střídači ještě nějakej DC/DC měnič a z něj napajis 5-12V spotřebiče?
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    JIMIQ: k tomu nepotrenujes inverter, muzes krmit zarizeni rovnou z regulatoru, treba malou led lampicku 12v a sledovat odber, neomezen minimem pro invertor. ale z vlastni zkusenosti pokud panel dava 2.9v tak z nej nevymacknes zadnej meritelnej proud - je totiz tak malej, ze ani neprekona odpor dratu a nedosahne poradny voltaze. ja mam 5v, 9v a 12v vetve vyvedeny jeste pred stridacem, pac proc krmit napr 12 v led pasky ze zdroje, kde jde nejdriv z solar regulatoru/baterky 12v do inverteru, ten z toho udela 230v, a potom zase do dalsiho spinaneho zdroje/trafa, ktery z toho udela zpatky 12v, nebo 5v na usb zarizeni. spousta spotrebicu je krmena par voltovym adapterem. pri kazdem prevodu jsou znacny ztraty. takhle to mam pichly na primo a pohoda, v pripade nouze o solarni stavu muzu aspon vypnout inverter a nesezere mi svejma 10-15w naprazdno za par dnu baterku, ale telefon si dobiju, v pokoji si posvitim, router taky bezi atd.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no teď jsem se dočetl že to není 1:345, ale spíš 1:345000 :D a někdo dělal pokus, když byl "supermoon" a dávalo jim to 2,9V, výkon nenaměřili právě kvůli tomu že inverter nenaběhnul
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: Každý střídač má dané minimální napětí pro svůj rozjezd. Měsíček a hvězdičky na to určitě stačit nebudou. Dobře umístěná pouliční lampa už by mohla. ;-)
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CYBERHIPPY: to je ale účinnost nabíječky jako takové (takže vlastně jen střídače), né celého nabíjecího procesu a to je dost podstatný rozdíl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: to mozem celkom urcite povedat, ze sa panel nezapne, ten striedac tam ma nejaku hranicnu hodnotu vykonu pri ktorej sa zapina/vypina, aby sa nestalo, ze bude elektraren konzumovat viac elektriny, nez vyrobi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO:
    tohle není přímo reakce na ten příspěvek, ale chci se zeptat, jestli bys mohl pohledat v logu časy kdy byl úplněk, jestli tam nevyskočí nějaký wattík

    http://www.cleanfuture.co.in/...The%20answer%20is%20a%20definite,power%20during%20the%20full%20moon.

    měsíc odráží sluneční světlo v poměru 1:345, takže každý panel o 350Wp by měl dávat 1W výkonu :D ale je otázka jak se v tom reflektují různé ztráty atd
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Kdyby všechny ty články byli pravdivé, tak už jsou ty baterie ve velikosti těch do hodinek, přežijí několik generací a s průměrnou Teslou dojedes/doletíš na Mars... :-D

    To je bohužel stinná stránka výzkumu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: já to sem prostě jen dal, protože kam s tím...

    technologie je známá, jenom byla dosud příšerně drahá. jestli Toyota skutečně přišla s postupem, jak to vyrobit sériově a zlevnit to, byl by to průlom. Zdvoj- až ztroj- násobení energetické hustoty + zmiňovaná možnost odlehčit konstrukci baterie, protože nemusí být tolik ohnivzdorná apod., to by skutečně změnilo pravidla hry. Ale pokud je to reálné, tak by se to podle mě dřív uplatnilo u elektrického létání, než u elektromobilů...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: NJN, zas takový výkřik do tmy technologie SSB je tu s námi mnoho desetiletí. Navíc cca před deseti lety vstoupil do Quantumscape i VW, ale pořád je to u ledu. V roce 2017 Toyota...
    "revoluční na tech bateriích je že nepotřebují tekutý ani gelový elektrolyt, tím snižují hmotnost na Kg. Nicméně pevný elektrolyt už tu byl několikrát a vždy se od něj zatím ustoupilo, protože snižoval cyklovatelnost baterií.
    Dál materiály na anodu i katodu byl většinou velice drahý. Některé z těchto prvků brzy odsoudíme jako nebezpečné.
    Jako přeji si aby kterákoliv firma (Toyotě z nich fandím nejvíc) přišla opravdu s něčím průlomovým. Ale dost se obávám, že k většímu rozšíření zase nedojde.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Toyota Plans Revolutionary Solid State Battery for 2021
    https://www.youtube.com/watch?v=G01xv1RyRVw
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The US Government's Entire 645,000-Vehicle Fleet Will Go All-Electric - Slashdot
    https://hardware.slashdot.org/...the-us-governments-entire-645000-vehicle-fleet-will-go-all-electric
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak já hlavně myslím že od 2025 ty lepší auta budou mít 1000km dojezd a dobít 20% - 80% za 15 minut (t.j. 600km/15minut) bude stačit
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: Je otázka co do toho započítávají. Největší problém je v akumulaci té extra energie. Protože tohle tu síť musí dost rozhodit.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    WARBABY8: tak napríklad nabíjecí stanice Siemens Sicharge D (max. výkon 300kW, podporuje napětí od 150 do 1 000 V, účinnost > 95.5% rated, > 96% peak )

    SICHARGE-D | Siemens eMobility charging | Siemens Global
    https://new.siemens.com/...bal/en/products/energy/medium-voltage/solutions/emobility/sicharge-d.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak bude mít dobíjecí stanice nějakou baterii nebo setrvačník....
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    Mě by docela zajímala účinnost takového nabíjení. O tý se v kontextu s rychlonabijenim kupodivu nikdy moc nemluví.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: No hlavně co to udělá s tou baterií, životnost ji to podle mě určitě nepřidá. Výhodu natankování za 5min chápu, ale rozvodné sítě z toho taky budou na prášky. To budou špičky jak prase. To je přesně to co naše rozvodná síť s obnovitelnými zdroji potřebuje.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    LINKOS: ja bych celkem rad rychle nabyl elektromobil, co by se rychle nabil.. nepouzijes to vzdy, wle je to vyhoda, uz jen kvuli chlazeni a lepsi architenkture baterie, tzn vetsi zivotnosti pri beznym uziti
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    SHINIGAMI: takovej mobil si davno muzes koupit.. treba xiaomi mi 10 ultra, co ma 2 baterie a nabije se, nez dosnidas (120W)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam